Discussietopic: Gildestrijdperken - Update 2021

nietje52

Actief lid
Kunnen de sectoren aan de buitenkant niet iets meer blk mogelijkheden krijgen? Zoveel met 0 beschikbare plekken, zo is er met twee steeds roulerende giganten in het midden geen beginnen aan voor de 5 andere gildes om überhaupt iets te proberen. Weinig lol zo.
Dan gaan de grote meppers ook de gebieden aan de buitenkant pakken.
 

Arsenal

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Dat we niet reageren betekent niet dat we het niet lezen, we hebben het gelezen en doorgegeven. De meldingen die zijn gedaan waren al bekend, ook vanuit andere taalversies.
 

DarthRonin

Actief lid
Zo jammer dat jullie alleen een reactie geven over dat "erestandbeeld" en de rest maar links laten liggen. Er werd toch geluisterd naar de spelers?
Jij begrijpt duidelijk niet helemaal wat het woord "luisteren" betekend als je denkt dat geen reactie gelijk staat aan niet luisteren. :cool: :rolleyes: :cool:
 

DarthRonin

Actief lid
Ik begrijp heel goed wat luisteren betekend. Indien er vragen gesteld worden is het normaal dat daar een antwoord op komt.
Blijkbaar niet dus :D
Luisteren is luisteren, reageren is reageren.
Wellicht ben je in de war met hoe je met een hond om gaat, daar is luisteren reageren als je hem/haar commandeert.

Maar misschien is het handig als Leones en Arsenal nog een keer langs komen met hun bericht dat ze dingen doorgeven en slechts kunnen reageren als ze informatie krijgen vanuit innogames.
Misschien als automatische disclaimer in alle topics aangezien er regelmatig personen opduiken die het nog niet weten... :D
 

Arsenal

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Het is allemaal al een keer gezegd, maar toch nog even een reactie ter verduidelijking. Leones en ik lezen dagelijks nieuwe berichten op het forum, tickets en social media. Dus ook feedback die wordt gegeven.

Dit geven wij allemaal netjes door, zoals dat van het community management gevraagd wordt.

Maar wij kunnen pas reageren indien wij een terugkoppeling hebben gekregen vanuit InnoGames. We kunnen wel eerder reageren, maar als we dan geen info hebben, wat heeft het dan voor zin om te reageren? Dan kunnen we beter reageren op het moment dat we ook iets te melden hebben.
Tot die tijd is het wachten, en nogmaals, dat betekend niet dat we niets lezen en/of doorgeven.
 

jovayana

Actief lid
Het is allemaal al een keer gezegd, maar toch nog even een reactie ter verduidelijking. Leones en ik lezen dagelijks nieuwe berichten op het forum, tickets en social media. Dus ook feedback die wordt gegeven.

Dit geven wij allemaal netjes door, zoals dat van het community management gevraagd wordt.

Maar wij kunnen pas reageren indien wij een terugkoppeling hebben gekregen vanuit InnoGames. We kunnen wel eerder reageren, maar als we dan geen info hebben, wat heeft het dan voor zin om te reageren? Dan kunnen we beter reageren op het moment dat we ook iets te melden hebben.
Tot die tijd is het wachten, en nogmaals, dat betekend niet dat we niets lezen en/of doorgeven.

Dat is wel gemakkelijk het is allemaal al een keer gezegd met de holle phrase " we hebben je feedback doorgegeven"

Maar natuurlijk kun je pas reageren als je antwoord krijgt van uit innogames , maar dan kun je blijkbaar heel lang wachten of nooit antwoord krijgen.
Als jullie ten dienste van de community staan en die blijft antwoorden vragen dan zou ik bij innogames als community manager ook blijven aandringen om antwoorden te krijgen, is de community tenslotte niet het belangrijkste onderdeel van FoE ? Zonder community ook geen spel.

Maar tja als de politiek is van zwijg ze dood dan stoppen ze vanzelf wel met vragen stellen zodat wij niets moeten veranderen aan pvp, moghol , de genees allen knop enz..........
 

Arsenal

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Volgens mij is er recent een reactie gegeven over feedback die is aangegeven door de community, misschien niet op alle punten, maar ze zijn bezig over de " genees alle knop". Ze weten alleen nog niet waar het heen zal gaan, als het verplaatst wordt. Maar keer op keer de zelfde punten aangeven helpt ook niet, het proces wordt daardoor niet versneld.

De Nederlandse community is niet het enige die feedback en ideeën doorgeeft, niet elke wijziging is een goede dat ben ik met je eens. Maar wat voor de een een slechte verandering is kan voor de ander juist een goede zijn.
 

jovayana

Actief lid
En dat die reactie er kwam was juist door keer op keer het zelfde punt aan te geven, nu zijn ze tenminste al een hele tijd bezig om de oh zo moeilijke opgave van waar de knop moet komen te bespreken.

Dat de Nederlandse community niet de enige is weten wij ook , maar jij weet ook dat de andere community dezelfde feedback geven en met dezelfde vragen terug komen.
 
Laatst bewerkt:

Arsenal

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Die reactie is gekomen doordat ze op dat moment een idee ervoor hadden alleen nog geen definitieve uitwerking er voor hebben bedacht. Zolang ze bij InnoGames geen beslissing over iets nemen wat als feedback gegeven is, kan het meerdere keren vermeld worden, maar daardoor komt die beslissing niet sneller. Daarmee zeg ik niet dat het niet goed is dat het keer op keer gemeld wordt, maar alleen dat er daardoor niet een snellere verbetering komt.
 

Arsenal

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Nee, wat het zegt bij beide het zelfde. Misschien niet helemaal correct geformuleerd.

Het proces om een beslissing te nemen wordt niet versneld door het keer op keer te melden. Dat het meerdere malen wordt gemeld is alleen maar goed. Alleen verwacht daardoor geen snellere beslissing. Dat is alles wat ik bedoelde.
 
Dat is precies wat er gebeurt, als je het slecht doet krijg je minder divisie punten en dus minder sterkere tegenstanders.
Doe je het weer beter, dan stijgt je score en krijg je weer sterkere tegenstanders.
We hadden de pech om 2 sessies achter elkaar ingeblokt te worden door 2 a 3 gilden. Dan is het niet dat je het slecht doet denk ik. Volgende sessie, oude kaart, kan het ons zomaar weer overkomen en zijn we weer terug bij af. Ander idee zou zijn om de rang van het gilde mee te laten spelen bij de indeling. Want het blijft raar dat er zoveel verschil kan zitten in aantal leden, tijdperk, slag en onderhandel-kracht in de hoogste divisie. tenzij die gilden door al die divisies heen het geluk hebben gehad nog mindere gilden tegengekomen te zijn dan zijzelf. Wat weer de vraag oproept waar om er zoveel divisies zijn als je zo gemakkelijk in het diamanten kan komen. Dan zou je het aantal gilden in de diamanten divisie moeten reduceren, misschien wel en aantal even groot aan het aantal beschikbare plekken op de kaart. Dan kan je ook de beloningen beter afstellen op de behoefte. Ik zit namelijk niet te wachten op die miljoenen voorraden en muntjes. Met die muntjes zou je eigenlijk ook wat meer moeten kunnen ruilen, bijvoorbeeld voor uitbreidingen of diamanten. Ik had beter mijn brood mee kunnen nemen, lang verhaal is het weer
 

Wildstorter

Actief lid
De grootte van een gilde heeft niet zo heel veel invloed op de slagkracht, er zijn gildes met 80 spelers welke er niet aan te pas komen tegen een gilde met 20 spelers. Zie ook de verschillen met GE bijvoorbeeld, daar is ieder gilde nagenoeg even groot en het verschil tussen de nummer 1 en nummer laatst is (vaak) meer dan 100%.

Dus het is meten met de groep waar je op dat moment in zit, soms heb je geluk en zijn er bij een tegenstander een paar net even 2 weken inactief of minder actief en soms heb je pech dat ze net weer heel erg fanatiek gaan spelen. Die invloeden zijn niet mee te nemen in het bepalen van de groepsindeling. Lijkt erop dat je gilde gewoon e groot is voor een servet maar te klein voor een tafellaken en dan val je tussen wal en schip.

Maar wat verwacht je dan precies dat er zou gebeuren?

We nemen een top 100 van de actuele stand en verdelen die in groepen van 6 gildes. Dan is het zo dat de nummer 1 t/m 6, 7 t/m 12, 13 t/m 18 etc. En van die groepen kan er niemand een groep omhoog of omlaag en je mag niet meer wisselen van gilde of stoppen met het spel. Want dat is de enige manier om de slagkracht gelijk te houden en dat moet want anders komt er weer een verschil. En dan speel je iedere ronde opnieuw tegen dezelfde gildes want er veranderd nu eenmaal niets omdat er anders een zwakker of sterker gilde bij komt waardoor de balans weer weg is.

Of we doen het zo dat de sterkste 2 of 3 van iedere groep omhoog gaan en de zwakste 2 of 3 een groep naar beneden zodat deze elkaar afwisselen en zichzelf kunnen meten met gildes die qua slagkracht net wat hoger of lager ingeschaald moeten worden. Oh wacht, dat is nu al...
 

Joey-the-king

Actief lid
Wat een gezever hier zeg.

Ik vind het wel leuk dat er een nieuwe kaart is. Zo kunnen m'n gildeleden - die gsp leuk vinden - extra veel aanvallen, als de tegenstanders dit toelaten.
In de huidige gsp ronde, platina, kunnen we makkelijk aanvallen, hele kaart is bijna grijs. Volgende ronde, in diamant, zal dit ook wel mogelijk zijn. Die daarna, zal weer tegenvallen..

We hebben om de x ronde lastige tegenstanders. Dit zijn dan gildes met spelers met zeeën van tijd die continue online zijn en sectoren "veilig" zetten, waardoor wij soms gewoon muurvast zitten. Maarja, we zien dit dan als een soort van als 'sparen voor een volgende ronde'.

....maar goed hè, GvG blijft het leukste onderdeel van FoE :).
 

blafke

Actief lid
Wat een gezever hier zeg.

Ik vind het wel leuk dat er een nieuwe kaart is. Zo kunnen m'n gildeleden - die gsp leuk vinden - extra veel aanvallen, als de tegenstanders dit toelaten.
In de huidige gsp ronde, platina, kunnen we makkelijk aanvallen, hele kaart is bijna grijs. Volgende ronde, in diamant, zal dit ook wel mogelijk zijn. Die daarna, zal weer tegenvallen..

We hebben om de x ronde lastige tegenstanders. Dit zijn dan gildes met spelers met zeeën van tijd die continue online zijn en sectoren "veilig" zetten, waardoor wij soms gewoon muurvast zitten. Maarja, we zien dit dan als een soort van als 'sparen voor een volgende ronde'.

....maar goed hè, GvG blijft het leukste onderdeel van FoE :).

Wel ja, "als de tegenstanders dit toelaten". Dat is net heel het probleem. Minder dan twee dagen geleden nog meegemaakt hoe de twee leidende gildes "hoffelijk" bleven t.o.v. elkaar op zo'n bord waar de 6 andere gildes tezamen op geen enkel moment meer sectoren hebben dan één van de twee. Stonden in dambord formatie en waren op mekaars sector aan het vechten om over te nemen. Alleen, gilde 1 was met een beetje weinig spelers en het ging wat trager dus gilde 2 komt op 147/160 terwijl gilde 1 nog geen 100/160 heeft. Bovendien kon gilde 2 gilde 1 helemaal afsnijden. Wat doet een gilde als ze aan het vechten zijn in ***CONCURRENTIE*** modus ? Afsnijden, natuurlijk. Maar wat gebeurde er in werkelijkheid ? Ze stoppen op 147 en blijven rustig meer dan een minuut wachten (voor de absolute topgildes is dat dus een EEUWIGHEID) tot gilde 1 is bijgebeend en ze beide gewoon rustig van sector kunnen wisselen. NATUURLIJK doet dat soort "mensen" hier op het forum alles wat ze kunnen om de organisatoren ervan te overtuigen dat er geen probleem is.

Je kwalificatie van "soms" muurvast te zitten is een indicatie dat je nog maar bitter weinig hebt meegemaakt op GSP.

Op onze kaart was er zogezegd een afspraak om de "bebouwbare" sector voor het hoofdkwartier gerust te laten. Raad eens wie er ondertussen voor de derde keer in deze GS de sector in kwestie heeft afgepakt gezien ? (en als je hem terug overneemt zijn de gebouwen allemaal weg natuurlijk, en dat ligt "natuurlijk" aan het toeval want er is nu eenmaal 50% kans per gebouw dat het verdwijnt).

En dan beland je dus als gilde in de ronde daarna in een afdeling lager en dan zijn daar weer andere gildes in die lagere afdeling het slachtoffer van want "als die CALDRONS en POPPIES en OCEANS en alle anderen ons dat mogen flikken, dan mogen wij dat de anderen ook flikken". (En truth be told : als je twee weken lang zo goed als nul komma niks kans krijgt om iets te scoren in de GS, dan ga je in de twee weken die daarop volgen natuurlijk gewoon compleet los om dat te compenseren. De heren moderatoren mogen mij de speler laten zien die daaraan kan weerstaan als ze er één vinden.)
 

blafke

Actief lid
Nee, wat het zegt bij beide het zelfde. Misschien niet helemaal correct geformuleerd.

Het proces om een beslissing te nemen wordt niet versneld door het keer op keer te melden. Dat het meerdere malen wordt gemeld is alleen maar goed. Alleen verwacht daardoor geen snellere beslissing. Dat is alles wat ik bedoelde.

Jovada, wat je hiervan moet onthouden is : "VERWACHT ... GEEN ... BESLISSING". Dat is alles wat ze bedoelen.
 
Maar wat voor beloningen krijg je nou precies in de nieuwe GS? Ik ben op C als eenpersoons gilde als enige wat aan het doen, maar liefst 2 sectoren veroverd, in totaal 48 onderhandelingen gedaan. Ik geloof iets van 3 stukkies van dat olifantending, en veel meer is het niet. Maar het kost me wel aardig wat goedjes. En als het me irriteert dat onderhandelingen keer op keer niet lukken ook nog dia's.

Kan hier de lol niet van inzien, sorry. Gooi dit hele geval maar gauw in de prullenbak.
 
Als ze een ranking maken obv het aantal dia punten van je groep, waarbij de ranking de positie is, worden de kansen voor elk gilde eerlijker verdeeld. De sterke winnen vaak de 1000dp dus die staan bovenaan met andere winnaars uit de 1000dp, de 4e of 5e krijgen dus een lagere ranking. Win je de 925dp dan stijg je iets maar deze telt lager dan het winnen van de 1000dp. Zo stop je de allersterkste bij elkaar en de subtop komt zo ook samen.
 
Bovenaan