De mening van het leven

DeletedUser309

Guest
Waarom ook niet? We zijn uiteindelijk toch helemaal niks waard in het universum waarin we leven. We zijn niets vergeleken met de wonderen van de natuur. Natuurlijk betekent dit niet dat we de natuur moeten gaan leegplunderen, daarvoor moeten we wel respect hebben. Maar men mag toch gewoon lol en plezier hebben.

Het leven zelf is niets waard, alleen maken we er zelf wat van. Natuurlijk wil ik niet dood, maar ik ben me wel bewust van mijn onmacht. Dit zal dan ook nooit weggaan, niettemin blijf ik genieten van het leven!

Je bent voor je zelf misschien niets waard.
Maar voor andere mensen kan je heel veel betekenen!
 

DeletedUser

Guest
Pff dat is een kwestie van tijd eigenlijk!

Ik kon toen ik de communie had gedaan van mijn ouders kiezen tussen een reis naar Disneyland Parijs of Rome. Ik koos voor Rome, en sindsdien gaan we met het hele gezin op culturele vakanties. Hier leer je ontzettend veel van!! Deze reizen zijn dan georganiseerd met een gids die veel van het land/gebied/stad af weet. Hierdoor vergaar je veel algemene kennis. ;)

Dat niet alleen! Ik heb een grote passie voor Geschiedenis, sinds ik het vak op de basisschool had heb ik er van gehouden en me er meer in verdiept dan de normale klasgenoot (vooral m.b.t. Romeinen/Grieken en de Middeleeuwen). Heb Geschiedenis nu ook als profielvak (gezien ik C&M heb gekozen) en nog steeds hou ik ervan. Alhoewel ik de eindexamen thema's dit jaar echt stom vind. )': Vooral de Republiek, blergh.

Dan heb ik ook nog eens Filosofie op school, hierbij discussieer je veel en denk je meer na over de normalere dingen in het leven. Dat vind ik zo goed aan het vak, je gaat nadenken over de normaalste zaken waar je normaal nooit bij stil zou staan. Ook heb ik trouwens mijn profielwerkstuk over het 'Arabisch-Israëlisch conflict' gehouden (waar ik een 8,5 voor scoorde, wat hoog is bij Geschiedenis), hierdoor heb ik me ook wat beter verdiept in de Bijbel en vooral in het Oude Testament (m.b.t. tot het Jodendom en de bouw van de Joodse tempel). Ook ben ik vorig jaar naar Israël & Jordanië op reis geweest, dus daar kom je nogal wat Bijbelse geschiedenis tegen!

Maar hoe kom ik aan kennis, dat is altijd zo lastig te beantwoorden. Ik onthoud de meest onnozele dingen soms, wat me later van pas komt. Echt super raar, maar wel handig! ;)

Hoop dat ik een beetje je vraag heb beantwoord, zo niet vraag maar verder!

Nee hoor, het is duidelijk. Maar het is niet vanzelfsprekend dat het allemaal zo goed in je hoofd zit en blijft, dat doe jij zelf ergens gewoon goed :p Wat een vreselijk hoog cijfer voor je pws, ik weet hoe lastig zoiets te behalen is voor geschiedenis en dan ook nog op niveau vwo. En heel stoer dat je op jonge leeftijd al zulke reizen onderneemt. Hopelijk krijg ik later ook nog eens de ruimte om zulke dingen te gaan doen, zou echt te gek zijn :)
 

DeletedUser

Guest
Je bent voor je zelf misschien niets waard.
Maar voor andere mensen kan je heel veel betekenen!

Wat ze bedoeld is dat onze mensenlevens en daden tijdens ons leven niks betekenen vergeleken met bijv. de oeroude krachten van het universum. Wij zijn slechts een vonkje in het gebeuren van alles om ons heen.

Jij hebt het over de daden van de mens in verhouding tot de mens zelf. In zo'n geval kun je zeerzeker veel voor anderen betekenen. Meer zelfs dan je in de eerste instantie zou denken.
 

DeletedUser

Guest
tja, dit topic heet niet voor niets: de mening van het leven ;)
 
Bovenaan