Ebola uitbraak

DeletedUser4100

Guest
Beste mensen,

Ik weet niet of iedereen het al heeft gemaakt,
maar het dodelijkste horror virus is los gebroken.
Als je Ebola krijgt heb je 90% kans dat je overlijd
aan de gevolgen van dat virus. Zie het nieuws bericht
van Ebola.
http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenland/ebola-uitbraak-west-afrika-volledig-oncontroleerbaar
Mijn mening:
Als Ebola een pandemie word en iedereen zoude besmet worden en 90% zal sterven zal de totale wereldbevolking van ongeveer 7.000.000.000 (7 miljard) mensen zakken naar 700.000.000 (700 miljoen) mensen. Met andere woorden er zoude dan ongeveer 6.300.000.000 (6,3 miljard) slachtoffers vallen alleen al aan Ebola virus. Een simpele rekensom hopelijk begrijpt de UN dat ook en grijpen ze snel in en grootschalig in om ruim 6.300.000.000 Ebola slachtoffers te verkomen. Doodenge ziekte erger kan gewoon niet.
Ik las dat het virus zelfs zich muteerde in 2007. Minder erge bloedingen maar veel ergere koorts zoude de mutant veroorzaken. De nieuwe variant brengt je om door de koorts. De oude met de bloedingen door weefselschade. Ik ben geen arts maar wat op Wikipedia staat wil ik niet zelf mee maken. Nu gaan ze ook nog dat virus helpen met geruchten dat artsen de geïnfecteerden ombrengen terwijl het virus dat doet. Nu verspreid dat horrorvirus zich natuurlijk nog sneller. Hopelijk gaan ze heel snel dat virus stoppen. Alles zoude direct uit de kast gehaald moeten worden om dat virus een haalt toe te roepen. Koste wat het kost om een pandemie te verkomen wat mogelijk 6.300.000.000 slachtoffers eist. Wikipedia zegt dat er een 50% tot 90% kans is dat je omkomt. Hopelijk word die 90% niet gehaald door dat horror virus. Hopelijk sterft dat virus uit. Ik ben heel bang dat het virus
zich verspreid en een pandemie word.
 

DeletedUser5428

Guest
Je moet de zaak niet overdrijven. Als ze de patienten tijdig in quarantaine zetten dan krijgen ze dat wel onder controle.
En bovenstaande sterftecijfers die gelden voor Afrika. Als je tijdig in een modern ziekenhuis geraakt zoals de onze hier, dan overleef je dat wel.
-
Ik heb pas een boek gelezen, "Inferno" van Dan Brown. Dat handelt over een bioterrorist die de wereldbevolking wil decimeren met een dodelijk virus. Echt een aanrader!
 

DeletedUser4100

Guest
This niet zo simpel te bestrijden. Als het zo makkelijk was ffe mensen die Ebola hebben
weg stoppen en dan hopen dat het over gaat zoude het in no time afgelopen moeten
zijn. Als je het nieuws goed in de gaten houd weet je waarom.

Ik heb een boek gelezen over ''dodenschip'' van Clive Cussler. Ze hadden een virus ontdekt
dat 100% sterfcijfer had en direct de symptomen oproepte. Ze hadden over dat het nooit
een pandimie kon worden maar Ebola zoude dat wél kunnen. Door 70 tot 90% ster
cijfer en beginnende symptomen pas na 3 a 21 dagen was het heel makkelijk te verspreiden.
Een Amerikaan had zijn aan Ebola overleden zus nog bezocht en daardoor het opgelopen.
Hij ontkende dat hij met haar in aanraking is geweest en is in een vliegtuig geweest naar
een Afrikaanse metropool die met alle landen ter wereld in verbinding staat. Nu verspreid
het zich. Huidige cijfers

600 doden
1.000 bekende ziekte gevallen

Daarbij komt het is al in Nederland. In Gelderland om pricies te zijn is iemand er al mee besmet. Zieke mensen met Ebola stappen
in kleine bootjes en gaan Europa binnen. Het verspreid zich heel snel naar Europa. Daarbij komt nog eens oorlog en zomer vakantie
bij. Nog een citaat

''Onstopbaar
Het Ebola-virus heeft al bijna 700 slachtoffers in West-Afrika geëist en lijkt vooralsnog niet te stoppen.

Ook de belangrijkste arts die voorop ging in de strijd tegen dit virus is inmiddels aan de ziekte overleden. Viroloog Shek Umar overleed eerder deze week aan de ziekte. Hij had meer dan 100 Ebola-patiënten behandeld.

Hiermee wordt duidelijk hoe moeilijk de ziekte onder controle te krijgen is.

Inmiddels heeft Liberia alle grenzen gesloten om verspreiding van het virus tegen te gaan en worden in andere West-Afrikaanse landen vliegtuigpassagiers gescreend op symptomen van Ebola (meestal griepachtige verschijnselen).''

Nog een citaat
''waarom zou het hier makkelijk uit te roeien zijn ,de grenzen volledig sluiten in quarantaine zetten , hier wordt altijd maar alles weg gefuifd tot er wat is , ik denk dat we heel erg bang moeten zijn''
Nog een citaat dat we wel degelijk ons zorgen moeten gaan maken
''Ebola gaat met de bootvluchtelingen via Lampedusa in Europa geïmporteerd worden. Ze weten dat ze besmet zijn, maar komen ons eerst nog aansteken.''
Wijze woorden uit een citaat
''deze persoon wist dat hij besmet was en is dan snel op t vliegtuig gestapt,zo zullen nog tientallen dat doen en die situatie is onbeheersbaar wat die prof ook zegt''

Nog een goede citaat waarom het alleen in de doof pot stoppen is

''Hier is het volgens 'experts' nooit een probleem. Bij de Mexicaanse griep zei er toen zelfs eentje dat het zo'n vaart niet ging lopen omdat er een oceaan tussen ligt...''

Nog een goede citaat

''in Afrika is het 'out of control', maar als het plots hier opduikt is er geen probleem. Ben zeker van het tegenovergestelde. Hier heeft men geen enkele expertise met de symptonen, tegen dat men de diagnose stelt zijn er al veel verplegend personeel mee in contact gekomen, incl. naaste familieleden. Maar een probleem neenee.. Geduldig afwachten en kijken wie gelijk krijgt en ik hoop dat hij gelijk heeft maar het verleden is net met hem, in Belgie toch niet''

Een citaat die verklaard dat het al in Europa is

''Misschien het inreizen vanuit Afrika nog iets gemakkelijker maken, dan komen er hier ook snel een aantal ebolalijders door. Er zijn trouwens reeds ebola-besmette mensen in Europa, maar daar wordt over gezwegen. Maar ok, ooit hadden we de pest en er lopen nog mensen rond.''

bron;
http://www.hln.be/hln/nl/33/Fit-Gezond/article/detail/1970893/2014/07/28/Hoe-bang-moeten-we-zijn-voor-ebola.dhtml?show=react
De reacties waren hier op:
http://www.hln.be/hln/nl/33/Fit-Gezond/article/detail/1970893/2014/07/28/Hoe-bang-moeten-we-zijn-voor-ebola.dhtml

Wel als het geval zo zoude zijn als in deze citaat zoude ik al een heel klein beetje rustiger zijn
als ze ook even alle poorten sluiten naar Europa en mensen weg sturen met bootjes desnoods
militairen sturen om ze weg te krijgen en het al het verkeer van en naar Europa naar de besmette
landen ben ik een echt gerust gesteld...
De citaat
''Inderdaad geen probleem bij ons?? Als je ziet hoeveel problemen er zijn om illegalen van uw privéterrein te krijgen en wat een gezeik er achteraf is ben ik helemaal gerust dat ze een epedemie hier direct onder controle hebben, direct sirenes op de luchthaven, luiken die automatisch sluiten, reddingswerkers die klaarstaan om toe te stromen enz . Zo kennen we Belgie.''

Ik geloof niet dat Ebola zo onschuldig is.
 

DeletedUser4100

Guest
WAT GEBEURD ER MET JE ALS JE EBOLA HEBT?

Je krijgt vooral heel hevige pijn. Ebola is net als HIV een zeer agressief virus. Het valt
je immuun systeem aan. Niet alleen je immuun systeem word aangevallen maar ook de bouwstenen
van je immuun systeem. Daarna valt het virus je lever aan wat lever falen veroorzaakt. Je krijgt heel
veel last van veel braken en diarree. In een later stadium van het virus zal je immuun systeem zich
zelf gaan aanvallen. Je kleine bloedvaatjes gaan knappen. Dat zorgt er voor dat je uit je ogen, oren, neus,
kruis, anus, en mond hevig gaat bloeden. Als je deze laatste aanval weet te overleven heb je het
virus overleefd. Daarna zal je nog een tijd onder streng toezicht staan of het virus écht verslagen
is en niet meer terug komt.

bron;
http://www.hln.be/hln/nl/33/Fit-Gezond/article/detail/1975314/2014/07/29/Wat-er-in-je-lichaam-gebeurt-bij-besmetting-met-ebola.dhtml
 

DeletedUser6951

Guest
Ik denk zolang jij niet naar Afrika gaat er niks aan de hand is ookal verspreid t zich wel. Ik denk die besmet zijn gelijk worden geisoleerd en ik bedoel maar hoeveel afrikanen hebben geld om naar europa te reizen :p En als je weet dat daar ebola heerst ben je denk niet zo dom om daar te gaan met een vliegtuig
 

DeletedUser4100

Guest
Haha nee ik peins er niet over om ebola achter na te gaan. Ik heb niet
eens het geld ervoor.:p Afrikaanse vluchtelingen vanuit noord-Afrika kunnen
hier komen met kleine bootjes maar tot dusver bekend is daar geen ebola.
Wat een opluchting.:)
Er is wel iemand in een Afrikaanse miljoenen stad met ebola geweest. Hij is
overleden. Gelukkig is er nu een vaccine in ontwikkeling. De USA meld dat zij
een vaccine heeft ontwikkeld tegen Ebola die werkt op apen. Ze willen over
een paar maanden het op mensen testen. Wat een opluchting. Dit gaat weer
wat meer de betere kant op. Eerst was het wel even nagelbijten; het leek erop
dat er niet ingegrepen werd.;)
 

DeletedUser6951

Guest
Volgens mij was jij vooral die aant nagelbijten was hahaha. Hopen dat t op mensen ook werkt anders hebben we een probleempje ^^
 

DeletedUser4100

Guest
Haha ja klopt.:) Was er erg van geschrokken omdat ik er al een paar jaar eerder over gelezen had.
Echt een beetje gestrest van geweest.:p

Ja precies anders gaat het ''The UN, we have a verry big problem. We can't stop this
virus.'':eek:
 

DeletedUser6951

Guest
haha achh is de wereld gelijk niet meer belast door afval en Co2 :p
btw ik heb je geliefde cookie weer :)
 

DeletedUser4100

Guest
Haha tja wat CO2 betreft. CO2 is globaal altijd het zelfde
geweest. Laten we dat maar niet tegen de giganten zeggen.
Anders vervuilen ze de boel weer.:p
Nu zakt het CO2 gehalte enorm. Doordat we minder maken
en de bomen heel veel 'opeten'.

Haha ja dat had ik gezien.:p Even bedenken hoe ik het weer krijg :)
 

DeletedUser6951

Guest
Wat gaan gianten en er dan tegen doen ?
(dit topic is niet zo serieus meer :p)
 

DeletedUser4100

Guest
Giganten van fabrieken.;) Die gaan dat anders gebruiken zo van ''ja die maatregelingen
tegen CO2 zijn niet nodig jo we kunnen gewoon blijven stoken.'' De olie lui ''Ja die electro
dingen zijn helemaal niet nodig. Pak gewoon benzine slurpers CO2 doet er toch niks meer
aan toe.'' Etc. vandaar.:p Zoude meer een downgrade worden dan.

Haha nee niet zo super serieus meer.:p Blijven lagen is het motho heb ik gehoord dus...:D
 

DeletedUser5820

Guest
Ik denk niet dat de EU er veel aan zal doen. De EU heeft allemaal euro tekens in hun ogen maar ons land is het ergst. :wacko:
 

DeletedUser1072

Guest
Ik denk niet dat de EU er veel aan zal doen. De EU heeft allemaal euro tekens in hun ogen maar ons land is het ergst. :wacko:

Geen zorgen dions, hoe schaarser olie word hoe hoger de prijs, en hoe meer onderzoek er gedaan word in milieu vriendelijke manieren van energie opwekken hoe goedkoper dat weer word. Dus vanzelf zullen mensen ooit milieu vriendelijk gaan worden zelf al hebben ze euro tekens in hun ogen (of zelfs juist dan). Daarbij zie ik het probleem niet van euro tekens hebben, aangezien we nog steeds in een crisis zitten en geld dus heel erg van pas komt :p

Maar dit is volgens mij heel erg offtopic
 

DeletedUser5820

Guest
Dan zul je zien dat ons snelbouwhuis gwn instort hiero.
 

DeletedUser1072

Guest
Het is zwaar offtopic maar ik ga er toch op in. btw, van wat ik gelezen heb, heb ik echt geen idee of je voor of tegen bent :p

Ik vind die ontwikkeling hulp wel allemaal aardig enzo maar het heeft zo weinig effect lijkt me (niet boos worden.) Dit komt ook onderandere doordat heel veel mensen daar de volgende mentaliteit hebben (heb ik gehoord, zelf geen ervaring mee): Als je een Nederlander een koe geeft, zal hij voor 2 jaar lang er melk van kunnen krijgen. zodra de koe geen melk meer geeft, slacht hij hem en heeft die genoeg te eten voor een week. Als je een koe geeft aan sommige afrikanen slachten ze hem en hebben ze genoeg eten voor een week. De mensen daar leven heel erg van dag tot dag, en in mijn ogen zolang je dat doet gaat het niet beter worden. Dus die ontwikkelingshulp moet heel erg anders of gewoon heel wat minder worden.

Ook erger ik me heeeeel erg aan wat we hier in Nederland armoede noemen, natuurlijk er zijn mensen die ook echt armoede hebben, ik noem iemand die met zen Mercedes naar de voedselbank gaat niet arm. Het zelfde geld voor mensen die in de bijstand zitten en die een flatscreen hebben en 3 katten of zoiets. en daarna nog gaan zuren dat ze niet rond kunnen komen! Gooi die katten de deur uit, verkoop die flatscreen (en neem desnoods een oude tv) en kijk eens hoe verrekte goed je rond kan komen!
 

DeletedUser5820

Guest
Het is zwaar offtopic maar ik ga er toch op in. btw, van wat ik gelezen heb, heb ik echt geen idee of je voor of tegen bent :p

Ik vind die ontwikkeling hulp wel allemaal aardig enzo maar het heeft zo weinig effect lijkt me (niet boos worden.) Dit komt ook onderandere doordat heel veel mensen daar de volgende mentaliteit hebben (heb ik gehoord, zelf geen ervaring mee): Als je een Nederlander een koe geeft, zal hij voor 2 jaar lang er melk van kunnen krijgen. zodra de koe geen melk meer geeft, slacht hij hem en heeft die genoeg te eten voor een week. Als je een koe geeft aan sommige afrikanen slachten ze hem en hebben ze genoeg eten voor een week. De mensen daar leven heel erg van dag tot dag, en in mijn ogen zolang je dat doet gaat het niet beter worden. Dus die ontwikkelingshulp moet heel erg anders of gewoon heel wat minder worden.

Ook erger ik me heeeeel erg aan wat we hier in Nederland armoede noemen, natuurlijk er zijn mensen die ook echt armoede hebben, ik noem iemand die met zen Mercedes naar de voedselbank gaat niet arm. Het zelfde geld voor mensen die in de bijstand zitten en die een flatscreen hebben en 3 katten of zoiets. en daarna nog gaan zuren dat ze niet rond kunnen komen! Gooi die katten de deur uit, verkoop die flatscreen (en neem desnoods een oude tv) en kijk eens hoe verrekte goed je rond kan komen!

Katten zijn niet duur. Ik Duitsland hebben ze het goed geregeld. Iedereen die naar de voedselbank moet 1 euro betalen en je moest dacht ik je kaart laten zien. Bij ons zoefen ze gewoon met een colonne tanks langs om naar de voedselbank te gaan en iets op te halen. :mad:
 

DeletedUser1072

Guest
Katten zijn niet duur. Ik Duitsland hebben ze het goed geregeld. Iedereen die naar de voedselbank moet 1 euro betalen en je moest dacht ik je kaart laten zien. Bij ons zoefen ze gewoon met een colonne tanks langs om naar de voedselbank te gaan en iets op te halen. :mad:

Was maar een voorbeeld he, kunnen ook honden zijn voor mijn part. Daarbij zelf al kosten die katten maar 5 euro in de maand. dan heb je die 5 euro toch wel weer even meegenomen. En als je al niet kan rondkomen en lijkt het me dat iedere euro een goede aanwinst is.
 

DeletedUser4100

Guest
Dit zijn de 'rijke' arme Nederlanders
[video=youtube;M7TOWddluts]https://www.youtube.com/watch?v=M7TOWddluts[/video]
Gelieve aandachtig bekijken.:) Vandaar dat ik
liever bezuinig op buitenlandse uitgaven.

Ontwikkelingshulp is niet perse slecht. De aanpak kan gewoon anders.
Geef bv. awards uit. Zoals ''Africa support award'' bedrijf dat het meeste
aan de Afrikaanse economie deed. Een x bedrag en een mooi praatje.
De ''Africa heaven award'' een award voor het bedrijf dat het meeste effectieve
tegen de armoede deed en de welzijn/gezondheid heeft verbeterd.
 
Bovenaan