Geschiedenis sorteren

DeletedUser929

Guest
Mijn idee is om de geschiedenis te sorteren. Je kunt de geschiedenis sorteren op de volgende punten:
- Gebouw gemotiveerd of opgeknapt
- Handel
- Gildeberichten (Wie er zijn gekomen of weggegaan uit het gilde en nieuw tijdperk)
- Aangevallen door een andere speler en geplunderd
- GG stijgt een niveau
- Openstaande vriendschapsverzoeken

Motivatie en toegevoegde waarde
Ik druk regelmatig op de helpknop via de geschiedenis en ik moet ongeveer 40 pagina’s bekijken om iedereen te helpen. Ik kwam op dit idee toen ik dacht: dit kan sneller! Wat zijn de voordelen:
- Het is overzichtelijk
- Je kunt kiezen welke punten je wilt zien en welke niet.
- Je ziet in een oogopslag wie je stad heeft aangevallen en geplunderd, dus je kunt veel sneller wraak nemen via de geschiedenis.
- Je kunt spelers sneller helpen via de geschiedenis.
- De handelaren kunnen snel zien welke aanbiedingen er zijn aangenomen door andere spelers.
- Je ziet in een oogopslag wie er zijn gekomen of weggegaan uit het gilde. Dit is vooral handig voor de gildeleiding.

Nadelen
Geen nadelen. Je kunt nog steeds alle pagina’s bekijken op de geschiedenis.
 

Guillome

Actief lid
Ja het zou voor mij erg veel schelen als je bij een regel dat iemand iets van jou gemotiveerd of opgeknapt heeft, dat je kan zien of het een vriend/buur/gildelid is.
Zoals ook te zien is als je spelers zoekt in [Vriend uitnodigen] => [Tabje vrienden Toevoegen]
Daar zie je een klein icoontje wat voor speler het is tov. jou. Een buur/vriend of gildelid.

Reden:
Ik wil niet mijn buren helpen, want ik wil ze plunderen. Is jammer dat ik bij elke regel goed moet kijken of het een buur is of niet. Soms ga ik te snel en loop ik grondstoffen of FP, én punten mis omdat ik die speler niet meer kan aanvallen.
 

DeletedUser

Guest
Ja het zou voor mij erg veel schelen als je bij een regel dat iemand iets van jou gemotiveerd of opgeknapt heeft, dat je kan zien of het een vriend/buur/gildelid is.
Zoals ook te zien is als je spelers zoekt in [Vriend uitnodigen] => [Tabje vrienden Toevoegen]
Daar zie je een klein icoontje wat voor speler het is tov. jou. Een buur/vriend of gildelid.

Reden:
Ik wil niet mijn buren helpen, want ik wil ze plunderen. Is jammer dat ik bij elke regel goed moet kijken of het een buur is of niet. Soms ga ik te snel en loop ik grondstoffen of FP, én punten mis omdat ik die speler niet meer kan aanvallen.

Als jij niet via de geschiedenis werkt, maar gewoon al je gildeleden en vrienden helpt heb je dat probleem niet.
 

Guillome

Actief lid
Als jij niet via de geschiedenis werkt, maar gewoon al je gildeleden en vrienden helpt heb je dat probleem niet.

Weet ik maar zo werk ik niet. Reden: Dan kan ik maar 5 keer motiveren en dan moet ik naar de volgende pagina. Plus horizontaal naast elkaar werkt veel minder handig. Geschiedenisoverzicht werkt vele malen makkelijker en sneller en minder irritant.
 

DeletedUser

Guest
Weet ik maar zo werk ik niet. Reden: Dan kan ik maar 5 keer motiveren en dan moet ik naar de volgende pagina. Plus horizontaal naast elkaar werkt veel minder handig. Geschiedenisoverzicht werkt vele malen makkelijker en sneller en minder irritant.

Prima. Dat is jouw manier van spelen. Waarom zou er dan een aanpassing moeten komen als veel spelers het anders doen en elkaar helpen, i.p.v. egoïstisch zijn?

Heren, kunnen jullie allebei nog iets zeggen over mijn idee. Wat vinden jullie van mijn idee?

Zelfde reactie. Speel gewoon het spel. Ga van jezelf uit en niet wat anderen bij jou doen. Het heeft geen enkele toegevoegde waarde.
 

Guillome

Actief lid
Er zijn veel meer mensen die zo spelen, hoor het vaak genoeg in de (gilde)chat. Dus jouw opmerking is ook nog eens nergens op gebasseerd.
Daarbij: Die [help] knop zit daar niet voor niets.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser5540

Guest
[Enthousiast]Idee zo spoedig mogelijk uitvoeren![/Enthousiasme]
Deze vorm van sorteren en overzicht zonder dat het veel verandert aan de basis is alleen maar erg mooi meegenomen!
Ik wil al die helpen, markt, GG, aanvalsberichten specifiek opzoeken. Doorvoeren!


Idee voor of het een vriend/buur/gildelid is kan eventueel in een ander idee-voorstel. Prima plan, ik zou ook daar voorstander van zijn.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Dat er meer mensen zo spelen zal best. Er zijn er nogal wat die alleen willen helpen als zij geholpen zijn. Moeten zij zelf weten, maar ik vind dat dus ******* (verschrikkelijk scheldwoord).

Dat werken via de geschiedenis makkelijker is, is discutabel. Je moet openen via je stadhuis. Vervolgens het tabblad nieuws selecteren en daarna weer geschiedenis, waarna je even mag wachten voordat die opent. Daarna kan je gaan werken per pagina van 10. Zo veel winst op een rijtje van 5 is dat niet, want voordat jij kan beginnen ben ik al halverwege. Bovendien zie je via de geschiedenis ook niet of je al je gildeleden en vrienden wel gehad hebt, maar goed, dan komen we weer terug op je instelling.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Guillome

Actief lid
Ik vind het sorteren en filteren, het idee van de TS, ook erg nuttig! Kan ik sneller zien wie mij aangevallen heeft bijv, of als je veel handel drijft en je wilt een M/O rondje doen, alleen M/O filteren. Scheelt een hoop gedoe :)
 

DeletedUser

Guest
Ik vind het sorteren en filteren, het idee van de TS, ook erg nuttig! Kan ik sneller zien wie mij aangevallen heeft bijv, of als je veel handel drijft en je wilt een M/O rondje doen, alleen M/O filteren. Scheelt een hoop gedoe :)

Wat heeft m/o met handel te maken?
 

Guillome

Actief lid
Dan staan er pagina`s vol met handelsresultaten. En dan ben je flink aan het bladeren om je gewenste gegevens te vinden (m/o, aanvallen etc).
 

DeletedUser

Guest
Niet alle handel wordt afgenomen. Als jij pagina's vol met handelsresultaten hebt betekent dat dat jij nog heel veel meer plaatst. Daar zullen je gildeleden en vrienden erg blij mee zijn. Als jij zo wil spelen prima, maar waarom zou dat een aanpassing verdienen?
 

DeletedUser929

Guest
Niet alle handel wordt afgenomen. Als jij pagina's vol met handelsresultaten hebt betekent dat dat jij nog heel veel meer plaatst. Daar zullen je gildeleden en vrienden erg blij mee zijn. Als jij zo wil spelen prima, maar waarom zou dat een aanpassing verdienen?

Omdat je zo sneller kunt helpen via de geschiedenis en het is overzichtelijk.
 

DeletedUser929

Guest
Ik denk dat het sneller is omdat je minder hoeft te bladeren als je sorteert. Stel je wilt helpen via de geschiedenis en je gaat sorteren dan hoef je bijvoorbeeld nog maar 36 pagina’s te bladeren i.p.v. 40 pagina’s.


Een ander voordeel is dat je kunt kiezen wat je wilt zien in de geschiedenis. Als je bijvoorbeeld alleen wilt zien wie je de afgelopen dagen heeft aangevallen, hoef je alleen maar te sorteren op aangevallen en geplunderd. Je ziet in een oogopslag wie jou de afgelopen dagen heeft aangevallen en geplunderd. Ik vind het overzichtelijk en je kunt sneller wraak nemen via de geschiedenis.
 

DeletedUser929

Guest
een filter doet meer, je kan gerichter zoeken, bijv. op welke momenten een specifieke speler je gebouwen motiveert (ipv pagina's lang te doorzoeken).

Goed idee! Ik vind het filteren toch een beter idee. Ik heb dit idee voorgesteld omdat ik wilde dat je sneller kon zoeken in de geschiedenis. Met een filter hoef inderdaad geen pagina's lang te doorzoeken.
 
Bovenaan