Discussietopic: Forge Bowl 2023

Heb deze op beta gespeeld en je ziet in dit event voor het eerst echt welke kant inno op gaat met FoE. Het eventgebouw wordt steeds moeilijker haalbaar en vereist dat je minimaal in brons komt, dias spendeert en mazzel hebt. Alle begrip als je mij niet wilt geloven, maar kijk op de site van mooingcat voor een diepgaande analyse van forge bowl. Met st. patrick zal inno helemaal over gaan naar "pay to win". Het laatste level kost je €14,99 of heel veel fragmenten door ca 6-8 extra steden te draaien (dus veel dias). Natuurlijk is het voor te stellen dat inno ook geld wil verdienen, maar wat ik erg jammer vind is dat er geen vernieuwing plaatsvindt in de game, maar er wel meer geld voor gevraagd wordt.
 
Laatst bewerkt:

Atokirina

Actief lid
De Moord Konijntjes hebben ook voor dit event een guide klaarstaan.

We hebben enkele tips toegevoegd omtrent diamanten verzamelen mocht je onvoldoende (<475) diamanten hebben voor de Ultieme coach, daarnaast hebben we ook een strategie om zoveel mogelijk uit het event te halen zonder ultieme coach. Ben je benieuwd naar onze guides en hoe je het beste haalt uit dit event?

Neem dan eens een kijkje op onze community discord: https://discord.gg/JaCyaKFaTU
 

SonnyWeg

Actief lid
De knop voor de evenementenmissies werkt niet, ook niet na het verversen van de pagina. Ik heb hierover een topic aan gemaakt bij Bugmeldingen

Update: knop doet het nu
 
Laatst bewerkt:

Atokirina

Actief lid
Vandaag zijn er 2 daily specials geweest en kon je 2x wisselen, wat was daar de oorzaak van?

Of was dat intentioneel?
 

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Ze stonden in de verkeerde volgorde, de dagprijs die voor morgen gepland was, kwam vandaag langs. Dat is opgelost en dus was de dagprijs nog een keer gewisseld.
 
Ik speel op meerdere werelden en 6 x 15 euro zit er niet in.
Maar op beta staat de bistro maar heb ik geen pergola lv 1 over, nu heb ik al 2x pergola lv 1 , ik denk dus dat er een upgrade en een lv 1 van plek zijn gewisseld. Het wordt nu denk ik niet mogelijk om hem nog compleet te krijgen.
Maar dat wordt even wennen, doe je nu je best en volgend jaar de laatste upgrade om hem te plaatsen.
 

SwTim

Lid
Ik speel op meerdere werelden en 6 x 15 euro zit er niet in.
Maar op beta staat de bistro maar heb ik geen pergola lv 1 over, nu heb ik al 2x pergola lv 1 , ik denk dus dat er een upgrade en een lv 1 van plek zijn gewisseld. Het wordt nu denk ik niet mogelijk om hem nog compleet te krijgen.
Maar dat wordt even wennen, doe je nu je best en volgend jaar de laatste upgrade om hem te plaatsen.
Klopt, ik heb ook op 3 werelden waar ik op speel ook 2x lv1... heel vreemd... heb daar niks aan grrr. Het idee zal wel zijn het niv alvast geven voor het 2de gebouw uit dit event. Ha zonder dia's haal je niet/nauwelijks 1 event gebouw op het max nivo.
Komt vast wel weer een reactie van Ato...met een hele berekening...helaas ging dit event niet op voor me. Wel veel winnaarspleinen en sentinel kitjes gescoord ..happy
 
Laatst bewerkt:
Klopt, ik heb ook op 3 werelden waar ik op speel ook 2x lv1... heel vreemd... heb daar niks aan grrr. Het idee zal wel zijn het niv alvast geven voor het 2de gebouw uit dit event. Ha zonder dia's haal je niet/nauwelijks 1 event gebouw op het max nivo.
Komt vast wel weer een reactie van Ako...met een hele berekening...helaas ging dit event niet op voor me. Wel veel winnaarspleinen en sentinel kitjes gescoord ..happy
Dat wel ja, ik 16 winnaarsplein kitjes en 3 schaakmatjes
 

jovayana

Actief lid
Bizar bij meeste is de prijs 16 nodig (laatste upgrade op pagina 4) of hopen dat je brons blijft om die laatste te halen en bij sommige is die prijs 16 niet meer nodig en hebben ze hem helemaal klaar.
Zou het kunnen dat als je coach 2x nam en toevallig dubbel kreeg bij het scoren en daar dan ook toevallig de upgrade mee haalde die ook dubbel werd betaald????
 

Atokirina

Actief lid
Klopt, ik heb ook op 3 werelden waar ik op speel ook 2x lv1... heel vreemd... heb daar niks aan grrr. Het idee zal wel zijn het niv alvast geven voor het 2de gebouw uit dit event. Ha zonder dia's haal je niet/nauwelijks 1 event gebouw op het max nivo.
Komt vast wel weer een reactie van Ato...met een hele berekening...helaas ging dit event niet op voor me. Wel veel winnaarspleinen en sentinel kitjes gescoord ..happy

Een max. hoofdbeloning zonder diamanten was alleen haalbaar met de voortgangscoach en wat extra ballen van incidenten (dat zeker te halen was).
Maar dat woog niet op tegen het veel lagere aantal daily specials dat je zou krijgen.

Met 1x ultieme coach haal je met gemak de volledige hoofdbeloning (+ ~24 daily specials), maar 475 diamanten is natuurlijk niet zo makkelijk bijeen te rapen wanneer je 0 diamanten hebt en je niet op meerdere werelden gilde-expeditie uit kan spelen (en geen diafarm(s) hebt).

De 475 diamanten zijn het zeker waard maar het is natuurlijk ontzettend spijtig dat het geen 150 diamanten meer zijn wat veel makkelijker bijeen te sparen is voor beginnende spelers (is natuurlijk opzettelijk gedaan).

Welja, dit event was nog haalbaar met 475 diamanten. Ik geloof dat het volgende event 3K dia is voor de "premium-eindupgrade". Door de backlash hebben ze nu wel 1fragment/dag toegevoegd aan het F2P-eindlevel zodat F2P na 3 maand ook zijn gebouw op max. heeft. De "premium-eindupgrade" is wel bijna dubbel zo goed als het F2P-eindlevel.

Dus eigenlijk mogen we niet te veel klagen over de prijs van de ultieme coach die met 316% is toegenomen. Volgende evenementen wordt het huilen wil je de hoofdbeloning op max. level wanneer het evenement eindigt.
 
dat is wel stom dat je meer dia's zal moeten uitgeven aan dit spel zodat je de eventgebouwen kan halen
 
Bovenaan