Boogschutters (fraude)

DeletedUser

Guest
Weet niet of een topic als deze bestaat maar het intreseerd me vrij weinig als er niet word gereageerd door de mederators

Ik word een beetje gek van die ijzertijd boogschutters.
Ik gebruik nu kruisboogschutters van de hoge middeleeuwen. Het is bekend dat ze 1 bereik minder hebben dan dat van de boogschutters. Heb der net iemand aangevallen met 8 kruisboog tegen 8 boogschutters. Ik won maar had nog 2 kruisboog over

Elke keer als er een kruisboog dood gaat moet ik 4 uur wachten terwijl een boogschutter 2 uur duurt.
Hier is een boogschutter dus duidelijk in het voordeel omdat de damage ook weinig verschilt want 2 aanvallen en de kruisboog is dood

Ik snap niet waarom de tijden om te trainen steeds meer worden naar mate je tijd verandert als de aanvallen toch bijna hetzelfde zijn.

Kan hier nou eindelijk iets aan gedaan worden. Voor mij apart gooien jullie de prijzen om te trainen omhoog
 

DeletedUser1869

Guest
Dat is part of the game.


Wist jij van te voren al dat hij 8 boogschutters had staan? Dan is je keuze voor 8 kruisboogschutters niet de meest verstandige. Dan kan je beter 4 cavalerie en 4 lichte melee eenheden sturen. Of als je het hebt 8 lange afstandseenheden. De trainingseenheden verschillen per tijdperk, dat hoort zo. Dat het voor jou nadelig uitpakt is jammer, maar helaas niet anders. In het bronstijdperk kost trainen maar 20 seconden. Dan kan je moeilijk ook koloniale eenheden in 20 seconden laten trainen. Een mannetje met een simpel speertje is minder moeilijk te produceren dan een soldaat met harnas en gesmede wapens.
 

DeletedUser2835

Guest
Waarom betitel je dat als Fraude?; omdat jij het anders gedaan had als spelmaker? Beetje vreemd.
Volgens mij is de huidige situatie prima, zoals je zelf al zegt, je wint de gevechten wel.
 

DeletedUser

Guest
kon geen goeie titel bedenken :p maar ik had het idd zeker anders gedaan. het is gewoon balen als je ergens 4 uur voor moet wachten en dat het dan binnen 2 klappen dood is door iets wat maar 2 uurtjes duurt.

klopt ik win maar de prijs is te groot. ik betaal liever 10x zoveel om te trainen dan dat ik uren moet gaan wachten tot mijn leger weer wat kan snappie of ben ik nou echt de enige die hier last van heeft
 

DeletedUser1869

Guest
Ik denk dat dat de opzet is. Het gaat niet alleen om, wat zet ik in, maar ook, val ik nu aan met de eventuele prijs die ik er voor betaal, of wacht ik liever nog even tot ik die nieuwe eenheid kan produceren waardoor ik minder verlies zou lijden. Het geeft een extra uitdaging. Je verdediging tegen plunderen is niet om 100% zeker te voorkomen dat je geplunderd wordt, maar om te zorgen dat eventuele plunderaars eerst wel nadenken voor ze jou aanvallen (ze zouden een groter verlies kunnen lijden dan dat het ze oplevert met plunderen, plus dat ze hun leger niet snel meer kunnen inzetten om anderen aan te vallen, tenzij ze diamanten gebruiken).
Voorbeeld: Ik zelf heb nu 4 commando's en 4 musketiers uit het koloniale tijdperk, en een sector van de Prinses Mycenia missies wordt verdedigd door 8 zware ridders uit de late middeleeuwen. Ik zou er van kunnen winnen, maar verlies waarschijnlijk wel wat musketiers. Ik kan ook wachten tot ik de grenadier kan produceren, waarmee ik waarschijnlijk alleen wat schade oploop omdat cavalerie tegen lichte en zware melee geen bonus heeft.
 

DeletedUser

Guest
Ten eerste: alleen de aanvaller moet zijn eenheden opnieuw aanschaffen/laten trainen, de verdediger hoeft dat niet.

Ten tweede: Dus is het verstandiger om met een zo zwak mogelijk leger te gaan aanvallen. Als hij 8 boogschuttertjes heeft, kun je beter zelf ook 8 boogschutters hebben. Door de zwakke AI win je dan nog, maar de schade die je hebt gelopen zit in boogschutters en niet in kruisboogschutters. Als je per se wil dat je punten meetellen voor de HME-toren, dan val je aan met 7 boogschutters en 1 kruisboogschutters.

Met fraude heeft het dus niets te maken. Er is ook geen probleem met de sterkte van de tegenstander, als je slimmer speelt kun je meer punten halen.
 

DeletedUser

Guest
Punt 3 of hij speelt het verkeerde spelletje ook dat kan.
Niet iedereen kan tactische spellen spelen.
 

DeletedUser2352

Guest
Vind het ook een part off the deal.
Vecht meestal zelf ook met lange afstand wapens ondersteund door boog- of kruisboog schutters. En dan weet je dat je er een aantal zal moeten opofferen. Gewoon meer produceren zeg ik dan.

En Rohirrim. Als je niets beters te doen hebt dan hier mensen af te zeiken zou ik me lekker stil houden. Als je er niet tegen kan dat mensen een bepaald onderwerp aansnijden waar ze moeite mee hebben moet je misschien het Forum niet meer lezen.

Wel zo rustig voor de rest zou ik zeggen.
 
Bovenaan