Discussietopic: De Galatatoren

Tigertjheu

Actief lid
Wat zou je doen als alle gg straks lvl 100 zijn, je 500k in je inventaris hebt, 100k hebt uitstaan.. Dan stop je met spelen?
 

blafke

Actief lid
Achnaton, "Zijn er meer spelers die zich afvragen of GT wel doet wat ie moet doen? Sinds ik dat ding heb staan heeft ie nog niet één keer een plundering tegengehouden. Ik vraag me echt af of er een programmeerfout in zit." :

Je kan er vergif op innemen dat alles wat officieel gebeurt met een "waarschijnlijkheid" X, in werkelijkheid gebeurt met een waarschijnlijkheid Y waarbij Y<X. Ik heb de min of meer gekke beslissing genomen om de concrete data bij te houden van alle ontmoetingen die ik ooit gespeeld heb in GE sinds het eerste moment dat ik Reliekentempel had, en dus heb ik ondertussen voldoende data die gewoon zwart op wit bewijzen dat dat zo is voor relieken in de GE.

En diegenen die absoluut willen geloven dat ze niet bedrogen worden en dat het bij Inno allemaal eerlijke correcte integere en competente mensen zijn, die zullen gewoon blijven herhalen dat whatever dat je ziet gebeuren, "het is niet onmogelijk dus het is mogelijk" (spelen die types dan ook allemaal voor honderden euro's per week euromillions omdat "het mogelijk is" ?) en dat "het fenomeen valt nog steeds binnen de normale foutmarge" (maar één enkel woord uitleg over "de normale foutmarge" dat is natuurlijk teveel gevraagd).

Dus ga er maar van uit : waarschijnlijkheid om de productiebonus te hitten in een nederzetting is niet wat het spel je wijsmaakt. Waarschijnlijkheid om een verdedigende eenheid in één schot af te maken met De Kraken is niet wat het spel je wijsmaakt. Waarschijnlijkheid op anything waar je iets aan hebt is niet wat de schermpjes van het spel je wijs proberen te maken.

Dat gezegd zijnde : de keuze of je daarmee kan leven of niet is aan jou. Indien niet, gewoon stoppen.
 

Achnaton

Actief lid
Achnaton, "Zijn er meer spelers die zich afvragen of GT wel doet wat ie moet doen? Sinds ik dat ding heb staan heeft ie nog niet één keer een plundering tegengehouden. Ik vraag me echt af of er een programmeerfout in zit." :

Je kan er vergif op innemen dat alles wat officieel gebeurt met een "waarschijnlijkheid" X, in werkelijkheid gebeurt met een waarschijnlijkheid Y waarbij Y<X. Ik heb de min of meer gekke beslissing genomen om de concrete data bij te houden van alle ontmoetingen die ik ooit gespeeld heb in GE sinds het eerste moment dat ik Reliekentempel had, en dus heb ik ondertussen voldoende data die gewoon zwart op wit bewijzen dat dat zo is voor relieken in de GE.

En diegenen die absoluut willen geloven dat ze niet bedrogen worden en dat het bij Inno allemaal eerlijke correcte integere en competente mensen zijn, die zullen gewoon blijven herhalen dat whatever dat je ziet gebeuren, "het is niet onmogelijk dus het is mogelijk" (spelen die types dan ook allemaal voor honderden euro's per week euromillions omdat "het mogelijk is" ?) en dat "het fenomeen valt nog steeds binnen de normale foutmarge" (maar één enkel woord uitleg over "de normale foutmarge" dat is natuurlijk teveel gevraagd).

Dus ga er maar van uit : waarschijnlijkheid om de productiebonus te hitten in een nederzetting is niet wat het spel je wijsmaakt. Waarschijnlijkheid om een verdedigende eenheid in één schot af te maken met De Kraken is niet wat het spel je wijsmaakt. Waarschijnlijkheid op anything waar je iets aan hebt is niet wat de schermpjes van het spel je wijs proberen te maken.

Dat gezegd zijnde : de keuze of je daarmee kan leven of niet is aan jou. Indien niet, gewoon stoppen.

‘Als je het niet eenvoudig kunt uitleggen, snap je het zelf niet’ Albert Einstein
 

Achnaton

Actief lid
Inmiddels ben ik er achter dat het % kans en/ of het aantal plunderpogingen nog te laag is om volledig helder te krijgen of mijn GT wel of niet werkt. Waarschijnlijk werkt ie wel gewoon.
 

Avalee

Lid
Ik heb de toren op level 10 staan en hij houd ongeveer 1 op de 10 plunderingen tegen. Kost me teveel moeite om steeds weer mensen te zoeken die hem aan het levelen zijn. Snap niet dat je de blauwdrukken niet gewoon krijgt zoals de andere wonderen.
 

DeletedUser

Guest
Het is leuk dat de Galatatoren gaat gezien worden als Vroege Middeleeuwen gebouw. Ik denk dat dit het makkelijker gaat maken om aan blauwdrukken te komen.

Ik heb een vraagje over die forgepunten per level. Er staat dat de beloningen voor donateurs gaat aangepast worden. Wil dat dan ook zeggen dat de benodigde forgepunten per level ook aangepast gaan worden naar het niveau van de Vroege Middeleeuwen grootse gebouwen? Of gaat het nu gewoon meer kosten voor eigenaars om dat gebouw te levellen?
 

DarthRonin

Actief lid
Was de Galata een te groot succes dat deze aanpassing komt?
Begrijp het nut namelijk niet zo, voor de meesten zijn de kosten volgens mij niet de belangrijkste overweging om hem te plaatsen, maar juist voor de kleinere spelers die hem voor de plunderbonus bouwen lijken die goedjes me net een lastig punt.

Of heeft het te maken met de spelers die niet begrijpen dat ze de bd's niet kunnen krijgen?
Maar dan vraag ik me weer af wanneer we een soortgelijke aanpassing gaan zien voor de SW ?
 

Arsenal

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Ik heb een vraagje over die forgepunten per level. Er staat dat de beloningen voor donateurs gaat aangepast worden. Wil dat dan ook zeggen dat de benodigde forgepunten per level ook aangepast gaan worden naar het niveau van de Vroege Middeleeuwen grootse gebouwen? Of gaat het nu gewoon meer kosten voor eigenaars om dat gebouw te levellen?
Hier heb ik voor op het moment nog geen antwoord op. Zal dit navragen :)
 

Arsenal

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Was de Galata een te groot succes dat deze aanpassing komt?
Begrijp het nut namelijk niet zo, voor de meesten zijn de kosten volgens mij niet de belangrijkste overweging om hem te plaatsen, maar juist voor de kleinere spelers die hem voor de plunderbonus bouwen lijken die goedjes me net een lastig punt.

Of heeft het te maken met de spelers die niet begrijpen dat ze de bd's niet kunnen krijgen?
Maar dan vraag ik me weer af wanneer we een soortgelijke aanpassing gaan zien voor de SW ?
Wat de reden voor deze wijziging precies is, durf ik niet te zeggen. Het zal er ongetwijfeld mee te maken hebben dat het voor spelers die al hoger in tijdperken zitten het lastiger is om deze te verkrijgen.
 

DarthRonin

Actief lid
Zou voor mij net de charme van dat gebouw zijn, SW bd's zijn ook heel lastig te krijgen, wanneer wordt die aangepast dan?
 
Als je bij wijze van spreken 100 fps moet in je toren steken om te voorkomen dat je 10fps geplunderd wordt is dat een goede investering !
 

SonnyWeg

Actief lid
Het leuke is dat een GT zonder tijdperk de eerste 10 levels goedkoper is dan een GT in VME om te levelen, maar na lvl 10 is de VME gala goedkoper. Dus als je hem nu zet en tot 10 doet en na de verandering verder dan ben je nog goedkoper uit ook xD
 

lotjer

Nieuw lid
Het leuke is dat een GT zonder tijdperk de eerste 10 levels goedkoper is dan een GT in VME om te levelen, maar na lvl 10 is de VME gala goedkoper. Dus als je hem nu zet en tot 10 doet en na de verandering verder dan ben je nog goedkoper uit ook xD

Wat betreft de kosten zal ik je moeten teleurstellen. Het totaal aantal FP per level wijzigt niet maar enkel de vergoedingen (P1 ... P5) worden aangepast naar VME niveau. Wat betekent dat het de eigenaar veel meer FP zal kosten per level als hij deze boost met 1.x draadjes na de wijziging.
 

lotjer

Nieuw lid
Waar haal je die informatie vandaan?
Zelfs de community manager heeft die informatie niet.

Het beta forum waar de wijzigingen al zijn toegepast. Alsook bevestiging op EN forum door een forum moderator. Tenzij INNO nog snel van gedachte verandert zullen de wijzigingen aan de galatatoren de kosten opdrijven.
 

nietje52

Actief lid
De aankondiging zegt:

Houd er tenslotte rekening mee dat met deze wijziging de Galatatoren een Groots Gebouw uit de Vroege Middeleeuwen zal worden, wat betekent dat alle bijdragen om het te ontwikkelen, minder forgepunten zal opleveren voor donateurs. Anders zou de Galatatoren zich negatief gedragen ten opzichte van andere Grootse Gebouwen.

Als de toren van Beta ongewijzigd live gaat vind ik dus dat hij zich negatief gedraagt ten opzichte van andere Grootse Gebouwen.
Met zijn dure levels. De snob.
 

SonnyWeg

Actief lid
Wat betreft de kosten zal ik je moeten teleurstellen. Het totaal aantal FP per level wijzigt niet maar enkel de vergoedingen (P1 ... P5) worden aangepast naar VME niveau. Wat betekent dat het de eigenaar veel meer FP zal kosten per level als hij deze boost met 1.x draadjes na de wijziging.

GG van hetzelfde tijdperk hebben hetzelfde totaal aantal FP per level. Dit houdt in dat zodra de GT het VME tijdperk krijgt, de levels net zoveel fp gaan kosten als de DVA en HS. Om deze reden worden ook de fp beloningen aangepast. Dat komt omdat deze t/m level 10 een bepaald percentage hebben t.o.v. het totaal aantal fp en elkaar:

P1 = 10% van het totaal aantal fp*
P2 = de helft van P1*
P3 = 1/3 van P2*
P4 = 1/4 van P3*
P5 = 1/3 van P4*

*De fp van de beloningen worden afgerond op hele vijftallen
 

Felair

Actief lid
GG van hetzelfde tijdperk hebben hetzelfde totaal aantal FP per level. Dit houdt in dat zodra de GT het VME tijdperk krijgt, de levels net zoveel fp gaan kosten als de DVA en HS. Om deze reden worden ook de fp beloningen aangepast. Dat komt omdat deze t/m level 10 een bepaald percentage hebben t.o.v. het totaal aantal fp en elkaar:

P1 = 10% van het totaal aantal fp*
P2 = de helft van P1*
P3 = 1/3 van P2*
P4 = 1/4 van P3*
P5 = 1/3 van P4*

*De fp van de beloningen worden afgerond op hele vijftallen

In theorie, ja, maar de praktijk op beta is anders:
 

DarthRonin

Actief lid
Naja, heb tot op heden dat ding niet gezet.
Als ik de intentie had gehad dat te doen zou ik het allang gedaan hebben, dus zal er geen last van hebben.

Maar wel een smerige actie van Inno als ze er een VME gebouw van maken en er dan toch meer FP nodig zijn om hem te levelen.
Kun je het zo mooi verpakken met woordjes als in de aankondiging, dan is het toch gewoon een regelrechte naaistreek.
Als je er een VME gebouw van maakt dan maak je er een VME gebouw van met alle lusten en lasten en niet zo'n hybride gedrocht.
 
Bovenaan