De Tijdmachine - Bouw steden in vroegere tijdperken

DeletedUser8150

Guest
Ik speel al zo'n 4 jaar, met veel plezier, af -en aan FoE. Ik vind het leuk om steden te kunnen bouwen in verschillende tijdperken, vooral de eerdere tijdperken (onder de Late Middeleeuwen). Jammer genoeg ben je daar al snel langs.

Dat is jammer, want ik had graag nog een mooi Rome, Florence of Parijs gebouwd, in plaats van alles zo efficiënt mogelijk in rijen te zetten. Ik stop meestal bij het vooruitzicht dat ik het huidig tijdperk moet verlaten om verder te komen in het spel. Dan start ik meestal na een paar maanden opnieuw op in het volgende tijdperk. Vorig jaar kreeg ik daarvoor een geweldig idee;


De Tijdmachine

Dit zal een technologie zijn ergens in de toekomst, waardoor je jezelf terug in een zelf uitgekozen tijdperk gooit.

Je stadhuis heeft de skin van dat tijdperk, en de grondstoffen en uitbreidingen van voor je reis door de tijd. Je start opnieuw met een lege map [of een template van een stad, zoals bij het begin].

  • Zo kan je een prachtige stad maken, die ook efficiënt is, zonder dat je eigenlijk al in een ander tijdperk zit.

  • GvG en Goederen Handelen kunnen hiermee ook interessanter en meer lore-friendly worden gemaakt, aangezien mensen dan naar andere tijden troepen en goederen sturen.

  • Ook het verschil in buren [sommigen hebben 25 000 000 punten meer dan jij] kan dan beter verklaard worden: ze hebben een tijdmachine gebruikt!

  • Het spel verkrijgt hierdoor een hoop diepte zonder te veel extra complexiteit, en er komen natuurlijk een hoop meer speeluurtjes bij.


  • Een nadeel is dat deze feature heel groot is, het zal waarschijnlijk veel goederen [tijd, geld, niet die in het spel ( ;] kosten om dit werkelijkheid te maken.
~Maar we zitten in spelversie 1.91, das bijna 2.0, toch? ;)


  • Een ander nadeel zou zijn dat spelers dit idee niet zien zitten, daarom deze post.

  • Verder zie ik geen grote nadelen.


Laat mij weten wat jullie hiervan vinden,