De wietpas

DeletedUser

Guest
Iedereen heeft er wel over gehoord dat er sinds 1 mei in het zuiden van Nederland de wietpas inging maar was de wietpas nou zo slim , vele mensen zeggen dat het de ondergrondse wereld juist stimuleert dus hier de stelling :

De wietpas moet worden opgedoekt omdat het de onderwereld juist stimuleert en mensen eerder van softdrugs naar de harddrugs gaan
 

DeletedUser

Guest
Ik vind de wietpas onzin, niet persé omdat het 'de onderwereld' stimuleert maar meer omdat ik denk dat het de problemen totaal niet oplost.
 

DeletedUser55

Guest
dit maakte een cartoonist van de krant, hij wilde hier mee duidelijk maken dat de nederlanders binnenkort nog mss voor alles een pas moeten hebben.

1zwelgp.jpg
 

DeletedUser

Guest
Het lijkt mij eerlijk gezegd onzin dat het de onderwereld stimuleert, en/of dat mensen eerder naar de harddrugs grijpen.

Wel zal je meer straathandel krijgen, en hierdoor wordt de kwaliteit moeilijker te waarborgen, waardoor het roken van een joint meer gezondheidsrisico's met zich mee kan gaan brengen.
Wat betreft harddrugs; marihuana is en blijft vele malen makkelijker aan te geraken dan de gemiddelde harddrugs (ook al is dat met de 'juiste' vrienden ook niet zo'n probleem).

Zelf woon ik in het zuiden van Nederland, en vind ik het gewoon jammer dat de coffeeshops niet meer toegankelijk zijn voor iedereen. De shops van onder andere The Grass Company zijn grotendeels gewoon een gezellige en relaxte ruimte waar je een hapje kan eten, een drankje kan drinken, een spelletje kan spelen en gewoon ontspannen. Dat dit door de wietpas off-limits is geworden, is heel jammer. Veel vrienden van mij zijn namelijk bang dat een registratie als wietgebruiker een kwalijk punt op hun naam kan worden, en nemen deze dus expres niet met oog op hun toekomst (en hopelijk hun goede, representatieve baan). Iets waar ook ik hen absoluut geen ongelijk in kan geven... Wiet, mits met gelimiteerd gebruik, doet weinig tot geen schade, waarom dit dan opblazen? In mijn ogen is alcohol altijd nog een veel ergere drug; onder invloed van alcohol worden nog altijd behoorlijk wat misdaden begaan, variërend van het beledigen van een ambtenaar in functie tot moord en verkrachting. Dat mag effectiever aangepakt worden, niet een relatief onschuldig jointje.
 

DeletedUser43

Guest
Ik wil niet lullig doen, maar als ik kijk naar de joint van toen en de joint van nu, dan is de joint van nu (gezien de hoeveelheid THC die er tegenwoordig in zit) al bijna harddrugs.
Zelf blow ik niet en heb het eigenlijk nooit echt gedaan, maar in mijn vriendenkring zitten er genoeg die het wel doen.
Ook vrienden van mijn eigen leeftijd, die in het verleden 4 joints rookten om flink stoned te worden, nu maar een half jointje nodig hebben voor het zelfde effect.

Betreffende de wietpas.
Ik kan er niet wakker van liggen of dat ding er nou wel of niet is :D
 

DeletedUser310

Guest
Ik heb weinig problemen met de Wietpas, ik blow volop al jaren en zal het gewoon blijven doen. Het klagen van belgen en duitsers zijn een beetje krokodillentranen, ze moeten bij hun eigen regering zijn, die verbiedt de verkoop in hun eigen landen en dan af gaan geven op de Nederlandse regering is natuurlijk een beetje krom ;)
 

DeletedUser

Guest
Ik persoonlijk vind het een onzin. Nu zijn de cofeeshops enkel toegankelijk voor mensen die in Nederland wonen.
Mensen uit andere landen die het gaan halen vanwege hun ziekte kunnen het nu niet meer, misschien dat andere landen het dan ook moeten toelaten. Maar drugs is en blijft illegaal, maar het is nu eenmaal zo dat je de mensen het niet zonder reden kan aanpassen.

Ik spoor dan ook alle Belgen en mensen met andere nationaliteiten om hier ook dingen op te vinden (de bierpas, frietpas of zo van die dingen :D).
 

DeletedUser

Guest
Ik vraag me af of nederlanders die in het zuiden van het land op vakantie zijn, zo makkelijk een wietpas krijgen, met alle papieren rompslomp die er omheen zit.
Er worden dus niet alleen buitenlanders mee geboycot.

Maar even afgezien daarvan. De regeling om wiet te gedogen, was om te zorgen dat deze "softdrugs" makkelijker verkrijgbaar zou zijn. Waardoor de kans kleiner is dat kopers overstappen op harddrugs. De wietpas ontkracht deze motivatie om wiet te gedogen, omdat er nu mensen zijn die alsnog naar straathandelaren gaan.

Quote van Tersokuo:
Wiet, mits met gelimiteerd gebruik, doet weinig tot geen schade, waarom dit dan opblazen? In mijn ogen is alcohol altijd nog een veel ergere drug; onder invloed van alcohol worden nog altijd behoorlijk wat misdaden begaan, variërend van het beledigen van een ambtenaar in functie tot moord en verkrachting. Dat mag effectiever aangepakt worden, niet een relatief onschuldig jointje.

Het is niet helemaal waar dat een jointje onschuldig is. Met een jointje op rijden maakt ook dat je reactievermogen ontzettend achteruit gaat en daardoor dodelijke ongelukken kan veroorzaken. Hoe veel dit er zijn tov dodelijke ongelukken door alcoholgebruik is natuurlijk onbekend omdat en niet op een joint getest wordt bij ongelukken.
Verder ben ik het met je eens dat misbruik van alcohol streng gestraft mag worden.
 

DeletedUser823

Guest
Ik heb weinig problemen met de Wietpas, ik blow volop al jaren en zal het gewoon blijven doen. Het klagen van belgen en duitsers zijn een beetje krokodillentranen, ze moeten bij hun eigen regering zijn, die verbiedt de verkoop in hun eigen landen en dan af gaan geven op de Nederlandse regering is natuurlijk een beetje krom ;)

Je moet het wel wat breder zien he. Het is discriminatie. Of dat nu goed of slecht is (in dit geval) laat ik in het midden.
 

DeletedUser1000

Guest
ik vind het goed, voorkomt veel meer illegale handel...

ik denk dat jij niet weet wat de wietpas inhoud. Door de wiet pas krijg je dat als jij geen lid ben van de Coffeeshop je daar dan geen wiet mag kopen. dus je krijgt juist veel meer illegale handel omdat er heel veel mensen zijn wie zich niet willen inschrijven als lid van een coffeeshop. Ook mag een Coffeeshop maar een max hebben van 2000 leden en ook alleen leden die een Nederlands paspoort hebben of een verblijfsvergunning. dus alle toeristen zullen bij een illegale dealer terecht moeten voor hun blowtje.
 

DeletedUser1100

Guest
ik denk dat jij niet weet wat de wietpas inhoud. Door de wiet pas krijg je dat als jij geen lid ben van de Coffeeshop je daar dan geen wiet mag kopen. dus je krijgt juist veel meer illegale handel omdat er heel veel mensen zijn wie zich niet willen inschrijven als lid van een coffeeshop. Ook mag een Coffeeshop maar een max hebben van 2000 leden en ook alleen leden die een Nederlands paspoort hebben of een verblijfsvergunning. dus alle toeristen zullen bij een illegale dealer terecht moeten voor hun blowtje.


dan had ik het idd verkeerd begrepen, ik vind sowieso dat ze al die shit moeten verbieden... het maakt je alleen maar kapot.
 

DeletedUser

Guest
Tja wat gaan we daar eens over zeggen. Volgens mij gaat het uit draaien op meer illegale handel, waardoor je er helemaal niks mee opschiet en we gaan er nog op achteruit ook doordat je er geen btw en accijns meer over kunt heffen :p. En illegale handel gaat altijd gepaard met de wel bekende neveneffecten. Dat ze willen weten wie er gebruiken oké, maar tweede kamer, pak dat a.u.b. wat handiger aan.
 

DeletedUser

Guest
Je hebt een goed punt als je het over accijns gaat hebben. Door juist deze handel te reguleren kan je aan veel meer geld voor de staat komen en al die wiettoeristen zorgen dan voor nog meer extra geld voor de Nederlandse kas.
Ik denk ook echt niet dat je het drugstoerisme hiermee makkelijk minder maakt. Net alsof die buitenlanders meteen weten dat deze wet is ingevoerd. En Nederland heeft nou eenmaal een naam als drugslandje. Die toeristen komen er toch wel en die halen bij illegale straathandelaren. En deze zorgen voor meer overlast, minder geld, slechtere kwaliteit en geen regulatie.

Ik ben niet zozeer voor het gebruik van marihuana of andere drugs, maar je moet wel weten dat alcohol stukken slechter voor je is dan de meeste softdrugs. En dat is niet omdat je meer ongelukken met alcohol hebt, maar je hersenen gaan gewoon helemaal kapot.
 

DeletedUser

Guest
En vergeet de hygiëne niet, infecties door slechte manieren van drugs gebruik en slechte kwaliteit drugs zorgen alleen maar voor nog meer negatieve neveneffecten. Het is sws niet echt goed voor de gezondheid, maar zoiet verergerd het alleen maar.
 

DeletedUser

Guest
wietpas? stom hersenspinsel van een 2e kamer lid... wiet is helemaal het probleem niet..
wel eens een stel junks een bushokje zien vernielen?
laat ze lekker de zuipschuiten een halt houden.
een wietje op zn tijd is helemaal niet verkeerd :D

Groetjes :D
 

DeletedUser735

Guest
en dan krijgen we zeker de drank pas whahaha lol en Casie je hebt echt een goed punt ik geef je helemaal gelijk ;)
het is een feit dat een zuipschuit meer kapot maakt dan een junk dus ja en idd een wietje op zijn tijd mag toch wel vind ik.
 

DeletedUser43

Guest
Kijk als we dan toch gaan uitwijden, dan meteen maar goed ook.
De ellende begon eigenlijk toen men tabaksreclame ging verbieden, neem als voorbeeld de formule 1, wie kent de mooie marlboro, benson en hedges en John Player Special autos niet, dat was geweldig. het verbod kwam (ondanks dat roken nog nooit een 'op slag dood' ongeluk veroorzaakte. Wat kwam er voor terug als reclame? Johnny Walker en dergelijke, bavaria racing en noem ze maar op, met andere woorden (en ik zal het gemoedelijk 'proberen' te houden) roken is slecht voor je gezondheid, of het nou wiet is of niet, maar nog NOOIT ging er iemand snel aan dood en kozen de meesten die er aan overleden, daar zelf voor, ze hadden niet hoeven roken en ze hadden thuis kunnen blijven in plaats van in die vol gerookte kroeg gaan zitten meeroken, maar ja thuis is het niet gezellig, in de kroeg wel. En ja de chauffeur die dronken achter het stuur stapte was helemaal zelf schuldig, en overkwam (helaas) bijna niets, maar de persoon die op slag door die chauffeur werd dood gereden, liep alleen maar (misschien wel met een sigaret in de hand) naar huis, het was zo gezellig in de kroeg... enz enz

Ik zeg dus: het is niet alleen de Nederlandse regering die gek is geworden (of misschien altijd al is geweest), de gekte is gewoon wereldwijd toegeslagen ... en dat al jaren geleden. En geloof me, wat wij als bevolking ook roepen, zeggen of vragen, NOOIT zal iedereen het ermee eens zijn. Ik denk zelfs dat de meeste mensen het niet eens zijn met een politiek standpunt.

Stel: Ik stem PVDA, mijn Buurman VVD, zijn buurvrouw PVV, de overbuurman CDA en de onderbuurvrouw SP.
Wat kunnen we dan concluderen?
Heel simpel... 1 persoon is blij de andere vier niet. zijn er twee buurmannen die PVDA stemmen dan hebben ze de meerderheid aan stemmen, maar nog is de echte meerderheid het er niet mee eens.
Kortom, we zullen NOOIT tevreden zijn!!
 

DeletedUser

Guest
Ik heb er geen last van aangezien ik er ook geen gebruik van maak :p. Maar misschien is het toch niet een slecht idee...
 

DeletedUser

Guest
Ik wil niet lullig doen of maar de gewone sigaret wordt wel gedoogt en is even schadelijk in dit opzicht als een joint. Misschien wel schadelijker. Ik heb 1ste graad ADHD en een familielid 3de graad ADHD. Onze ouders komen van Nederland maar we wonen nu allemaal in België. Vroeger ging ik 2 keer per maand op uitstap naar Nederland om cannabis aan te kopen zodat ik kan relaxen als we met ons zelf geen blijf wisten omdat wij niet kunnen kalmeren als een gewoon mens die geen ADHD heeft. Mijn huisdokter heeft mij het zelf aangeraden omdat de pillen die ze voor deze ziekte voorschrijven uw lichaam kapot maken.

Dus ik smoor niet om high te worden zoals andere mensen die ik ken. Maar gewoon om niet door het lint te gaan want dan ben ik niet meer voor rede vatbaar. Achteraf als ik door het lint ga wordt ik depressief van wat ik gedaan heb. Door te smoren had ik dat probleem niet meer. Ik ging enkel naar Nederland vanwege ik van geboorte een Nederlander ben en ook ik zeker ben van een goeie kwaliteit en en je wist wat je kocht. Nu ben ik wel verplicht om via via er aan te komen en dit zeker niet hetzelfde. De meeste zijn aan het trippen dat je niet meer high kunnen worden. Echter de mensen die er echt wel iets aan hebben om zoals bij mij het geval is zijn de echte dupe.
 
Bovenaan