Discussieonderwerp ideeënforum

midas89

Actief lid
@Leones als er negatief wordt gereageerd op een idee maakt dat natuurlijk niet uit. Dat hoort zeg maar bij een inhoudelijke discussie.
Maar waar ik het over heb, is dat het hier al jaren gebruikelijk is dat elke reactie begint met termen als "leer eens lezen", "je snapt niks van het spel" en "je bent niet bepaald de slimste".
Het is blijkbaar al zo gemeengoed geworden dat jij er overheen leest, en niet ziet dat dat hetgene is wat ik bedoel. Het is hemeltergend dat dit al zo lang wordt toegestaan.

Talloze spelers hebben ooit de moeite genomen om hier naar het forum te komen om een idee of suggestie te plaatsen, en worden dan direct op dergelijke manier afgezeken, dat dat ook meteen de laatste keer is geweest. Die zie je nooit meer terug.
Dan kun je volgend jaar wel weer allemaal forumspelletjes organiseren en met kennisaltaars gaan smijten om mensen naar het forum toe te lokken, maar zolang je dit probleem niet eerst oplost zal dat net als deze zomer niets opleveren.
 

DeletedUser6877

Guest
Ik zit op dezelfde lijn met jullie midas en gaelwyn, enkelvoud weghalen en het hele forum wordt een stuk vrolijker. Maar dan is het een theekransje, omdat we kennelijk niet mogen bepalen waarover we praten en wat onzin is of niet, ik denk dat de meesten dat heel goed zelf kunnen inschatten. Op beta is de discussie inderdaad een stuk beter, en ja dat ligt zeker aan de moderators daar.
 

DeletedUser4100

Guest
Dat we niet willen dat iets niet wordt voorgesteld heeft niets met illegaliteit of iets dergelijks te maken, in dit geval is het ontwikkelteam al geruime tijd op de hoogte van de wens van spelers om gebouwen terug in de inventaris te kunnen plaatsen, op wat voor manier dan ook, voorstellen die daarop neer komen hebben dus totaal geen zin, zijn verspilde moeite en bezorgen ons alleen maar extra werk, wat overigens de reden is dat de meeste ideeën op die lijst staan.
Zo kun je censuur ook noemen.:p Als het teveel moeite is, zoude toch op z'n minst
binnen de tijd dat een pol actief is voor afloop bepaald kunnen worden of het idee
niet een duplicaat betreft.
Beledigingen worden hier ook verwijderd en bestraft, er is echter niets mee met kritiek geven op een bepaald idee, daar is dit hele forumonderdeel juist voor bedoeld. Moeten we alle negatieve berichten dan maar verbannen zodat iedereen alleen maar positief kan reageren?
Kritiek niet nee, persoonlijke aanvallen ja. Vat dit niet persoonlijk op, maar hierin gaat het
om persoonlijke aanvallen. Concrete kreten die Midas89 opgenoemd heeft zijn uitstekende
voorbeelden. Kritiek op de inhoud is niks mis mee, nee. Een voorbeeld van een discussie die
ik met CharlemagneII heb gevoerd op de inhoud van wachtvuren in het beta topic zijn goede
voorbeelden van kritiek op de inhoud en niet op elkaar. Daar is niets mis mee en kan zelfs
leuk zijn. Hoewel daarin wel tijd was om het te censuren op sommige plekken in de discussie, lol. Kritiek en negativiteit op
elkaar ja daar gaat het in mis en wordt in tekort geschoten. Dat is ook wellicht de reden dat
mensen zeggen van dat afkraakcultuur, laat maar zitten. Waaronder al goede voorbeelden zijn
genoemd.
Als je concrete voorbeelden wilt:
Zoek even zus op, jij slaat de plank mis, jij snapt er niets van, jij dit, jij dat, ik zus ik zo. Dat is
exact het punt van persoonlijke aanvallen en geen kritiek op de inhoud. Bedankt voor het
modereren.:) Dit is wat ze bedoelen met afkraakcultuur. Hoe kan kritiek met het woord
JIJ en daarna werkwoorden op een bijzonder negatieve manier en bijzonder aanvallende
manier kritiek op de inhoud zijn?o_O

Dit is exact het probleem waaronder dit forum lijdt.
@Leones als er negatief wordt gereageerd op een idee maakt dat natuurlijk niet uit. Dat hoort zeg maar bij een inhoudelijke discussie.
Maar waar ik het over heb, is dat het hier al jaren gebruikelijk is dat elke reactie begint met termen als "leer eens lezen", "je snapt niks van het spel" en "je bent niet bepaald de slimste".
Het is blijkbaar al zo gemeengoed geworden dat jij er overheen leest, en niet ziet dat dat hetgene is wat ik bedoel. Het is hemeltergend dat dit al zo lang wordt toegestaan.

Talloze spelers hebben ooit de moeite genomen om hier naar het forum te komen om een idee of suggestie te plaatsen, en worden dan direct op dergelijke manier afgezeken, dat dat ook meteen de laatste keer is geweest. Die zie je nooit meer terug.
Dan kun je volgend jaar wel weer allemaal forumspelletjes organiseren en met kennisaltaars gaan smijten om mensen naar het forum toe te lokken, maar zolang je dit probleem niet eerst oplost zal dat net als deze zomer niets opleveren.
Dit is een goede concrete formulering
ik geef midas gelijk, omdat niet alle berichten puur kritiek is, velen zijn ook verkapte verwijten of beledigingen die in een mooi jasje gestoken worden. op de man spelen etc, er zijn spelers op dit forum die praktisch elk idee afkraken zonder onderbouwing maar ook geen tegenvoorstel doen. dit is erg demotiverend. in al die jaren dat ik dit forum volg is dat 99% van de gevallen het geval... tevens een reden waarom o.a. ikzelf geen moeite meer doe, omdat het bijna garant staat voor een afbranding van de welbekende kritiek uiters
Dit is ook iets waarop de vinger op de zere plek wordt gelegd.
Klopt, gaat ook nergens over. Berichten worden zonder pardon verwijderd onder de noemer "onzinpost", omdat het de moderator-van-dienst niet kan laten glimlachen, maar als er dan zo streng op de inhoud van letterlijk elke post wordt gelet, waarom is het dan nog steeds prima dat elke aanzet tot mogelijk leuke discussie wordt afgezeken en weggehoond door bepaalde personen (enkelvoud), die daarbij de nodige beledigingen niet schuwen? Dat is blijkbaar wel accepté. Dit forumbeleid blijft echt een wanvertoning van heb ik jou daar.

Op Beta en Engels forum worden persoonlijke aanvallen en beledigingen zoals we hier dagelijks langs zien komen direct beantwoord door een waarschuwing van een moderator, zoals het hoort. Dus gelukkig heeft dit niks met het forumbeleid van Innogames te maken, slechts met de onwil en onkunde van dit NL-team om er een ontmoetingsplek van te maken waar mensen op een gezellige en beschaafde manier over dit spel van gedachten kunnen wisselen. Mag ik dat zeggen? Ja dat mag ik zeggen.

Kortom: Nee het hoeft geen liefdadigheidstheekransje te worden, waarin ideeën/suggesties alleen de
hemel worden ingeprezen, ja kritiek die op de speler zelf slaat (persoonlijke aanval) en het vakkundig
afbranden van spelers' en ideeën/suggesties is het probleem die opgelost moet worden. Het kan ook
gemodereerd worden door dat soort posts te censureren door de persoonlijke aanval te verwijderen
uit de post en (indien nodig) de inhoudelijke kritiek fatsoenlijk formuleren, als sommige spelers zelf
niet in staat zijn hun inhoudelijke kritiek op een fatsoenlijke manier te geven zonder een persoon
persoonlijk af te branden.

Op het Elvenar forum, Grepolis forum en de beta forum ben ik nog niet deze problemen tegen gekomen. Nee het zijn
er geen theekransjes, maar het gaat tenminste om de inhoud en spelers worden niet door elkaar persoonlijk aangevallen.
Toen het probleem zich voordeed op het beta forum werd het direct opgelost. Nee jullie doen niet alles slecht, ja jullie
kunnen leren van de gemaakte fouten en leren van de collega's van beta.

======

Waarin absoluut een teamlid een pluim voor verdient is, dat het ideeën/suggestie forum eerst een
dooieboel geworden was. Discussies waren doodgebloedt en er waren weinig pols. Hij heeft het forum
bij zijn komst opgeschoond en houdt het actief. Triest dat juist daarin het forum lijdt onder persoonlijke
aanvallen en een sterk afkraakcultuur. Ook een gemiste kans dat er niet effectief/merkbaar gemodereerd
wordt tegen persoonlijke aanvallen. Daarin liggen kansen voor verbetering en een kans om weer nieuwe
mensen aan te trekken naar het forum.:)
By the way, als een idee een duplicaat is van een inmiddels doorgegeven idee/suggestie waarvan Inno
al van op de hoogte is, kan misschien het idee afgestempeld worden als duplicaat met een link van
het originele gehaalde idee/suggestie. Dan het censuur, zoals CharlemagneII al zei: power to the people.
Er blijven spelers die er niet van bewust zijn, omdat ze nog nieuw zijn op het forum, of zoals al eens gezegd
is dat het onhaalbaar is om letterlijk alle soorten gehaalde/doorgegeven ideeën/suggesties. Hoewel sommige
ideeën/suggesties opnieuw ingediend werden in het verleden als herinnering voor Inno. Spelers die elkaar
weg jagen, in het bijzonder nieuwe spelers is niet hoe mensen normaal met elkaar zoude omgaan, daar mag
best tegen gemodereerd worden.

Vat dit dus niet persoonlijk op, maar als opbouwende kritiek voor verbeterpunten. Denk er gerust een tijd
over na en als jullie zelf het niet weten, ben ik er zeker van dat een bericht naar moderators van Beta zo
gemaakt is om jullie te helpen. Ze zullen jullie vast tips willen geven om het .nl forum te verbeteren.
 

DeletedUser

Guest
Waarin absoluut een teamlid een pluim voor verdient is, dat het ideeën/suggestie forum eerst een
dooieboel geworden was. Discussies waren doodgebloedt en er waren weinig pols. Hij heeft het forum
bij zijn komst opgeschoond en houdt het actief.

Jij wil geen persoonlijke aanvallen. Geen reacties als "Zoek even zus op, jij slaat de plank mis, jij snapt er niets van, jij dit, jij dat, ik zus ik zo." Dat vind jij exact het punt van persoonlijke aanvallen en geen kritiek op de inhoud.

Feit is wel dat jij er nu volledig naast zit. De moderator waar jij het over hebt doet al maanden amper nog wat en houdt absoluut het forumonderdeel niet actief. Jij presenteert nu een waarheid die totaal niet meer klopt. Het mag jouw mening zijn maar je presenteert het niet als jouw mening, maar als een feit en daarmee sla je de plank mis. Hoe moet daar dan op gereageerd worden?
 

DeletedUser4100

Guest
Ik was natuurlijk de forumregels vergeten die overtreden worden tijdens persoonlijke aanvallen.
  • Ga respectvol met elkaar om en behandel iemand anders zoals je zelf graag behandeld zou willen worden.

  • We accepteren geen inhoud die illegaal, beledigend, bedreigend, aanstootgevend, seksueel getint, politiek extreem, religieus fanatiek, racistisch, discriminatoir of enigszins ongepast is of als dusdanig kan worden opgevat. Het is eveneens niet toegelaten om het gebruik van drugs te bagatelliseren of te promoten. Ook het plaatsen van links naar websites met dergelijke inhoud is verboden. De doorslaggevende beslissing over wat ongepast is, ligt uitsluitend bij het Forge of Empires.nl team.

  • Berichten mogen nooit de persoon achter een gebruikersaccount aanvallen. Beperk jezelf tot spelgerelateerde inhoud.

  • §2: Inhoudelijke waarde van berichten

    1. Berichten moeten inhoud bevatten die relevant is voor het onderwerp en/of forum waarin ze zijn geplaatst.

    2. Berichten die enkel gericht zijn aan een of meerdere personen kunnen mogelijk beter verstuurd worden via een privébericht. Houd hier rekening mee!


Zie onder andere forumregels. Nu nog de handhaving en naleving ervan.:cool:
 

DeletedUser

Guest
Ik was natuurlijk de forumregels vergeten die overtreden worden tijdens persoonlijke aanvallen.

Zou kunnen, maar zoek even zus op, of jij snapt er niks van zijn nu niet echt persoonlijke aanvallen, maar slechts constateringen gebaseerd op een feit.

Nogmaals de vraag dus, hoe jij vindt dat er gereageerd moet worden op iemand die iets brengt als een feit, maar er door gebrek aan kennis, aandacht aan wat er op het forum gebeurt, of wat dan ook, compleet naast zit. Mag je die dan niet tegenspreken? Moet je dan prijzen voor zijn geweldige verhaal, ook al klopt er helemaal niets van?
 

DeletedUser4100

Guest
Ter aanvulling van,
Zo kun je censuur ook noemen.:p Als het teveel moeite is, zoude toch op z'n minst
binnen de tijd dat een pol actief is voor afloop bepaald kunnen worden of het idee
niet een duplicaat betreft.

Kritiek niet nee, persoonlijke aanvallen ja. Vat dit niet persoonlijk op, maar hierin gaat het
om persoonlijke aanvallen. Concrete kreten die Midas89 opgenoemd heeft zijn uitstekende
voorbeelden. Kritiek op de inhoud is niks mis mee, nee. Een voorbeeld van een discussie die
ik met CharlemagneII heb gevoerd op de inhoud van wachtvuren in het beta topic zijn goede
voorbeelden van kritiek op de inhoud en niet op elkaar. Daar is niets mis mee en kan zelfs
leuk zijn. Hoewel daarin wel tijd was om het te censuren op sommige plekken in de discussie, lol. Kritiek en negativiteit op
elkaar ja daar gaat het in mis en wordt in tekort geschoten. Dat is ook wellicht de reden dat
mensen zeggen van dat afkraakcultuur, laat maar zitten. Waaronder al goede voorbeelden zijn
genoemd.
Als je concrete voorbeelden wilt:
Zoek even zus op, jij slaat de plank mis, jij snapt er niets van, jij dit, jij dat, ik zus ik zo. Dat is
exact het punt van persoonlijke aanvallen en geen kritiek op de inhoud. Bedankt voor het
modereren.:) Dit is wat ze bedoelen met afkraakcultuur. Hoe kan kritiek met het woord
JIJ en daarna werkwoorden op een bijzonder negatieve manier en bijzonder aanvallende
manier kritiek op de inhoud zijn?o_O

Dit is exact het probleem waaronder dit forum lijdt.

Dit is een goede concrete formulering

Dit is ook iets waarop de vinger op de zere plek wordt gelegd.


Kortom: Nee het hoeft geen liefdadigheidstheekransje te worden, waarin ideeën/suggesties alleen de
hemel worden ingeprezen, ja kritiek die op de speler zelf slaat (persoonlijke aanval) en het vakkundig
afbranden van spelers' en ideeën/suggesties is het probleem die opgelost moet worden. Het kan ook
gemodereerd worden door dat soort posts te censureren door de persoonlijke aanval te verwijderen
uit de post en (indien nodig) de inhoudelijke kritiek fatsoenlijk formuleren, als sommige spelers zelf
niet in staat zijn hun inhoudelijke kritiek op een fatsoenlijke manier te geven zonder een persoon
persoonlijk af te branden.

Op het Elvenar forum, Grepolis forum en de beta forum ben ik nog niet deze problemen tegen gekomen. Nee het zijn
er geen theekransjes, maar het gaat tenminste om de inhoud en spelers worden niet door elkaar persoonlijk aangevallen.
Toen het probleem zich voordeed op het beta forum werd het direct opgelost. Nee jullie doen niet alles slecht, ja jullie
kunnen leren van de gemaakte fouten en leren van de collega's van beta.

======

Waarin absoluut een teamlid een pluim voor verdient is, dat het ideeën/suggestie forum eerst een
dooieboel geworden was. Discussies waren doodgebloedt en er waren weinig pols. Hij heeft het forum
bij zijn komst opgeschoond en houdt het actief. Triest dat juist daarin het forum lijdt onder persoonlijke
aanvallen en een sterk afkraakcultuur. Ook een gemiste kans dat er niet effectief/merkbaar gemodereerd
wordt tegen persoonlijke aanvallen. Daarin liggen kansen voor verbetering en een kans om weer nieuwe
mensen aan te trekken naar het forum.:)
By the way, als een idee een duplicaat is van een inmiddels doorgegeven idee/suggestie waarvan Inno
al van op de hoogte is, kan misschien het idee afgestempeld worden als duplicaat met een link van
het originele gehaalde idee/suggestie. Dan het censuur, zoals CharlemagneII al zei: power to the people.
Er blijven spelers die er niet van bewust zijn, omdat ze nog nieuw zijn op het forum, of zoals al eens gezegd
is dat het onhaalbaar is om letterlijk alle soorten gehaalde/doorgegeven ideeën/suggesties. Hoewel sommige
ideeën/suggesties opnieuw ingediend werden in het verleden als herinnering voor Inno. Spelers die elkaar
weg jagen, in het bijzonder nieuwe spelers is niet hoe mensen normaal met elkaar zoude omgaan, daar mag
best tegen gemodereerd worden.

Vat dit dus niet persoonlijk op, maar als opbouwende kritiek voor verbeterpunten. Denk er gerust een tijd
over na en als jullie zelf het niet weten, ben ik er zeker van dat een bericht naar moderators van Beta zo
gemaakt is om jullie te helpen. Ze zullen jullie vast tips willen geven om het .nl forum te verbeteren.
Ik was natuurlijk de forumregels vergeten die overtreden worden tijdens persoonlijke aanvallen.



Zie onder andere forumregels. Nu nog de handhaving en naleving ervan.:cool:

Persoonlijke aanval - uitgelegd

Voor de mensen die hulp nodig zijn/willen hebben met het waarnemen van drogredenen,
dit zijn een aantal voorbeelden van drogredenen.
http://jan.liebregts.eu/drogredenen
Maar meer relevant zijn de persoonlijke aanvallen en dat heb ik wel eens
regelmatig langs zien komen. Hierin kan men ook uitstekende, uitgebreide
voorbeelden vinden van drogredenen en persoonlijke aanvallen.
http://mens-en-samenleving.infonu.nl/politiek/84716-drogredenen-herkennen-en-weerleggen.html
En een citaat hieruit, van de persoonlijke aanval:
Persoonlijke aanval
De persoonlijke aanval is een van de gemeenste drogredenen die er is, maar ook het makkelijkst te weerleggen wanneer je sterk in je schoenen staat. Er wordt bij een persoonlijke aanval namelijk direct op de man gespeeld zonder dat er ook maar een enkel inhoudelijk argument wordt gegeven. Persoonlijke aanvallen zijn bijna altijd gericht op een van de volgende punten:
  • Iemands verleden
  • Iemands uiterlijk
  • Iemands religie
  • Iemands politieke voorkeur
  • Iemands persoonlijke omgeving

Voorbeeld: Jij hebt geen gelijk want jij bent lelijk.
Wat vaak gebruikt werd en het zal me niks verbazen als het nog steeds wordt gebruikt,
zijn zinnen opgebouwd als het voorbeeld:
Jij hebt geen gelijk, want jij ....
... = jij snapt er niets van, jij bent niet betrouwbaar, jij dit jij dat jij zus, gewoon wat het meest
kwetsende is voor de geadresseerde. Hoewel het van wijsheid getuigd van de kant van de geadresseerde
om deze uitspraken volledig te negeren en eventueel de negeerlijst te gebruiken.

Dit is vooral ondersteunende info voor mods om iets meer inzicht te bieden in taalstrategieën
om bv. uitspraken te herkennen die gebruikt (kunnen) worden om op gerafineerde wijze anderen
aan te vallen, te kwetsen, etc. ook is deze info simpelweg voor anderen die inzicht willen krijgen
over deze taalstrategieën die tegen hen gebruikt kunnen worden.

Tot slot, ik kan het niet beter afsluiten dan midas89 deed:
 

DeletedUser

Guest
Je kan je natuurlijk wel afvragen of het van respect getuigd om mods ondersteunende info te leveren op basis van middelbare school niveau. Probeer jij nu op een geraffineerde wijze de mods te beledigen? :eek:
 

DeletedUser10486

Guest
Aangezien ik niet wist wat q.e.d. betekent, heb ik het even opgezocht op wikipedia:

Q.E.D. kan verwijzen naar:

Nu vraag ik mij eigenlijk af of sommige mensen moeilijke woorden gebruiken zonder te weten wat het betekent?
 

DeletedUser6877

Guest
q.e.d.is een algemeen bekende afkorting, zeker in de wetenschap
 

DeletedUser

Guest
Als spelers een idee willen voorstellen moeten zij aan allerlei regels voldoen, waar zij best wel werk in moeten steken. Is een idee goedgekeurd, dan hoor je er echter nooit meer iets van en moet je maar afwachten of er ooit iets mee gebeurt. Daar kan soms wel jaren overheen gaan.

Mijn voorstel is dus dat het management ons geregeld op de hoogte houdt van hoe het er voor staat met goedgekeurde ideeën. Dat verhoogd de sfeer op het ideeënforum en zorgt er ook voor dat een indiener van een idee zich serieus genomen voelt.
 

DeletedUser

Guest
Ja, ze zijn hier wel heer en meester in: het botweg (selectief) negeren van de "community" ik heb maar eens een break genomen.
De oorsprong van dit voorstel sluit bij dat gevoel perfect aan.
Wat mij betreft een poll waardig.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser5968

Guest
ik doe niet eens meer de moeite om een idee te verzinnen. het is toch kansloos en ontmoedigend. dus waarom dan moeite doen als het verspilde moeite is?
 

DeletedUser

Guest
Dan is het wel erg vreemd dat recentelijk ineens iets waarvan de OP geen discussie/ meedenkers wenste (zo conform hoe het hoort :rolleyes:) meteen een poll eisde er ook één kreeg.
Niet dat daar misschien meer mee gedaan wordt maar dat is het selectief negeren waar ik me buitengewoon aan begin te ergeren.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Een poll komt er wanneer er na enige discussie of tijd om wordt gevraagd, zolang daar niet om wordt gevraagd komt er dus ook geen poll. Wel is het daarbij handig om me een forumbericht te sturen of me te taggen in de post waarin er om een poll wordt gevraagd, ik lees ook niet elk idee aandachtig.

Goedgekeurde ideeën worden doorgegeven aan het ontwikkelteam, dat betekent echter niet dat er ook daadwerkelijk iets mee gebeurt, soms wordt een idee direct afgekeurd maar meestal wordt een idee zowel niet goedgekeurd of afgekeurd, maar komt het in een 'backlog' terecht. Het is mogelijk dat met zo'n idee in de toekomst nog iets mee gaat gebeuren, maar voorlopig hebben andere zaken prioriteit. Vandaar dat er vaak niet veel zinnigs is te zeggen over een doorgegeven idee, we weten immers zelf ook nog niet wat we er mee gaan doen.
 

DeletedUser

Guest
Goedgekeurde ideeën worden doorgegeven aan het ontwikkelteam, dat betekent echter niet dat er ook daadwerkelijk iets mee gebeurt, soms wordt een idee direct afgekeurd maar meestal wordt een idee zowel niet goedgekeurd of afgekeurd, maar komt het in een 'backlog' terecht. Het is mogelijk dat met zo'n idee in de toekomst nog iets mee gaat gebeuren, maar voorlopig hebben andere zaken prioriteit. Vandaar dat er vaak niet veel zinnigs is te zeggen over een doorgegeven idee, we weten immers zelf ook nog niet wat we er mee gaan doen.

@Leones

Dus valt er in ieder geval iets van te zeggen waaruit we op kunnen maken wat we kunnen verwachten. Het zou sowieso al helpen als we weten welke ideeen direct worden afgekeurd. Doe dus maar een poll.
 

DeletedUser6877

Guest
En nogmaals, dan is het handig dat het terug gekoppeld wordt welke ideeën zijn afgekeurd en welke bij de ontwikkelaars in de backlog terecht zijn gekomen :)
 

DeletedUser

Guest
Wat valt er verder over te kletsen een poll dan toch, eindelijk?!
 
Het valt me op dat je steeds door dezelfde buren wordt aangevallen zodra ze in de gaten hebben dat je een makkelijke buit bent omdat zij een veel sterker leger, lees een periode hoger zitten, hebben. Zij mogen je dan ook weer na 24 weer aanvallen en plunderen. Kan die periode van 24 niet opgerekt worden naar 48 of zelfs 72 uur ? Mijn voetbalveld of andere fijne GG waar ik wat materialen kan scoren worden natuurlijk altijd geplunderd. Wordt er wel tureluurs van.
 
Bovenaan