Discussietopic: Forge Plus

Tigertjheu

Actief lid
Afzetterij! In mijn ogen dan.
1000FP opslaan, jeej! Je hebt er geen bal aan!
140 dia besparen als je normaal met 5 diamanten int.. Wat een beloning! (NOT)
12% minder tijd voor het rekruteren en genezen van eenheden.. wat een nutteloze toevoeging voor hoge spelers.
15% aanval & verdediging.. laat me niet lachen, maak het 10 keer zoveel en dan kunnen we praten.
Één keer per week 50 goederen en 10FP, zelfs in het nieuwe tijdperk is dit NUTTELOOS!
Exclusieve timer bij de Antiquair.. leuk als je nog veel te verkopen hebt maa voor mij troep!
Één keer het aanbod gratis vernieuwen in de Antiquair, 99% kans op nog meer troep en rotzooi wat niemand wilt. Eerst eens wat opruimen?
Nieuwe avatarrand zodat iedereen kan zien dat je bent afgezet door Innogames?
 

Felair

Actief lid
Heb deze optie al best een tijd, maar €49,99 is echt gewoon schofterig duur voor 28 dagen matige bonussen hebben.
Voor 5 euro per maand zou ik er nog over na willen denken, vanwege de dagelijkse antiekwissel, en gratis alles innen voornamelijk, maar dit is echt veel en veel te duur voor wat er voor terugkrijgt momenteel.
 
veel te duur voor wat je ervoor krijgt. 30 euro lijkt meer op een halfjaar prijs dan 28 dagen, als inno via premium weg wat bij wil verdienen, wat het doel is, dan zou 5,99 een totaal meer logische prijs zijn. 30 euro... whahaha
 

Atokirina

Actief lid
Veel te hoge prijs.

Ik vind het ook heel spijtig dat het niet met diamanten kan worden aangeschaft.

Toen ik begon met FoE was ik heel tevreden over hoe FoE in elkaar zat en niet zo P2W was in vergelijking met vele andere games.
Maar dat lijkt nu toch aardig de andere kant op te gaan de laatste tijd... (Forge Plus, Kasteelsysteem)


FoE was een strategiespel waarbij je als F2P op een iets langer termijn, redelijk makkelijk even sterk of zelfs sterker kon worden dan betalende spelers.
Zo goed als alle belangrijke zaken in het spel die alleen verkrijgbaar zijn met premium valuta (diamanten), kunnen na wat sparen ook aangeschaft worden door F2P spelers omdat de ontwikkelaars manieren bieden om gratis premium valuta te verzamelen (maar de spelers moeten er wel wat voor doen).

Ik vind het heel spijtig dat dit aan het veranderen is. Dit was een van mijn voornaamste redenen dat ik gekozen heb voor FoE en niet een ander spel.

Betalende spelers hebben recht op een snellere vooruitgang, daar ben ik het volledig mee eens. Maar features die op geen enkele andere manier (zoals premium valuta of ads) te activeren/aan te schaffen zijn voor F2P spelers, vind ik een heuse achteruitgang waarvoor FoE voor stond.

De laatste tijd worden er spelfeatures geïntroduceerd die geen F2P balans hebben:

WaarderingSpelfeaturesVoordelen betalende spelersF2P balans
:)
DiamantenuitbreidingenKunnen onmiddellijk aangeschaft worden na het kopen van diamantenDiamanten kunnen verkregen worden als beloning uit verschillende spelfeatures en kunnen verkregen worden uit producties van bepaalde gebouwen. Spelers die bereid zijn tijd te investeren in het farmen van diamanten of farms te bouwen met gebouwen die diamanten kunnen produceren, zullen op termijn voldoende diamanten krijgen om zonder problemen de uitbreidingen te kunnen aanschaffen.
:)
Gilde-expeditie, PvP-ArenaPogingen kunnen aangeschaft worden met diamanten.Pogingen kunnen ook aangeschaft worden met medailles, medailles zijn ontzettend makkelijk verkrijgbaar voor actieve spelers die al een aantal maanden spelen op een wereld. Omdat je als F2P spelers diamanten gratis kan verkrijgen, kunnen zij ook die pogingen aanschaffen, al zijn er in het algemeen heel weinig spelers die dit doen.
:)
Eenheden genezenKunnen met diamanten eenheden onmiddellijk genezen of opnieuw tot leven wekken.Slechts een bijzonder klein aantal spelers, maakt gebruik van deze mogelijkheid, en meestal wordt dit ook afgeraden omdat het spel de mogelijkheden biedt om veel eenheden te verkrijgen waardoor genezen absoluut overbodig wordt (m.u.v. eenheden uit hogere tijdperken).
:confused:
EvenementenKunnen interessante speciale gebouwen in veel grotere aantallen verkrijgen door het besteden van diamanten aan event valuta.Spelers kunnen door het farmen van diamanten ook af en toe extra event valuta kopen om wat meer speciale gebouwen te verkrijgen die zij interessant vinden. Voornamelijk is de balans te vinden in de limiet van ruimte in je stad, end-game heeft iedereen dezelfde beperking: ruimte.
Betalende spelers kunnen misschien meer speciale gebouwen kopen uit evenementen, maar ze hebben even weinig/veel plaats als jij (sinds het kasteelsysteem niet meer ~ gelukkig slechts 3 uitbreidingen).
Veel spelers klagen tijdens nieuwe evenementen als de nieuwe speciale gebouwen weeral niet sterker of interessanter zijn dan gebouw X uit een van de vorige evenementen. Dat is juist voordelig voor de F2P spelers.
Brachten de ontwikkelaars elk event een 'sterker' gebouw uit, dan zouden de steden van F2P spelers elk event dalen in waarde. Door dit niet te doen, hebben F2P spelers de kans om de zwakste gebouwen in hun stad te vervangen door betere, en het verschil tussen de betalende speler en de F2P speler te verkleinen.
NOTE: met een goede strategie, stadsindeling en gilde kan je makkelijk betalende spelers voorbijgaan. Maar dat zal niet in de eerste maanden gebeuren, FoE is een spel van lange adem.
:mad:
KasteelsysteemKunnen veel sneller stijgen in kasteelniveaus in vergelijking met F2P, afhankelijk van het budget (€2,079.89 niv. 0→15, €10,134.42 niv. 0→20).Hoe actief je ook speelt als F2P, het duurt nog steeds minimaal 17,36 jaar* om niveau 20 te bereiken (3,56 niv. 15). In mijn opinie, zou dit echt maximaal 5 jaar mogen duren. Dan nog is dat een heel lange periode om benadeeld te zijn tegenover betalende spelers.
Niveau 16, 18 en 20 geven elk één uitbreiding, daarnaast krijg je ook redelijk wat gevechtsbonussen, een boost voor je munten en nog een aantal andere interessante permanente beloningen.

* 15,21 jaar als je dagelijks 116 kasteelpunten verzamelt in je antiquair.
:mad:
Forge PlusKunnen Forge Plus aanschaffen terwijl het onmogelijk is voor F2P, er is geen enkel alternatief voorzien (zoals diamanten of ads).Bij Forge Plus is er absoluut geen balans te vinden, omdat het onmogelijk is om op een alternatieve manier (dat geen echt geld inhoudt) Forge Plus aan te schaffen.

De enige troost die F2P spelers op dit moment hebben, is de belachelijk hoge prijs voor hetgeen wat aangeboden wordt. Maar hoogstwaarschijnlijk zal dat nog aangepast worden om winsten te maximaliseren, een kwestie van tijd dus.

De features die alleen toegankelijk zijn voor betalende spelers of waar F2P spelers maar heel langzaam vooruitgang boeken, bieden gelukkig geen té overpowerde voordelen op. Maar in vergelijking met het vroegere FoE, geeft dit mij een heel wrang gevoel.
Het spel is gelukkig nog heel goed te spelen als F2P (nu nog ~ er kan nog van alles veranderen aan Forge Plus), maar voor de introductie van het kasteelsysteem (en daarna Forge Plus) hadden betalende spelers slechts één voordeel: snellere vooruitgang. En door de opties die F2P spelers hadden (wat FoE zo'n goed spel maakte), kon je betalende spelers na verloop van tijd inhalen. Dat inhalen en voorbijsteken is nog steeds mogelijk, maar nu hebben ze permanente voordelen die jij nooit zal hebben als F2P, en dat voelt gewoon niet fijn. Vroeger was FoE een van de weinige games waarbij ik dat gevoel absoluut niet had... :(
 
Laatst bewerkt:

alosta

Lid
Veel te duur voor wat het voorstelt.

En qua lay-out op de PC (of laptop, wat je wilt) hoop ik dat ze het symbool van +15.000 kasteelpunten verplaatsen. Staat vlak onder/half over de fp, zeker een iets minder ervaren speler kan de indruk krijgen dat hij/zij 15.000 fp krijgt (wat voor kleine onervaren spelers immens veel is).
 

53 K-Aman

Actief lid
Heb deze optie al best een tijd, maar €49,99 is echt gewoon schofterig duur voor 28 dagen matige bonussen hebben.
Voor 5 euro per maand zou ik er nog over na willen denken, vanwege de dagelijkse antiekwissel, en gratis alles innen voornamelijk, maar dit is echt veel en veel te duur voor wat er voor terugkrijgt momenteel.
€ 49,99?
ik heb het aangeklikt en er werd bij mij tot echt twintig euro minder voor gevraagd.
Had bijna toegehapt tot ik realiseerde dat dit geen permanente maar een tijdelijke bonus is.
 

Felair

Actief lid
€ 49,99?
ik heb het aangeklikt en er werd bij mij tot echt twintig euro minder voor gevraagd.
Had bijna toegehapt tot ik realiseerde dat dit geen permanente maar een tijdelijke bonus is.
De optie was er bij mij al veel langer ze testen dat willekeurig zie nu dat de prijs inderdaad inderdaad is aangepast wellicht met de laatste update of het onderhoud van vandaag maar er staat nu bij mij ook €29,99 wat ik nog veel te duur vind maar het scheelt al wel wat inderdaad.
 

53 K-Aman

Actief lid
De optie was er bij mij al veel langer ze testen dat willekeurig zie nu dat de prijs inderdaad inderdaad is aangepast wellicht met de laatste update of het onderhoud van vandaag maar er staat nu bij mij ook €29,99 wat ik nog veel te duur vind maar het scheelt al wel wat inderdaad.
Blijft inderdaad een rib uit het lijf voor iets wat eigenlijk niet zo veel lijkt op te leveren.
Ik mag hopen dat de spelers die nog met die 50 euro prijs in zee zijn gegaan het verschil terugkrijgen.
 
Blijft inderdaad een rib uit het lijf voor iets wat eigenlijk niet zo veel lijkt op te leveren.
Ik mag hopen dat de spelers die nog met die 50 euro prijs in zee zijn gegaan het verschil terugkrijgen.
29,99 zou zoals hierboven vermeld idd een mooie prijs zijn voor permanente premium..

Misschien was dat het idee maar heeft er iemand een foutje gemaakt? :p

Later terug komen op foutjes is altijd nog beter dan het volhouden :p:p:p
 
€ 49,99?
ik heb het aangeklikt en er werd bij mij tot echt twintig euro minder voor gevraagd.
Had bijna toegehapt tot ik realiseerde dat dit geen permanente maar een tijdelijke bonus is.
Er zijn 2 verschillende pakketen die je aangeboden kan krijgen, de ene krijgt die van 30 en andere spelers die van 50,er is dus helemaal niets verlaagd
 

Atokirina

Actief lid
Er zijn 2 verschillende pakketen die je aangeboden kan krijgen, de ene krijgt die van 30 en andere spelers die van 50,er is dus helemaal niets verlaagd
Er waren er zelfs nog van €79.99 een tijdje terug. De prijzen zijn wel degelijk verlaagd, de aanbieding is bij mij ook van €49.99 naar €29.99 gegaan.

Misschien dat ze niet bij de volledige playerbase zijn verlaagd, maar zeker bij een aantal. En ik geloof dat de aanbieding van €79.99 volledig verdwenen is.
 
Laatst bewerkt:
Er waren er zelfs nog van €79.99 een tijdje terug. De prijzen zijn wel degelijk verlaagd, de aanbieding is bij mij ook van €49.99 naar €29.99 gegaan.

Misschien dat ze niet bij de volledige playerbase zijn verlaagd, maar zeker bij een aantal. En ik geloof dat de aanbieding van €79.99 volledig verdwenen is.
Er zijn 2 verschillende nogmaals, de gene zonder 12% rekrutering op alca is 29,99 en de gene met 49,99.

Er is niet maar 1 soort premium, er zijn er namelijk 2, met prijsverschil.
 

Atokirina

Actief lid
Er zijn 2 verschillende nogmaals, de gene zonder 12% rekrutering op alca is 29,99 en de gene met 49,99.

Er is niet maar 1 soort premium, er zijn er namelijk 2, met prijsverschil.
Die informatie heb ik blijkbaar gemist. En beiden heten nog steeds het "Raadgeverspakket"?

Nu vraag ik me af wat de €79,99 versie te bieden had.
 
Ik heb geen idee hoe die andere heet, ik heb alleen die raadgeverspakket, maar me vrouw heeft de pakket van 49,99 onlangs gehad.. Bij beide pakketen kunnen ze de komma beter 1 naar voren zetten :p
 

DarthRonin

Actief lid
Afzetterij! In mijn ogen dan.
Weinig toe te voegen aan deze zin en de bijbehorende overwegingen.


Maar serieus, ruim 1 euro per dag vragen voor die flutbeloningen?
Wat dacht je van 1 euro per week Innogames?
En dan zou ik het wellicht nog niet kopen omdat de voordelen die je ervoor krijgt zo weinig voor stellen.
 
Bovenaan