Geen Bug Geen keuze bij dagopdracht en niet op te zoeken vriendin

nietje52

Actief lid
Ik heb net een nieuwe dagopdracht en ik kan voor het eerst sinds de desbetreffende A/B test niet kiezen om 1 deel te wisselen.
Er staan helemaal geen wisselpijltjes deze keer ook niet na opnieuw inloggen.

Verder kan ik op Arvahall mijn vriendin Sela niet opzoeken in de lijst (ze is #16)
Ik krijg als ik op haar naam zoek 5 pagina's met "de Geselaar's"
 

alosta

Lid
Ja, is hier regelmatig, de logica achter waarom je sommige opdrachten wel/niet kunt ruilen heb ik nog niet gevonden.
 

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Het kan soms inderdaad gebeuren dat je een vereiste niet kan ruilen, dat komt dan doordat er geen betere vereiste beschikbaar is in dat geval.

Bij het wisselen van de vereisten pakt het spel er een uit een verzameling van vereisten. De vereiste die je na het wisselen ontvangt moet makkelijker zijn dan de voorgaande. Als er geen makkelijkere taak beschikbaar is in die verzameling, of vereisten sluiten elkaar uit (ze kunnen bijvoorbeeld niet van hetzelfde type zijn), is de knop niet beschikbaar.

Als er geen knop bij een bepaalde vereiste staat is de kans aanwezig dat die knop wel zichtbaar wordt wanneer je een andere vereiste vervangt, vanwege deze vereisten.


Wat betreft het niet kunnen vinden van jouw vriend, dat heeft technische redenen waarom het zo werkt maar is ook geen fout helaas. Bij het zoeken op spelers worden de eerste 50 resultaten getoond op alfabetische volgorde die de zoekopdracht bevatten.
 

nietje52

Actief lid
Wat betreft het niet kunnen vinden van jouw vriend, dat heeft technische redenen waarom het zo werkt maar is ook geen fout helaas. Bij het zoeken op spelers worden de eerste 50 resultaten getoond op alfabetische volgorde die de zoekopdracht bevatten.
Dat is dus niet waar want zoals ik al aangaf is Sela #16 op Arvahall en ik krijg dus 50 'Geselaar's beginnende bij rang 2369
 

alosta

Lid
De vereiste die je na het wisselen ontvangt moet makkelijker zijn dan de voorgaande.
Ik heb al voorgehad dat ik bv. x keer 8 uur moet inzamelen of een continent moet veroveren, op zich geen probleem, maar heb geen zin om te wachten/veroveren, dan duw ik op wissel en krijg ik 'verzamel 4k taveernezilver'. In mijn opzicht is dit juist moeilijker?
 

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Dat is dus niet waar want zoals ik al aangaf is Sela #16 op Arvahall en ik krijg dus 50 'Geselaar's beginnende bij rang 2369
Het wordt dus eerst op alfabetische volgorde gezet, en daarvan de eerste 50 gepakt. Dus eerst bv Adriaan de Geselaar, dan Bassie de Geselaar, enz. tot er 50 zijn gevonden die aan het zoekwoord voldoen. Sela komt dus helaas pas erg achteraan.
Ik heb al voorgehad dat ik bv. x keer 8 uur moet inzamelen of een continent moet veroveren, op zich geen probleem, maar heb geen zin om te wachten/veroveren, dan duw ik op wissel en krijg ik 'verzamel 4k taveernezilver'. In mijn opzicht is dit juist moeilijker?
We zullen de feedback daarover zeker doorgeven :)
 

NormaJeane

Actief lid
Het wordt dus eerst op alfabetische volgorde gezet, en daarvan de eerste 50 gepakt. Dus eerst bv Adriaan de Geselaar, dan Bassie de Geselaar, enz. tot er 50 zijn gevonden die aan het zoekwoord voldoen. Sela komt dus helaas pas erg achteraan.

Het blijft imho toch wat vreemd dat als je zoekt op bijv. 'Sela' er dan niet wordt begonnen met de zoekopdracht bij de 'S'. :rolleyes:
Immers: meestal wordt een zoekopdracht gestart met de beginletters van een naam... of zie ik dat fout?
 
Laatst bewerkt:

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Het blijft imho toch wat vreemd dat als je zoekt op bijv. 'Sela' er dan niet wordt begonnen met de zoekopdracht bij de 'S'. :rolleyes:
Immers: meestal wordt een zoekopdracht gestart met de beginletters van een naam... of zie ik dat fout?
Niet per se, zoekopdracht kan best in het midden beginnen. Helaas is dit ook niet iets dat snel gewijzigd zal worden.
 

alosta

Lid
We zullen de feedback daarover zeker doorgeven :)
Ik heb liever dat ik alles kan omruilen en dat de kans 50/50 is dat het makkelijker/moeilijker is (dus geluk hebben, liefst wel een opdracht van andere categorie, om te voorkomen dat je de 3,5k taveernezilver wegklikt, en ineens 4k moet verzamelen), dan soms niets kunnen ruilen.
Voor mij is 4k het moeilijkst, gevolgd door verover een sector, doordat ik al redelijk ver op de continentenkaart zit, daarom spaar ik deze uit tot het eens echt nodig is.
 

nietje52

Actief lid
Ik heb liever dat ik alles kan omruilen en dat de kans 50/50 is dat het makkelijker/moeilijker is (dus geluk hebben, liefst wel een opdracht van andere categorie, om te voorkomen dat je de 3,5k taveernezilver wegklikt, en ineens 4k moet verzamelen), dan soms niets kunnen ruilen.
Voor mij is 4k het moeilijkst, gevolgd door verover een sector, doordat ik al redelijk ver op de continentenkaart zit, daarom spaar ik deze uit tot het eens echt nodig is.
Als je de sectoren niet ontdekt komen ze ook niet als dagopdracht om te veroveren.
 
Bovenaan