De hele klas eruit gestuurd tijdens proefwerk

elwiwi

Lid
Ik zit dus in het laaste jaar van Gymnasium, en we hadden vandaag een proefwerk frans. Iedereen haat frans, want het is gewoon de lastigste taal ooit.
Anyways, we hadden dus dat proefwerk en die docent gaat even weg en blijft gewoon voor 5 minuten weg. Na die 5 minuten besloten een paar kinderen te gaan fluisteren voor antwoorden en uiteindelijk liep dit uit tot een heel gevecht (letterlijk een gevecht) Ik maar geen grapje, er lagen tafels overal en nergens.
Toen de docent na wat leek 2 uur terug kwam ONTPLOFTE hij en riep hij dit: "ALLEMAAL NAAR HET STRAFLOKAAL JULLIE GVD! NU!!" Dus zaten we vanmiddag allemaal in het straflokaal. We hebben geen probleem gekregen, maar er is wel een mailtje naar onze ouders gestuurd. Ik voel me alsof ik op het praktijkonderwijs zit of zo,

Bedankt voor het lezen! :) Dit is trouwens echt gebeurd
 

53 K-Aman

Actief lid
lijkt me echt zo'n leraar die zijn verantwoordelijkheden neemt en vervolgens de leerlingen de schuld van zijn fouten geeft.
had ( in de oertijd) zo'n leraar die ontplofte als we zijn cryptische uitleg niet konden volgen. Zat het jaar erop in een klas bij een andere leraar voor hetzelfde vak in het lokaal ernaast ( een noodgebouwtje) en zie nog die leraar verzuchten: "Man denk toch om je hart" toen er weer zo'n tirade uit het andere lokaal kwam.
 
als eerste mag een leerraar niet vloeken, ten tweede laatstejaars, jong volwassene, met hersene, die moeten wat verandwoordelijkheid aankunne, en dus alleen kunnen worden gelaten, juist, ook tijdens een ?proefwerk, nou goed dat konden, of wilden jullie dus nog eve niet handele, ten derde, ik had jullie de wcs laten schoonmaken, ten vierde, ik ga weer verder
 

alosta

Lid
Doet me aan mijn eerste graad middelbare tijd (België) denken (12-13 jaar). We hadden een leerkracht voor geschiedenis die steeds de klas verliet tijdens toetsen. Dit ging steeds over 10 minuten, antwoorden werden door de klas geroepen (dat heb je met naïeve leerkrachten).

Ik had trouwens liever Frans dan Engels (de uitzondering dat ik ben), steeds 80-95%, terwijl Engels amper 55-75% was... Tot ik in het 6de middelbaar bij een leerkracht Frans kwam die me viseerde, mijn toetsen waren allemaal goed, dus verzon ze mondeling taken/participatie waarop ze me buisde. Langs de andere kant hielp die van Engels me dan weer. Dat jaar was mijn gemiddelde voor Engels zo'n 75 à 80%, voor Frans 50-65%.

Een leerkracht kan veel doen. Ah ja, heb nog een paar speciale zaken meegemaakt in het middelbaar met leerkrachten, maar al bij al viel het mee. Het jaar na mij werd er wel een meisje door een leerkracht gestalkt (wat hij allemaal zei is niet geschikt voor het forum vrees ik), toen ze was afgestudeerd, deed hij verder bij haar zus. Uiteindelijk hebben ze de moed gevonden om het aan te geven en is hij ontslagen, maar waar ik me zorgen in maak, is dat hij nu een freelancer (helpen van kinderen met studieproblemen) is.

En in mijn kleuter/lagere school had ik ook een paar speciale leerkrachten. Die periode was toch helemaal hel voor me (het aantal goeie leerkrachten dat ik daar had kan ik vlot op 1 hand tellen). Helaas besef je dan nog niet dat er zaken niet door de beugel konden: in één van de kleuterklassen werden kleuters als straf in een te klein hondenhok opgesloten, een andere kleuterleerkracht liet dan weer haar sigaretten en aanstekers overal rondslingeren, nog een andere kleuterleerkracht pestte sommige kleuters (en niet een beetje, sommige ouders hebben zelfs hun kinderen moeten weghalen; uiteindelijk is ze ontslagen, niet omwille van haar gedrag, maar omdat ze diefstal had gepleegd), ... Ik werd ook zwaar gepest op een bepaald moment, zo hadden ze me op een dag fysiek aangevallen (onder meer in het gezicht), ik had één keer verbaal kort terug gereageerd en wie kreeg er straf... ik omdat ik iemand had uitgescholden. Paar familieleden zijn toen naar school geweest om dit aan te klagen. De redenering waarom ik straf kreeg was omdat ik nog geen hopeloos geval was, dus straf nog effect heeft. Uiteindelijk moesten de anderen de volle 20! strafwoorden schrijven (echt een zware straf kuch). Eén van de moeders van de pesters zij vlakaf toen ze op het matje werden geroepen dat ik haar dochter uitdaagde: ze trapte in mijn val doordat ik heel vriendelijk en rustig was en daardoor een makkelijk doelwit was, en zwakkelingen die geen weerstand bieden vragen om gepest te worden!

Wat moet je daarop antwoorden.

Gelukkig komt met ouder worden vaak weerwraak haha, in het bijzonder als je meer bereikt dan zij die je viseerden. Mijn jeugd heeft me op bepaalde vlakken assertiever gemaakt (in het bijzonder op vlak van oneerlijk behandelen/mensen die profiteren/...), maar ergens blijft er wel iets introverts inzitten. Ik zal bv. niet snel zelf als eerste contacten leggen, en vertrouwen winnen duurt langer dan een weekje bij mij. Zo tekent je jeugd je leven. Al bij al heeft het me nu wel sterker gemaakt, maar de diepste littekens op vlak van vertrouwen zullen eeuwig blijven.
 
Bovenaan