beter leger-beheer

DeletedUser10790

Guest
Goeden middag allemaal,

ik weet niet of dit idee al eerder geopend is/was (ik heb helaas te weinigtijd om dit uit te zoeken) maar hoop het niet en dat jullie het leuk en goed vinden.
het gaat om een beter en duidelijker leger beheer:
- op de unit portret duidelijk zichtbaar (bv: een "o")
- bij bestaande eigen soldaten een barak nr (bv "2")
optioneel:
- ook leuk zou zijn dat als soldaat het lang overleefd deze een hogere rang krijgt (streepjes/sterretjes?) en misschien iets sterker word

groet,

Rogo137
 

DeletedUser

Guest
- op de unit portret duidelijk zichtbaar (bv: een "o")

Bedoel je dit om de onafhankelijke eenheden te kunnen onderscheiden van de eenheden uit je barakken? Dit is er al in het spel. Je kan op je pc via instellingen aangeven of je een indicator wil voor de onafhankelijke eenheden.

Op de app heb ik niet meteen een idee waar je die instelling kan terugvinden (staat precies niet tussen de opties daar) maar als je het eenmaal aangezet hebt in de browserversie dan wordt het oranje lintje in de rechterbovenhoek ook getoond in de app bij onafhankelijke eenheden.


- bij bestaande eigen soldaten een barak nr (bv "2")

Lijkt me wel handig om zo te kunnen identificeren van welke barak een soldaat is.


optioneel:
- ook leuk zou zijn dat als soldaat het lang overleefd deze een hogere rang krijgt (streepjes/sterretjes?) en misschien iets sterker word

Hoe zie je dat sterker worden?

Ik vind het op zich wel een leuke extra dimensie als je eenheden ook kunnen levellen of van rang kunnen stijgen. Dit moet alleen wel goed uitgewerkt worden zodat het gevechtsysteem in balans blijft.
 

DeletedUser

Guest
ik zou zeggen op dezelfde manier waarop je ziet dat ze zwakker zijn ( rood aan het eind )
dan zou je ze bv geel aan het begin kunnen maken

Dit zou een manier kunnen zijn om het weer te geven maar ik doelde meer op een plan. Eenheden sterker laten worden, kan op verschillende manieren.

Je kan ze bijvoorbeeld meer levenspunten geven, hun aanvals- of verdedigingskracht verhogen door middel van een percent of vast getal, een reductie op schade, iets toevoegen waardoor er een kleine kans is dat een aanval op die sterkere eenheden ontweken wordt door die sterkere eenheden, ze een beetje sneller terug aan de beurt laten komen,...
De mogelijkheden om eenheden sterker te laten worden, zijn uitgebreid.

Ook moet er dan nagedacht worden over wanneer je ze laat sterker worden. Mij lijkt het een goed idee om ze dan enkel maar te laten stijgen als je ermee vecht als aanvaller. Dan moet er ook nog bepaald worden waar je ze laat stijgen: PvP gevechten, gilde expedities, gilde versus gilde en/of dagelijkse missies.

Het visuele lijkt me het eenvoudigste aspect... je kan ergens een militair rang symbooltje tonen in een hoek op de eenheid om te zien of je eenheid nu bijvoorbeeld soldaat, korporaal, sergeant, enzovoort... is.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
En wat denk je dat dit betekent voor legerbeheer? Je krijgt nu max 20 gezonde eenheden te zien. worden dat er dan 20+ de versterkete, of ben je altijd gedwongen de versterkte eenheden te gebruiken? Met GvG waar komen die versterkte eenheden terecht in het rijtje? Ik denk dat het tamelijk onhaalbaar is met de huidige opzet.
 

bonke35

Actief lid
ik denk niet dat het zal gebeuren maar mocht het zo zijn dan zou ik de bovenste rij gebruiken voor versterkte eenheden en de onderste dus voor de niet versterkte eenheden
ook denk ik dat er een maximaal aantal van 20 versterkte eenheden te maken mogen zijn
een leger bestaat namelijk niet alleen maar uit generaals :)
een eenheid zou dan alleen maar sterker mogen worden na een bijna dood ervaring :) dus laten we zeggen dat ie na een aanval nog maar 20 % van zijn leven over heeft
na genezen zou die dan 10 % extra kunnen krijgen
na 10 aanvallen zou die dus op een extra 100 % staan en dat zou dan de max zijn
je moet dus elke keer als je een aanval doet die legereenheid in de gaten houden, zorgen dat ie een paar klappen krijgt om die 20 % te halen, krijgt ie teveel klappen dan is die dood en kan niet meer terugkomen ( ook niet met dia's )
oww en de versterkte legereenheden mogen niet gebruikt worden tegen buren, alleen gvg, kaart, en ge
mochten ze wel gebruikt kunnen worden tegen buren dan zou je ze ook in je verdediging mogen zetten
 
Laatst bewerkt:

Wildstorter

Actief lid
Tuurlijk, maak het allemaal nog groter in dat beperkte menu. Het enige zinvolle zou een extra tab zijn voor de eenheden zonder tijdperk (drummer, schurk, vaandeldrager) zodat je niet iedere keer opnieuw dat hele eind hoeft te scrollen naar je schurken.

En eenheden die sterker worden nadat ze bijna dood zijn gegaan? Ik zou zeggen dan haal er een paar ledematen af en maak ze zwakker xD
 
Bovenaan