Discussietopic: Kampioenschaps-update

jammer dat alleen de sterkere gildes die gebouwen kunnen winnen , wij blijven alleen met fragementen achter, is er nog een optie om di eerste gebouwen te laten terug komen.
 
Gaat uit eindelijk om het kopen van diamanten (€ dus)
Men denk dat grotere gildes ook meer uitgeven en kleine gildes niet.
Dat klopt ook. Door de oppermachtigheid van de grote gildes hebben de kleine gildes geen zin om geld uit te geven.
Maak alle gilde gelijk en er is meer strijd en er wordt dus meer uitgegeven.
Maar ja, dat zeggen de spelers. Omdat Inno altijd wat anders doet doen ze dat dus niet
 

Markus

Actief lid
hmm lvl 1 vereist wel een weg, level 2 niet? is dat wel de bedoeling? was met eerste twee torens anders :p
 
Ik ben geen waarzegger maar... GvG dood. GS duurt niet lang meer.
Maar dit hebben ze hierboven ook al gemeld.;)

Als je de GS wel wilt redden dan moet je de Topteams weghalen bij de mindere teams zodat elk team kans maakt. Je zou een divisie lager ook nog de mogelijkheid moeten bieden om de Toernooigebied fragmenten te bemachtigen. Het is maar een idee. Dan spelen spelers nog ergens voor i.p.v. die domme olifant of standbeeld fragmenten.

De animo van GS zakt steeds verder weg. Ook wat bij GvG is gebeurd en uiteindelijk werd daar de stekker eruit gehaald.
Ga nu eens een opzet maken waar elke gilde ooit de kans krijgt om hun fragmenten die ze nu in hun inventaris compleet te maken of... GA er een verwijderknop bij maken als er elke keer een nieuwe toren gaat komen. Hiermee voorkom je wat irritaties bij spelers als ze hun inventaris willen opruimen.

Want mij vraag is simpel en nee ik ga niet hiervoor naar een top Gilde. Maar hoeveel van die halve Kampioen Torenfragmenten moeten we nog in de inventaris. krijgen.

Dus op de vraag wat vind je van de nieuwe toren.. Kilo Utrecht Tango vind ik het. Of te wel geen bal aan.
 
  • 3 overwinningen: Ontgrendel Niv. 1 van de Wyverntide Toren.
Is het nu de bedoeling dat je 3 overwinningen nodig hebt om het gebouw op level 1 te krijgen?
 
Ik ben geen waarzegger maar... GvG dood. GS duurt niet lang meer.
Maar dit hebben ze hierboven ook al gemeld.;)

Als je de GS wel wilt redden dan moet je de Topteams weghalen bij de mindere teams zodat elk team kans maakt. Je zou een divisie lager ook nog de mogelijkheid moeten bieden om de Toernooigebied fragmenten te bemachtigen. Het is maar een idee. Dan spelen spelers nog ergens voor i.p.v. die domme olifant of standbeeld fragmenten.

De animo van GS zakt steeds verder weg. Ook wat bij GvG is gebeurd en uiteindelijk werd daar de stekker eruit gehaald.
Ga nu eens een opzet maken waar elke gilde ooit de kans krijgt om hun fragmenten die ze nu in hun inventaris compleet te maken of... GA er een verwijderknop bij maken als er elke keer een nieuwe toren gaat komen. Hiermee voorkom je wat irritaties bij spelers als ze hun inventaris willen opruimen.

Want mij vraag is simpel en nee ik ga niet hiervoor naar een top Gilde. Maar hoeveel van die halve Kampioen Torenfragmenten moeten we nog in de inventaris. krijgen.

Dus op de vraag wat vind je van de nieuwe toren.. Kilo Utrecht Tango vind ik het. Of te wel geen bal aan.
Ik weet het nog niet zo lang, was ook maar door een tip n.a.v. een vraag. Maar je kan fragmenten ontgrendelen en dan verwijderen of veilen. Vind ik al een vooruitgang. Er moet alleen een update komen die fixed dat je 50 fragmenten in één keer kan verwijderen i.p.v. 50 x 'klik'.
 
Overigens wordt QI wel echt interessant, beetje combinatie Expeditie level 5 met Gildespelen er doorheen in een verhaallijn zoals bij de landkaart en beloningen zoals bij het evenement. Ik ben weer iets enthousiaster.
Als je graag uitdaging wil en spanning kan je bij de Pearls in Brisgard komen, we knokken constant in Platina en daar jojo-en we gezellig heen en weer tussen plaats 2 en 6. Never a dull moment.
 
Het lijkt wel of het nieuwe 40% kans op uitputting in de GS een 60 of 80% is geworden. Als FoE wilt dat we minder vechten.
Prima :rolleyes:
 
Het lijkt er steeds meer op dat Inno wil dat spelers zo veel mogelijk tijd doorbrengen in hun app (beetje zoals bv. ook TikTok en sociale media doen). Hoe meer tijd je spendeert hoe interessanter het is voor adverteerders. Vroeger lag het ritme van het spel lager, je hoefde niet zoveel tijd te spenderen. GVG was rond 20 uur en was meestal maar 10 a 15 min actie. Toen er later de GE bijkwam viel dat ook nog mee, zelfs met het huidige 5e niveau speel je die nog volledig uit op een uurtje ongeveer. De GS is al een ander verhaal, deze verwacht eigenlijk dat je op verschillende momenten (bij belangrijke flitsen) per dag beschikbaar moet zijn. Om je uitputting te pakken ben je ook al gauw een uur elke dag aan het vechten op de GS. Ondertussen zijn er bij events ook de rivalen die vragen dat je extra opdrachten doet voor betere prijzen en dus ook weer extra tijd in het spel gaat doorbrengen. Wat de QI gaat brengen heb ik geen idee want ik heb hem nog niet gespeeld. Dan komt er alweer een culturele nederzetting (nogmaals een pak tijd doorbrengen) en er komen extra levels voor de GE om ook die te verlengen.

Als je meewil met de top moet je enorm veel tijd gaan spenderen in het spel en aan de events, anders moet je afhaken. Of je kan natuurlijk dia/geld gaan uitgeven. Ik vind het spel veel te veel verplichting en doelloos klikken worden en minder fun of nog echt een spel zijn. Het enige wat het nog echt een spel maakte en wat uniek maakte in vergelijking met vele andere games was de GVG, vooral het sociaal aspect van elke avond af te spreken en na de actie nog wat na te keuvelen en dat verdwijnt nu helaas ook.
 

L Cypherus90

Actief lid
Het lijkt er steeds meer op dat Inno wil dat spelers zo veel mogelijk tijd doorbrengen in hun app (beetje zoals bv. ook TikTok en sociale media doen). Hoe meer tijd je spendeert hoe interessanter het is voor adverteerders. Vroeger lag het ritme van het spel lager, je hoefde niet zoveel tijd te spenderen. GVG was rond 20 uur en was meestal maar 10 a 15 min actie. Toen er later de GE bijkwam viel dat ook nog mee, zelfs met het huidige 5e niveau speel je die nog volledig uit op een uurtje ongeveer. De GS is al een ander verhaal, deze verwacht eigenlijk dat je op verschillende momenten (bij belangrijke flitsen) per dag beschikbaar moet zijn. Om je uitputting te pakken ben je ook al gauw een uur elke dag aan het vechten op de GS. Ondertussen zijn er bij events ook de rivalen die vragen dat je extra opdrachten doet voor betere prijzen en dus ook weer extra tijd in het spel gaat doorbrengen. Wat de QI gaat brengen heb ik geen idee want ik heb hem nog niet gespeeld. Dan komt er alweer een culturele nederzetting (nogmaals een pak tijd doorbrengen) en er komen extra levels voor de GE om ook die te verlengen.

Als je meewil met de top moet je enorm veel tijd gaan spenderen in het spel en aan de events, anders moet je afhaken. Of je kan natuurlijk dia/geld gaan uitgeven. Ik vind het spel veel te veel verplichting en doelloos klikken worden en minder fun of nog echt een spel zijn. Het enige wat het nog echt een spel maakte en wat uniek maakte in vergelijking met vele andere games was de GVG, vooral het sociaal aspect van elke avond af te spreken en na de actie nog wat na te keuvelen en dat verdwijnt nu helaas ook.
Met het grote verschil dat niets MOET. alles MAG.
Je kiest zelf hoeveel tijd je erin wilt steken. Als je in een topgilde wilt zitten dan moet je idd vaak meer op GS zijn maar de meeste hebben een 1000 aanvallen minimum. Dat is 100 per dag. Dat is 5 minuten werk. Dus je MOET niets. je KIEST er zelf voor.
FoE bied de mogelijkheden om veel te doen, wat ook normaal en nodig is om te blijven overleven. Moesten ze op dit moment nog steeds enkel maar GvG hebben en niets anders dan bestond FoE al lang niet meer. Het is juist door al die extra's dat FoE blijft bestaan.

Maar niets MOET, alles MAG en je kiest zelf hoeveel je erin wilt steken.

Maar dan 90% van de spelers kiest er bewust voor om niet met de top mee te draaien.
Vandaag heb ik zelfs nog iemand in titan gezien met maar 5 GG's en voor de rest heel veel gewone gebouwen (dus zelfs geen event gebouwen). Wat helemaal prima is. En wat mijn stelling staaft. Je kiest nog altijd zelf hoe en hoeveel je wilt spelen.
 
Het lijkt er steeds meer op dat Inno wil dat spelers zo veel mogelijk tijd doorbrengen in hun app (beetje zoals bv. ook TikTok en sociale media doen). Hoe meer tijd je spendeert hoe interessanter het is voor adverteerders. Vroeger lag het ritme van het spel lager, je hoefde niet zoveel tijd te spenderen. GVG was rond 20 uur en was meestal maar 10 a 15 min actie. Toen er later de GE bijkwam viel dat ook nog mee, zelfs met het huidige 5e niveau speel je die nog volledig uit op een uurtje ongeveer. De GS is al een ander verhaal, deze verwacht eigenlijk dat je op verschillende momenten (bij belangrijke flitsen) per dag beschikbaar moet zijn. Om je uitputting te pakken ben je ook al gauw een uur elke dag aan het vechten op de GS. Ondertussen zijn er bij events ook de rivalen die vragen dat je extra opdrachten doet voor betere prijzen en dus ook weer extra tijd in het spel gaat doorbrengen. Wat de QI gaat brengen heb ik geen idee want ik heb hem nog niet gespeeld. Dan komt er alweer een culturele nederzetting (nogmaals een pak tijd doorbrengen) en er komen extra levels voor de GE om ook die te verlengen.

Als je meewil met de top moet je enorm veel tijd gaan spenderen in het spel en aan de events, anders moet je afhaken. Of je kan natuurlijk dia/geld gaan uitgeven. Ik vind het spel veel te veel verplichting en doelloos klikken worden en minder fun of nog echt een spel zijn. Het enige wat het nog echt een spel maakte en wat uniek maakte in vergelijking met vele andere games was de GVG, vooral het sociaal aspect van elke avond af te spreken en na de actie nog wat na te keuvelen en dat verdwijnt nu helaas ook.

Gildestrijdperken spreek je ook met elkaar een tijd af en daar heb je ook een sociaal aspect. Dus dat verdwijnt niet doordat gvg stopt.

En dit topic gaat trouwens over de toren ;-)
 
Het is een browserspel dus het is sowieso iets dat je even kort speelt en geen hele namiddag. Iedereen moet idd gewoon kiezen maar het punt is dat alles veel meer tijd vraagt ten opzichte van vroeger. Ik heb een klein jaar geen events gespeeld en dat voel je meteen in je statistieken want zonder die event gebouwen kan je de GE 5 moeilijker automatisch gaan uitspelen Een jaar geleden zou je blij zijn dat je een winnaarsplein niveau 2 kon zetten, nu vliegen ze al de stad uit om te worden vervangen door nieuwe eventgebouwen (of torens zoals waar dit topic over gaat). Jarenlang bezig geweest voor GG's: de BD's verzamelen, levelen, ... en wat stellen ze nu nog voor? Op een paar uitzonderingen kan je om den duur al je GG"s gaan vervangen door eventgebouwen, ...
 
Leuk voor de topploegen. Zo maak je inderdaad de afstand tussen de overige gilden nog groter waardoor er meer gilden afhaken.
Dat is toch de bedoeling ervan?
Zolang het geld oplevert voor Inno doet dat er niet toe. Aan die nieuwe QI zie je ook al waarom GvG weg moest, want dat bracht niets op. Kostte je enkel wat meds of goedjes en legers. Nu kun je weer net als in events van alles kopen. En het was ooit zo veelbelovend
 
Die smidse vind ik wel leuk, jammer dat hij alleen valt te verhogen in niveau door die toren te behalen. We zitten nu in Diamant, dus die 500 fragmenten behalen gaat wel lukken, maar geen idee hoe vaak we kunnen winnen, als dat überhaupt lukt. Ik zou het meer waarderen als je die toren gewoon in Platina en Diamant langzamerhand kan sparen door actief te zijn. Voor mijn part 2000 fragmenten sparen voor je er 1 bij elkaar hebt. Maar nu is het enkel weggelegd voor een handvol Gildes die toch al met relatief gemak winnen. Als wij winnen is dat een flinke prestatie, maar zoals het er naar uitziet een zeldzame gebeurtenis. Komt inderdaad bij dat het veel tijd en inzet vergt en dat heb ik niet, ik wil juist minderen in tijd, omdat ik nu al vaak te lang bezig ben. Wordt een beetje uiteengescheurd door loyaliteit aan mijn Gilde en het echte leven, waardoor het spel wel iets aan glans kwijtraakt. Het hele idee dat je langzamerhand kan groeien vind ik prachtig, maar om dit nog extra afhankelijk te maken van de tijd die je achter je computer doorbrengt vind ik niet zo'n goed idee.
 
Bovenaan