Discussieonderwerp ideeënforum

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Wil je het hebben over het ideeënforum zelf, constructieve feedback geven of vragen stellen? Hier kan dat :)
 

DeletedUser

Guest
Waar is de moderator van dienst?

Hoort een discussietopic niet in het discussieforum?

Waarom duurt het zo lang voordat er een poll komt?

Waarom wordt er vanuit de leiding niet pro-actief meegedacht?

Ik zie ook dat er een aanpassing is gedaan in de richtlijnen. Features die er in de app zijn kan je niet als verbetering in de browser voorstellen. Waarom niet? Diamantenproductiegebouwen worden in de browser op het rad voorgesteld als een hamertje in een gouden cirkel. In de app zie je het daadwerkelijke gebouw. Waarom zou die verbetering niet voorgesteld mogen worden en waarom komt die er niet?

Waarom mag je geen voorstellen doen om informatie uit het spel te halen? Meerdere voorstellen om via een mouseover betere inforematie te krijgen zijn al goedgekeurd en ik neem aan dus ook doorgegeven. Is dat nu allemaal in de prullenbak gegooid?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser10486

Guest
Misschien beter het ideeën forum opdoeken? Er wordt toch niets met de ideeën gedaan, en niets haalt nog 75%. Dat spaart ons en de moderators een hoop tijd.
 

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Hoort een discussietopic niet in het discussieforum?
Aangezien het het ideeënforum betreft vond ik het hier meer op zijn plaats
Waarom duurt het zo lang voordat er een poll komt?
Wordt aan gewerkt
Waarom wordt er vanuit de leiding niet pro-actief meegedacht?
Wordt aan gewerkt
Ik zie ook dat er een aanpassing is gedaan in de richtlijnen. Features die er in de app zijn kan je niet als verbetering in de browser voorstellen. Waarom niet? Diamantenproductiegebouwen worden in de browser op het rad voorgesteld als een hamertje in een gouden cirkel. In de app zie je het daadwerkelijke gebouw. Waarom zou die verbetering niet voorgesteld mogen worden en waarom komt die er niet?
Features die in de app zitten zijn al bekend bij het ontwikkelteam voor de browser en andersom, het voorstellen van die features heeft totaal geen zin, als het er komt dan komt het er toch wel, met of zonder voorstel, je kan je die moeite dus besparen.
Waarom mag je geen voorstellen doen om informatie uit het spel te halen? Meerdere voorstellen om via een mouseover betere inforematie te krijgen zijn al goedgekeurd en ik neem aan dus ook doorgegeven. Is dat nu allemaal in de prullenbak gegooid?
Dat gaat meer over bijvoorbeeld een API zodat je bijvoorbeeld alle gildeleden in een makkelijk overzicht kan krijgen, zoiets zal voorlopig niet worden toegevoegd. Voorstellen om meer informatie in het spel te tonen mag natuurlijk altijd nog, dit is bedoeld voor ideeën die informatie uit het spel voor extern gebruik willen hebben.
 

DeletedUser

Guest
Je hebt over mijn eerste vraag heen gekeken.

Features die in de app zitten zijn al bekend bij het ontwikkelteam voor de browser en andersom, het voorstellen van die features heeft totaal geen zin, als het er komt dan komt het er toch wel, met of zonder voorstel, je kan je die moeite dus besparen.

Het is niet echt veel moeite, maar meer iets om dat ontwikkelteam wakker te schudden. Als het al bekend is, hoe moeilijk kan het dan zijn om een plaatje dat in de app gebruikt wordt ook in de browser in te voeren? Zelf denken ze daar blijkbaar niet aan, dus dan hebben ze een zetje nodig.

Zou het verder mogelijk zijn dat we wat meer op de hoogte gehouden worden over wat er met goedgekeurde ideeën gebeurt. Daar staan ideeën tussen die al enkele jaren oud zijn en waarvan we geen idee hebben wat er mee gebeurt is. Zijn die alsnog afgewezen? Wordt er op dit moment aan gewerkt? Wordt er nog niet aan gewerkt, maar gaat dat nog wel komen? Die informatie zou ook handig zijn bij het indienen van nieuwe ideeën. Het geeft je meer inzicht wat wel of niet haalbaar is.
 

DeletedUser10111

Guest
Het forum wordt door een klein aantal spelers bezocht, met name spelers die al jaren lang actief zijn, en vooral actief zijn in GvG en GE.
Daardoor staan enkel voorstellen die over vechten gaan echt in de belangstelling. De rest wordt vakkundig neergemaaid of volkomen genegeerd en komt niet eens in stemming.

Vervolgens stemt datzelfde kleine aantal mensen voorstellen, waardoor 75% volkomen onhaalbaar is met een paar tegenstemmen. Zeker als mensen ook nog strategisch gaan tegenstemmen, is het voorstel al dood voordat je het post. Bij 10-15 stemmen tov van 30k gebruikers ben je niet aan het stemmen, je bent loterij aan het spelen met zware voorkeuren.

De huidige setup fungeert mijns inziens vlekkeloos als vangnet om mensen het idee te geven dat ze een suggestie kunnen doen (wat goed is, mensen hebben die behoefte), en vervolgens het voorstel in de molen vast te laten lopen zodat ontwikkelaars er niet mee te maken krijgen.


Als je werkelijk een zinng idee-en forum wilt, dan moet je ook de groep nieuwe spelers betrekken, en stemmingen doen met in de orde van 1000 tot 5000 stemmen minimaal (wat nog maar 15% is van de spelers, wat nog niets is, maar je moet iets kiezen). Vervolgens moet je ook nog wat doen met de suggesties, verplaatsen van het forum naar de feature request tracker van Innogames central heeft geen betekenis, het is dan gewoon een extra stapje in de molen om geen last te hebben van suggesties.

Anders dan dat, schaf het stemmen en doorsturen naar Inoogames gewoon af. Mensen kunnen hun idee posten, en discussieren, maar that's it.

Ik heb iig besloten dat ik mijn tijd beter kan besteden dan suggesties doen die toch niet serieus bekeken worden, en alleen maar negatieve kritiek krijgen ipv verbeterings-ideen.
 

DeletedUser10111

Guest
@Leones:

Ik zie dat
  • 2D-weergave van het speelveld (bovenaanzicht)
  • "Wegen weergave" van het speelveld (alleen wegen zichtbaar maken)
ineens verboden zijn, kun je daar iets meer over zeggen? Volgens mij is dit een probleem waar iedereen mee worstelt. Het feit dat er een city-simulator bestaat en gebruikt wordt betekent mijns inziens dat er behoefte is aan zoiets.
 

DeletedUser6877

Guest
diverse ideeën al gespuid. nog een keer dan, die grens van 75% moet omlaag, een idee zou ook als het wordt weg gestemd toch nog moeten worden bekeken door een commissie, spelers/leden die alleen maar negatief reageren op een idee moeten in dat onderdeel worden geband, met de notitie dat kritiek en gal spuien twee verschillende dingen zijn, ideeën waar een poll op staat moeten worden gemeld via dat aanmelddingetje waar je ook events etc mee meldt.
 

DeletedUser

Guest
diverse ideeën al gespuid. nog een keer dan, die grens van 75% moet omlaag, een idee zou ook als het wordt weg gestemd toch nog moeten worden bekeken door een commissie, spelers/leden die alleen maar negatief reageren op een idee moeten in dat onderdeel worden geband, met de notitie dat kritiek en gal spuien twee verschillende dingen zijn, ideeën waar een poll op staat moeten worden gemeld via dat aanmelddingetje waar je ook events etc mee meldt.

In je reactie haal je je eigen punten onderuit. Als weggestemde ideeën nog eens door een commissie bekeken moeten worden heeft stemmen nog weinig zin en doet die 75% er al helemaal niet meer toe. Het bannen van spelers die het niet me een idee eens zijn slaat al helemaal nergens op. Kritiek en gal spuien zijn twee verschillende dingen. Gek genoeg is het meestal de voorsteller van het idee die gal gaat spuien, omdat er anderen zijn die zo maar het lef hebben om tegen zijn "geweldige" idee in te gaan.
 

DeletedUser5889

Guest
Daardoor staan enkel voorstellen die over vechten gaan echt in de belangstelling. De rest wordt vakkundig neergemaaid of volkomen genegeerd en komt niet eens in stemming.
Noem mij eens 1 idee over vechten dat live gegaan is? Sterker nog; noem eens 1 bug in het vechten die in de laatste 6 maanden opgelost is?

Vervolgens stemt datzelfde kleine aantal mensen voorstellen, waardoor 75% volkomen onhaalbaar is met een paar tegenstemmen.
Ik zie maar weinig ideeen voorbij komen die het waard zijn om geimplementeerd worden. Er zitten ontzettend grote bugs in het spel, waarvan sommige al zeer lang. Misschien is het goed dat er weinig ideeen goedgekeurd worden, zodat er eens tijd besteed wordt aan belangrijke zaken?
Verder kan ik zo - fluitend - een aantal ideeen indienen die makkelijk de 75% meerderheid halen als ik er even voor ga zitten om ze goed uit te werken. Iedereen wil dat de info in zijn/haar nieuws beter bruikbaar is, iedereen wil betere gildelogging hebben, iedereen wil een beter legerbeheer hebben, etc. Alleen, dit soort ideeen worden om een of andere reden nooit ingediend.Ik geef toe, ik ga er zelf ook niet een avonje voor zitten om het goed uit te werken; bij mij zijn diezelfde bugs de voornaamste reden. Haal eerst die er maar eens uit en dan pas tijd voor nieuwe dingen.

Wat ik zie, zijn vooral ideeen waar slecht over nagedacht is; dan is het logisch dat je geen 75% haalt. En hoeveel echt goed uitgewerkte ideeen komen er? Ik denk dat slechts 10% van alle ideeen echt uitgewerkt is; over de rest moet eerst goed gediscussierd worden, en na alle discussie wordt er dan een onbegrijpelijke poll overheen gegooid zodat je niet meer snapt waarop je stemt.
Wellicht is het een idee om een commissie in het leven te roepen van mensen die de ingediende ideeen eerst uitwerken samen met de indiener voordat ze gepubliceerd worden op het forum? De vragen die wij hier stellen kunnen ook gesteld worden door een commissie van ervaren spelers.

Maar tot slot echt het allerbelangrijkste: stop met het negeren van de feedback op de beta. Daar komt de meeste ellende van, en veel van de zogenaamd noodzakelijke ideeen kunnen voorkomen worden door op de beta al te luisteren naar de spelers.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser10111

Guest
Misschien is het goed dat er weinig ideeen goedgekeurd worden, zodat er eens tijd besteed wordt aan belangrijke zaken?
Dit lijkt me wat we nu hebben, zie jij vooruitgang in de belangrijke zaken?

That is, hoeveel minder idee-en moeten nog goedgekeurd worden?
 

DeletedUser5889

Guest
Dit lijkt me wat we nu hebben, zie jij vooruitgang in de belangrijke zaken?
Helaas heel weinig. Gilde-expeditie is bij gekomen, da's een mooie toevoeging. De reliekentempel is een leuke GG.
Maar verder zie ik er inderdaad niets bij komen dat de moeite waard is helaas. De performance in GvG lijkt ietsje beter geworden, maar er is ook heel veel minder activiteit in GVG, dus of dat dit komt door verbeteringen waag ik eigenlijk te betwijfelen.

That is, hoeveel minder idee-en moeten nog goedgekeurd worden?
Ik zou zeggen: laten we eerst met z'n alleen eens zorgen voor echt goede ideeën en dan pas gaan klagen dat ideeën niet goedgekeurd worden. Aan allemaal goedgekeurde prutideeën hebben we ook niets.
 

DeletedUser

Guest
Ik zou zeggen: laten we eerst met z'n alleen eens zorgen voor echt goede ideeën en dan pas gaan klagen dat ideeën niet goedgekeurd worden. Aan allemaal goedgekeurde prutideeën hebben we ook niets.

Er zijn echt goede ideeën die zijn goedgekeurd en al meer dan twee jaar wachten op uitvoering, dus denk jij echt dat het wat uitmaakt?
 

DeletedUser10111

Guest
Het grootste probleem met suggesties is dat er grote verwarring bestaat over wat "een goede suggestie" nu is. Je mag er rustig vanuit gaan dat alle idee-indieners er van overtuigd waren dat hun idee een goed idee was ten tijde van indienen. Een paar idee-en zijn zo slecht doordacht dat de indiener na wat discussie het idee terugtrekt. Dat is een goed proces denk ik, en dat lijkt hier wel te werken.

De rest van de idee-en is meer ingewikkeld. Speelstylen van verschillende spelers en ervaring/stadium van spelen liggen zover uit elkaar dat we elkaar nauwelijks begrijpen (en dan heb je de echte nieuwe spelers hier nog nauwelijks!).

Een groot struikelblok is dat "goede suggestie" vanuit spelers, niet hetzelfde is als "goede suggestie" vanuit het spel als geheel. Dat is weer anders dan "goede suggestie" vanuit Innogames. Knelpunten beleeft door een speler zijn anders dan knelpunten over alle speelstylen, en die zijn weer anders dan knelpunten voor het Innogames bedrijf.
EDIT: Misschien dat "goede suggestie" voor support-nederland, ook nog anders is.

Dit is volledig ongedefinieerd hier. Misschien dat spel-ontwikkelaars of Innogames "goede suggesties" wel heel anders interpreteert dan wij denken.
 

DeletedUser6877

Guest
Wat ik zie, zijn vooral ideeen waar slecht over nagedacht is; dan is het logisch dat je geen 75% haalt.

Nogal een statement, dus omdat 1 speler de ideeën niet goed uitgewerkt ziet, volgens zijn visie, zijn ze niet goed uitgewerkt? iets met een hoog paard :)

Maar tot slot echt het allerbelangrijkste: stop met het negeren van de feedback op de beta. Daar komt de meeste ellende van, en veel van de zogenaamd noodzakelijke ideeen kunnen voorkomen worden door op de beta al te luisteren naar de spelers.

Hier ben ik het dan totaal mee eens. Power to the people!:)
 

DeletedUser6877

Guest
Een idee waar een poll op komt en dat niet gehaald wordt mag een jaar niet opnieuw worden voorgesteld.

In een jaar kan veel gebeuren, er kan een nieuwe president komen in Amerika, Rutte zou uit het torentje kunnen worden gestemd etc. Veel is er ook gebeurd in FoE. GE is gekomen, er zijn nieuwe events verzonnen, etc etc.

Daarom kan een idee dat een half jaar geleden of drie maand geleden nog niet relevant was, nu wel erg nuttig zijn.

Mijn idee is dan ook om de termijn om een idee in te dienen wordt verkort tot 3 maand.

Voordelen, foe blijft up to date aan de aanpassingen die ze zelf doorvoeren. Wij spelers zien de uitwerking ervan in de dagelijkse praktijk en zijn dus bij uitstek degenen die de gevolgen voelen en dus kunnen kijken of ideeën op een nieuw moment wel nuttig zijn.

Nadelen: Er zullen iets vaker oude ideeën gerecycled worden, maar dat weegt niet op tegen de voordelen.
 

DeletedUser

Guest
Als het spel zodanig is veranderd dat een idee een andere impact zal hebben dan zal het eerder opnieuw ingediend kunnen worden. Zolang dat echter niet gebeurt heeft het geen zin bepaalde ideeën weer langs te laten komen.
 

DeletedUser

Guest
Ik zie regelmatig van anderen in een topic langskomen dat idee X al eerder is voorgesteld. Ik heb bijna nooit achteraf iemand die het er niet mee eens is als ik een idee sluit.
 
Bovenaan