De Tijdmachine - Bouw steden in vroegere tijdperken

DeletedUser8150

Guest
Ik speel al zo'n 4 jaar, met veel plezier, af -en aan FoE. Ik vind het leuk om steden te kunnen bouwen in verschillende tijdperken, vooral de eerdere tijdperken (onder de Late Middeleeuwen). Jammer genoeg ben je daar al snel langs.

Dat is jammer, want ik had graag nog een mooi Rome, Florence of Parijs gebouwd, in plaats van alles zo efficiënt mogelijk in rijen te zetten. Ik stop meestal bij het vooruitzicht dat ik het huidig tijdperk moet verlaten om verder te komen in het spel. Dan start ik meestal na een paar maanden opnieuw op in het volgende tijdperk. Vorig jaar kreeg ik daarvoor een geweldig idee;


De Tijdmachine

Dit zal een technologie zijn ergens in de toekomst, waardoor je jezelf terug in een zelf uitgekozen tijdperk gooit.

Je stadhuis heeft de skin van dat tijdperk, en de grondstoffen en uitbreidingen van voor je reis door de tijd. Je start opnieuw met een lege map [of een template van een stad, zoals bij het begin].

  • Zo kan je een prachtige stad maken, die ook efficiënt is, zonder dat je eigenlijk al in een ander tijdperk zit.

  • GvG en Goederen Handelen kunnen hiermee ook interessanter en meer lore-friendly worden gemaakt, aangezien mensen dan naar andere tijden troepen en goederen sturen.

  • Ook het verschil in buren [sommigen hebben 25 000 000 punten meer dan jij] kan dan beter verklaard worden: ze hebben een tijdmachine gebruikt!

  • Het spel verkrijgt hierdoor een hoop diepte zonder te veel extra complexiteit, en er komen natuurlijk een hoop meer speeluurtjes bij.


  • Een nadeel is dat deze feature heel groot is, het zal waarschijnlijk veel goederen [tijd, geld, niet die in het spel ( ;] kosten om dit werkelijkheid te maken.
~Maar we zitten in spelversie 1.91, das bijna 2.0, toch? ;)


  • Een ander nadeel zou zijn dat spelers dit idee niet zien zitten, daarom deze post.

  • Verder zie ik geen grote nadelen.


Laat mij weten wat jullie hiervan vinden,

moet het bijgeschaafd worden? Wat kan er beter aan?
Zijn er nog onoverdachte Nadelen?

Nonetheless, Bedankt iedereen voor jullie tijd! :)


~ teunu
 

DeletedUser5968

Guest
je moet helemaal niks verplicht, als jij 4 jaar lang in bronstijd wilt blijven hangen kan je ook miljoenen punten krijgen en 90% aanvalsbonus en een super deluxe imperium. Je komt enkel qua verhaallijn niet verder. De keuze heb jij dus zelf in je hand. En wat jij voorstelt is grotendeels al mogelijk, je kan gewoon die oude tijdperk gebouwen neerzetten en die goederen verhandelen.
 

DeletedUser

Guest
Dit heeft zeer weinig met het spel te maken en alles met jouw manier van spelen. Als jij zo wil spelen kan dat al. Daar hoeft geen aanpassing voor te komen. Dit is FoE, niet Sim City.
 

bonke35

Actief lid
het lijkt mij wel wat om een oudere stad te hebben met waarbij de gebouwen oud maar hetzelfde zijn als in het tijdperk waarin je zit
dus oudere gebouwen van dezelfde proporties met dezelfde inhoud
 

Markus

Actief lid
als je opnieuw wil beginnen maak je gewoon een nieuw account op een andere server aan, of begin je met je huidige account op die server. beide mogelijkheden zijn legaal, zolang je maar niet 2 accounts bezit die op exact dezelfde server spelen :)
 
Bovenaan