Discussietopic: Pvp Arena

blafke

Actief lid
Het is al zo vaak gezegd dat de puntentelling niet eerlijk is (binnen een bepaald tijdperk niet eens) en dat er geen sprake is van PvP omdat het bijna altijd NPCs zijn die bovenaan staan (bij mij nog steeds 100%).
Dan maakt het toch niet uit wie er reageert en uit welk tijdperk?

Bij mij zijn het zo goed als nooit nepspelers op p1.
 

DarthRonin

Actief lid
Prima toch dat het niet teveel moeite kost.
Ik moet op E nog een tiental gevechten tegen de moeilijkste tegenstander geloof ik, maar heb niet echt gevochten met het doel die laatste te halen omdat het me teveel moeite leek voor wat je ervoor krijgt.
Al met al moet je toch flink wat doen voor die 100FP die het op levert, dus lijkt me prima zo.

Ben op E eigenlijk alleen maar gaan meppen omdat ik de personen die mij aan vielen terug wilde pakken, dus ipv de sterkste tegenstanders dan maar die uit eigen tijdperk gaan doen voor de lol.
En elke keer dat ik tegenstanders krijg die me niet aangevallen hebben pak ik gewoon weer die moeilijkste :D
 

jovayana

Actief lid
Ach eindelijk snap ik dat het wel degelijk pvp is , ik fixeerde mij op de gevechten die totaal niets met pvp te maken hebben , maar het is de "Person (die het meest betaald) Versus Person, dus is de benaming wel correct geloof ik.
 

PartyPoison

Actief lid
toren is wel geinig, alleen raar hoe ik elke autobattle verlies tegen troepen uit een TP lager, terwijl ze amper boost hebben. is er iets anders met de AI? lijkt alsof al mn tanks al dood zijn voor er schurken geraakt worden. kan me niks anders voorstellen eigk.
 
toren is wel geinig, alleen raar hoe ik elke autobattle verlies tegen troepen uit een TP lager, terwijl ze amper boost hebben. is er iets anders met de AI? lijkt alsof al mn tanks al dood zijn voor er schurken geraakt worden. kan me niks anders voorstellen eigk.

Zonder schurken vechten. PvP AI negeert deze ongeveer helemaal.
 
Bij mij zijn het zo goed als nooit nepspelers op p1.

Dat is heel fijn! Zou ik ook wel willen :)
Maar dat is dus niet zo. En met het feit dat ik nooit meer dan 385 punten (oid) per gevecht krijg, zijn dat twee zaken die mijn inziens ontzettend afbreuk doen aan de toevoeging van PvP.
1 het is, in mijn geval, geen PvP.
2 de puntentelling is zo scheef dat ik (en waarschijnlijk veel meer spelers) ongeveer 100 punten per gevecht achterlopen op anderen ‍♂️
 

blafke

Actief lid
Dat is heel fijn! Zou ik ook wel willen :)
Maar dat is dus niet zo. En met het feit dat ik nooit meer dan 385 punten (oid) per gevecht krijg, zijn dat twee zaken die mijn inziens ontzettend afbreuk doen aan de toevoeging van PvP.
1 het is, in mijn geval, geen PvP.
2 de puntentelling is zo scheef dat ik (en waarschijnlijk veel meer spelers) ongeveer 100 punten per gevecht achterlopen op anderen ‍♂

Bij mij staat op p1 het merendeel van de tijd iets van 2 of zelfs 3 tp hoger. Dus ik haal per definitie nooit meer dan 250 per gevecht. Het beste wat ik eruit kan halen is gemiddeld om de 5 weken één one-upper als ik me binnen de eerste 500 weet te handhaven en als de gepubliceerde waarschijnlijkheden ook de effectief toegepaste zijn. Voor de rest haal ik er enkel de gevechtspunten uit. Zal wel stoppen als het te veel en te saai begint te worden. "Vernieuwen" is ook dikwijls grappig. p2 en p3 durven dan regelmatig alletwee gewoon identiek dezelfde blijven.
 

jovayana

Actief lid
De tegenstanders zullen zoveel mogelijk echte spelers zijn van de wereld, maar het kan voorkomen dat er ook NPC tegenstanders zijn. Daarnaast heb je 3 verschillende moeilijkheid types.

We zijn een maand verder met de arena maar nog steeds enkel NPC bij mij als hoogste ,

Jammer weer. Er staat in de aankondiging op 28 mei open en het begint op 31 mei. Dus degenen die op 31 mei hebben gewacht hebben dus dikke pech met het globale klassement.

Uiteindelijk niet nee, je zal vaker iets missen door bijvoorbeeld een verjaardag of vakantie dan deze drie dagen.

Elke week worden punten behouden -10%
Elke maand begin je weer van voor af aan voor de kistjes , maar behaalde punten blijven doorlopen.
Wie pas deze maand begint met Arena heeft dus dikke pech want zal bij normale gevechten (niet kopen dus) al moeite hebben om in de top 1000 te geraken.
Wie zich in de top 20 gekocht heeft en nu gewoon de achtervolgers een beetje in het oog houdt is dus al voor maanden verzekerd van de topbeloningen te krijgen.

Gevechten nog steeds waardeloos met enkel NPC op hoogste (bij mij toch)
Verschil van gemiddelde punten bij gevecht op hoogste gaat van gemiddeld 360 voor de ene speler naar gemiddeld 460 bij een andere speler
Spelers van lagere tijdperken die hun best doen worden bestraft met gevechten van 2 tijdperken hoger die ze vaak niet meer kunnen halen omdat ze plots tegen onzichtbare hoovers staan en noodgedwongen gevechten moeten doen voor minder punten op level 2 of 3

Wanneer gaat innogames toegeven dat dit op gebied van speelplezier een complete flop is?
 
ik zit in venus heb nog nooit meer dan 380 punten gehad hoor,laat staan over de 400,ik vind er niks aan die pvp arena,besteed er zelfs nog geen meds meer aan,juist mijn gevechtjes en voor de rest den boom in,ze doen er toch niks aan,het moet juist opbrengen en met het spelplezier zijn ze niet bezig
 

jovayana

Actief lid
Ondanks de vele protesten en negatieve reacties op de beta, ondanks dat ze beta niet representatief vonden en op de internationale gingen testen waar ze dezelfde kritieken kregen, ondanks dat ze toen besloten om de pvp-arena weer op de wachtlijst te plaatsen, ondanks de verbeteringen die ze aankondigden (alleen de lookout wat verfraaien want de gevechten zelf blijven niets met pvp te maken hebben)
Kan ik alleen maar tot de conclusie komen dat innogames de middelvinger opsteekt naar de spelers toe.
 

blafke

Actief lid
Ondanks de vele protesten en negatieve reacties op de beta, ondanks dat ze beta niet representatief vonden en op de internationale gingen testen waar ze dezelfde kritieken kregen, ondanks dat ze toen besloten om de pvp-arena weer op de wachtlijst te plaatsen, ondanks de verbeteringen die ze aankondigden (alleen de lookout wat verfraaien want de gevechten zelf blijven niets met pvp te maken hebben)
Kan ik alleen maar tot de conclusie komen dat innogames de middelvinger opsteekt naar de spelers toe.

Ik vermoed dat je al jaaaaaaaaaaren langer speelt dan ikzelf en dus verbaast het me onvoorstelbaar veel dat je pas nu deze conclusie trekt.
 

jovayana

Actief lid
Ik vermoed dat je al jaaaaaaaaaaren langer speelt dan ikzelf en dus verbaast het me onvoorstelbaar veel dat je pas nu deze conclusie trekt.

Het was niet altijd zo, er was een tijd dat programmeurs echt luisterden naar wat spelers te zeggen hadden, Anwar (die spijtig genoeg overleden is) kwam zelfs op de globale chat om met de spelers te praten.
 

blafke

Actief lid
Kleiner bedrijf toen versus groter bedrijf nu. Zo gaat dat altijd. En zelfs niet alleen in de IT.

EDIT

Enfin, eigenlijk is het serieuze blasfemie om deze categorie van software in te delen bij 'IT'. Per slot van rekening staat die 'I' toch nog altijd voor 'Informatie'. Met wat ik ondertussen zelf zoal geobserveerd heb laat ik deze programmeurs nog niet eens toe om de bureaus te komen kuisen waar de echt belangrijke software (de toepassing binnen de bank die het saldo van jouw rekening beheert bijvoorbeeld, of de toepassingen bij de Nationale Bank die ervoor zorgen dat een simpele 'money transfer' zoals er elke dag miljoenen gebeuren noch leiden tot het 'verdwijnen' noch leiden tot het 'creëren' van geld) ontwikkeld wordt.
 
Laatst bewerkt:

jovayana

Actief lid
Wat ik mij afvraag is waarom deze feedback uberhaupt in het leven is geroepen hier?
Laatste reactie van een mod was een maand geleden zeggende dat ze gingen doorgeven dat het inderdaad niet logisch was dat minder gequoteerde NPC meer waarde hadden dan echte spelers die een hoger att/def gehalte hebben (iets dat ze al bijna een jaar weten bij inno maar niets aan gedaan is) sindsdien is het stil aan de overkant.
Volgens mij hebben ze antwoord gekregen van inno met we weten wel dat het een totale miskleun is maar laat ze maar klagen, zolang er genoeg gekken zijn die diamanten uitgeven aan deze miskleun geen probleem.
 

Biervent

Actief lid
Na vele commentaren op de puntentelling en spelen tegen NPC, heb ik nog een puntje van ergernis.
In mijn tijdperk (hedendaags) staan 92 mensen in de rangschikking. Goed, er zijn er een aantal met een heel laag puntenaantal, die doen dus niet veel, maar van de 92 mogelijke tegenstanders heb ik er al 12 verschillende gezien. Met andere woorden, ik krijg iedere keer dezelfde tegenstanders.
Naar mijn menig is dat gewoon slecht software of zoïets. Random indelen zou gewoon random moeten zijn, of het is niet random indelen.
En zelfs als het in de ranking aparte secties zijn waaruit gekozen wordt, is het nog steeds zo dat ik maar 12 tegenstanders heb gehad uit de eerste 25. Dus maar de helft van de mogelijke tegenstanders.
Eigenlijk vind ik dat heel slecht geprogrammeerd.
 

jovayana

Actief lid
Had hierboven ergens al gezegd dat je vasthangt aan een aantal spelers of NPC ( misschien 12 zoals jij zegt ) en die steeds weerkeren, dus pvp mag je vergeten.
En na 2 maanden zit ik nog steeds vast aan diezelfde NPC's en de ongerijmdheid met gevecht van tweede speler is er nog steeds, een duidelijke uitleg van het waarom dat het nog zo is krijgen we niet, zie de windstilte van de mods al langer dan een maand.
 

Bijlagen

  • pvp arena 07.jpg
    pvp arena 07.jpg
    151,8 KB · Weergaven: 96

nietje52

Actief lid
Ik ben donderdag overgegaan naar Venus en heb sindsdien alleen nog NPC's op de duurste plek gehad.
In SAAB had ik nooit NPC's.
 
Bovenaan