Eerst lezen: Vragen en Hulp

  • Topicstarter de zwarte ridder.
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

DeletedUser

Guest
Vragen en hulp

Beste spelers,

In dit onderdeel kunnen jullie alle vragen kwijt die betrekking hebben op FoE. Er bestaan geen domme vragen, dus stel ze hier gerust. Om het overzicht in dit forumonderdeel te bewaren zijn er echter wel een paar richtlijnen. Deze zorgen ervoor dat herhalende vragen, spam en dergelijke worden vermeden.

Je hebt een vraag. Wat moet je doen?

* Allereerst kun je zelf zoeken naar het antwoord op je vraag op de FAQ. Die kan je hier terug vinden: klik (hier).
* Geen antwoord gevonden? Gebruik dan de zoekfunctie op het forum. Wanneer je niet direct kan vinden wat je zoekt, probeer dan een ander trefwoord. Misschien levert dat wel een antwoord op je vraag op.
* Heb je beide bovenstaande punten geprobeerd en heb je geen antwoord kunnen vinden? Dan open je hier in het forumonderdeel een topic. Zorg ervoor dat uit de naam van het topic duidelijk naar voren komt waar de vraag over gaat. Namen als 'vraagje', 'help mij', '???' of iets dergelijks zijn onduidelijk en zorgen ervoor dat het forum onoverzichtelijk wordt. Wel een goede naam kan bijvoorbeeld het trefwoord zijn waar je als eerste op hebt gezocht.


Het beantwoorden van vragen

* Geef alleen antwoord als je het antwoord op de vraag ook echt weet. Aan reacties als 'Ik ben daar ook wel nieuwsgierig naar' of 'ik weet het ook niet' heeft niemand iets.
* Blijf vriendelijk. Mocht iemand een in jouw ogen 'domme' vraag stellen, beantwoord hem dan en verwijs ook naar de zoekfunctie (zie hierboven) of het topic en/of de wikipagina waar het antwoord vandaan komt.

Made by Imrahil
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Aan de forummods: Kan dit misschien als 'belangrijk' worden neergezet? Dit is namelijk erg handig voor mensen als ze iets willen vragen of willen beantwoorden.

@Zwarte Ridder Mooi gedaan. Dit is voor iedereen erg handig.
 

DeletedUser

Guest
Aan de forummods: Kan dit misschien als 'belangrijk' worden neergezet? Dit is namelijk erg handig voor mensen als ze iets willen vragen of willen beantwoorden.

@Zwarte Ridder Mooi gedaan. Dit is voor iedereen erg handig.

Ik heb ook nog de lijstjes voor serieuze praat en het praatcafé en het vrije forum, zal ik die ook plaatsen?
 

DeletedUser

Guest
Ik heb ook nog de lijstjes voor serieuze praat en het praatcafé en het vrije forum, zal ik die ook plaatsen?

Die van het serieuze forum zou ik zeker plaatsen.
Die andere 2 weet ik niet zeker, omdat dat meer het spamgedeelte is...
 

DeletedUser

Guest
Bedankt voor je mooie lijstje! Ik zal deze meteen belangrijk zetten, wel wil ik even toevoegen dat er op het moment nog geen wiki is ;)
 

DeletedUser

Guest
je zou een link van mijn topic [hulp] FAQ hierin kunnen zetten ipv de wiki. hier staan ongeveer alle vragen in die de afgelopen dagen meerdere keren voorbij zijn gekomen;)
 

DeletedUser

Guest
Bedankt voor je mooie lijstje! Ik zal deze meteen belangrijk zetten, wel wil ik even toevoegen dat er op het moment nog geen wiki is ;)
Aangepast:eek:
je zou een link van mijn topic [hulp] FAQ hierin kunnen zetten ipv de wiki. hier staan ongeveer alle vragen in die de afgelopen dagen meerdere keren voorbij zijn gekomen;)
Ik heb het aangepast;)
Die van het serieuze forum zou ik zeker plaatsen.
Die andere 2 weet ik niet zeker, omdat dat meer het spamgedeelte is...
Ik heb een lijst bij serieuze praat geplaatst en een lijstje bij de speelplaats:)
 

DeletedUser

Guest
Zou er niet beter een topic met 'Veel Gestelde Vragen' komen? De oplossing van veel problemen is erg simpel zoals de pagina refreshen, we kunnen daar de vragen als 'hoe komt het dat mijn troepen niet genezen?' en 'hoe kom ik aan medailles?' en 'ik zit vast in de tijd' zetten. Uit ervaring weet ik dat veel spelers direct een topic maken met hun vraag, en de FAQ niet eens doorlezen.
 

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
FAQ = Frequently Asked Questions = Veelgestelde vragen. Met andere woorden, dat topic is er dus al.
 

DeletedUser

Guest
Weet ik wel, maar veel anderen niet. Uit ervaring (weeral) weet ik dat ze denken dat het een handleiding is. En mensen zijn van nature koppig en eigenwijs. Velen doen geen moeite om te raden wat FAQ betekent. Bij iets wat ze verstaan, Veel Gestelde Vragen, verstaan ze meteen waarover het gaat. En eerlijk, de FAQ is meer een handleiding dan Veel Gestelde Vragen.
 

DeletedUser

Guest
Scheelt ook als mensen de handleiding daadwerkelijk lezen, dan zou de helft aan vragen schelen
 

DeletedUser

Guest
Dat is wat ik bedoel, niemand kijkt ernaar, je zou beter een Veel Gestelde Vragen maken met daadwerkelijk vragen die veel worden gesteld dan de FAQ die eigen meer een handleiding is. Als je wil kan ik wat vragen verzamelen en dan maak ik er een topic van, dan kan een mod die bovenaan zetten. Bespaart al wat vraag-antwoord met vragen die iedereen vraagt
 

DeletedUser

Guest
Heb dit topic gemaakt, kan iemand deze markeren met belangrijk en bovenaan laten staan? Voor wie denk 'dat staat toch al bij de 'eerst lezen ...'? Ja, maar bijna niemand leest dit en maakt direct een topic aan.
 

DeletedUser

Guest
Zou er niet beter een topic met 'Veel Gestelde Vragen' komen? De oplossing van veel problemen is erg simpel zoals de pagina refreshen, we kunnen daar de vragen als 'hoe komt het dat mijn troepen niet genezen?' en 'hoe kom ik aan medailles?' en 'ik zit vast in de tijd' zetten. Uit ervaring weet ik dat veel spelers direct een topic maken met hun vraag, en de FAQ niet eens doorlezen.

zeer late reactie, maar het heeft wel degelijk geholpen, ik heb hier meerdere pms gehad met bedankt! etc erin;)
kijk ook eens naar het aantal x dat hij bekeken is;)
 

DeletedUser

Guest
Zou een mod het dan vanboven zetten? Het staan nu al ergens onderaan en binnen enkele topic is ie verdwenen naar een andere pagina
 

DeletedUser4809

Guest
Kan iemand mij aub vertellen waar ik de verhoudingstabel (voor grondstoffen uit de verschillende tijden) kan vinden?
 

DeletedUser

Guest
Wat bedoel je precies met verhoudingstabel? Het aantal grondstoffen dat je nodig hebt voor je technologieën vrij te spelen of toch nog iets anders?
 

DeletedUser3948

Guest
Hoeveel het kost om grondstoffen uit elk tijdperk te maken?
 

DeletedUser275

Guest
Die tabel ben ik nog niet tegen gekomen.

Voor 4 uur productie:
Brons tijdperk: 100 munten en 100 voorraden
IJzer tijdperk: 200 munten en 200 voorraden
Vroege middeleeuwen: 400 munten en 400 voorraden
Hoge middeleeuwen: 800 munten en 800 voorraden
Late middeleeuwen: 1600 munten en 1600 voorraden
Koloniale tijdperk: 2400 munten en 2400 voorraden
Industriële tijdperk: ? munten en ? voorraden
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan