Discussietopic: Gildestrijdperken - Update 2021

PrivateHead

Actief lid
Denk dat je een beetje door die teneur heen moet lezen ;) Punt is met deze nieuwe kaart ook dat de verdeling van de bouwplaatsen doorslaggevend is. Als je rondom je basis elke sector met 0 bouwplaatsen hebt en de sectoren daarnaast ook 0 of slechts 1 met de volgende ring weer slechts 1 dan ben je uitgeput voor het GS spel begint. Dan met 1 of 2 sterke gilden die ook nog mogen starten met rondom hun basis 2 + 1 bouwplaatsen en doorgaand bijna alles met minstens 4 belegeringskampen kunnen aanvallen dan word je gewoon van je sokken geblazen. Leuk voor de ploeg met dat voordeel maar wel demotiverend voor de ploegen met het nadeel.
Zonder een slechte verliezer te zijn kan je wel conclusies trekken dat het niet voor iedereen evenredig speelt.
 
Laatst bewerkt:

Didi 666

Actief lid
Niet alleen dat, had op F amper bouwplekken en met 2 provincies gepakt, alsnog minder punten per uur dan ander gilde met maar 1 provincie, maar goed, dat kan de volgende keer wel weer anders zijn.
en kan op sommige punten best wel door de teneur heen lezen, maar er zit ook wel een hoop gezeik bij.
 

jovayana

Actief lid
"Ik kan niet winnen, dus moeten de spelregels maar aangepast worden...". Dat is een beetje de teneur die ik waarneem bij de klagers. En ook hier geldt: "If you can't beat them, join them".

Het is geen kwestie van ik kan niet winnen , het is een kwestie van meer balans te hebben zodat veel meer spelers er plezier aan beleven dan enkel die 5% die een hele dag punten sprokkelen zonder uitputting.

Als je alles al zou gevolgd hebben dan had je ook kunnen lezen dat grote gildes klagen omdat ze de hele kaart hebben en de "kleinere" gildes niets doen, die zijn het natuurlijk beu om bv de sector voor hun HQ te nemen en misschien 2 kampen kunnen zetten die ze betaald hebben voor een ander want ze zijn de sector 4u later weer kwijt.

"If you can't beat them , join them" denk je dat de meeste topgildes een vrije inloop hebben ? Dacht eerder dat de meeste gildes er bepaalde voorwaarden aan verbonden hebben.
 

Taxie

Lid
Ik klaag ook en ik zit op dit moment over de 11.000 gevechten in gsp deze ronde. Het trekt het hele spel uit balans zo.
 

Taxie

Lid
ik las net even de orginele aankondiging van GS met de eerste feedback en reactie daarop:

Er is een zorg dat je 24/7 online moet zijn om te verdedigen

De acties van spelers hebben een zachte limiet door slijtage, wanneer die limiet is bereikt kan je die dag geen acties meer uitvoeren zonder zeer grote kosten qua eenheden of goederen, er is dus geen reden meer om het slagveld in de gaten te houden. Wat telt is ook de prestaties over een langere periode, niet de acties van 1 dag.

--

Volgens mij is dat slijtage stukje nu voor een grootdeel weggehaald door de grotere hoeveelheid BK.
 

blafke

Actief lid
ik las net even de orginele aankondiging van GS met de eerste feedback en reactie daarop:

Er is een zorg dat je 24/7 online moet zijn om te verdedigen

De acties van spelers hebben een zachte limiet door slijtage, wanneer die limiet is bereikt kan je die dag geen acties meer uitvoeren zonder zeer grote kosten qua eenheden of goederen, er is dus geen reden meer om het slagveld in de gaten te houden. Wat telt is ook de prestaties over een langere periode, niet de acties van 1 dag.

--

Volgens mij is dat slijtage stukje nu voor een grootdeel weggehaald door de grotere hoeveelheid BK.

Inderdaad gildes die zich georganiseerd krijgen zodanig dat ze een "nachtploeg" kunnen inzetten hebben een onevenredig voordeel omdat ze van 01:00-05:00 alle sectoren gratis voor zich hebben. Waarna de anderen 's morgens weer heel de kaart op slot vinden. Voorbeeld van een remedie : sectoren die na 21.00 worden ingenomen krijgen een slotje van 8u ipv 4u. En dat is dan nog maar de aller aller simpelste.
 

Taxie

Lid
Inderdaad gildes die zich georganiseerd krijgen zodanig dat ze een "nachtploeg" kunnen inzetten hebben een onevenredig voordeel omdat ze van 01:00-05:00 alle sectoren gratis voor zich hebben. Waarna de anderen 's morgens weer heel de kaart op slot vinden. Voorbeeld van een remedie : sectoren die na 21.00 worden ingenomen krijgen een slotje van 8u ipv 4u. En dat is dan nog maar de aller aller simpelste.
Met die oplossing krijg je net als bij gvg weer een piek. elk gilde zal dan om 21:01 willen innemen om zo sectoren veilig te stellen en bijvoorkeur ook een schild om de sectoren die voor 21:00 zijn ingenomen.
 

Wildstorter

Actief lid
Inderdaad gildes die zich georganiseerd krijgen zodanig dat ze een "nachtploeg" kunnen inzetten hebben een onevenredig voordeel omdat ze van 01:00-05:00 alle sectoren gratis voor zich hebben. Waarna de anderen 's morgens weer heel de kaart op slot vinden. Voorbeeld van een remedie : sectoren die na 21.00 worden ingenomen krijgen een slotje van 8u ipv 4u. En dat is dan nog maar de aller aller simpelste.

Bedenk je ook even dat die nachtploeg de rest van het eigen gilde daarmee dwars zit. Die kunnen namelijk ook niets als er geen sectoren meer zijn.
Voorbeeld van een remedie: zelf ook een nachtploeg neerzetten zodat alle sectoren tussen 01:00-05:00 gelijkmatig verdeeld worden. En dat is dan nog maar de aller aller simpelste.
 

HAMSTEG

Nieuw lid
Het spel zou tactischer worden als je bijvoorbeeld altijd verbonden moet zijn met je HQ of als je per gewonnen sector ook een soort van bevoorradingsstraf krijgt waardoor je langzamer kunt aanvallen oid. De grootste veroveraars in de RLF geschiedenis zijn kapot gegaan op slechte aanvoer van voorraden. Of juist de buitenkanten gebouwen, midden-in niet maar midden-in wel veel punten. Dan komt er ook weer meer tactiek kijken, actieve gilden kunnen nog steeds veel scoren maar niet ongelimiteerd.
 

Didi 666

Actief lid
Inderdaad gildes die zich georganiseerd krijgen zodanig dat ze een "nachtploeg" kunnen inzetten hebben een onevenredig voordeel omdat ze van 01:00-05:00 alle sectoren gratis voor zich hebben. Waarna de anderen 's morgens weer heel de kaart op slot vinden. Voorbeeld van een remedie : sectoren die na 21.00 worden ingenomen krijgen een slotje van 8u ipv 4u. En dat is dan nog maar de aller aller simpelste.

En werkelozen hebben een voordeel want kunnen de hele dag spelen als mensen aan het werk zijn en scholieren op school, dus ook maar tussen 8.00 en 17.00 de boel op slot, dan heb je nog de mensen die om 18.00 eten, dus laten we de boel dicht zetten tussen 8.00 en 19.00 uur. Dus GS alleen nog tussen 19.00 en 21.00 uur
Mensen met een Alca boven de 80 mogen ook niet meer meedoen, ook niet eerlijk ten opzichte van de beginners. En niet te vergeten een aanval van boven de 950 is ook geen GS spelen, stel je voor zeg......
 
Bedenk je ook even dat die nachtploeg de rest van het eigen gilde daarmee dwars zit. Die kunnen namelijk ook niets als er geen sectoren meer zijn.
Voorbeeld van een remedie: zelf ook een nachtploeg neerzetten zodat alle sectoren tussen 01:00-05:00 gelijkmatig verdeeld worden. En dat is dan nog maar de aller aller simpelste.
Ook een nachtploeg, dit is wel een lachertje. Mensen vergeet niet dat dit een spelletje is . Niemand hoeft er zen slaap voor te laten.

Begin eens te kijken waar het probleem zit.

Men zit in platina en hebt gewoon een leuke strijd.

Komt in dia en het is gedaan . Niemand is nog gemotiveerd omdat idd op 1 minuut na een slotje wegvalt die sector word ingenomen.

Een nutteloze strijd voor 5 van de 7 gildes.

Een betere verdeling en 2 gildes minder op de kaart zal al een verschil maken welk ook voor de makers geen gigantische inspanning/ verandering is.

Een paar gildes minder op de kaart geeft een beetje meer plaats . Maar ook de kans dat je niet met 2 of 3 gildes op die kaart zit die gewoon alles domineren .

De gildes die toch alles domineren zet je vervolgens op 1001dp . Die zet je samen .

Zo krijgen ze ook de moeilijke strijd tegen de grootste. En hebben de kleintjes een leukere strijd om mss wat verder te komen
 

Wildstorter

Actief lid
2 gildes minder op de kaart gaat het probleem niet verhelpen aangezien je er dan nog altijd om het seizoen bij gaat zitten met een "zwakker gilde". Dit aangezien dat gilde dan vanzelf de kaart gaat domineren ten opzichte van de nog zwakkere gildes. En dat komt dan juist omdat de groepjes kleiner gemaakt zijn.

Er is nu namelijk een kans dat de sterkere gildes met 3 bij elkaar zitten en domineren. Kleinere groepen geeft een grotere kans dat ze verspreid zitten en alle 3 een kaart domineren waardoor per saldo meerdere gildes zich gedupeerd voelen.

Begin eens te kijken waar het probleem zit.

Het probleem zit dat anderen er meer voor over hebben en doen dan dat jij doet. Als een ander moeote steekt in het overtuigen van sterkere spelers om lid te worden dan is dat de eigen verdienste en daar zitten op deze manier ook beloningen aan vast.

Huilen bij de juffrouw dat het niet eerlijk is kan ook maar iedereen heeft dezelfde mogelijkheden. Het is maar net wat je er zelf mee doet.
 
2 gildes minder op de kaart gaat het probleem niet verhelpen aangezien je er dan nog altijd om het seizoen bij gaat zitten met een "zwakker gilde". Dit aangezien dat gilde dan vanzelf de kaart gaat domineren ten opzichte van de nog zwakkere gildes. En dat komt dan juist omdat de groepjes kleiner gemaakt zijn.

Er is nu namelijk een kans dat de sterkere gildes met 3 bij elkaar zitten en domineren. Kleinere groepen geeft een grotere kans dat ze verspreid zitten en alle 3 een kaart domineren waardoor per saldo meerdere gildes zich gedupeerd voelen.



Het probleem zit dat anderen er meer voor over hebben en doen dan dat jij doet. Als een ander moeote steekt in het overtuigen van sterkere spelers om lid te worden dan is dat de eigen verdienste en daar zitten op deze manier ook beloningen aan vast.

Huilen bij de juffrouw dat het niet eerlijk is kan ook maar iedereen heeft dezelfde mogelijkheden. Het is maar net wat je er zelf mee doet.
Als de gildes meer verspreid zijn en slechts met 5 is idd de kans dat er 3 de kaart domineren maar ook de kans dat men slechts met 1 sterkere gilde is en dan moeten de kleinere gildes wel wat innemen . Werkt langs 2 kanten maar natuurlijk zien de commentatoren hier het meestal maar eenzijdig en dat is zoeken naar iets om toch mss iemand zen idee af te breken.

Huilen naar de juffrouw is al een even idiote commentaar.
Foe is voor iedereen we hebben leden in onze gilde tussen de 14 en 70 jaar.
Iedereen speelt op eigen tempo daarom is het ook leuker voor iedereen dat er een kans is voor iedereen en niet enkel digene die heel de dag door online kunnen zijn.
Nu komt men online zegt men. Oh weer overal een slotje . En gaat men weg zodat mss men de dag erna wel wat kan doen. Heeft niets met bleiten bij de juffrouw te maken maar wel een beetje aan iedereen denken die het spel speelt
 

Didi 666

Actief lid
Al wel eens gedacht aan mensen die in de nacht werken en dan wel kunnen spelen ?
Mensen die terug komen van een late dienst en dan nog even spelen ?

Foe is inderdaad voor iedereen, maar je zal er wat voor moeten doen, vergeet niet dat er mensen zijn die al 10 jaar spelen.
Die hebben een voorsprong die je niet meer inhaalt, en ja, als ik je commentaren zo lees, dan klopt dat met de Juffrouw wel.
en geef me nu eens 1 reden waarom ik om jou of een ander zou moeten denken in een online spel wat draait om bouwen en oorlog voeren ?
We proberen als Gilde ( 10 man, eigenlijk altijd Dia of Platina hoog, plek 50 minimaal op B) rekening te houden met anderen, maar zeker niet ten koste van ons zelf, waarom zouden we ?
En ja, ook wij hebben kaarten waar we er niet aan te pas komen, dat accepteren we en daarna weer vol los
 
Al wel eens gedacht aan mensen die in de nacht werken en dan wel kunnen spelen ?
Mensen die terug komen van een late dienst en dan nog even spelen ?

Foe is inderdaad voor iedereen, maar je zal er wat voor moeten doen, vergeet niet dat er mensen zijn die al 10 jaar spelen.
Die hebben een voorsprong die je niet meer inhaalt, en ja, als ik je commentaren zo lees, dan klopt dat met de Juffrouw wel.
en geef me nu eens 1 reden waarom ik om jou of een ander zou moeten denken in een online spel wat draait om bouwen en oorlog voeren ?
We proberen als Gilde ( 10 man, eigenlijk altijd Dia of Platina hoog, plek 50 minimaal op B) rekening te houden met anderen, maar zeker niet ten koste van ons zelf, waarom zouden we ?
En ja, ook wij hebben kaarten waar we er niet aan te pas komen, dat accepteren we en daarna weer vol los
Aub beter stoppen met nutteloze discussies ik speel zelf ook al 10 jaar .
Een voorsprong dat kan en er zijn zeker manieren om een groot deel van die voorsprong tegenover vele in te halen ..
Daarbij is in elke wereld een beetje anders in dia. De ene wereld zijn er meer gildes in dia dan de andere.
En bepaalde werelden heb je geen keuze. Kom je er vanzelf in zelfs al wil je dat niet. En zijn er slechts 3 groepen die in dia spelen

Jij ziet gebleit in een berichtje.
Nee er word hier gevraagd voor ee. Betere verdeling van elke poele zodat het leuker wordt voor iedereen en je nie 3 strijdperken na elkaar enkel op moet staan kijken omdat je graag enkel in je eigen tijd speelt en niet verplicht omline moet komen als een slotje wegvalt om dan te hopen da je binnen 1 minuut die sector dan binnenhaalt.
 

Wildstorter

Actief lid
Aub beter stoppen met nutteloze discussies ik speel zelf ook al 10 jaar .
Een voorsprong dat kan en er zijn zeker manieren om een groot deel van die voorsprong tegenover vele in te halen ..
Daarbij is in elke wereld een beetje anders in dia. De ene wereld zijn er meer gildes in dia dan de andere.
En bepaalde werelden heb je geen keuze. Kom je er vanzelf in zelfs al wil je dat niet. En zijn er slechts 3 groepen die in dia spelen

Jij ziet gebleit in een berichtje.
Nee er word hier gevraagd voor ee. Betere verdeling van elke poele zodat het leuker wordt voor iedereen en je nie 3 strijdperken na elkaar enkel op moet staan kijken omdat je graag enkel in je eigen tijd speelt en niet verplicht omline moet komen als een slotje wegvalt om dan te hopen da je binnen 1 minuut die sector dan binnenhaalt.


Nou stel eens concreet voor wat een betere verdeling is en hoe je daar dan punten in zou willen behalen of verliezen.
Dus niet een beter verdeling want beter is niet concreet. Werkt het ff uit want ik begrijp het allemaal niet en denk ook niet dat een moderator dit zo door kan zetten naar de developers.
 
Nou stel eens concreet voor wat een betere verdeling is en hoe je daar dan punten in zou willen behalen of verliezen.
Dus niet een beter verdeling want beter is niet concreet. Werkt het ff uit want ik begrijp het allemaal niet en denk ook niet dat een moderator dit zo door kan zetten naar de developers.
Lees bovenstaand bericht ./ Voorstel..

Begin gewoon met enkele kleine aanpassingen .

5 gildes in plaats van 7 op een kaart dan zijn ze verder verdeeld en zit je automatisch minder snel met meerdere "top Gildes" in dezelfde poule als je de huidige punten telling behoud kan je perfect enkel met gildes in een poele zitten die 950dp hebben en die met 1000dp in een hogere poele ..
Te veel gildes die wel degelijk als een gek willen spelen en op 1 min een sector willen binnenhalen na dat een slotje wegvalt .
Laat ze het samen uitvechten en geef ze een status met 1001dp .
Zolang het een leuk gevecht is .
Het noemt strijdperk. Laat het een strijd blijven . En niet dat men moet hopen in platina te kunnen blijven. of tegen je gilde leden moet zeggen pas op doe wat minder anders kunnen we weer enkel 2 weken toekijken.

Er staat een voorstel hierboven.
Gaat dat voor iedereen alles oplossen.
Neen..
Je zal af en toe in een minder leuke poule zitten . Maar teminste is de kans groter dat het wel een leuke strijd word.
 

Wildstorter

Actief lid
5 gildes in plaats van 7 op een kaart dan zijn ze verder verdeeld en zit je automatisch minder snel met meerdere "top Gildes" in dezelfde poule

De kans wordt groter dat je ieder seizoen met 2 van die toppers zit in plaats van om het seizoen met 4. Dan ga je de fun er niet echt op verhogen lijkt me.

ze het samen uitvechten en geef ze een status met 1001dp .
Je begrijpt dat deze dan ook constant degraderen naar 950 en zo wederom bij je in de poule komen. En zeker aangezien je in jouw 950 poule kans maakt om te winnen en daardoor naar de 1001 doorstroomt.

Wat je nu beschrijft is een platina league tussen de gouden en diamanten divisie.

Gaat dat voor iedereen alles oplossen.
Neen..
Precies dat, je verplaatst het probleem naar een hogere divisie en binnen een maand is er exact hetzelfde probleem en moeten er gildes naar een 1050dp divisie.

Je zit op een hoogte waarbij je moet strijden tegen de afvallers van de laatste top ronde welke klaarblijkelijk te sterk voor je zijn. Dan val je af en kom je in een lagere divisie waar je eigenlijk te goed voor bent want je promoveert. Zoals je zelf beschrijft met "inhouden" win je zelfs met overmacht. Dus eigenlijk kun je gewoon wachten totdat er meer gikdes van jouw sterkte ontstaan, de top zwakker wordt of dat jullie sepf sterker worden. Dat is niet met een systeem (of in ieder geval niet wat jij beschrijft) op te lossen.
 

jovayana

Actief lid
Zoals zo vaak reeds gezegd is het grote probleem het kunnen vechten een hele dag lang zonder uitputting.
Ik ken gildes waar hun eigen leden zelfs klagen omdat de grote slokoppen bij hun (vaak hun eigen leiders dan nog) al de hele dag lang met het plaatsen van kampen alles al ingenomen hebben en als zij van hun werk thuis komen zelf niets meer kunnen doen dan vlug 5 gevechten hier en 2 daar.

Om in herhaling te hervallen (ik zeg het zelf voor een paar van de forumstalkers het zeggen) een deel van de oplossing zou kunnen zijn om elke sector te beperken tot 1 slot zodat de uitputting er zeker komt en je niet een hele dag lang (voor wie het kan en de tijd heeft) kan punten sprokkelen.

Innogames mag voor mijn part zelfs 100 diamanten vragen om een kamp direct te kunnen bouwen , wie de kaart na 4u al helemaal wil bezitten kan er voor betalen ook dan.
 

Didi 666

Actief lid
En zelfs dan zal er nog een behoorlijk verschil zijn, aangezien de aanval dan doorslag gevend zal zijn, en de aanval is bij de " top gildes " meestal een behoorlijk stuk hoger. Dat zijn keuzes die spelers maken, op B speel ik vol voor de aanval, op de andere werelden speel ik voor wensputten en is aanval voor mij absoluut niet belangrijk.
Maw, op B haal ik auto gemakkelijk 100 gevechten voor de vermoeidheid toe slaat, op ACDEF is het met 25 a 30 beurten wel gedaan.
De kaart zal dus nog steeds door bepaalde Gildes helemaal geveegd worden.

Al zouden ze 250 Dia vragen, is dat voor de meesten nog geen probleem, enige wat je daar mee bereikt is dat de " top gildes " alleen nog kunnen bouwen, 50 is denk ik voor de meeste nog te overzien, maak je de prijs hoger, raak je mi juist de spelers die je probeert te beschermen met de verhoging.
 
Bovenaan