Beste verdediging tegen 8 katapulten

DeletedUser

Guest
Ik word momenteel lastig gevallen door een goede buur die 8 katapulten heeft staan en daarmee ook aanvalt. Ik vraag me af wat nu de beste verdediging is. (afgezien van ook 8 katapulten, maar die heb ik nog niet) Ik heb huurlingen, ballista's en bogen ter beschikking. Ik dacht zelf aan 4 huurlingen en vier ballista's als max. haalbare. De boogjes zijn nml. in één schot weg. En ja katapulten ga ik ook z.s.m. bouwen.
 

DeletedUser

Guest
er zijn 2 katapulten nodig om 1 boog uit te schakelen, of het moet een al beschadigde boog zijn.

4 huurling en 4 balista's of 4 huurling en 4 bogen of 8 balista's, maakt op zich niet zoveel uit want ze gaan er toch aan geloven met 8 katapulten. 1 huurling zijn meestal 3 katapult schotten voor nodig, dus 8 huurling zou ook kunnen maar met een veld met veel heuvels/rosten e.d. zijn ze ook al dood voordat ze bij de katapulten zijn.
 

DeletedUser

Guest
Je zal niet winnen met de units die je hebt. Het beste is om te kiezen voor 8balista zodat je hem het meeste damage doet en het voor hem dus niet meer rendabel is jou aan te vallen. 4katapult 4huurling gaat ook niet werken want in de eerste ronde heeft ie je katapulten al kapot en nog genoeg tijd om je huurlingen af te maken...

Oh wacht, volgens mij ben ik degene die je elke keer aanvalt:D
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Ja zoiets dacht ik al ;-) De optie van vier huurlingen en vier ballista's lijkt me dan het meest schade doen, aangezien de huurlingen in twee stappen aan de overkant zijn, gaat dat toch katapulten kosten ik dacht aan minstens twee of misschien vier katapulten omdat de huurlingen 13 aanval hebben schakelen ze wel in één keer een katapult uit. Het gaat er nu idd om om het niet-rendabel te maken om aan te vallen, totdat m'n katapulten klaar zijn.
 

DeletedUser

Guest
Als je wat meer plaats zou hebben voor een ander gebouw, zou ik eerder gaan voor bereden bogen. Snel ter plaatse en kunnen ook meestal direct schieten. Met de huidige eenheden zou je best voor je huidige combinatie (4 huurlingen en 4 ballista's) gaan. Mij lijkt het dat dit toch de minst slechtste oplossing is tegen de 8 katapulten. Of je er mee gaat winnen, kan, maar dat gaat vooral aan het terrein liggen, denk ik dan.
 

DeletedUser1655

Guest
Eens met skoopy... 8 bereden boogjes doet wonderen... direct bij aanvang 3 a 4 catapults afgeschreven. Zelfs tegen 8 trebo's maak je een toekomstige inval minder aantrekelijk.
Maar 8 balistas kan ook wel - zelfs tegen een batterij trebo's zijn ze zeer effectief :) (ze schieten om en om)
 

DeletedUser2010

Guest
8 berkersers neerzetten die zijn heel effectief tegen 8 trebo's en lager dan dat.
winnen doe je het gevecht niet, maar de aanvaller zal minimaal 3 en mogelijk zelfs 4 trebo's verliezen wat het stukken minder aantrekkelijk maakt om aan te vallen.
 
Bovenaan