Discussie Ban Rusland ook van Foe

Felair

Actief lid
Woozy, Je snapt zelf toch ook wel dat Innogames een bedrijf is met een winstoogmerk.
Ze houden zich gewoon aan de sancties, daar kun je wat van vinden maar dat is hun goed recht om dat zo te doen. Je kan hier je mening ventileren en om polls vragen maar daar hoeft Innogames helemaal niets mee te doen natuurlijk.

Overigens is €10k doneren echt wel een lachertje voor een bedrijf als Innogames dat ze in Rusland geen diamanten kunnen kopen zal ze vermoed ik toch wel meer kosten dan dat vermoed ik.. maar goed ze hebben iets gedaan natuurlijk.

Verder ben ik het helemaal eens met wat alosta hierboven me zegt.
En ik hoop dat wij als Nederlands volk nooit voor een dergelijk dilemma komen te staan kan ook echt niet inschatten wat ik dan zou doen of niet zou doen, maar die kans is natuurlijk klein gezien wij in een democratie leven in tegenstelling tot Rusland en eventuele andere landen.
 

Woozy

Lid
De gouden oplossing is er gewoonweg niet. Met elke maatregelem worden onschuldigen getroffen. Enigste hoop is dat door de daling van de waarde van de Roebel in combinatie met prijsstijgingen, de onvrede langzaamaan meer en meer aanwakkert. Maar daarnaast moet je ook de dichte entourage meekrijgen, en die kijken nog altijd naar hun eigen geld. Hen kan het niet schelen wat er gebeurd, zolang zij alle rijkdom hebben.

Dan zijn we het over dat stuk eens (VWB economie Rusland heeft een BNP ter grootte Benelux) er zullen veel mensen honger gaan lijden in Rusland en ze hun game gunnen binnen dit kader , het doel van de "grote blokkade" is het laten crashen van de russische economie en de bevolking bewust laten worden dat de antwoorden bij hun "regering" ligt , daar moeten ze aankloppen , hoe ze dat doen is aan hun , wij blokkeren gewoon of beter gezegd "zolang ze zinloos mensen afslachten " bestaan ze gewoon niet meer , ze zijn buitengesloten van de hele wereld op 4 landen na
En ik blijf erbij dat ook Innogames de wens van 176 landen in de VN moet volgen om zo snel mogelijk de drukketel op te voeren zodat terugtrekking nog de enige optie is
 

Woozy

Lid
Ik heb met mijn vertegenwoordiger bij de EU gecommuniceerd en deze materie "door gegeven " als jullie vooraf geen toestemming volgens VERORDENING (EU) Nr. 833•/•2014 hebben aangevraagd zal geheel Innogames in onderzoek komen en gehele sluiting is niet onmogelijk (dus ook voor ons)

Van mij mag er een slot op
 

Wildstorter

Actief lid
Snel nog even wat dia kopen nu het nog kan.

Van mij mag iedereen er wat van vinden, zelf ben ik van mening dat een bedrijf wat games maakt niet verantwoordelijk is voor het starten, in stand houden of stoppen van een oorlog.
 

alosta

Lid
Felair, wij Nederlanders en Belgen mogen blij zijn dat we elkaar als buurland hebben. Paar jaar geleden hebben we zonder ruzie nog stukjes grond zitten ruilen, kunnen veel landen wat van leren.
Maar ook bv. Baarle-Hertog/Nassau, kunnen veel landen nog wat van leren.

Qua economie ga ik me niet bemoeien, alleen dat BNP verouderd is, en je niet zomaar getalletjes mag optellen. Er is heel veel import en export tussen Nederland en België onderling, moesten we samengevoegd worden, vallen deze stromen weg. Bovendien zijn er nog tal van andere factoren zoals reserves, schulden,... Je kan niet aan de hand vab 1 factor economieën vergelijken.

En tot slot succes met je vertegenwoordiger, ik geloof je direct, vraag me af of je wel exact weet wat er in de richtlijn staat (en dat er eigenlijk al een update van is).

Je zou ook kunnen redeneren dat het goed is dat Inno actief blijft in Rusland, het geld van de inkomsten stroomt grotendeels naar een Duits bedrijf, en zo is er een soort van sociale Westerse media nog steeds actief.

En pestkop heeft gelijk, een bedrijf als Inno heeft an sich niets te maken met het starten, in stand houden of stoppen van de oorlog. Je zou eerder kunnen zeggen dat Inno pro-Westerse communicatie in Rusland brengt. Daarom vind ik het een lastig om gelijk te zeggen dat Inno moet stoppen. Tenzij je een specifieke studie hebt dat diepgaand alle elementen onderzoekt (financieel, sociaal, invloeden,...) en afweegt, specifiek op de Russische situatie. Dit bestaat tot nog toe denk ik niet, en is heel lastig te onderzoeken doordat er tal van variabelen zijn. Tot zolang kan niemand met zekerheid het correct antwoord geven, en kan je Inno moeilijk veel verwijten. Uiteindelijk hebben ze al de situatie veroordeeld en ook met middelen geholpen (en 10k/beetje materiaal op zich is misschien niet veel, maar wie het kleine niet eert...).
 
Ik heb met mijn vertegenwoordiger bij de EU gecommuniceerd en deze materie "door gegeven " als jullie vooraf geen toestemming volgens VERORDENING (EU) Nr. 833•/•2014 hebben aangevraagd zal geheel Innogames in onderzoek komen en gehele sluiting is niet onmogelijk (dus ook voor ons)

Van mij mag er een slot op

Dus puur omdat je de discussie niet kan winnen wil je een volledig slot op een spel waar duizenden mensen spelen. Die wil je allemaal duperen omdat jij je gelijk niet krijgt? Volgens mij is het tijd dat je een andere bezigheid zoekt.

Daarnaast is wat er in Oekraine gebeurd natuurlijk te gek voor woorden. Ziekenhuizen worden aangevallen, burgers krijgen niet eens de kans om te vluchten en zelfs zonder Poetin blijft dit gebeuren. Navalny is de enige die bij de naam echt goed bekend is geworden als tegenstander van Poetin, maar er zijn er duizenden die nu opgepakt worden omdat Rusland het geen oorlog noemt en je het als tegenstander ook niet zo mag benoemen. Het slaat echt nergens op.

Maar zoals door velen al aangegeven is, is het bannen van een spel voor een land met spelers die niks aan hun regering kunnen doen, onlogisch en zelfs onzinnig. (En het mag toch wel duidelijk zijn dat het hele stem systeem corrupt is in Rusland)
 

jovayana

Actief lid
Innogames heeft een statement gemaakt door een banner met de Oekraïnse kleuren te plaatsen op elk forum, daarmee geven ze dus aan tegen de Russische inval te zijn. Alleen zou ik graag weten of die banner ook op de Russische server te zien is. Als dat het geval is dan is het best mogelijk dat de staatsveiligheid zelf innogames blokkeert en is het probleem van Woozy opgelost haha.
 

Arsenal

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Innogames heeft een statement gemaakt door een banner met de Oekraïnse kleuren te plaatsen op elk forum, daarmee geven ze dus aan tegen de Russische inval te zijn. Alleen zou ik graag weten of die banner ook op de Russische server te zien is. Als dat het geval is dan is het best mogelijk dat de staatsveiligheid zelf innogames blokkeert en is het probleem van Woozy opgelost haha.
Ja, ook daar is de banner te zien. Zoals op elk forum van een spel van Inno.
 

alosta

Lid
Innogames heeft een statement gemaakt door een banner met de Oekraïnse kleuren te plaatsen op elk forum, daarmee geven ze dus aan tegen de Russische inval te zijn. Alleen zou ik graag weten of die banner ook op de Russische server te zien is. Als dat het geval is dan is het best mogelijk dat de staatsveiligheid zelf innogames blokkeert en is het probleem van Woozy opgelost haha.
Dat is idd zo, en ze filteren ook berichten en blokkeren er extremistische spelers, redelijk in het begin, toen het statement hier was geplaatst, was ik eens aan het rondneuzen op het Russisch forum (nieuwsgierigheid). Er was een discussie gaande over de oorlog, waarbij er enkelen met een Z-teken openlijk Poetin steunden en Inno bekritiseerden. Ook waren er die niet akkoord gingen met Poetin. Dat discussiedraadje is precies weg, en spelers zijn geblokkeerd, ook kom ik geen profielen met de letter Z meer tegen. Wat ik er nu ook van uit versta is dat Inno op de Russische server alle berichten nu voorafgaand nagaat. Dus er wordt wel actief op toegezien dat er geen haatspraak/propaganda jegens Poetin meer is. Er is de raad naar spelers gekomen ook VPN te gebruiken, voor moest het platgelegd worden.
 
Bovenaan