Discussieonderwerp ideeënforum

DeletedUser

Guest
De ideeën in dat topic zijn allebei al geïmplementeerd. Daarnaast is dit een algemeen idee dat niet specifiek over het topic gaat waar jij op doelt(al is dat topic wel de aanleiding).
 

DeletedUser6877

Guest
Omdat er a maar een zeer beperkt aantal spelers op het forum zitten en b sommige ideeen inderdaad niet de moeite waard zijn c mensen niet vaak tegen een moderator ingaan, omdat ze weten dat het geen zin heeft ? . Het idee waar het hier om gaat, de grotere fp pakketten, maken het spel voor spelers beter. Ruilen deed je vroeger met 10 fp, nu met 100 fps per keer. Dus het is alleen logisch en zou het spelplezier vergroten als er grotere pakketten kwamen met 50 en 100 fp.
 

DeletedUser

Guest
De ideeën in dat topic zijn allebei al geïmplementeerd. Daarnaast is dit een algemeen idee dat niet specifiek over het topic gaat waar jij op doelt(al is dat topic wel de aanleiding).

Dat zijn ze niet. Als ik een fp pakket wil gebruiken voor mijn techtree dan gaat het nog steeds eerst naar mijn teller, dus met pakketten van 10 fp loopt mijn teller steeds vol. Ik kan ze nog steeds niet rechtstreeks in mijn techtree gebruiken.
 

DeletedUser

Guest
Omdat er a maar een zeer beperkt aantal spelers op het forum zitten en b sommige ideeen inderdaad niet de moeite waard zijn c mensen niet vaak tegen een moderator ingaan, omdat ze weten dat het geen zin heeft ? . Het idee waar het hier om gaat, de grotere fp pakketten, maken het spel voor spelers beter. Ruilen deed je vroeger met 10 fp, nu met 100 fps per keer. Dus het is alleen logisch en zou het spelplezier vergroten als er grotere pakketten kwamen met 50 en 100 fp.
A: Het gaat hier om de verhouding mensen die iets zeggen over het een en over het ander. Of er nu 100 of 10.000 mensen zijn, dat blijft hetzelfde.
B: Als iemand het opnieuw voorstelt vindt die persoon het blijkbaar de moeite waard. Dat jij wellicht een idee niet de moeite waard vindt betekent dat niet dat iedereen dat vindt.
C: Als er goede argumenten gegeven worden dan heeft dat best zin.

Dat zijn ze niet. Als ik een fp pakket wil gebruiken voor mijn techtree dan gaat het nog steeds eerst naar mijn teller, dus met pakketten van 10 fp loopt mijn teller steeds vol. Ik kan ze nog steeds niet rechtstreeks in mijn techtree gebruiken.
Je hebt gelijk, ik had niet gezien dat er nog een derde idee in het topic stond. Ik denk trouwens niet dat dat idee doorgegeven is bij ons vandaan, maar ga kijken of ik dat terug kan vinden.
 

DeletedUser6877

Guest
Nee dit forum is geen geldige steekproef voor het aantal foe spelers. Daarvoor is het aantal gebruikers veel te gering. Een steekproef in een wetenschappelijk onderzoek zou hierdoor afgekeurd worden.
Inderdaad en daarom moet er vaker en sneller over gestemd kunnen worden, democratie heet dat xd
Nee, ik weet uit persoonlijke ervaring dat het moeilijk is om jullie uit je ivoren toren te krijgen :)
 

DeletedUser6877

Guest
Waarom wordt mijn idee alleen om de reden dat het niet zal worden toegepast, verplaatst naar de afgekeurde ideeën? Hoe weten jullie dat zo zeker en waarom mogen de spelers daar niet over stemmen? Klantvriendelijk kan ik dit niet noemen :(
 

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Een soortgelijk idee is al vaker aan bod geweest, het gaat nu eenmaal niet mogelijk worden voor spelers om zelf beloningen te kunnen kiezen of uit te schakelen, het gamedesign team zorgt er wel voor dat de beloningen interessant genoeg zijn voor zoveel mogelijk spelers. Om niet iedereens tijd te verdoen zal een idee dat er toch niet gaat komen worden afgekeurd zonder stemming.
 

DeletedUser4100

Guest
Vreemd genoeg is een idee dat verboden is, door de mensen die op dit forum bepalen wat verboden wordt
om voor te stellen, toch echt in het spel gekomen. Zoude eigenlijk dat dan niet geweerd moeten worden
uit deze liveserver en verboden worden tot gebruik?
  • Terugplaatsen van gebouwen in inventaris
De gebouwenopslag kit is in .nl, maar feitelijk een illegaal spelonderdeel, als je strikt de richtlijnen
volgt. Het gaat immers om een verboden idee om voor te stellen. Was daarin ook het argument dat
dit toch nooit zoude komen? Wat doet die gebouwenopslag kit dan in .nl server?o_O Hoe sterk staat
dat argument er dan nog voor, lol:rolleyes:

Zal het niet een idee zijn om mbh van een spoiler de argumenten/overwegingen toe te voegen waarom
besloten is sommige ideeën te verbieden?
Omdat er a maar een zeer beperkt aantal spelers op het forum zitten (...)
Dit is ook te verklaren in een vertrouwelijk gesprek, waarin de hoofdreden naar voren is
gebracht:
Maar ik ben niet de enige
Ik hoor in RL van FoE spelers (32+) dat minstens de helft van de Forum lezers er niet aan denken iets te posten omdat het toch afgekraakt, belachelijk gemaakt, ridiculed, of over minute details ge-emmerd wordt.
Zeker geven daardoor pools een sterk vertekend beeld van afhankelijke mensen, lobbyisten worden dat soort
mensen in RL genoemd. Het voordeel om met een zeer kleine minderheid om tot meerderheden van bijna 3x
zoveel te blokken is een kolfje naar hun hand. Afkraakcultuur doet de rest.:cool: Geheime forumulle en hierin
is niemand in het bijzonder aangesproken.
Misschien iets om ernstig over na te denken, dit is geen aanval dit is simpel weg hoe het hier aan toe gaat
en waarom mensen geen zin (meer) hebben om op dit forum van zich te laten horen. Persoonlijk voel ik
mij ook niet thuis op dit forum. Met dank aan dezelfde reden. Het is dat ik de stille meerderheid niet
teleur wil stellen in het beta discussie topic, maar anders... Slechts een geringe minderheid die om het
hardste roept wordt gehoord. Zelfs premier Rutte (president van nl) stoort zich aan dat soort dingen.:p

A: Het gaat hier om de verhouding mensen die iets zeggen over het een en over het ander. Of er nu 100 of 10.000 mensen zijn, dat blijft hetzelfde.
(...)
Wat hebben jullie te verliezen als de min. eis voor een pol wordt verlaagd? Het ergste wat er kan gebeuren
bij het doorgeven dat Inno zegt: nee. Daarvan vergaat de wereld toch niet?:D Ik wist niet dat er een pol
bestond waar 100 man op reageerde, kan je die te voorschijn toveren?:eek: Absoluut beïnvloed wel degelijk
relatief als het om kleine aantallen gaat. Door de kleine hoeveelheid is een pol extra vatbaar voor lobbyisten
en dat geeft een sterk vertekend beeld. Een voorbeeld: als er bv. 10 mensen stemmen of 30 mensen stemmen
maakt het wel verschil. Bij die 10 man is 1 persoon goed voor 10%, bij 30 nog maar 3.33>% dit heeft wel degelijk
invloed. Omdat een kleine minderheid van slechts 3 personen dankzij al hun belang kunnen verdedigen, maar
als het om 30 man gaat, hebben ze 8 mensen nodig om hun belang te verdedigen. Als de gigantisch hoge eis van
75% (lekker voor lobbyisten xd) wordt verlaagd met bv. 5% wordt het al wat beter.

Wat vooral een extreem zwakke indruk maakte was toen een idee tegen verwachtingen in 75% haalde, daarna
plotseling herinnerd werd dat misschien Inno er niets mee wil doen. Is het zo erg als Inno nee zegt?


=====
Je kan de problemen negeren, dit bericht verwijderen of whatever, maar dit lost het probleem
van het afkraakcultuur en klantvriendelijkheid (dat hierdoor pijnlijk omlaag gaat) niet op. Het is
alleen het weg rennen/negeren van een probleem. Wat alleen de invloed/macht van de lobbyisten
en machteloosheid bevestigd.
 

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
dupliceerkit idee, krijgt bijna 70% en wordt afgekeurd, jullie moeten die percentages echt wijzigen
Voorlopig voldoet de limiet van 75% nog prima. Je zal moeten bedenken dat we over alle taalversies heen onwijs veel ideeën krijgen, we zullen dus op de een of andere manier het ontwikkelteam moeten overtuigen dat een idee daadwerkelijk toegevoegde waarde heeft aan het spel, boven alle andere ideeën die worden voorgesteld. Daarvoor zal dus een grote meerderheid van de spelers het idee moeten steunen.

Vreemd genoeg is een idee dat verboden is, door de mensen die op dit forum bepalen wat verboden wordt om voor te stellen, toch echt in het spel gekomen. Zoude eigenlijk dat dan niet geweerd moeten worden uit deze liveserver en verboden worden tot gebruik?

De gebouwenopslag kit is in .nl, maar feitelijk een illegaal spelonderdeel, als je strikt de richtlijnen
volgt. Het gaat immers om een verboden idee om voor te stellen. Was daarin ook het argument dat
dit toch nooit zoude komen? Wat doet die gebouwenopslag kit dan in .nl server?o_O Hoe sterk staat
dat argument er dan nog voor, lol:rolleyes:

Zal het niet een idee zijn om mbh van een spoiler de argumenten/overwegingen toe te voegen waarom
besloten is sommige ideeën te verbieden?

Dat we niet willen dat iets niet wordt voorgesteld heeft niets met illegaliteit of iets dergelijks te maken, in dit geval is het ontwikkelteam al geruime tijd op de hoogte van de wens van spelers om gebouwen terug in de inventaris te kunnen plaatsen, op wat voor manier dan ook, voorstellen die daarop neer komen hebben dus totaal geen zin, zijn verspilde moeite en bezorgen ons alleen maar extra werk, wat overigens de reden is dat de meeste ideeën op die lijst staan.
 

DeletedUser10486

Guest
Laat ons zeggen dat de 30-40 spelers die regelmatig op het forum komen zo ongeveer het "parlement" vormen van FoE NL. In het parlement heb je ook mensen die tegen alles stemmen. Maar soms kan een volksraadpleging een heel ander resultaat opleveren dan wat het in het parlement beslist wordt.
Op een in-game enquête zullen wel heel wat meer reacties komen dan op een poll op dit forum.
 

DeletedUser

Guest
Zeker geven daardoor pools een sterk vertekend beeld van afhankelijke mensen, lobbyisten worden dat soort
mensen in RL genoemd. Het voordeel om met een zeer kleine minderheid om tot meerderheden van bijna 3x
zoveel te blokken is een kolfje naar hun hand. Afkraakcultuur doet de rest.:cool: Geheime forumulle en hierin
is niemand in het bijzonder aangesproken.
Misschien iets om ernstig over na te denken, dit is geen aanval dit is simpel weg hoe het hier aan toe gaat
en waarom mensen geen zin (meer) hebben om op dit forum van zich te laten horen. Persoonlijk voel ik
mij ook niet thuis op dit forum. Met dank aan dezelfde reden. Het is dat ik de stille meerderheid niet
teleur wil stellen in het beta discussie topic, maar anders... Slechts een geringe minderheid die om het
hardste roept wordt gehoord. Zelfs premier Rutte (president van nl) stoort zich aan dat soort dingen.

Zoek even op wat lobbyisten zijn. Je slaat de plank namelijk nogal mis. Lobbyisten komen aan beide kanten voor en in het geval van de dupliceerkit zijn het vooral de voorstanders die duidelijk aan het lobbyen zijn geweest.
 

DeletedUser6877

Guest
@juist stefan.

@ leones. Persoonlijk vind ik die lijst een abominabel iets wat de vrijheid van meningsuiting ernstig belemmerd. Dit forum behoort aan de spelers niet aan Inno. Dus we zouden hier alles moeten kunnen bespreken wat we nodig achten. Een lijst, liever niet, maar als noodzakelijk, dan in overleg met de spelers. Power to the people!

In een democratie is de meerderheid +1 genoeg, een grondwetswijziging heeft 2/3 meerderheid nodig. Zet het percentage op 65% en je hebt een goed percentage, waarbij een ruime meerderheid voor is.
 

DeletedUser

Guest
Persoonlijk vind ik die lijst een abominabel iets wat de vrijheid van meningsuiting ernstig belemmerd. Dit forum behoort aan de spelers niet aan Inno. Dus we zouden hier alles moeten kunnen bespreken wat we nodig achten. Een lijst, liever niet, maar als noodzakelijk, dan in overleg met de spelers. Power to the people!

In een democratie is de meerderheid +1 genoeg, een grondwetswijziging heeft 2/3 meerderheid nodig. Zet het percentage op 65% en je hebt een goed percentage, waarbij een ruime meerderheid voor is.

Wat een komplete onzin. Je vrijheid van meningsuiting wordt niet beperkt. Je mag bespreken wat je wil.

Dat dit forum aan de spelers behoort is nog grotere kolder. Ik ben ook een speler. Kan me niet herinneren dat ik ooit betaald heb voor dit forum waar ik mede eigenaar van zou zijn.
 

DeletedUser10486

Guest
Bespreken wat je wil? Als je een beetje durft uitweiden of wat dieper ingaan op een discussie, dan wordt je meteen monddood gemaakt met het woordje "off-topic".
 

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
@juist stefan.

@ leones. Persoonlijk vind ik die lijst een abominabel iets wat de vrijheid van meningsuiting ernstig belemmerd. Dit forum behoort aan de spelers niet aan Inno. Dus we zouden hier alles moeten kunnen bespreken wat we nodig achten. Een lijst, liever niet, maar als noodzakelijk, dan in overleg met de spelers. Power to the people!

In een democratie is de meerderheid +1 genoeg, een grondwetswijziging heeft 2/3 meerderheid nodig. Zet het percentage op 65% en je hebt een goed percentage, waarbij een ruime meerderheid voor is.

Het forum behoort dan ook aan InnoGames toe, en uiteindelijk bepalen wij wat er wel en niet gebeurt op het forum, zo ook op het ideeëndeel.
 

DeletedUser6877

Guest
vreemd, normaal zijn moderators er om een beetje te gidsen en te zorgen dat spelers elkaar niet verrot schelden. Ik ken geen enkel forum waarbij de moderators de regels, de onderwerpen enz enz. controleren. Er valt dus weinig meer te discussiëren.
 

midas89

Actief lid
Klopt, gaat ook nergens over. Berichten worden zonder pardon verwijderd onder de noemer "onzinpost", omdat het de moderator-van-dienst niet kan laten glimlachen, maar als er dan zo streng op de inhoud van letterlijk elke post wordt gelet, waarom is het dan nog steeds prima dat elke aanzet tot mogelijk leuke discussie wordt afgezeken en weggehoond door bepaalde personen (enkelvoud), die daarbij de nodige beledigingen niet schuwen? Dat is blijkbaar wel accepté. Dit forumbeleid blijft echt een wanvertoning van heb ik jou daar.

Op Beta en Engels forum worden persoonlijke aanvallen en beledigingen zoals we hier dagelijks langs zien komen direct beantwoord door een waarschuwing van een moderator, zoals het hoort. Dus gelukkig heeft dit niks met het forumbeleid van Innogames te maken, slechts met de onwil en onkunde van dit NL-team om er een ontmoetingsplek van te maken waar mensen op een gezellige en beschaafde manier over dit spel van gedachten kunnen wisselen. Mag ik dat zeggen? Ja dat mag ik zeggen.
 

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Beledigingen worden hier ook verwijderd en bestraft, er is echter niets mee met kritiek geven op een bepaald idee, daar is dit hele forumonderdeel juist voor bedoeld. Moeten we alle negatieve berichten dan maar verbannen zodat iedereen alleen maar positief kan reageren?
 

DeletedUser5968

Guest
ik geef midas gelijk, omdat niet alle berichten puur kritiek is, velen zijn ook verkapte verwijten of beledigingen die in een mooi jasje gestoken worden. op de man spelen etc, er zijn spelers op dit forum die praktisch elk idee afkraken zonder onderbouwing maar ook geen tegenvoorstel doen. dit is erg demotiverend. in al die jaren dat ik dit forum volg is dat 99% van de gevallen het geval... tevens een reden waarom o.a. ikzelf geen moeite meer doe, omdat het bijna garant staat voor een afbranding van de welbekende kritiek uiters
 
Bovenaan