FoE-verslaving: Hoe ver ga jij?

dhaes

Lid
Euhm....
Als ik dat lees ben ik internetverslaafd, sterker nog....iedereen die FoE speelt zal dan verslaafd zijn...
Ik zie geen enkele noodzaak om FoE te spelen, dus elke keer als ik het speel is het vanwege die innerlijke drang en dus per definitie het gevolg van verslaving.

Ik geloof dus niet in die definities.

Om de domme opmerking te gooien: De hele wereld is verslaafd aan water, zuurstof en eten. We kunnen er niet zonder.

Maar even zonder gekkigheid: Bij mij wordt er pas over een verslaving gesproken als het je leven indeelt. Je vergeet te eten, slapen, douchen.. Je eigen dagelijkse onderhoud. Hieronder valt ook grote smakken geld over de balk smijten zodat je de benoemde dagelijkse onderhoud niet meer kunt uitvoeren. In dat opzicht ga ik ervan uit dat 99.5% van de mensen wereldwijd die dit spel spelen er niet verslaafd aan zijn.

Nu kom ik wel bij het volgende punt: Verslavingsgevoelig. Dit is de categorie waarin mensen het spel beduidend veel spelen, maar het wel onder controle hebben en het ingekapseld hebben in hun leven. Ik denk dat hierin de grote gross van de hevige spelers verzameld kunnen worden. Ze spelen het veel en voelen zich rottig of hebben het gevoel dat ze niet vooruit komen als ze niet online komen. Ik denk ook dat hier de pushers zitten en de mensen die het (te) serieus nemen. De mensen die controle uitoefenen zijn doorgaans niet de verslaafden maar (naar mijn mening) meestal mensen die in hun dagelijkse leven controle zoeken.

Dan hebben we laatste 2 groepen. De "don't care's" en de vervelers. Je moet hier aan de mensen denken die ze op hun telefoon spelen tijdens de pauzes, in de trein.. eigenlijk elk dood moment waarin ze niets te doen hebben. Dit, waar anderen op hun telefoon op twitter en tiktok zouden zitten (de wat acceptabeler verslaving). Eigenlijk zijn deze mensen niet verslaafd aan het spel, maar aan de prikkels.

Ik geef wel aan.. Ik ben geen psycholoog en mensen mogen dit alles met een korrel zout nemen want dit meen ik.

Roflllll dank je wel dit had ik even nodig lololol!
Goh, welkom op FoE en dat klinkt als een afgrijzelijk gilde ROFL
Hilarisch echt hoe je dit beschrijft inlijsten en niets meer aan doen xD

En dit is de reden dat ik de gilde waar ik bij wil horen selecteer op alle verplichtingen. Het spel is genietbaarder als je vrijwillig alles mag doen. Gelukkig heeft mijn gilde alleen aangegeven dat ze willen dat mensen niv. 1 van GE uitspelen.. en zelfs dat wordt ons niet verplicht.
 

DeletedUser13799

Guest
Moet zeggen dat ik toch wel redelijk vaak te lang erachter zit. Maar komt ook omdat ik lid ben van een actieve gilde . Dan gebeurt er altijd wel wat waar je bij wilt zijn. Ook het GSP spelen is een leuke toevoeging van het spel waar je heerlijk met elkaar ervoor kan gaan.
 

DeletedUser13804

Guest
Hoe verslaafd ben jij? Daar moest ik wel even over nadenken maar een duidelijk antwoord kan ik niet geven....

Ik heb heel veel spellen gespeeld en ook zeer fanatiek. FoE speel ik pas sinds Fel en dit blijf ik zeker nog een lange tijd spelen. Behalve dat ik het een leuk spel vind is er zoals hierboven al staat veel ruimte voor sociaal contact. Was dat er niet dan zou ik afgehaakt zijn want dan ben je eigenlijk enkel aan het klikken en op je horloge te checken of het alweer tijd is om te cashen. :p

Greetz daasje :p
 

MissX

Nieuw lid
Hoe verslaafd? Kan best verslavend zijn ja...Voor mij is het de combinatie spel en sociale contact. Vooral op discord kan het erg gezellig zijn en dan zit ik vaak iets langer dan gepland achter het schermpie.
Was eigenlijk even genezen van dit soort spellen na een aantal jaar oa Grepo maar ben toch overgehaald door twee pro's :cool: ;) dus over FoE kan ik nog weinig zeggen. Maar lijkt me erg leuk! Dus ik ga er weer voor!

Groet *Xena*
 
Bovenaan