Discussietopic: St. Patrick's Day - Evenement

alosta

Lid
Deftig gebouw, beter dan bv. een terrasboerderij.
Event zelf is, weeral, herhaling. Moest men het volgend jaar opnieuw van plan zijn, zou men evt. een optie kunnen toevoegen waarbij je ziet hoeveel klavertjes extra het volgend level van een gebouw opbrengt, om evt. te weten wat eerste te doen / of je de overweging moet maken (effect op snelheid spel).
 

nietje52

Actief lid
Ik kom er net achter dat we voor het eerst een upgrade hebben gekregen uit de verrassingskist ipv een selectiekit.
Inno kijkt of ik wakker ben.
Nou nee dus :)
 

DarthRonin

Actief lid
Het viel me op dat bij dit gebouw de aanvalsbonus sneller omhoog gaat naar gelang je in een hoger tijdperk komt.
Is dit nieuw of heb ik de afgelopen events niet goed opgelet?
Een motivatie om toch maar wat verder te gaan tijdreizen voor de vele spelers die weigeren TK te verlaten?
 

Woozy

Lid
Inmiddels weer begonnen met 1000 potten , ben nog niet klaar en heb nog 200 potten over (en elke dag komen er weer bij)
Dus om soepel te spelen heb je er iig 800 nodig
 

nietje52

Actief lid
Inmiddels weer begonnen met 1000 potten , ben nog niet klaar en heb nog 200 potten over (en elke dag komen er weer bij)
Dus om soepel te spelen heb je er iig 800 nodig
Zoals ik al zei, het ligt aan je tactiek.
Ik gebruik van 630 tot 710 potten per dorp.
 

alosta

Lid
Hoeveel potten heb je nodig voor je een nieuwe stad start????
Ik zou zeggen: zeker zo'n 2000 (als je ook alle kistjes wil kopen). Het is vaak ook beter die laatste (2) langdurige opdrachten te voltooien, dan te snel naar de volgende stad te gaan en geen goud meer te hebben.

Mijn (en velen) hun tactiek:
Telkens de opdrachten upgrade managers doen (behalve indien ze naar niveau 4 moeten), managers nooit hoger uppen dan gevraagd (niveau 1 mag je altijd direct kopen).
Opdrachten 'upgrade je fabriek naar x' combineren met 'upgrade x gebouwen'.
Festival en scheepswerf moeten op de 300 belanden.
Upgrade nooit zomaar te snel gebouwen vanaf wanneer je kunt, maar wacht echt af tot je verplicht moet upgraden voor een opdracht (anders wordt het te duur); enige uitzonderingen hierop zijn de eerste niveaus van een gebouw en het festival/de boot als het je voortgang serieus zou hinderen.
Richtlijn per stad: 4-5 dagen.
Pas overgaan tot alle (behalve manager level 4, evt. een andere taak dat echt te lang duurt, maar alleszins nooit meer dan 2-3 taken onvoltooid laten) taken zijn voltooid.
Na de eerste 4 steden steeds 1 maal de 6 kistjes kopen (2de ronde niets meer).

Nooit omhoog gaan bij minder dan 2000 goud (anders wordt je voortgang hoogstwaarschijnlijk geblokkeerd; tenzij je de 6 schatkisten niet koopt).
 

alosta

Lid
Er zit een verhoog boot naar 3 en vervolgens naar 4, aangezien hij toch al op 3 is dan vind ik die lvl 4 wel de moeite van het kopen waard.
Al is het maar om dat slotje vrij te krijgen.
Kan je een rapportering terugroepen? Per ongeluk op rapporteer geduwd en daarin mijn uitleg geplaatst haha.

Kan je doen, maar hangt er enerzijds van af of je goud koopt, of geluk hebt met incidenten (op B verzamel ik amper iets, op f gisteren 600+ goud (waarvan één keer 500, wist niet dat dit kon) en vandaag 100+). Het is vooral voor de mensen die iets minder actief goudpotten verzamelen af te raden om die niv 4 te kopen. Uiteindelijk kan je ieder niveau ook zonder doen. Gelukkig helpt het beloningskistje van vorig event al veel spelers met die ene extra upgrade (zeker voor bv. st patricks day is dit voor velen iets waardevols, sommigen starten immers heel slecht wegens geen ervaring).
 

DarthRonin

Actief lid
Het is vooral voor de mensen die iets minder actief goudpotten verzamelen af te raden om die niv 4 te kopen.

Ik heb opdrachten om een manager naar lvl 3 te doen waarbij die lvl 3 meer kost dan die lvl 4's die je moet doen bij een gebouw wat al op lvl 3 staat.
Als het naar lvl 3 brengen 80 en 120 potten goud kost en het naar lvl 4 brengen maar 150 kun je toch echt beter die lvl 3 laten schieten dan die lvl 4.
Simpel zeggen dat je geen lvl 4's moet doen is dus niet zo efficiënt als kijken naar de kosten van het verhogen.

Dit heeft niks te maken met het kopen van potten goud, dit is een kwestie van keuzes op basis van kosten.
Als je die lvl 4 niet doet op basis van de kosten, dan kun je beter die verhogingen die in totaal 200 kosten niet doen aangezien de besparing die je daarmee haalt groter is.
 
Bovenaan