Bonus wetenschapper door laten tellen

DeletedUser3120

Guest
De wetenschapper geeft nu bij haven een bonus in punten. De kans echter dat je met die bonus ook een vaart kan skippen om in level te groeien is erg klein en daarmee maakt dit een zeer nutteloos persoon om mee te nemen. Op level 1 en 2 (en ik vermoed ook 3 en 4) heeft de wetenschapper zelfs een negatief rendement. Normaal is de groei namelijk per persoon 100, de wetenschapper levert er op niveau 1 15 punten bij en dat maakt dat er door de andere 3 personen in totaal 3 keer (100+15) = 345 punten kan worden verdiend. Als de wetenschapper niet mee was is dat 400 punten. Bij niveau 2 is dat 20 punten en wordt het dus 360 en ik vermoed dat niveau 3 en 4 respectivelijk 25 en 30 punten dus 375 en 390 punten op gaan leveren. Kortom nog altijd minder dan de 400 als je 4 nuttige mensen mee zou nemen. Ik tel expres de wetenschapper niet mee, omdat die verder geen nuttige bijdrage heeft behalve het niveau sneller verhogen. Pas bij level 5 (hoop ik) zal het een netto positief resultaat hebben. Maar dan nog geldt dat de bonus die je hebt verdwijnt bij het stijgen van een level. stel je zit op niveau 1 en je hebt een keer de wetenschapper (Niveau 1) mee gehad in de 4 keer dat je gevaren hebt dan heb je 415 punten, ga je dan nog een keer varen dan heb je in theorie 515 punten, maar die 15 punten raak je kwijt want op niveau 2 begin je weer bij 0.

Mijn voorstel is om die 15 punten gewoon door te laten tellen en niveau 2 in het voorgaande geval dus op 15 punten te laten beginnen. Anders wordt de kans dat de wetenschapper nuttig is zelfs voor de hogere niveaus (omdat ze niet altijd mee zal varen) wel heel erg klein. Dat ze in het begin geen verschil zal maken wil ik nog wel accepteren, maar nu maakt ze totaal geen verschil behalve dat ze een nuttige plek inneemt.
 

DeletedUser

Guest
Die wetenschapper is natuurlijk wel een investering die je moet maken. Het is een keuze of je daar gebruik van wil maken. Er zityten wel meer bemanningsleden tussen die geen enkele waarde meer hebben. Je hebt een vaartijd van 18 uur. Bemanninmgsleden die de reis versnellen hebben daardoor hun nut wel verloren, tenzij je midden in de nacht op wil staan.
 

DeletedUser3120

Guest
Hi Sl8yer,

Die investering kan ik begrijpen, waar het mij om gaat is dat de bonus die de wetenschapper levert ook naar het volgende level zou moeten doortellen en dus niet verdwenen zou moeten zijn als je een level stijgt. Op deze manier wordt de investering ten opzichte van het nut wel heel erg hoog, zeker omdat je de wetenschapper niet altijd kan meenemen.

Voor wat betreft de vaartijd verkorters, je kan als je dat zou willen er wel meer door kunnen varen, door eentje 's ochtends vroeg te laten starten kan je die aan het eind vand e avond nog een keer laten varen en dan de volgende dag overdag nog een keer. Waarmee je weer op 's ochtends vroeg uit zou komen. Hiermee zou je 3 keer in 2 dagen kunnen varen in plaats van 2 keer per 2 dagen. het is maar wat je wilt en hoe actief je bent.
Maar dit is een beetje off-topic.
 
Bovenaan