de buren

DeletedUser10047

Guest
Weet er iemand waarop het toewijzen van je buren is gebaseerd? Want dit vind ik één van de minst goed uitgewerkte delen van dit spel. De ene keer zit je met heel zwakke buren (en je dus veel kan plunderen en medailles halen). De andere keer zijn ze echt veel te sterk. Ik heb momenteel 370000 punten en 40 buren hebben meer dan het dubbele (de top 10 zelfs meer dan een miljoen). Ik word gewoon afgeslacht en dan spreek ik nog niet voor mijn buren die maar 130000 punten hebben. Soms gebeurt het ook in het midden van de week. Sta je mooi op schema met je stand in de punten (torens) in de verschillende tijdperken, en de dag erna is het allemaal weg. Zou het gewoon niet beter zijn om iedereen buren te geven die ongeveer evenveel punten hebben en dat elke week te herbekijken? Bij sport gebeurt dit toch ook. Anderlecht of PSV laat je toch ook niet spelen tegen FC Huppeldepup.
Bv. zet de spelers die plaats 1500 tot 1550 hebben bij elkaar. Als je op het einde van de week dan plaats 1495 hebt bereikt, ga je naar een hogere klasse (plaats 1450 tot 1499). Omgekeerd kan het ook. Zo blijft het voor iedereen eerlijk en spannend. Wat denken jullie hiervan, moderators en spelmakers?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser275

Guest
Een buurt is niet gebaseerd op basis van punten. Dat was oorspronkelijk wel zo, maar dat was niet goed.
Dit omdat je dan spelers van verschillende tijdperken in 1 buurt had en de kleinste spelers (bijna) niemand konden aanvallen omdat ze niet sterk genoeg waren.

Nu is een buurt gebaseerd op je onderzoeksboom (tijdperk). Daardoor zal een buurt nu bestaan uit spelers maximaal uit 3 verschillende tijdperken en dan gaat het over 3 opeenvolgende tijdperken zoals bijvoorbeeld vm - hm - lm.
Dat zorgt ervoor dat spelers in een buurt nu ongeveer even sterk zijn en zelf de kleinste spelers van een buurt een groot deel van zijn buurt kan aanvallen.
 

DeletedUser9500

Guest
nou hier heb je volgens mij ook niet helemaal gelijk in want ik zit met toekomst spelers als buren terwijl ik zelf in progressieve tijdperk zit. Niet helemaal eerlijk dus?? en dan zijn er zelfs nog mensen die lager zitten dan ik.

Het eerlijkste is dus dat je nieuwe buren krijgt als je een ander tijdperk in gaat dus iedereen strijdt tegen hetzelfde tijdperk..... of klinkt dit nu heel raar?
 

DeletedUser275

Guest
nou hier heb je volgens mij ook niet helemaal gelijk in want ik zit met toekomst spelers als buren terwijl ik zelf in progressieve tijdperk zit. Niet helemaal eerlijk dus?? en dan zijn er zelfs nog mensen die lager zitten dan ik.
Dat zou inderdaad niet mogen. Hiervoor mag je een support bericht indienen.

Het eerlijkste is dus dat je nieuwe buren krijgt als je een ander tijdperk in gaat dus iedereen strijdt tegen hetzelfde tijdperk..... of klinkt dit nu heel raar?
Raar niet, want dat was ook de bedoeling, maar het buurt indeling systeem werkt niet goed.
 
Volgens mij kan het nog gekker!
Blijkens de (voorbeeld) PMT-toren halen alle buren ongeveer hetzelfde aantal punten per gevecht. Eerlijk dus.
Nu is er deze week een nieuwe buur bijgekomen (vergelijkbaar tijdperk) die bijna 2,5 x het gemiddelde aantal punten per gevecht scoort.
Support noemt dat ook "een eerlijke toewijzing" ????
Naar mijn idee slaat die eerlijkheid dus nergens op als je op voorhand weet wie de kampioen in de tijdperktoren wordt. als die daar aanzienlijk minder voor hoeft te doen.
 

generaal bishmark

Actief lid
betreft buren , mogen het er meer zijn 55 is echt te weinig , daartussen zit jezelf en enkele gilde leden en vrienden ,als je alle provincies telkens snel veroverd al hebt en de expeditie volbracht , heb je maar 40 battle s per dag voor mij mogen de buren op zijn minste 100 zijn . en betreft tijdperken vind ik het goed verdeeld in 3 tijdperken , mijn tijdperk hoge mid , lage mid en ijzer.
 

generaal bishmark

Actief lid
Zit eindelijk GVG 80 veldslagen voor een sector te veroveren , zalig om te doen . geen gildes aangevallen maar zo een neutrale sector of hoe noem je dat NPC....GVG is voor mij het beste wat op FOE is ....super
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan