Discussietopic: Het Kasteelsysteem

DarthRonin

Actief lid
Je kan de dagelijkse kist maar 1x per dag open maken, als ik dan uitreken dat ik bijvoorbeeld aanstaande zondag net de beloningskist kan openen nadat ik alles gedaan heb dan wacht ik daarmee totdat het kasteel een niveau omhoog is. Scheelt toch weer wat FP en goederen namelijk.

Ik begrijp je punt niet helemaal.
Je kan toch die kist met die dagelijkse punten openen voordat je de dagelijkse beloning kist opent?
Dan maakt het toch niet meer uit wat je de dag erop voor punten krijgt, want je kist niet openen voor middernacht zorgt er alleen maar voor dat je die hele kist mis loopt...
 

blafke

Actief lid
Ik begrijp geen snars van hoe dat "systeem" werkt en ik ga wat me nog rest aan jaren in dit vergankelijke leven niet investeren om te proberen het te doorgronden. Ik kan een dagelijkse inning doen maar ik heb geen flauw idee of het een verschil maakt of ik dat doe om 00:01 dan wel 23:59. En ik zie mijn voorraad FP omhoog gaan (en eigenlijk nog geen klein beetje) zonder dat ik er een verklaring voor heb. Zal wel te wijten zijn aan dat "systeem" maar ondanks alles zou ik toch liever hebben dat ik het ***begreep***.
 

Wildstorter

Actief lid
Ik begrijp je punt niet helemaal.
Je kan toch die kist met die dagelijkse punten openen voordat je de dagelijkse beloning kist opent?
Dan maakt het toch niet meer uit wat je de dag erop voor punten krijgt, want je kist niet openen voor middernacht zorgt er alleen maar voor dat je die hele kist mis loopt...

Er is ook geen probleem of iets in die richting, ik zou graag het inzicht willen hebben in mijn voortgang en vandaar de vraag of dat in te zien is. Als het er niet is dan is het ook prima maar voor mij heeft het wel een meerwaarde dus als het kan heel fijn.
 
Even een vraagje vanuit ons gilde:

"Op lvl 5 van het kasteel krijg je 1 extra antiquair plaats maar ik heb er al 16 dus dat zal de maximum zijn waarschijnlijk?"

Eerlijk gezegd had ik die extra antiquair plaats gemist toen ik naar 5 ging. Maar ik zie in het stadhuis nu ook dat de 7e plek in mijn stadhuis vrij komt bij level 10 van het kasteel. Terwijl het maximum plaatsen inderdaad 16 is. Hoe zit dit nu precies? Spelers die frequent de nederzettingen spelen hadden kennelijk sowieso al alle 16 plekken vrij gespeeld. Hoe moeten zij nu extra plekken vrij spelen als die er niet zijn?

Dat ik die plek zelf gemist hebt komt, als je met de GE bezig bent en je extra beurt aan staat, heb je geen zin/tijd om alle pop-ups vanuit het kasteel te bekijken. Je wil immers zoveel mogelijk ontmoetingen doen in dat kwartier. Is daar ook een oplossing voor?
 

nietje52

Actief lid
Dat ik die plek zelf gemist hebt komt, als je met de GE bezig bent en je extra beurt aan staat, heb je geen zin/tijd om alle pop-ups vanuit het kasteel te bekijken. Je wil immers zoveel mogelijk ontmoetingen doen in dat kwartier. Is daar ook een oplossing voor?
Wat je er per level bijkrijgt kun je gewoon in het kasteel zien.
 
Nietjes, dat kasteel boeit me eigenlijk niet zo. De meeste dingen komen vanzelf, en veel dingen heb ik niet nodig. Een stuk of 6 schurkenschuilplaatsen, wensputjes die ik niet kwijt kan - wat moet ik ermee?

Maar ik heb vreemd genoeg nog geen antwoord vanuit de moderatie. Kennelijk heb ik met de eerste vraag een gevoelig punt aangetipt.
 

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Even een vraagje vanuit ons gilde:

"Op lvl 5 van het kasteel krijg je 1 extra antiquair plaats maar ik heb er al 16 dus dat zal de maximum zijn waarschijnlijk?"

Eerlijk gezegd had ik die extra antiquair plaats gemist toen ik naar 5 ging. Maar ik zie in het stadhuis nu ook dat de 7e plek in mijn stadhuis vrij komt bij level 10 van het kasteel. Terwijl het maximum plaatsen inderdaad 16 is. Hoe zit dit nu precies? Spelers die frequent de nederzettingen spelen hadden kennelijk sowieso al alle 16 plekken vrij gespeeld. Hoe moeten zij nu extra plekken vrij spelen als die er niet zijn?

Dat ik die plek zelf gemist hebt komt, als je met de GE bezig bent en je extra beurt aan staat, heb je geen zin/tijd om alle pop-ups vanuit het kasteel te bekijken. Je wil immers zoveel mogelijk ontmoetingen doen in dat kwartier. Is daar ook een oplossing voor?
Je bedoelt waarschijnlijk de afgezantenplaats ipv antiquairplaats? Daar zit geen maximum aan, als je er een vrijspeelt via je kasteel komt het er gewoon bij.
 

PrivateHead

Actief lid
Dus jij denkt dat ze niet eens naar zichzelf luisteren maar gewoon lukraak met een beetje mazzel dingen bouwen? Man man man ...
 

bonke35

Actief lid
ik denk dat de kostenverlaging in je vriendentaveerne er wel uit mag
besteed 1000 munten in de taveerne via de verhaallijn kost een stuk meer
 

nietje52

Actief lid
ik denk dat de kostenverlaging in je vriendentaveerne er wel uit mag
besteed 1000 munten in de taveerne via de verhaallijn kost een stuk meer
Ik pak daar eigenlijk altijd de extra beurt voor.
Lekker kort dus snel weer ruimte voor een nieuw boost.
Kan alleen op maandag niet.
 

Wildstorter

Actief lid
Stoor me persoonlijk niet aan de verlaging in de taveerne maar kan ook niet zeggen dat ik er veel voordeel uit haal. Voor iedereen die er nadeel van heeft is dat ook tijdelijk want je zit al snel met duizenden van dat zilver. En keuzes genoeg om met 2 kleinere of 1 grotere bonus toch die missie te voltooien.

Dus van mij mag het eruit, als het er niet uitgehaald wordt is het ook geen probleem hoor.
 
Bovenaan