Beste/slechtse GG

DarthRonin

Actief lid
GT is daarentegen een soort van foute guilty pleasure vermoed i

Ik vind het een interessant ding hoor, zelfs als ik hem nergens heb staan.

De lol van een afgeslagen plundering in combinatie met goedjes die je desnoods in de gildekas kunt storten....
Ik kan me wel voorstellen dat iemand hem heeft staan gezien het formaat van maar 9 vakjes.
 

nietje52

Actief lid
@Vlad, waarom is een Ruimtevrachtschip zinloos?
Tenzij je bedoelt dat je je te goed voelt om onderhandelingen te doen geeft hij dezelfde prijzen als een HC die ik in je rij niet zie staan.
Bovendien geeft de RVS de speciale goedjes die je door de lastige tijdperken helpen.
 

Atreus

Lid
Ah, sarcasme wegens gebrek aan steekhoudende argumenten....schattig
Je stad vol leggen met aanvalsgebouwen, je moet ze ook krijgen van evenementen of de kans hebben om ze te kopen bij de antiquair. Niet iedereen is uren per dag online
Doe mij eens een plezier. Vecht tot je maximum in de GS. Zet dan pas je zwaarste vechtbonus aan in de taveerne en gebruik een 20% aanvalsflesje. Eenmaal je een stevige aanvalsbonus hebt (> 1000) maakt het allemaal niet heel veel verschil meer. Je hebt massa aanvalsgebouwen nodig om een gevecht of 5 verder te geraken. Als je die plaats gebruikt voor Inno of Cape, ben je wel zeker van de FP inkomsten.
Ook niet elke gilde of speler haalt zijn hart op in de GS om daar zijn FP's uit te halen.
Gebouwen die nuttig zijn voor je gilde of dorp. Is elke gilde dan gefocused op het bouwen van kampen in de GS of om tot uitputting > 100 te geraken? Voor mijn dorp zijn de FP's nuttig, dankzij de grote dag inkomsten vliegen mijn andere GG's nu de hoogte in. Voor de gilde is het nuttig om leden te hebben die elkaar helpen in het spel in een leuke omgeving. Eenmaal je een hoge Arc hebt en SW, heeft zo'n gilde niet meer nodig.
Oh ja, ik heb elke GG die Fp's opbrengt op 100 staan, zelfs olifantensets liggen en terrasboerderijen .. en ik vecht tot uitputting 90 in de GS. Moet dat echt meer zijn? Ik ben heel tevreden over mijn dorp.
Jouw keuze van perfecte GG, is niet voor iedereen zo!
BMW, met al die eventgebouwen die je nu krijgt, is die best een meerwaarde
Net zoals RVS, hoe kan HC goed zijn en RVS niet (eenmaal je eind toekomst zit of begin Arctische)?
Het is snel gezegd dat cape 10 jaar duurt eer je de terug verdiend. Gek, ik heb op 2 jaar al winst
 
@Vlad, waarom is een Ruimtevrachtschip zinloos?
Tenzij je bedoelt dat je je te goed voelt om onderhandelingen te doen geeft hij dezelfde prijzen als een HC die ik in je rij niet zie staan.
Bovendien geeft de RVS de speciale goedjes die je door de lastige tijdperken helpen.
Los van het feit dat onderhandelen fakking veel tijd kost en vreselijk veel goedjes verspilt is het een vreselijke bezigheid. Enkel interessant voor linkse pacifisten die verkeerde keuzes hebben gemaakt in de bouw van hun stad
 

Atreus

Lid
Los van het feit dat onderhandelen fakking veel tijd kost en vreselijk veel goedjes verspilt is het een vreselijke bezigheid. Enkel interessant voor linkse pacifisten die verkeerde keuzes hebben gemaakt in de bouw van hun stad
Onderhandelen in de eerste ontmoetingen van de GE kost je niets en amper tijd. Eenmaal vanaf tijdperk Mars kun je onderhandelen op de continenten. Keuze uit 4 goederen waarvan er meestal 1 munten is en de andere voorraden. Kost je dus ook geen massa goederen
 

Atreus

Lid
Wie spreekt over 5000 onderhandelingen???? RVS geeft je kans op beloning op de x onderhandlingen .. en 10 is al een hoge RVS
 

DarthRonin

Actief lid
@Vlad, waarom is een Ruimtevrachtschip zinloos?
Tenzij je bedoelt dat je je te goed voelt om onderhandelingen te doen geeft hij dezelfde prijzen als een HC die ik in je rij niet zie staan.
Bovendien geeft de RVS de speciale goedjes die je door de lastige tijdperken helpen.

Niet dat ik de term zinloos zomaar gebruik voor dat GG, maar RVS vergelijken met HC gaat op een aantal punten mank.
1. zeker op lagere tijdperken levert de HC zoveel voorraden op dat je verder geen voorradenproductie meer nodig hebt.
2. RVS geeft t/m TK medailles die volop te krijgen zijn op andere manieren en die AT goedjes heb je op een gegeven moment ook wel genoeg en blijkbaar geeft ie nu net bovenmatig vaak dat spul.
3. 9x vechten heb je heel snel gedaan als je een beetje aanvalsbonus hebt en dus volledig op automaat kunt meppen.
4. onderhandelingen zijn niet elke dag makkelijk te vinden, 9x vechten kan ook op dagen dat er geen GSP/GE is door op PvP/Buren te meppen.
5. HC zou ik in een laag tijdperk zetten, RVS hoogstens in AT/OT en gelijk levelen om zo de speciale goedjes voor de tech ineens te scoren zodat je snel door die tijdperken kunt racen en dan vraag ik me nog af of het de moeite waard is.

Als je RVS pas in AT/OT zet zijn de goedjes en FP die je krijgt lang niet meer zo hard nodig als in lagere tijdperken.
Daarom denk ik dat een RVS lang niet zo bruikbaar is als een HC die ik zelf ook niet zie als essentieel GG.
 

Atreus

Lid
FP waarvan je dus vervolgens geen idee hebt waar je ze kwijt moet en dus maar in je Inno/HS/Cape dumpt met een terugverdientijd van 10+ jaar....goed punt...
Laatste poging
Ik breng nu mijn cape van 100 naar 110 => 38.771 FP
Jij je Zeus van 100 naar 110 => 24.004 FP

Ik heb 10 FP per dag meer => terug gewonnen: lange tijd
Jij hebt 5% aanval meer, kun je niet eens 1 gevecht meer doen in GS => terug gewonnen: NOOIT
 
Hoeveel FP’s denk jij dat wij binnenharken als we 5.000 gevechten hebben gedaan?

(en ik heb daarnaast óók mijn Cape, Hagia, CDM en AO etc op 90+ staan hoor dus ik ben niét tegen het spekken van die GG’s. Ik zeg alleen dat die qua FPs minder opleveren dan 5.000 gevechten )
 

DarthRonin

Actief lid
Laatste poging
Ik breng nu mijn cape van 100 naar 110 => 38.771 FP
Jij je Zeus van 100 naar 110 => 24.004 FP

Ik heb 10 FP per dag meer => terug gewonnen: lange tijd
Jij hebt 5% aanval meer, kun je niet eens 1 gevecht meer doen in GS => terug gewonnen: NOOIT

1. Goed om te zien dat je eindelijk door hebt dat je alleen kunt tellen met wat je extra krijgt en dat je dus 11 jaar ELKE dag moet innen om die FP terug te verdienen voordat je winst gaat maken.

2. Ik heb nog nergens een Zeus op 100 staan, dus Zeus van 100 naar 110 brengen zit er voor mij niet in.

3. Dit is dus ook waarom ik aan geef dat FP productie niet zo belangrijk is als velen denken, zeker als je FP productie verhoogt om het verhogen van de FP productie.

Zie je nu zelf nog steeds niet in waarom het zo ridicuul is om een GG te plaatsen wat alleen maar je FP productie verhoogt terwijl je tegen de tijd dat je er winst op gaat maken eigenlijk niks meer aan die productie hebt?
Dat heet vooruit kijken.

Tenzij je doel in dit spel puur en alleen is om een zo hoog mogelijke FP inning te hebben in je dorp.
Maar dan past je advies alleen als iemand ook dat doel heeft en dat is iets wat ik persoonlijk niet zal adviseren.
 

Atreus

Lid
Vrijdag 19:44 zeg je
Essentieel: Arc, CF, Alca, Zeus, DvA, CDM, AO, TL.
Handig: RT, HC, Kraken.
Handig voor Gilde: SW.
Onnodig: al het andere.

Zaterdag 17:44 zeg je
Als al je andere FP GG's op 100 staan ben je duidelijk van plan nog een jaar of 10 te spelen aangezien die lvl 100 CC terug verdienen al bijna 9 jaar duurt als je ook elke dag kunt innen

Weerleg ik door te zeggen dat Cape niv 100 zich op 2 jaar terug verdient

Zaterdag 22:21 zeg je
Dat heet jezelf rijk rekenen.

Zaterdag 23:26 zeg je
Hoe weinig een extra level van een goed gebouw ook toe voegt, het is altijd meer dan een extra level op een gebouw wat alleen maar 1 extra FP geeft die je nooit terug verdient.

Aangezien jij Zeus een essentieel gebouw vindt ...
Ik geef je een volledig antwoord op je verwijtende "gebrek aan steekhoudende argumenten"
Met als enige reactie van jou "FP waarvan je dus vervolgens geen idee hebt waar je ze kwijt moet en dus maar in je Inno/HS/Cape dumpt met een terugverdientijd van 10+ jaar....goed punt... "
Povere reactie op het feit dat niet elke gilde de GS wilt domineren en niet iedereen zijn FP's uit GS haalt

Je opmerking weerleg ik voor de laatste maal
En dan krijg ik bovenstaande flauwe reactie.

1. Blijft feit dat cape niv 100 zich na 2 jaar terug verdient
2. Je int dus massa Fp's per dag .. en stopt ze niet in GG's? Enkel Arc?
3. FP productie is belangrijk .. nogmaals .. als je niet de FP's uit de GS wilt halen

Zie je zelf niet dat het riducuul is om steeds halfslachtige antwoorden te geven om toch maar het laatste woord te hebben?
Investeren in Gg's die FP's produceren als je geen massa inkomsten pakt uit GS, heet vooruit kijken

Doe wat je wenst. Ik reageer niet meer
 
Bovenaan