Gebouwen verwijderen uit oude Tijdperken?

Hoi, ik zit sinds kort in de vroege middeleeuwen en vroeg me af of ik dan oude huizen, uit de steentijd, bronstijd en ijzertijd kan verwijderen.
hetzelfde geldt ook voor de productie- en goederengebouwen, maar ook voor de militaire gebouwen uit de vorige tijdperken.

Graag jullie advies in dezen
 
Bij het bouwmenu krijg je, op PC aan de bovenkant onder je fp balk, op app aan de zijkant 3 icoontjes: verplaatsen, verkopen en reconstructiemodus. met de verkoopknop kan je al je oude gebouwen verkopen.
 

SonnyWeg

Actief lid
Ja, je kunt deze verwijderen en dat is ook het beste. Gebouwen uit het nieuwe TP geven altijd meer. Wel is het aan te bevelen om goed met events mee te doen. De hoofdprijs van een event levert vrijwel altijd (veel) inwoners waardoor je geen huizen meer hoeft te zetten en je dus ruimte overhoudt voor andere gebouwen.
 
Ja, je kunt deze verwijderen en dat is ook het beste. Gebouwen uit het nieuwe TP geven altijd meer. Wel is het aan te bevelen om goed met events mee te doen. De hoofdprijs van een event levert vrijwel altijd (veel) inwoners waardoor je geen huizen meer hoeft te zetten en je dus ruimte overhoudt voor andere gebouwen.
Oké,
Is het dan verstandig om, op het moment dat je overgaat (zit met de laatste technologie onderzoek al bijna in de hoge middeleeuwen) is het dan verstandig om alle militaire gebouwen uit de vroege middeleeuwen te verwijderen?
 

SonnyWeg

Actief lid
Dat hangt af van het gebouw. Er zijn gebouwen met een groot oppervlak die per vakje wat ze innemen minder produceren dan bijvoorbeeld een kleiner gebouw. Ook kan het zijn dat je bijvoorbeeld een diamanten gebouw uit VME hebt, die zeer waarschijnlijk net zo veel of meer produceert dan een normaal productiegebouw uit HME.

Er zijn ook enkele gebouwen met sommige events te winnen die zeer goed zijn qua productie. Veel spelers geven de voorkeur aan sleemakers (tijdens dit event als dagprijs te verkrijgen, daarnaast ook bij de antiquair). Sleemakers hebben alleen het nadeel dat het geen volledige voorradenproductiegebouwen zijn. Ze produceren alleen voorraden bij de 15 minuten productie. Om die reden kunnen versnellers alleen gebruikt worden bij deze 15 minutenproducties. Daarnaast zijn ze zeer gewild door plunderaars omdat de meeste mensen ze voor de goederen (15 stuks bij de 24-uursproductie) neerzetten.

Om die reden gaat mijn voorkeur uit naar cidermolens (op level 1). Deze zijn net zo groot als sleemakers, maar hebben alle producties (van 5 minuten t/m 24 uur) en geven veel meer dan gewone productiegebouwen. Voorbeeld: een cidermolen is slechts 6 hokjes groot en produceert in HME standaard 515 voorraden per uur. Een alchemist (ook slechts 6 hokjes groot en uit HME) produceert er slechts standaard 180 per uur. Cidermolens zijn tijdens sommige events te verkrijgen en net als de sleemakers ook bij de antiquair.

Je zou ook kunnen overwegen om een mix van sleemakers (voor goederen) en cidermolens (voor voorraden) in je stad te zetten. Dan hoef je als je een tp omhoog gaat alleen maar de bestaande gebouwen te upgraden naar je nieuwe tp met een verbeterkit.
 
Dat hangt af van het gebouw. Er zijn gebouwen met een groot oppervlak die per vakje wat ze innemen minder produceren dan bijvoorbeeld een kleiner gebouw. Ook kan het zijn dat je bijvoorbeeld een diamanten gebouw uit VME hebt, die zeer waarschijnlijk net zo veel of meer produceert dan een normaal productiegebouw uit HME.

Er zijn ook enkele gebouwen met sommige events te winnen die zeer goed zijn qua productie. Veel spelers geven de voorkeur aan sleemakers (tijdens dit event als dagprijs te verkrijgen, daarnaast ook bij de antiquair). Sleemakers hebben alleen het nadeel dat het geen volledige voorradenproductiegebouwen zijn. Ze produceren alleen voorraden bij de 15 minuten productie. Om die reden kunnen versnellers alleen gebruikt worden bij deze 15 minutenproducties. Daarnaast zijn ze zeer gewild door plunderaars omdat de meeste mensen ze voor de goederen (15 stuks bij de 24-uursproductie) neerzetten.

Om die reden gaat mijn voorkeur uit naar cidermolens (op level 1). Deze zijn net zo groot als sleemakers, maar hebben alle producties (van 5 minuten t/m 24 uur) en geven veel meer dan gewone productiegebouwen. Voorbeeld: een cidermolen is slechts 6 hokjes groot en produceert in HME standaard 515 voorraden per uur. Een alchemist (ook slechts 6 hokjes groot en uit HME) produceert er slechts standaard 180 per uur. Cidermolens zijn tijdens sommige events te verkrijgen en net als de sleemakers ook bij de antiquair.

Je zou ook kunnen overwegen om een mix van sleemakers (voor goederen) en cidermolens (voor voorraden) in je stad te zetten. Dan hoef je als je een tp omhoog gaat alleen maar de bestaande gebouwen te upgraden naar je nieuwe tp met een verbeterkit.
Dank je voor de uitleg, maar hoe dan met de militaire gebouwen?
Is het verstandig om die van de VME weg te halen en dan weer vervangen door de militaire gebouwen uit de HME?
 

SonnyWeg

Actief lid
Dank je voor de uitleg, maar hoe dan met de militaire gebouwen?
Is het verstandig om die van de VME weg te halen en dan weer vervangen door de militaire gebouwen uit de HME?

Dat sowieso. Ik weet niet wat je in je stad hebt staan, maar je kunt het beste een Alcatraz hebben met een schurkenschuilplaats (of schurkenhol) en 1 of 2 militaire gebouwen uit je tp. Ik zelf heb t/m prog altijd gebruik gemaakt van zware eenheden en kampioenen uit mijn tp i.c.m. schurken. Dankzij de alca krijg je veel meer eenheden en hoef je ze zelf niet te trainen. Het "hebben" van de militaire gebouwen is genoeg om ze van je alca te krijgen.

Wel moet ik zeggen dat HME geen fijn tp is wat betreft eenheden en vechten. Wat dat betreft zou ik snel naar HME of zelfs kol gaan zodra je genoeg goedjes hebt voor de tech
 
Dank je voor je advies. Ik heb je een vriendschapsverzoek gestuurd. Als je dat accepteert, kan ik even op je landje kijken ;-)
In welk TP komt de Alcatraz?
 

SonnyWeg

Actief lid
Alca is een GG uit prog, maar je hoeft zelf niet in het tp van een GG te zitten om die te kunnen plaatsen. Gewoon de BD verzamelen en de goedjes van een andere speler kopen
 
Tevens kan je bij je buren kijken of die een alca hebben staan, en dan daarin investeren, of bij je gildeleden navragen, kan soms nog sneller gaan. Eenheden van nieuwe tijdperk zijn vaak krachtiger dan van vorig tijdperk, maar kijk goed na voordat je zomaar wat inwisselt.
 
Tevens kan je bij je buren kijken of die een alca hebben staan, en dan daarin investeren, of bij je gildeleden navragen, kan soms nog sneller gaan. Eenheden van nieuwe tijdperk zijn vaak krachtiger dan van vorig tijdperk, maar kijk goed na voordat je zomaar wat inwisselt.
Een Alca, is dat de Alcatras?
 
Alcatraz is handig om sneller militaire eenheden te verkrijgen, voor vechten en evt. defensie. In combinatie met schurkenschuilplaats krijg je op een makkelijkere manier sneller eenheden. Lees maar op de wiki pagina bij grootste gebouwen. Door een nieuwer militair gebouw te plaatsen komen met de alcatraz dan automatisch ook weer extra eenheden bij in je leger.
 
Bovenaan