Discussietopic: Gildestrijdperken - Update 2021

Die leegloop lees ik nu al een jaar of 8 hier. Is dat steeds uitgesteld of is dat gewoon iets wat geroepen wordt en nergens op gebaseerd is behalve een gevoel?

Er is een tweedeling: mensen die er wel iets aan willen doen en mensen die er niets aan willen doen. Klein percentage van die laatste groep gaat klagen dat de regels aangepast moeten worden omdat anderen met dezelfde regels er veel meer uit weten te halen. Een verandering in de eigen motivatie/instelling zou de oplossing zijn maar dat is natuurlijk veel te makkelijk dus moet er iets gewijzigd worden in de regels wat beter uitkomt.



Dus dan ga je de lagere divisie maar domineren net zoals de grotere gildes (waarvan je nu vindt dat het niet eerlijk is) nu doen in de hogere divisies. Blijkbaar ben je in een divisie lager gewoon te goed. Of beter gezegd: de gildes in de divisie lager doen er niet zoveel voor als jij/jullie waardoor ze er niet tussen komen. Om dat eerlijker te laten verlopen promoveren die sterkere gildes.

Het probleem zal altijd blijven en de enige oplossing is om jezelf (en je gilde) te versterken of accepteren dat je heen en weer gaat tussen de 2 bovenste divisies. Je bent te klein voor het tafellaken en te groot voor het servet dus je valt er bij beide net buiten.

heb ik ergens gezegd dat het niet eerlijk is of leg je vaker mensen woorden in de mond/
maar goed gaat er niet om dat het niet eerlijk of wel eerlijk is of actief of niet actief of veel vrije tijd hebben en juist geen vrije tijd.
gaat mij erom laat iedereen er gebruik van maken en mocht je te sterk zijn voor een lagere divisie dan degraderen die onder je staan ook eerder en domineren zij nog een lagere divisie.
gaat niet om het domineren maar gaat erom dat de anderen ook vaker kunnen vechten.
en je hebt het over een klein percentage welk wereld leef jij in kijk eens goed naar de ranglijst er zijn meer dan 300 gildes waarvan de top 10 de boel domineert dus eerder klein percentage grote gildes willen ze tevreden houden aangezien daar het geld zit ;)
en wat maakt het jou toch uit jij zit waarschijnlijk in een grote gilde dus degradeer je toch niet dus gun die andere gildes ook wat(spreek niet voor mijzelf maar denk gewoon mee voor de rest aangezien het spel voor iedereen is)
 

Felair

Actief lid
Er is vind ik wel een verschil tussen feedback geven en blijven zeuren om aanpassingen.

Zoals Arsenal al eens aangaf ze houden forum, tickets en social media in de gaten.
Ik heb natuurlijk geen idee hoeveel % nu echt klaagt over dingen. Ook al ergens gelezen dat slechts 5% van de spelers tevreden is met zoals het nu is want de rest kan niet op dezelfde manier meedoen geen idee of dat zo is maar lijkt me niet want dan had ik hier toch meer klagers verwacht.

Uiteindelijk is Foe een spel zonder concreet doel en moet je jou doel dus zelf verzinnen en zijn er vaak ook nog meerdere wegen naar toe.

Ik zit in een OK gilde, wil ik maximaal tijd besteden en duizenden gevechten doen per ronde zou ik dat kunnen doen. Heb ik daar zin in en de tijd voor, nee momenteel niet. Ik ben blij dat er mensen zijn die dat wel doen en dat ze daar plezier uit halen. Doe ik meer mijn best bij meer tegenstand, ja want dat vind ik leuk.

Ik speel dus het spel zoals ik wil, heb me aangesloten bij een gilde wat bij mijn insteek past en als ik iets tegenkom wat in mijn optiek niet ok is dan geef ik feedback maar ik heb echt niet de illusie dat het spel daarom aangepast word of er moet veel meer feedback komen vanuit andere spelers dan natuurlijk wil er echt iets veranderen en vaak duurt dat dan ook nog een poos(vb:alles genezen knop op de pc).

"Oneindig" meppen en gilden die daarmee kunnen domineren zogezegd bestaan inmiddels al zolang als de belegering kampen er zijn(was dat al sinds het begin van de strijdperken? Geen idee meer). Schijnbaar past dat zo perfect binnen de visie van Innogames dus ik verwacht hier echt geen verandering in want blijkbaar werkt dit zoals bedoeld.

Betekend dus voor mensen die het niet eerlijk vinden en waar het nu in het gilde niet gaat zoals ze willen dat ze of hun manier van spelen moeten aanpassen of misschien hun doelen moeten bijstellen dan want die zijn schijnbaar niet realistisch met hoe het onderdeel nu werkt.

En mensen vergeet niet het blijft een spel, maak je eigen plezier!
 
Dat kleine percentage van die groep die klaagt en zeurt die wil er juist wel wat aan doen.
Je blijft het maar hebben over het spelopzet en de regels en dat de minderen zich maar moeten aanpassen

1: het spelopzet schort er wel degelijk iets aan als er de mogelijkheid is om oneindig zonder uitputting te kunnen vechten.
2: zorg er voor dat je sterker wordt of ga naar een gilde die wel sterk is , niet iedereen heeft een alca op level 80 of hoger en niet iedereen heeft meer dan 1000% aanval, volgens jou als je in een gilde zit die niet alle vechters met alca verzamelt maar ook mindere aanneemt moeten die vechters maar naar een andere gilde verhuizen. Dus na een tijdje een nog grotere kloof met de rest van de gildes.

Dus ja blijven wij vragen voor aanpassing van het spelopzet zodat het leuker is voor meer dan die 5% die alles willen.

Zolang jij liever profiteert van je gildeleden door ze maar te boosten aan 1,85 ga je inderdaad nooit een sterke gilde uitbouwen. Daar moeten de actievere spelers/gilden toch niet voor gestraft worden.
 
Op deze manier dwing je de fanatieke gilden naar het midden (waar de punten zijn) en krijgen de normaal actieve gilden wat meer kans aan de buitenkant en kunnen ze onderling wat meer vechten. Het bezitten van de gehele kaart wordt een duurder grapje, er moeten dan substantieel meer gevechten worden gedaan en zelfs met 5 man online wordt het binnenhalen dan een pittige klus en daarmee krijgen de normaal actieve gilden een iets hogere kans om een sector binnen te halen zonder binnen een minuut ingehaald te zijn.

Dat gaat allemaal niets uitmaken hoor. Voor de grote gilde zijn die punten helemaal niet prioritair, het gaat hem juist om zoveel mogelijk gevechten te doen. Wij zijn altijd heel tevreden als er iemand een fort bouwt
 

jovayana

Actief lid
Zolang jij liever profiteert van je gildeleden door ze maar te boosten aan 1,85 ga je inderdaad nooit een sterke gilde uitbouwen. Daar moeten de actievere spelers/gilden toch niet voor gestraft worden.

Dat is onzin, jij weet er niets van. Wij hebben reeds meerdere malen de rondvraag gedaan of ze een 1.9 willen of liever de 1.85 willen houden en het merendeel houd liever 1.85 maar wij houden wel eens per week een instant boostavond aan 1.9 dus zwijg maar over profiteren.

En niet dat het je iets aangaat , maar mijn medeleider en ik geven fp beloningen aan wie zich inzet , en op de betaserver hebben wij zowel met sint, als met kerst en als met driekoningen aan elk gildelid 1000 fp cadeau gedaan dus waar haal je het dat wij liever profiteren van gildeleden.

Is natuurlijk een laagbijdegrondse opmerking van iemand die bang is dat er toch aanpassingen zouden gebeuren.
 
Laatst bewerkt:

jovayana

Actief lid
"Oneindig" meppen en gilden die daarmee kunnen domineren zogezegd bestaan inmiddels al zolang als de belegering kampen er zijn(was dat al sinds het begin van de strijdperken? Geen idee meer). Schijnbaar past dat zo perfect binnen de visie van Innogames dus ik verwacht hier echt geen verandering in want blijkbaar werkt dit zoals bedoeld.

Neen dit werkt niet zoals bedoeld, de bedoeling was een mix van verschillende gebouwen maar zoals zo vaak bij nieuwe onderdelen hebben ze zich gewoon weer misrekend hoe spelers in elkaar zitten en alleen gebruik maken van de kampen.
 

Felair

Actief lid
Neen dit werkt niet zoals bedoeld, de bedoeling was een mix van verschillende gebouwen maar zoals zo vaak bij nieuwe onderdelen hebben ze zich gewoon weer misrekend hoe spelers in elkaar zitten en alleen gebruik maken van de kampen.
Misschien niet in eerste instantie maar niets staat vast, en Innogames bepaald en kan aanpassen enzovoorts als ze dat nodig vinden.
Er zullen wel meer dingen zijn die ander effect hebben gehad of anders gebruikt worden dan ze in eerste instantie voor ogen hadden.
Overigens gebruiken wij soms ook andere gebouwen maar kampjes het meeste inderdaad.

Ondertussen hebben ze een 2e kaart gemaakt die het nog makkelijker maakt en er veranderd dus niets aan het "oneindig" meppen dus ongeacht wat jij en ik denken wat de bedoeling is Innogames lijkt er niet wakker van te liggen en motiveert alleen maar om meer te meppen.

Verder zie ik, op het forum, enkel een heel klein van de spelers aanwezig zijn en daarvan een nog kleiner deel herhaaldelijk klagen en steeds hetzelfde roepen terwijl er al die tijd niets veranderd ik kan niet bij Innogames binnenkijken maar het lijkt dat je gewoon aan het kortste eind trekt in deze en of zelf moet gaan aanpassen of moeten accepteren dat het niet anders is.
 

Biervent

Actief lid
Ik zie hier veel dingen geopperd, veel dingen waarover geklaagd wordt., terecht en onterecht. Een ding heb ik nog niet echt voorbij zien komen. De startpositie. Deze is waarschijnlijk wel random, maar op de huidige "nieuwe" kaart heb ik specifiek even naar 3 startposities gekeken. Als je ervan uit zou gaan dat er 3 gildes zijn die even sterk zouden zijn en die evenveel aanvallen per dag zouden kunnen doen en dus per keer evenveel provincies zouden veroveren, is er altijd een gilde zwaar de sjaak. Je kunt dit zelf checken.
Bovenin; startpositie; 1 opzij = A5C en B5A, 2 naar voren = A4C en B4A. totaal 190 punten per uur en 6 gebouw plaatsen.
1 Startpositie naar links; 1 opzij = F5D en A5B, 1 naar voren = A4A, totaal 110 punten per uur en 2 gebouw plaatsen.
2e Startpositie nog meer naar links; 1 opzij = F5A en F5C, 2 naar voren = F4A en F4B, totaal 200 punten per uur en 2 gebouw plaatsen.
Hiermee wil ik eigenlijk aangeven dat dit al ongelijke kansen bied, en daar heb ik al enigszins moeite mee.

Verder heb ik al een aantal voorstellen voorbij zien komen waarvan ik bij de meeste denk; dat is mooi, maar gaat nooit gebeuren. Inno is een bedrijf. Dat moet geld verdienen. Het zal altijd ervoor zorgen dat de mogelijkheid er is om geld te verdienen.. De kampen die geplaatst worden zullen in de meeste gevallen meteen worden gebouwd met behulp van diamanten. Dit is gewoon de bedoeling.
Er is echter een keer geopperd door @HAMSTEG die het had over een aanvoerzekerstelling.
Eerlijk gezegd vind ik dat wel een aardig voorstel. Hoe verder je komt van je basis , hoe zwaarder het zou kunnen worden. Hoe dat ingevuld zou moeten worden zou bijvoorbeeld ook kunnen zijn; dat kampjes wat minder hun werk doen zodat er toch wat meer vermoeidheid komt.

Is maar een idee hè. kan altijd op geschoten worden. Maar ik weet uit ervaring dat ideeën, hoe goed bedoeld ook, er zijn altijd mensen die tegen zijn. Gewoon om de simpele reden dat zij er geen voordeel van hebben.
 

Fdm1407

Actief lid
"Oneindig" meppen en gilden die daarmee kunnen domineren zogezegd bestaan inmiddels al zolang als de belegering kampen er zijn(was dat al sinds het begin van de strijdperken? Geen idee meer). Schijnbaar past dat zo perfect binnen de visie van Innogames dus ik verwacht hier echt geen verandering in want blijkbaar werkt dit zoals bedoeld.
Dit paste niet binnen de visie van Innogames want ze hebben toegegeven een inschattingsfout te hebben gemaakt wat betreft de indeling van de divisies, alleen hebben ze nooit geprobeerd die inschattingsfout te herstellen, er zit namelijk wel geld in zoals het nu gaat en dat geeft ze tijd om andere onderdelen te verzinnen die ook weer geld moeten opleveren.
 

Didi 666

Actief lid
* pakt de popcorn van Hugo af *

Geen idee hoor NEW Mexico voor wie je spreekt als het je niet uit maakt, maar ik zit niet in een top 10 Gilde, maar je spreekt zeker niet voor mij.
enige waar ik wat mee kan zover is het voorstel van Jovanda om de rammen eruit te halen.
Wat ik hier wel mis in de discussie is dat die wel gebouwd moeten worden met goederen en geloof me, als je ze veel bouwt vliegen de goedjes er door, daar zit dus best wel een beperkende factor op een gegeven moment ( ook voor de top 10 Gildes, aangezien ik er 1 op C zoveel mogelijk van bepaalde tijdperken voorzie )
Maar er zullen uiteindelijk verliezers zijn, wat ik nu lees is dat iedereen wil winnen, dat werkt dus niet.
En niet kunnen vechten is echt onzin, in de Strijdperken dat we worden weg gevaagd, kunnen we zeker altijd vechten op de deurmat en de kustprovincies.
Maar niet als we er even zin in hebben, er komen zeker wel dingen bij waar je aan zal moeten voldoen ( op tijd zijn op donderdag als het begint, met meerdere mensen spelen en actief zijn ) als je daar als Gilde niet aan voldoet, ja, dan vis je achter het net, maar dat zal ook zo zijn als er wel vermoeidheid optreed, zoals ik eerder al aangaf, dan is er weer gezeur over dat de ander een aanval van 1000 plus heeft, een dikke Alca.
Doet me denken aan de discussie van vroeger ik kan geen evenement spelen want moet 3 gevechten winnen en ben pacifist, tsja :oops:
 

DarthRonin

Actief lid
wat je ook kan doen is gewoon de tijd verkorten hoe lang een gildestrijperk duurt dan degraderen de zwakkere gildes eerder en kunnen ze vol uit in de lagere strijdperken gaan

En ze dus ook weer sneller terug keren naar die te zware groep aangezien dan ook dat verblijf in dat lage tijdperk verkort wordt...
In plaats van maandelijks 1 periode in de zware groep en 1 periode in de makkelijke groep komen er dan 2 periodes in de zware groep en 2 in de makkelijke.
Wat qua tijd op hetzelfde neer komt.

wat op den duur resulteert in een leegloop in het spel waarop de top 30 a 50 overblijft en het spel uitsterft.

Die leegloop hoor ik al jaren.
Komt dat omdat 1 spelonderdeel waaraan je geeneens deel hoeft te nemen niet bevalt of komt het omdat mensen het spel na een jaar of 10 gewoon zat zijn?
Zoveel stoppers omdat ze een (nieuwe) baan gevonden hebben, promotie gekregen hebben, of welke verandering dan ook IRL.
Het is wat makkelijk om een niet goed werkende GSP overal de schuld van te geven.
Als ik de GSP de schuld zou geven van stoppers is het in mijn ogen eerder omdat het spel teveel tijd gaat kosten vanwege de toevoeging daarvan.

Nonstop events, Nederzettingen, GSP, dat vraagt nogal wat meer activiteit vergeleken met een jaar of 5 geleden.
Wat had je toen?
64 ontmoetingen in GE, om 20.00 uur een kwartiertje GvG en daarna een half uurtje speedboosts?
Het spel vraagt gewoon veel meer tijd als je overal aan mee wilt toen tov toen men begon met spelen.
 
Het spel vraagt gewoon veel meer tijd als je overal aan mee wilt toen tov toen men begon met spelen.

Ik wil heel graag meespelen maar als je in een GS zit met een paar topgildes kun je gewoon helemaal niks, Zodra er een gebied vrijkomt waar ik zou kunnen aanvallen is het binnen 5 minuten alweer gepakt door het volgende gilde. I heb dus zowat de hele dag slotjes rondom mijn gilde-basis.
Zo is de lol er snel vanaf
 
Dit is echt niet leuk meer zo. Het is niet eens dat de 5 verliezende gildes klein zijn; die twee bovenste gildes zijn onevenredig gigantisch. Kunnen al die grote jongens niet gewoon bij elkaar gegooid worden? Of kan er niet genivelleerd worden door de gildegrootte te verkleinen naar 60 personen zodat meer grote spelers zich verspreiden over meer gildes? Zo is het spel echt maar leuk voor een handjevol.

20220206_095124.jpg
 

Didi 666

Actief lid
Grote doet er niet zo toe, als je 80 man hebt die allemaal willen rammen, reken even uit wat ze dan allemaal zouden kunnen doen.
Dat is zeker een probleem wat in dat soort Gildes speelt, een paar spelers pakken ook daar alles.
Zouden we naar max 60 gaan, gaat er nog niks anders worden.
wordt denk ik alleen gekker, nu sta je tegenover 3 sterke Gildes van 80, dan sta je tegen 4 van 60.
En denk persoonlijk dat van die 60 er maar een paar weer alles pakken.
Denk dat Jovanda zijn visie hierop de juiste is, er zal een soort van uitputting moeten komen, maar zelfs dan zal er verschil blijven tussen Gildes.
en ondanks dat wij als Gilde ook altijd dit probleem hebben, te klein voor tafellaken te groot voor een servet, wordt ons plezier er echt niet anders van.
 

DarthRonin

Actief lid
Kunnen al die grote jongens niet gewoon bij elkaar gegooid worden?

Dat doen ze ook, maar vervolgens gaan de leden van 50% of meer van die gildes dezelfde klaagberichten schrijven als jij nu doet omdat ze dan in een groep zitten waar ze ook niks kunnen.
Om de een of andere reden klaagt de helft van de gildes in een groep altijd dat ze niet kunnen winnen van de 2-4 sterkste gildes.
 
Dat doen ze ook, maar vervolgens gaan de leden van 50% of meer van die gildes dezelfde klaagberichten schrijven als jij nu doet omdat ze dan in een groep zitten waar ze ook niks kunnen.
Om de een of andere reden klaagt de helft van de gildes in een groep altijd dat ze niet kunnen winnen van de 2-4 sterkste gildes.

Nee hoor, dat doen ze niet. Er zijn 6-7 van dit soort megareuzen op onze wereld en die zitten letterlijk nooit met z’n allen in 1 poule. Als je gildes van gelijke kracht bij elkaar zet dan zul je dit soort storende excessen niet snel krijgen. Bovendien krijg je met gelijke kansen pas écht een strijd op het gildestrijdperk. Dat is toch wat dit spelonderdeel hoort te zijn?
 

DarthRonin

Actief lid
Nee hoor, dat doen ze niet.

Jawel, dat doen ze wel....
Heb je enig idee hoe dat divisie systeem werkt?
De sterkste promoveren, de zwakste degraderen.
Dat die 2 in deze divisie zitten laat zien dat ze niet sterk genoeg waren in de diamanten divisie, dit zijn dus verre van de sterkste gildes van die wereld.

Verdiep je eerst eens in de werking van dit spelonderdeel, je begrijpt er duidelijk nog niet veel van.
 
Jawel, dat doen ze wel....
Heb je enig idee hoe dat divisie systeem werkt?
De sterkste promoveren, de zwakste degraderen.
Dat die 2 in deze divisie zitten laat zien dat ze niet sterk genoeg waren in de diamanten divisie, dit zijn dus verre van de sterkste gildes van die wereld.

Verdiep je eerst eens in de werking van dit spelonderdeel, je begrijpt er duidelijk nog niet veel van.
Jezus, iets meer credits graag. Waarom zou ik gilden uit de platina divisie bestempelen als de grote megareuzen van deze wereld? Dit is de diamanten divisie. En het zijn de nummers 1 en 3 van de algehele gilderanglijst. Beter opletten voordat je anderen er van beticht niks van het spel te weten.
Dus mijn punt blijft: nee, dat doen ze niet. De grootste gildes zitten nooit met z’n allen in 1 poule.
 

Wildstorter

Actief lid
Dus mijn punt blijft: nee, dat doen ze niet. De grootste gildes zitten nooit met z’n allen in 1 poule.

Op wereld C nu wel een poule met de sterkste (op 1 na) in diamant dus nooit is wat overdreven.

Dat houdt ook automatisch in dat er 3 gelijk blijven of stijgen (wat niet kan) in divisiepunten en de overige zakken in divisiepunten. Oftewel: volgend GS seizoen zitten ze zeker weten niet allemaal bij elkaar.
En het seizoen daarna komen wederom de sterkste van alle diamant poules bij elkaar. Afhankelijk van het aantal diamant poules kun je dan zien hoeveel mogelijkheden er zijn.

Dus het beste zou zijn als die kleine gildes nooit in diamant zouden zitten, scheelt een hoop geklaag. En nog kleinere gildes mogen niet in platinum enzovoorts. Scheelt een hoop discussie hier en als je bij een klein gilde zit weet je dat je om de prijzen van brons/zilver speelt.
 
Bovenaan