Discussietopic: Pvp Arena

Marien

Lid
Ik zit in progressief en krijg sinds vandaag ook allemaal npc spelers op de eerste plaats van 3 tijdperken hoger, daar kan ik dus nooit van winnen.
 

jovayana

Actief lid
Waarom komen er in deze discussie niks anders dan Venus spelers zeiken over waarom ze geen "echte" spelers van een hoger tijdperk tegen krijgen ???

Omdat het spel voor iedereen eerlijk moet zijn , en als jij blafke het "gezeik" noemt dat we al de tekortkomingen aankaarten dan heb je er nog niets van gesnapt of anders kom je gewoon zelf wat "zeiken" zeker.
 

blafke

Actief lid
Omdat het spel voor iedereen eerlijk moet zijn

Dat principe zie ik dan graag ook toegepast in GS waar je met de regelmaat van een klok gildes tegenkomt die gewoon alles en iedereen wegblazen. En als daarover geklaagd wordt dan wordt dat ook steevast afgedaan als "gezeik" door steevast hetzelfde soort spelers.
 

jovayana

Actief lid
Dat principe zie ik dan graag ook toegepast in GS waar je met de regelmaat van een klok gildes tegenkomt die gewoon alles en iedereen wegblazen. En als daarover geklaagd wordt dan wordt dat ook steevast afgedaan als "gezeik" door steevast hetzelfde soort spelers.

Volledig akkoord en had daar al lang geleden op de beta een poll gedaan om dat te verbeteren maar werd natuurlijk weg gestemd door spelers die er maximum van profiteren.
 

nietje52

Actief lid
@blafke dus je komt even zeiken over mensen die on-topic zeiken zodat je nog even kunt zeiken over iets waar het hier helemaal niet over gaat?
 

DarthRonin

Actief lid
Waarom komen er in deze discussie niks anders dan Venus spelers zeiken over waarom ze geen "echte" spelers van een hoger tijdperk tegen krijgen ???

Het zijn helemaal niet alleen Venus spelers die hierover klagen.
Je kraamt dus gewoon onzin uit.

dan wordt dat ook steevast afgedaan als "gezeik" door steevast hetzelfde soort spelers.

Dat is omdat dat ook gezeik is.
De reden dat het zo is, is daar ook al tientallen keren uitgelegd.
Dat je niet kunt accepteren dat je in de GSP met een ranking werkt wil niet zeggen dat het correct is dat je in een systeem wat ze PvP noemen nonstop vecht tegen tegenstanders die niet in de categorie "P" vallen waardoor het dus PvE is.
 
Dat principe zie ik dan graag ook toegepast in GS waar je met de regelmaat van een klok gildes tegenkomt die gewoon alles en iedereen wegblazen. En als daarover geklaagd wordt dan wordt dat ook steevast afgedaan als "gezeik" door steevast hetzelfde soort spelers.
ga je hier ook al over gsp zagen
 

jovayana

Actief lid
Ik zit in progressief en krijg sinds vandaag ook allemaal npc spelers op de eerste plaats van 3 tijdperken hoger, daar kan ik dus nooit van winnen.

Ook dat is een van de vele tekortkomingen, de verschillende factoren houden er rekening mee dat je misschien goed scoort of dat je aanvalskracht hoger ligt en geven je sterkere tegenstanders van tijdperken hoger , maar houden geen rekening dat bij hogere tijdperken er legers zitten die je dan onmogelijk met je progressieve legers kunt verslaan.

Maar troost je misschien kun je handmatig en met opoffering van veel legers je er eentje op 5 winnen , je score zal dan wel altijd naar beneden gaan maar denk niet dat je lager dan 0 kunt geraken ;)
 
Laatst bewerkt:

jovayana

Actief lid
Maar voor mij mogen ze dit hele nep-pvp gewoon weer naar de prullenmand sturen of ze moeten het hernoemen naar wat het werkelijk is " de clash van de diamantairs"
bv op A: speler1 heeft +227.000 punten dat is op (met de 3 dagen van vorige maand die meetellen) 20 dagen met een hoog gerekend gemiddelde van 500 punten een totaal van 454 gevechten. Als je geen enkel van de om de twee uur gekregen gevechten mist (20x12=240) blijven er nog altijd 214 gevechten over, zelfs al heb je veel geluk en kreeg je er 64 bij in totaal dan blijven er nog 150 over die je betaalde. Je kan zeggen veel spelers hebben een hoop medailles, verdeel je die over de 3 weken is dus 50 gevechten per week die je betaalt met medailles dan kost je dat per 50 gevechten iets van een 18miljoen medailles x3 dus al een 54miljoen medailles, met nog 2 weken te gaan dus nog eens 36miljoen er bij maakt totaal van 90miljoen om 1 maand uit te maken en ik was dan nog heel royaal met de punten en gratis pogingen, voor de meesten zou het nog veel meer zijn. En dan hou ik nog geen rekening met de 10% puntenverlies elke week die ze weer moeten inhalen.
Dus denk ik dat de top meer met diamanten betaalt die kosten 250 voor 5 pogingen maar gaan niet naar omhoog met 1.2 en anders hebben diegenen die met medailles betalen na 2 maanden ook gedaan met spelen haha.
 
Laatst bewerkt:
Tja als je PvP echt speelt voor de competitie en wilt concurreren op de wereld ranking dan zal je inderdaad tegen spelers aanlopen die er dia's tegen aan gooien of die een oneinding aantal medailles hebben denk ik. Maar goed Jovada, als je je nou even niet druk maakt om die wereld ranking. Op zich is het natuurlijk best grappig dat je binnen het gilde ook een klassering hebt. En binnen het tijdperk. Daar kan je misschien op een iets evenwichtigere manier strijden met elkaar om een leuke ranking. Moet zeggen dat ik daar de PvP best leuk voor vind. En ook die beloningen haal je redelijk snel binnen zonder schade, dus dat is een leuke bonus.

Natuurlijk blijft het probleem dat niet elk gevecht evenveel waard is, maar dat is wat het nu even is. En de grootste teleurstelling is denk ik ook dat je tegen de een fictief persoon kan vechten in plaats van de legers van een echte bestaande speler, maar ook dit gaat misschien eens opgelost worden? Fingers crossed!
 

jovayana

Actief lid
@Meester-TS

Wat vind jij leuk aan die klasseringen per tijdperk als je weet dat je toch nooit top kunt zijn zonder diamanten te betalen en dat de puntenverdelingen en tegenstanders absoluut oneerlijk verdeeld zijn ????
En eerlijk een beetje dikdoenerij in de gilderangschikking om te tonen dat je beter bent en ondertussen ze je misschien in de steek laat bij expeditie en GS ????
 

lotjer

Nieuw lid
Op C sta ik momenteel op de 2de plaats. Nog geen enkele dia's aan gespendeerd en ben ik ook niet van plan. Het aantal medailles dat ik spendeer valt vrij goed mee. Tot nu toe blijft mijn medaillepotje stabiel elke week. Er komen dus genoeg medailles binnen elke week om de PvP arena te compenseren. En dan heb ik nog 330 miljoen medailles over. Ik zal dus met dit potje nog even zoet zijn als ik de kosten balanceer. Het is een spel element dat je toekomst gericht moet werken en dus niet alle medailles in 1x gaat verbrassen. Persoonlijk had ik niet gedacht dat ik ergens in de top 10 ging staan, laat staan top 3.

Dat gezegd zijnde is de PvP arena niet echt uitdagend of waardige toevoeging in FoE. Ikzelf krijg ook enkel maar NPC bij de hoogste en met auto elke keer prijs. De waarde per gevecht verschilt van 407 - 487. Het echte PvP aspect komt hier niet aanbod en is jammer, gezien er dan wat meer tactiek aan te pas komt.

Omdat ik genoeg medailles heb en toch online ben om mijn pogingen te verwerken speel ik mee en haal ik wat beloningen op maar voor de rest een gemiste kans van dit spel onderdeel.
 

DarthRonin

Actief lid
Wat vind jij leuk aan die klasseringen per tijdperk als je weet dat je toch nooit top kunt zijn zonder diamanten te betalen

En dat is anders dan met de algemene ranking?
Alsof de top van elke wereld vol staat met personen die nog nooit een diamant gekocht hebben...
Een p2w spel spelen en dan klagen dat het p2w is....
 

Felair

Actief lid
Heb mijn verdediging inmiddels opgeruimd en daarmee mijn deelname stopgezet, gelukkig geen icoontje boven die toren nu hij niet meer actief is. Blijf het een mooi gebouw wel jammer van hoe het onderdeel werkt, vind het de moeite niet waard verder.
 

jovayana

Actief lid
Dat de oorspronkelijke bedoeling van het forum ooit is geweest dat het een forum voor ***iedere*** speler zou zijn, misschien ?

Dat slaat nergens op ,iedereen kan hier komen en als je het niet gemerkt had ook iemand uit progressief uitte zijn ongenoegen niet enkel spelers uit venus.
 
Het is al zo vaak gezegd dat de puntentelling niet eerlijk is (binnen een bepaald tijdperk niet eens) en dat er geen sprake is van PvP omdat het bijna altijd NPCs zijn die bovenaan staan (bij mij nog steeds 100%).
Dan maakt het toch niet uit wie er reageert en uit welk tijdperk?
 
Bovenaan