De val en muiterij binnen Forged empires I

DeletedUser

Guest
Hoi

Na aanzien dat psceurgeon onderwerp aanhaalde bij DF topic wat niet voor bedoeld was.
En aangezien het hele gebeuren nog bij hem hoog lig en weer een discussie overmaakt maak ik wel een nieuwe topic.

Dit verhaal heeft twee kanten.
De Muiterij groep: mijosh, psceurgeo.
En de Rebellen groep onder de FLF leden oa ik die meeste invloed had.

Eerst voorgeschiedenis..
Voorgeschiedenis is
Divine force is de undisputed nr 1 van Brisgard.
FoE liberation front stond achter hun op plek 2
net voor vranck en vrij.

De gat was te groot om met 1 gilde te overbruggen.
Omdat de meeste spelers de succes mee wou vieren met Divine forces.
Zodat ook hun kan zeggen ik heb een bijdrage geleverd ( succes spelers )

FoE fighters was een gilde met aantal hoge leden
maar veel middenmaat leden die knap 5e of 6e stond op ranglijst zo ver ik nog weet.

FoE liberation front oftewel ( FLF)
Wou een fusie
eerder voorstel om met Arenea te fuseren werd door ons van tafel geveegd
wij zagen er geen toekomst in.
Erna kwam FoE fighters op tafel in 1e instantie waren we daar wel content mee
dus grote deels besloten om met hun te gaan fuseren.
Met als enkele voorwaarden:
1. Democratie was ons handel merk en willen dat altijd houden.
2. Top beslissing werd democratisch gestemd op enquetes zodat ook leden hier mee kan beslissen.

Onder de naam Forged empires I/II

FoE fighters ging hiermee akkoord althans dat heb ik meegekregen van jaromir.

Zo konden we met 2 top 10 gildes de strijd aangaan met DF.

Fusie kwam uit eindelijk begin ging goed.
Tot voor sommige spelers dit spel te saai werd te eentoning te traag voor iets nieuws komt.
Nieuwe tijdperken komen met slakken race waarbij je gaat vervelen en je word dik..

Jaromir besloot te stoppen met spelen.
Heineken had tijd niet meer voor top functies
wel actief als lid.

Dit kan gebeuren en wij respecteren dat.
Toen hun stopte als leider zag je in een klap dat alles werd getransformeerd naar de regels van FoE Fighters stijl.
Het is logisch als 2 leider van de tegenpartij zich terug trekken dat de 2 leiders van FoE Fighters
dingen naar hun hand willen zetten. ( Dat is te begrijpen )

in plaats van met ons te overleggen van hoe nu en verder.
Besloten ze maar de boel muiten en wij moesten het maar accepteren.
Terwijl de voorwaarde was dat alles democratisch besloten zal worden en via enquetes konden wij mee beslissen.
Democratie onder 2 spelers vind ik geen eerlijke democratie.

Het was voor ons prima geweest als mijosh en psceurgeon dingen wou veranderen.
maar bespreek het eerst met de tegenpartij of wij dat oke vonden.
Jullie communiceerden het niet met ons en dan krijg je dit.

Ik heb al paar keer aangegeven bij mijosh
hij wuifde het keer op keer weg.
Wij moeten maar doen wat hij wil anders vond hij ons een rebel prima ik zie jullie als muiters en bedriegers.

Ik had een interne discussie waarbij gemoederen hoog lagen.
ik sprak de gedachte uit van vele FLF'ers.
Wij vonden dat er teveel dingen gebeurde te snel maatregelen nemen zonder met ons te bespreken.
ik sprak ook voor de meerderheid van de FLF leden.
Onderling mailde wij van wat is dit voor gedoe bij Forged empires ?

FoE fighters ging voor de fusie akkoord dan verwachten wij ook
op openheid naar hun leden toe ze deden niks..
Helaas gebeurde dit niet met als gevolg dat spelers weg gingen.

Wij zijn van mening dat dingen zullen veranderen naar FoE fighter stijl met hun visie
dat was voor ons bespreekbaar geweest.
Maar bespreek dat eerst met ons dat lieten ze na.
Communicatie met je achterban is erg belangrijk.
Je moet met beiden partijen 1 partij vormen
doe je dat niet tja dan krijg je rumoer met alle gevolg van dien.

Psceurgeon jij weet donders goed dat je het beter had moeten communiceren.
ipv zetten naar jullie eigen hand dus conclusie: luid dat dit een 100% muiterij is.

Jullie gaven ons een zetje en wij ronde het af.
wij voelen ons bedrogen en gebruikt door jullie muiterij.
Communicatie was de reden dat jullie verzaakte met ons te bespreken.


Dit is het verhaal achter de ondergang van Forged empires I/II
Conclusies:
1. Fusie die verkeerd uitpakte.
2. Spelers die kapte met het spel.
3. Geen goede communicatie van leiding naar leden.
4. Interne spanning nam toe.
5. Muiterij en leeg loop
6. Vertrouwen ging weg.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser2898

Guest
De succesformule van Divine Forces is gegroeid vanaf het begin door een duidelijke visie en regelgeving. daarna heeft er een evolutie plaats gevonden qua regelgeving en beleid. Dit is niet iets wat men met een simpele fusie op de kaart kan zetten en dan maar kan verwacht worden dat dat ook in 1x werkt. Dit is een duidelijke risico factor die kan leiden tot onenigheid en spelersfrustratie. alle leiders moeten op de zelfde pagina zitten en met de neuzen de zelfde kant op staan. Zeker als een gilde zo groot wordt dat het over 2 gildes verdeeld is. Dit is een organisatorische nachtmerrie als de leiding van het A-Gilde en het B-gilde niet op 1 lijn met elkaar zit. Ook moet het B-Gilde accepteren dat ze de lijn moeten volgen van het A-Gilde. Gebeurd dat niet dan is het einde oefening voor beide gildes. Binnen Divine Forces hebben we hele duidelijke afspraken en democratisch besluit waardoor dit soort problemen bij ons niet kunnen bestaan.

De leden hebben ook een stem bij Divine Forces via ons vertrouwenspersoon binnen DF en DFS. klachten en frustraties worden op deze manier anoniem neergelegt richting de leiders zonder dat er ellende over de boxen verspreid word. Op deze manier heeft iedereen een stem bij DF en DFS.

Je kunt tenslotte niet zomaar regels opleggen zonder ook open te staan voor kritiek vanaf de leden. Binnen Divine leren we van onze fouten en hebben zorg naar de leden toe hoog in het vaandel staan. We dragen zorg voor eerlijke handel en creeeren zo een situatie waarin iedereen snel kan groeien door eigen inzet en staan open voor critische opmerkingen. We proberen dan een omgeving te creeren waar iedereen het gevoel heeft mee te kunnen denken en echt een onderdeel te kunnen zijn van de Divine groep.

De tover formule voor succes is dan ook niet eenzeidig beslissingen nemen zoals dat in een dictatuur het geval is maar door zorg te dragen naar de leden toe en democratisch besluit waarbij men open staat voor critiek en input vanuit de leden.

Ik hoop dat nog veel meer gildes gaan fuseren waardoor er in de top meer competitie ontstaat. Mochten de gilde leiders hulp nodig hebben bij het opzetten van een succesvolle formule dan mogen ze best bij Divine aankloppen om te overleggen hoe ze dat volgens onze formule het best kunnen aanpakken.

Een verdere notitie voor de spelers die uit onvrede opstappen uit een gilde... Realiseer je goed dat verandering niet over 1 nacht ijs gaan en dat het leiderschap van een gilde heel veel inzet vergt en ook erg veel tijd kost. heb dus geduld met je leiders en frustreer je niet over kleine dingetjes. maak de vebeteringen bespreekbaar en leg je neer bij de wil van de meerderheid. je kan tenslotte niet elk gevecht winnen. ;)

Met vriendelijke groet,

Vamp
Team Divine Forces
 

DeletedUser2379

Guest
Ik denk dat rohirrim meer een bepaald frustratie niveau behaald heeft tov DF en/of andere gildes/allianties dan dat hij/zij daadwerkelijk wil toegeven.

Ik denk dan ook dat we rohirrim hierin maar zijn/haar gelijk gaan geven en dat hij/zij vanaf heden kan gaan laten zien dat hij/zij het beste gilde kan bouwen op Brisgard!

Succes rohirrim en als je een keer hulp nodig hebt dan zul je vast je bronnen hebben om eea op poten te zetten en vooral te houden!

Ciao AAPJ
 

DeletedUser

Guest
Ik denk dat rohirrim meer een bepaald frustratie niveau behaald heeft tov DF en/of andere gildes/allianties dan dat hij/zij daadwerkelijk wil toegeven.

Ik denk dan ook dat we rohirrim hierin maar zijn/haar gelijk gaan geven en dat hij/zij vanaf heden kan gaan laten zien dat hij/zij het beste gilde kan bouwen op Brisgard!

Succes rohirrim en als je een keer hulp nodig hebt dan zul je vast je bronnen hebben om eea op poten te zetten en vooral te houden!

Ciao AAPJ

Ik zou het graag willen.
Maar nu een nieuwe gilde bouwen???
Leden zijn zeldzaam.

Bovendien ben ik niet de type om een gilde te leiden.
Je moet altijd weten wat je wel en niet kan ;)
 

DeletedUser2898

Guest
Daarin heb je gelijk rohirrim,

Een mens moet zijn beperkingen kennen. Maar als een mens zijn eigen beperkingen kent dan moet men ook begrijpen dat een gilde bij elkaar houden erg veel inzet vergt. Zeker als er heel veel stuurmannetjes binnen dat gilde zijn die zelf het stuur niet willen vatten. Heb respect voor de leiders die die taak op zich nemen en maak het ze niet te moeilijk. Ze hebben er immers al een giga taak aan om de boel te laten draaien zonder het gezeur wat de stuurmannetjes allemaal mee brengen.

De beste stuurmannen staan immers op de wal ;-)
 

DeletedUser2383

Guest
En nu heb je er ook nog voor gezorgd dat ze jou nergens meer willen hebben......
Alleen maar zitten zeuren en zeiken over andere gildes die bewezen hebben dat hun formule werkt, en dan wel zeggen dat je zelf niet wilt leiden.
Ik zou geen speler in mijn gilde willen hebben die alles afkraakt, maar zelf niet laat zien hoe het dan WEL moet.
 

DeletedUser

Guest
En nu heb je er ook nog voor gezorgd dat ze jou nergens meer willen hebben......
Alleen maar zitten zeuren en zeiken over andere gildes die bewezen hebben dat hun formule werkt, en dan wel zeggen dat je zelf niet wilt leiden.
Ik zou geen speler in mijn gilde willen hebben die alles afkraakt, maar zelf niet laat zien hoe het dan WEL moet.

Ik kan nog altijd in veel gildes hoor ;)
Ik kraak niet alles af ik ben ook complimenteus.
Ik heb ook laatst gezegd ik respect heb voor Divine forces omdat ze in tegenstelling van veel gildes
de boel in het gareel kan houden.

Dat vind ik knap.
Ik heb bij gildes gezeten die uit elkaar vielen.

Ps: michealG
ik zal graag een eigen gilde willen.
Maar ik ken mijn beperkingen ik ben niet de type speler die dat in stand kan houden om een gilde te leiden.
Ik ben wel iemand die spelers beter kan maken ;)

Ik kraak eigenlijk de succes spelers af die in DF zitten.
Daar heb ik geen respect voor.
Heb wel respect voor de harde kern van df die vanaf het begin al bij DF zaten.
Hun zijn de echte echte spelers.

Dat ik nergens in de gilde kan is zware onzin! ;)
Ik kan nog altijd in de top gildes.
Maar omdat je een topspeler ben moet je dan perse in een top gilde?
ik ben geen succes speler.
Maar ik zal vast weer in een topgilde joinen om weer op hoog niveau te spelen.

Dat ik dingen afkraak.
Ik ben gewoon eerlijk ik zeg wat ik denk..
ik speel vaak de boeman omdat ik die kritiek kan hebben.

Ik ben niet arrogant, ik ben gewoon de beste ;)
( dat was sarcastisch )
 

DeletedUser

Guest
Dat ik nergens in de gilde kan is zware onzin! ;)
Ik kan nog altijd in de top gildes.
Maar omdat je een topspeler ben moet je dan perse in een top gilde?
ik ben geen succes speler.
Maar ik zal vast weer in een topgilde joinen om weer op hoog niveau te spelen.

Ik heb vernomen dat veel gildes uit de top 10 jou niet meer willen :p
 

DeletedUser

Guest
Uit mijn bronnen zagen ZIJ het niet zitten maar jij wel ;D

Dan heb jij geen 100% betrouwbare bronnen. :p
Carpe diem heeft mij wel geweigerd met als excuus dat ik teveel punten had en ze namen niemand aan die hoger staat dan hun leiding.
+ ik zag hun niet zitten omdat ze samenwerken met DF
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser2898

Guest
zou het niet kunnen zijn dat ze je op een aardige manier hebben laten weten dat je misschien niet het soort mens bent dat ze zoeken ? ieder gilde wordt blij als ze een grote speler binnen halen tenslotte ;-)
 

DeletedUser

Guest
Ik zelf ben een beetje terleurgesteld hoe Rohirrim bij ons is vertrokken c/q ook Kaiso niet eerst tot een oplossing komen als er wat aan de hand is , zoals Vamp al zei is het makkelijk zijn genoeg stuurlui aan wal .

Alsnog wens ik ze het beste toe bij Vranck & Vrij en zoals ze zelf zeiden de strijd aan kunnen gaan met Divine Forces !

Wij gaan als gilde weer verder met ons eigen spel en vervolgen onze weg en zien wel welke gildens erover blijven met zulke spelers .

Succes

vanveenconquer ( HunterForge )
 

DeletedUser

Guest
Hier heb je wel gelijk in Vanveenconquer.
Maar ik kwam met een oplossing maar je gaf helaas geen gehoor aan.
Kan je niet meer herinneren toen ik je mailde over V&V over leden uitwisselen voor 0/M voor blauwdrukken
en eventueel handel. Zadaris mailde je ook met dit voorstel.

Maar je zag dit niet zitten het waren alleen maar voordelen.
Ik had toen na dat onderwerp met Zadaris afgesproken dat ik weer actief wil spelen en op groter niveau.
En uiteraard de concurrentie aangaan met DF.

Als jij bijvoorbeeld meeging in het idee dat leden van Hunterforge dat ze wels V&V mogen joinen
Voor o/m voor chateau blauwdrukken en evt handel dan was ik wellicht niet weg geweest.

Ik kwam met een oplossing.
Overigens kan Kaiso hier niks aan doen.
Kaiso ken ik al tig jaren van andere online games
we zijn onderrand broeders geworden hij joint vaak gilde waar ik zit.
 
Bovenaan