De regels voor onze Gilde: Expeditie Gildeson

DeletedUser12961

Guest
Gelieve niet te reageren
Gelieve niet te reageren
Gelieve niet te reageren
Gelieve niet te reageren


-------------------------------------

Introductie van onze Gilde

Expeditie Gildeson is een open Gilde. Iedereen is welkom. Er zijn geen verplichtingen aan Handelsaanbiedingen. Help elkaar zo nodig met Grootse Gebouwen (Buiten de FP-Treinen om)

Verder vragen we deelname aan de Gilde-Expeditie en de daarbij behorende storting aan de Gildekas.
Mee doen aan de GE is dus een vereiste. Meermaals niet mee doen resulteert in een kick van onze Gilde.

Vanaf de Middeleeuwen verwachten wij dat je minstens 4 missies behaalt in de GE. Vanaf het Koloniale tijdperk verwachten we dat je minstens 8 missies in het eerste level uitspeelt.
Is jouw leger niet sterk genoeg? Overweeg te onderhandelen. Heb je de goederen niet? Onze Gilde-leden zijn vrijgevig en kunnen jouw wel helpen aan deze goederen te komen.

Vanaf het Progressieve Tijdperk verwachten we dat je het eerste level van de GE helemaal uitspeelt.

Zo dragen wij gezamenlijk mee aan de ontwikkeling van deze toffe Gilde, en halen we er samen ook nog eens profijt. Zo kun je door ons te helpen onze Gilde-Level omhoog te laten stijgen. Hierdoor krijgen alle Gilde-Leden een extra bonus. Zoals extra Forge Points bij hun gemeentehuis. De tijd voor Leger-producties reduceert en sommige kosten gaan omlaag.

Kan je hier niet aan voldoen, gelieve een bericht naar Victoria*¹ of Koninklijke Familie* sturen om een kick out te vermijden.

¹ Of een van onze andere moderatoren. Deze kun je terugvinden in onze Leden-lijst. Moderatoren hebben een kleine beschrijving onder hun naam met [MOD] of [MODERATOR]

Ook voor andere vragen m.b.t. regels binnen de Gilde, raadpleeg dan onze Moderatoren.

Beantwoord deze vraag in de PB met de [MOD] die jou benadert heeft:

Welk tijdperk is het tijdperk waarin iedereen start?

-------------------------------------

Q&A

Q: Help! Iemand heeft bij de FP-Trein niet bij mij gestort!
A:
Vermeld dit dan vriendelijk in de chat en contacteer een van onze moderatoren!
- Om ruzie te voorkomen vragen wij vriendelijk niemand persoonlijk (in een PB) te benaderen.

Q: Help! Iemand heeft bij iemand anders gestort in de FP-Trein!
A:
Het kan de beste overkomen. Ook hier vraag je vriendelijk aan deze persoon of hij alsnog bij jou kan storten. Stel ook gelijk een van onze moderatoren op de hoogte.
- Om ruzie te voorkomen vragen wij vriendelijk niemand persoonlijk (in een PB) te benaderen.

Q: Ik heb een nieuw Groots Gebouw die in de steigers staat. Helpen jullie daar aan mee?
A:
Zeker! Vraag Koninklijke Familie of hij je kan toevoegen aan de groep Steiger-Hulp & Gulle Gevers.
- Leden van Expeditie Gildeson kunnen dan vrijwillig FP's storten bij jouw GG die in de steigers staat.

* Stuur geen GG's die level 2 of hoger zijn.
* Stuur maximaal 1 keer per 24 uur een GG.

GG = Groots Gebouw

Beantwoord deze vraag in de PB met de [MOD] die jou benadert heeft:

Wat is de afkorting voor FP’s?

-------------------------------------

Hier volgen nog enkele basis-regels voor onze Gilde.

- Vloeken. De een denkt er anders over dan de ander. Gebeurt er iets en ben je daarom boos/geïrriteerd? Probeer vriendelijk te blijven en gebruiken woorden als POTJANDORIE! Of Potvolpielekes!

- Iedereen hier is gelijk. en ja, iemand die een grotere speelervaring heeft binnen het spel heeft wel gewoon meer knowledge. Probeer altijd het advies van een ervaren speler te volgen.
Dit geeft je niet het recht om het hef in eigen handen te nemen en maar nonsense dingen te doen!

- Ga je op vakantie? Let us know! Dan noteren wij dit even. Want bij meer dan 7+ dagen inactiviteit wordt je uit de Gilde verwijdert. Uiteraard krijg je hier een berichtje over.

-------------------------------------

Gebruik van het "Steiger-Hulp & Gulle Gevers" Chat

Heb je alle blauwdrukken voor 1 Groots Gebouw compleet? Gefeliciteerd! Vanaf dan mag je 1 Handelsaanbieding plaatsen, met welke bevoorrading je nodig hebt om je GG te kunnen plaatsen.

Dus, heb je 100 Touw nodig? Dan mag je eenmalig een handelsaanbieding sturen.
Heb je ook 200 Hout nodig? Dan mag je deze niet sturen, totdat je vorige aanbieding is voltooid. (Om overtollige berichten te voorkomen)
Als je een aanbieding plaats, vermeld dan even voor welke GG je spaart :)

Waarom hier en niet via de Handels-chat? Omdat we hier weten dat het voor een goed doel is (GG). Maak je hier misbruik* van, dan wordt je uiteraard gestraft.

GG = Groots Gebouw

*Als voorbeeld: Een handelsaanbieding sturen die eigenlijk voor een ander doel is, zoals Onderzoeken o.d

-------------------------------------

Deelname aan de FP-Treinen

Stap 1: Zorg ervoor dat je de benodigde hoeveelheid FP's (zoals in de titel van de Chat) hebt.
Stap 2: Stuur jouw eigen Grootste Gebouw naar keuze.
Stap 3: Stort de bepaalde hoeveelheid FP's bij de persoon boven jou.
Stap 4: Lees voorbeeld hier onder

Als je je eigen Grootse Gebouw stuurt in de FP-Trein, typ daaronder (zie voorbeeld) hoeveel FP's je Grootse Gebouw op dat moment heeft. Zo kunnen wij kijken of de speler na jou daadwerkelijke de hoeveelheid FP's heeft gestort. Want, dan zou jouw Grootse Gebouw op op 28/380* moeten staan.

Test.png


* = Voorbeeld

Beantwoord deze vraag in de PB met de [MOD] die jou benadert heeft:

Welke Datum is het?



-------------------------------------


Heb je toevallig tips over welke regels hier nog meer bij kunnen? Laat dat ons dan even weten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser12961

Guest
Het zou fijn zijn als er een officiële Forge Of Empires MOD is die de functie tot reacties kan uitzetten. Zodat enkel ik het start-bericht kan bewerken ^_^
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als mijn herinnering mij niet bedriegt, is dit forum niet bedoeld voor Gilde-specifieke informatie. Daarvoor heb je in het spel het Gilde-forum.

Maar als er hier Gilde-specifieke topics komen, zet dan in ieder geval de naam van het gilde in het onderwerp. "onze Gilde" zou voor ieder gilde kunnen zijn, net zo goed voor de gildes waar ik lid van ben als voor dat van de OP.

PS. Op een open forum kan natuurlijk iedereen reageren op de posts van OP, dat is het mooie van het Gilde-forum, daar lezen alleen de Gilde-leden mee.
 

DeletedUser12961

Guest
Als mijn herinnering mij niet bedriegt, is dit forum niet bedoeld voor Gilde-specifieke informatie. Daarvoor heb je in het spel het Gilde-forum.

Maar als er hier Gilde-specifieke topics komen, zet dan in ieder geval de naam van het gilde in het onderwerp. "onze Gilde" zou voor ieder gilde kunnen zijn, net zo goed voor de gildes waar ik lid van ben als voor dat van de OP.

PS. Op een open forum kan natuurlijk iedereen reageren op de posts van OP, dat is het mooie van het Gilde-forum, daar lezen alleen de Gilde-leden mee.

Ik snap dat daarvoor de Gilde-Forum is. Maar die is niet toegankelijk voor Mobiele-gebruikers, helaas. Ook zit deze enigszins ver weg verstopt in de game als een verwaarloosd concept-hondje.
 

DeletedUser13616

Guest
atokirina, sorry merk een klein foutje op in je naam en je beeltenis, de ´ op de o is er wel in je postnaam maar niet op je beeltenis.

Trouwens, deze gilde informatie kan je in de beschrijving van de gilde zelf droppen en niet in een forum, tenzij hier een aparte afdeling kan voorzien worden om gildespecifieke info in te verzamelen ?
 

Atokirina

Actief lid
atokirina, sorry merk een klein foutje op in je naam en je beeltenis, de ´ op de o is er wel in je postnaam maar niet op je beeltenis.

Heb de verkeerde handtekening geüpload :O zal het aanpassen.
Uit je reactie blijkt maar weer dat je je ergens mee bezig houdt, waar je niet bekend mee bent...

Dit is namelijk geen rekruteringsbericht...

Om hier nog even op terug te komen. Zelfs al is dit geen recruiting (nochtans lijkt je tekst erg uitnodigend voor iedereen die het leest), denk dat dit nog steeds een betere plaats zou hebben in het forum van de wereld waar je je Gilde hebt. Maar misschien wordt je Gilde representeert op elke wereld (ben er me niet van bewust van). Maar ik vind dit gewoon een ontzettend vreemde plaats om hier je Gilde-regels te plaatsen.

Wanneer ik van plan ben om wat deftig te recruiteren, ga ik gewoon een discordserver opstarten die verplicht is voor alle leden en daar mijn regels in vermelden.
En eventueel bij de Gilde Recruitment van de werelden waar ik speel. Maar ik zou nooit off-topic -- vrij forum uitkiezen.
 

DeletedUser13616

Guest
Eigenlijk kan je dat toch plaatsen in dit forum maar enkel in de wereld waar je je gilde hebt...beter is dit samen te houden met rekrutering naar nieuwe leden daar mag je de regels evengoed ook plaatsen, immers die is speciaal voorzien voor gilden met dit soort informatie.
Voor het overige is dit vrije forum waar je je dingen in kwijt kunt die niets te maken heeft met gilden en randzaken, kijk maar naar de wereld in kwestie waar je dit wel kwijt kan ofwel drop je dat daar gewoon ofwel in de rekrutering voor gilden, twee keuzes, simpel !
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan