Beste/slechtse GG

DeletedUser

Guest
wuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuut is dit iets nieuws mss?

*Als het volgende tijdperk er komt wordt Babel een goederenfabriek uit progressief*

is dit zo?:eek:...heb dit nergens nog niet gezien dat een toren van babel verandert in een goederenfabriek :wacko:

maar babel verandert dus niet,geen EEN GG verandert in een goederen gebouw!

babel is bv wel leuk als je net bent begonnen,maar dat GG veranderen in een goederegebouw dat wist ik nog niet:D

Dan heb jij Babel dus veels te vroeg weggedaan. Nieuw is het absoluut niet. Hoe kan je nu zoiets gemist hebben? :wacko:
 

DeletedUser5820

Guest
Een GG is past numero uno als je er zelf wat aan hebt. Als je veel goederen nodig hebt kan je best babel neerpoten, maar die extar inwoners kunnen je tevredenheid wel irriteren en aangezien Pharos toch meer sponsoren heeft, raad ik iedereen aan om die neer te zetten. Ik heb mijn Babel al staan sinds de HME en ik zit nu in modern en hij is niveau 5. :wacko:
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Een GG is past numero uno als je er zelf wat aan hebt. Als je veel goederen nodig hebt kan je best babel neerpoten, maar die extar inwoners kunnen je tevredenheid wel irriteren en aangezien Pharos toch meer sponsoren heeft, raad ik iedereen aan om die neer te zetten. Ik heb mijn Babel al staan sinds de HME en ik zit nu in modern en hij is niveau 5. :wacko:

Wat betekent past numero uno????

Een Babel op niveau 5 levert 360 inwoners. Als je daar al last van hebt doe je iets niet goed.
 

DeletedUser5742

Guest
Of de toren van Babel goed of slecht is hangt af van wat je op dat moment nodig hebt. Tot en met het progressieve tijdperk is het een goede GG. Goedkoop, kost weinig ruimte en produceert een goed aantal goederen. Een topper om mee te beginnen. In het lijstje dat ik eerder maakte stond de toren van Babel vrij ver onderaan omdat deze in mijn situatie niet bruikbaar meer is.

Na het progressieve tijdperk vind ik het een minder goede GG. Je ontvangt relatief weinig ongeraffineerde goederen vergeleken met een San Marco of Royal Albert Hall. De meeste spelers hebben ongeraffineerde goederen niet nodig en willen deze omzetten in geraffineerde goederen. Omdat de goederen uit Babel willekeurig zijn, is de realiteit dat je voor het maken van geraffineerde goederen vrij weinig hebt aan de toren van Babel. Je zal alsnog goederengebouwen nodig hebben om te zorgen dat je voldoende ongeraffineerde goederen binnen krijgt om geraffineerde goederen te blijven produceren. De goederen die de toren van Babel levert zijn eigenlijk een druppel op een gloeiende plaat als je het simpelweg over goederenproductie hebt.
 

DeletedUser5986

Guest
Mijn GG waarderingen

Mijn GG's waarderingen zijn

Babel= Matig, Klein, Tevredenheid OK, Goederen tot Modern OK, Daarna matig, Opties op goed na PMT Design slecht.Productiekosten matig:confused:
Zeus=Goed, Erg Klein, helaas maar 1 functie, zou ook wat defence moeten geven zodat beginnende spelers minder uitgebuit worden door hogere spelers. Design Goed, Productie kosten OK:)
Colloseum= Ver Beneden Modaal, doordat ie minstens 8 vakjes te groot is vergeleken met de opbrengst als Medailles en Tevredenheid. Productie kosten OK Design ok:(
Pharos=Erg goed, Goederen bonus Super, Voorraden tot Modern super, daarna matig,Design OK, Productie kosten OK:D
Hagia Sophia= Beneden Modaal, doordat ie minstens 6 vakjes te groot is vergeleken met de opbrengst als FP's en Tevredenheid.Productie kosten OK, Design lelijk:wacko:
Dom van Keulen=Goed, Formaat, en opbrengst munten en Combat bonus goed gebalanceerd. Design Matig, Productie kosten iets te hoog.:cool:
Hagia Sophia= Goed, Formaat iets aan de te grote kant vergeleken met de opbrengst (2 vakjes ongeveeer), Design oerlelijk, maar Muntenverdubbelaar is super en goederen OK tot Modern daarna matig. Productie kosten OK:cool:
Notre Dame=Beneden Modaal, wel klein oppervalk maar geeft alleen wat muntjes (erg weinig) en weer tevredenheid die al zo vaak gegeven wordt door GG's. Design MatigProductie kosten OK:(
Basilius=Goed, eindelijk een defencegebouw, Defence mag alleen wel hoger, muntjes OK, oppervlak Goed,Productie kosten OK:p
Castle del Monte=Matig, Oppervlak OK, Combatbonus OK, FP bonus mag beduidend beter (gewoon 1 erbij per level is beter, ipv per 2 levels!!), Design Matig.Productie kosten Iets aan de hoge kant:)
Deal Castle= Goed, Formaat iets aan de te grote kant vergeleken met de opbrengst (4 vakjes ongeveeer, haal de hoeken eraf!!), Medaille opbrengst OK, Defence OK (heb je ook hard nodig)., Design goed,Productie kosten OK:)
Frauenkirche von Dresden=Beneden modaal, Formaat goed, Tevredenheid Matig, Munten Beneden Modaal, Design oerlelijk.Productie kosten te duur:(
Royal Albert Hall=Goed, Formaat, duidelijk aan de te grote kant vergeleken met de opbrengst (minstens 4 vakjes, haal de hoeken eraf!!), Voorraaden verdubbelaar Super, Goeederen OK tot Modern daarna Matig. Design Matig,Productie kosten te duur:)
Capitool= Goed,Formaat iets aan de te grote kant vergeleken met de opbrengst (2 vakjes ongeveeer), Eindelijk weer mensen erbij Goed, voorraden OK, Design Lelijk, het echte gebouw is veel witter en mooier.Productie kosten te duur:confused:
Chateaux Frontenac= Goed, Formaat Goed, Questbeloning verhoger mag wel iets beter(5-10% verbetering bv), Muntjes OK, Design, mooiProductie kosten OK:cool:
Alcatraz=Matig, Leuk wat gratis soldaatjes, maar dan moet je wel eerst dat gebouw hebben om ze te maken, zou beter zijn om gewoon de helft minder soldaten te geven en dan zonder gebouw vereiste). Tevedenheid OK, Formaat iets aan de te grote kant vergeleken met de opbrengst (6 vakjes ongeveeer), Design, Goed, Productie kosten iets te duur:)
Space Needle= Slecht, Formaat aan de te grote kant vergeleken met de opbrengst (6 vakjes ongeveeer),Munten te weinig(vergeleken met tijdperk gelijke gebouwen), tevredenheid (alweer? ) Matig, Design OK,Productie kosten veels te duur:mad:
Atomium= Slecht voor niet GvG'rs, Matig voor GvG'rs, Formaat iets aan de te grote kant vergeleken met de opbrengst (4 vakjes ongeveeer, haal ook hier de hoeken eraf), Goederen voor kas Matig, Tevredenheid Matig, Design Goed,Productie kosten te duur:mad:
Habitat= Kan ik nog niet veel over zeggen, dus Matig, Mensen (eindelijk weer lijkt wel goed,Munten weinig, Design Redelijk. Formaat iets aan de te grote kant vergeleken met de opbrengst (6 vakjes ongeveeer),Productie kosten OK (vooralsnog):confused:
Cape Carnaval= Slecht, Formaat veels te groot vergeleken met de opbrengst (10vakjes ongeveeer), maar 1 opbrengst, wat luizige FP's,Design Lelijk.Productie kosten veeels te duur:mad:
Observatorium=Nutteloos voor niet GvG'rs, Matig voor GvG'rs, Formaat goed, GvG defence bonus matig, GvG goederenkas Matig, Design Ok, Productie kosten OK

Mijn Ideeen voor nieuwe GG handelingen;
1 Meer mensen,
2 Meer Defence
3 Iets wat je bouwtijd/kosten verlaagd
4 Iets wat je uitbreidingen geeft (mijn idee hierin is dat je een maal per dag--zoals elke GG--met goederen/munten EN voorraden elke keer een vakje in een normale uitbreiding kan kopen, en elke GG level hooguit een uitbreiding kan sparen zo. Zou iets moois zijn met huidige tijd of daarna, waar we onvructbare grond goed maken voorons
5 een kleine Gg (4x4 ofz 3x3) die willekeurig een random goed(elk Era gelijk of lager), of random soldaat (elk Era gelijk of lager), of n vast hoeveelheid vooraden of munten geeft naar era.
 

DeletedUser

Guest
Mijn GG's waarderingen zijn

Babel= Matig, Klein, Tevredenheid OK, Goederen tot Modern OK, Daarna matig, Opties op goed na PMT Design slecht.Productiekosten matig:confused:
Zeus=Goed, Erg Klein, helaas maar 1 functie, zou ook wat defence moeten geven zodat beginnende spelers minder uitgebuit worden door hogere spelers. Design Goed, Productie kosten OK:)
Colloseum= Ver Beneden Modaal, doordat ie minstens 8 vakjes te groot is vergeleken met de opbrengst als Medailles en Tevredenheid. Productie kosten OK Design ok:(
Pharos=Erg goed, Goederen bonus Super, Voorraden tot Modern super, daarna matig,Design OK, Productie kosten OK:D
Hagia Sophia= Beneden Modaal, doordat ie minstens 6 vakjes te groot is vergeleken met de opbrengst als FP's en Tevredenheid.Productie kosten OK, Design lelijk:wacko:
Dom van Keulen=Goed, Formaat, en opbrengst munten en Combat bonus goed gebalanceerd. Design Matig, Productie kosten iets te hoog.:cool:
Hagia Sophia= Goed, Formaat iets aan de te grote kant vergeleken met de opbrengst (2 vakjes ongeveeer), Design oerlelijk, maar Muntenverdubbelaar is super en goederen OK tot Modern daarna matig. Productie kosten OK:cool:
Notre Dame=Beneden Modaal, wel klein oppervalk maar geeft alleen wat muntjes (erg weinig) en weer tevredenheid die al zo vaak gegeven wordt door GG's. Design MatigProductie kosten OK:(
Basilius=Goed, eindelijk een defencegebouw, Defence mag alleen wel hoger, muntjes OK, oppervlak Goed,Productie kosten OK:p
Castle del Monte=Matig, Oppervlak OK, Combatbonus OK, FP bonus mag beduidend beter (gewoon 1 erbij per level is beter, ipv per 2 levels!!), Design Matig.Productie kosten Iets aan de hoge kant:)
Deal Castle= Goed, Formaat iets aan de te grote kant vergeleken met de opbrengst (4 vakjes ongeveeer, haal de hoeken eraf!!), Medaille opbrengst OK, Defence OK (heb je ook hard nodig)., Design goed,Productie kosten OK:)
Frauenkirche von Dresden=Beneden modaal, Formaat goed, Tevredenheid Matig, Munten Beneden Modaal, Design oerlelijk.Productie kosten te duur:(
Royal Albert Hall=Goed, Formaat, duidelijk aan de te grote kant vergeleken met de opbrengst (minstens 4 vakjes, haal de hoeken eraf!!), Voorraaden verdubbelaar Super, Goeederen OK tot Modern daarna Matig. Design Matig,Productie kosten te duur:)
Capitool= Goed,Formaat iets aan de te grote kant vergeleken met de opbrengst (2 vakjes ongeveeer), Eindelijk weer mensen erbij Goed, voorraden OK, Design Lelijk, het echte gebouw is veel witter en mooier.Productie kosten te duur:confused:
Chateaux Frontenac= Goed, Formaat Goed, Questbeloning verhoger mag wel iets beter(5-10% verbetering bv), Muntjes OK, Design, mooiProductie kosten OK:cool:
Alcatraz=Matig, Leuk wat gratis soldaatjes, maar dan moet je wel eerst dat gebouw hebben om ze te maken, zou beter zijn om gewoon de helft minder soldaten te geven en dan zonder gebouw vereiste). Tevedenheid OK, Formaat iets aan de te grote kant vergeleken met de opbrengst (6 vakjes ongeveeer), Design, Goed, Productie kosten iets te duur:)
Space Needle= Slecht, Formaat aan de te grote kant vergeleken met de opbrengst (6 vakjes ongeveeer),Munten te weinig(vergeleken met tijdperk gelijke gebouwen), tevredenheid (alweer? ) Matig, Design OK,Productie kosten veels te duur:mad:
Atomium= Slecht voor niet GvG'rs, Matig voor GvG'rs, Formaat iets aan de te grote kant vergeleken met de opbrengst (4 vakjes ongeveeer, haal ook hier de hoeken eraf), Goederen voor kas Matig, Tevredenheid Matig, Design Goed,Productie kosten te duur:mad:
Habitat= Kan ik nog niet veel over zeggen, dus Matig, Mensen (eindelijk weer lijkt wel goed,Munten weinig, Design Redelijk. Formaat iets aan de te grote kant vergeleken met de opbrengst (6 vakjes ongeveeer),Productie kosten OK (vooralsnog):confused:
Cape Carnaval= Slecht, Formaat veels te groot vergeleken met de opbrengst (10vakjes ongeveeer), maar 1 opbrengst, wat luizige FP's,Design Lelijk.Productie kosten veeels te duur:mad:
Observatorium=Nutteloos voor niet GvG'rs, Matig voor GvG'rs, Formaat goed, GvG defence bonus matig, GvG goederenkas Matig, Design Ok, Productie kosten OK

Mijn Ideeen voor nieuwe GG handelingen;
1 Meer mensen,
2 Meer Defence
3 Iets wat je bouwtijd/kosten verlaagd
4 Iets wat je uitbreidingen geeft (mijn idee hierin is dat je een maal per dag--zoals elke GG--met goederen/munten EN voorraden elke keer een vakje in een normale uitbreiding kan kopen, en elke GG level hooguit een uitbreiding kan sparen zo. Zou iets moois zijn met huidige tijd of daarna, waar we onvructbare grond goed maken voorons
5 een kleine Gg (4x4 ofz 3x3) die willekeurig een random goed(elk Era gelijk of lager), of random soldaat (elk Era gelijk of lager), of n vast hoeveelheid vooraden of munten geeft naar era.

Zeus heeft geen deff bonus nodig want dan word het nog moeilijker om tegen wachtvuur spams te vechten
Hagia persoonlijk vind ik nog goed

De rest ben ik akkoord mee.
 

DeletedUser

Guest
Mijn Ideeen voor nieuwe GG handelingen;
1 Meer mensen,
2 Meer Defence
3 Iets wat je bouwtijd/kosten verlaagd
4 Iets wat je uitbreidingen geeft (mijn idee hierin is dat je een maal per dag--zoals elke GG--met goederen/munten EN voorraden elke keer een vakje in een normale uitbreiding kan kopen, en elke GG level hooguit een uitbreiding kan sparen zo. Zou iets moois zijn met huidige tijd of daarna, waar we onvructbare grond goed maken voorons
5 een kleine Gg (4x4 ofz 3x3) die willekeurig een random goed(elk Era gelijk of lager), of random soldaat (elk Era gelijk of lager), of n vast hoeveelheid vooraden of munten geeft naar era.


1 - Daarvoor kan je beter huizen neerzetten
2 - Wachtvuren en Tijgerrots nog niet genoeg?
3 - Dat iets is een Hall of Fame
4 - Overwinningstorens zijn daar goed voor.
5 - Je bedoelt zoiets als een oase?

Zo veel onderlijning in zo'n lang verhaal maakt het helaas wel irritant om te lezen. Ik zou dat wat matigen.
 

DeletedUser5742

Guest
Hagia Sophia= Beneden Modaal, doordat ie minstens 6 vakjes te groot is vergeleken met de opbrengst als FP's en Tevredenheid.Productie kosten OK, Design lelijk:wacko:
De Hagia Sophia is groot voor FP productie, maar je vergeet dat FP essentieel zijn voor het spel. Als de tech tree erop zit kan je alleen nog verder komen door FP's te investeren in GG's (met FP deals of gewoon in je eigen GG's steken). In dat geval is Hagia Sophia veel waardevoller dan een GG die goederen produceert of tevredenheid geeft.
Ik denk dat je het belang van FP's onderwaardeert als ik ook de andere FP GG's in je lijst bekijk.

Dom van Keulen=Goed, Formaat, en opbrengst munten en Combat bonus goed gebalanceerd. Design Matig, Productie kosten iets te hoog.:cool:
Deze GG bestaat niet, je bedoelde vast Dom van Aken ;)

Hagia Sophia= Goed, Formaat iets aan de te grote kant vergeleken met de opbrengst (2 vakjes ongeveeer), Design oerlelijk, maar Muntenverdubbelaar is super en goederen OK tot Modern daarna matig. Productie kosten OK:cool:
Je bedoelt hier de Basiliek van San Marco of niet :confused:

Notre Dame=Beneden Modaal, wel klein oppervalk maar geeft alleen wat muntjes (erg weinig) en weer tevredenheid die al zo vaak gegeven wordt door GG's. Design MatigProductie kosten OK:(
Volgens mij produceert de Notre Dame voorraden en geen munten. Voor de rest wel mee eens.

Castle del Monte=Matig, Oppervlak OK, Combatbonus OK, FP bonus mag beduidend beter (gewoon 1 erbij per level is beter, ipv per 2 levels!!), Design Matig.Productie kosten Iets aan de hoge kant:)
Deze snap ik niet. Castel del Monte is relatief klein voor een FP GG en geeft een gevechtsbonus. Beide erg bruikbare bonussen. Dat er 1 FP per 2 levels bij komt is juist heel normaal voor een GG. Alleen Cape Canevaral is een uitzondering. Ik zou zeggen dat iedereen deze GG gewoon nodig heeft om ver in het spel te komen.

Frauenkirche von Dresden=Beneden modaal, Formaat goed, Tevredenheid Matig, Munten Beneden Modaal, Design oerlelijk.Productie kosten te duur:(
Zwaar mee oneens. De Frauenkirche is de beste GG als het gaat om tevredenheid per oppervlak. Daarnaast is het de 2e kleinste goederenproductie GG.

Cape Carnaval= Slecht, Formaat veels te groot vergeleken met de opbrengst (10vakjes ongeveeer), maar 1 opbrengst, wat luizige FP's,Design Lelijk.Productie kosten veeels te duur:mad:
Ook mee oneens. Cape Carnaveral is een dubbele FP booster. Een normale FP GG geeft maximaal 6 FP op lvl 10. Ik heb bij Hagia al gezegd dat FP erg belangrijk zijn aan het einde van het spel.
 

DeletedUser

Guest
hagia is 42 vakjes voor 6fpen (lvl 10). 1KA levert 1fp en kost slechts 4 vakjes. 6KA kosten je dus 24 vakjes en leveren evenveel FPen als een hagia lvl 10 zonder de initiele investering van een paar duizend FPen. Ik denk dat robin zo een beetje beredeneert. *ja ik reken tevredenheid bewust even niet mee

betreft je frauenkirche. ik denk dat je de 3ekleinste bedoelt. babel en pharos zijn beiden kleiner namelijk ;)
Ook vind ik de tevredenheid magertjes. Het kost je weer een paar duizend FPen om uberthaubt een normale tevredenheid per opp te krijgen, en dit terwijl een willekeurig gewonnen diagebouw tijdens events vele malen beter is dankzij 1 simpele opknap.
Het mag dan qua opp het beste geven in return, maar je return op investment is dermate laag dat ik hem niet waard vind. Dan investeer ik mn FPen liever in aanvalsGGs en zo meer punten te scoren. Daarom staat deze bij mij voorlopig nog niet.
 

DeletedUser5820

Guest
Wat betekent past numero uno????

Een Babel op niveau 5 levert 360 inwoners. Als je daar al last van hebt doe je iets niet goed.

Sorry voor de slechte tekstfout. Numero Uno is nummer een. past is pas. Typfout. Babel is handig, maar als het niveau plots omhoog schiet en je burgers staan op het punt om te protesteren zou je misschien liever hebbe dat dat niet gebeurd. Maar veel probleem is dat ook weer niet. :)
 

DeletedUser4100

Guest
Ik vind de Pharos de allerbeste gg simpelweg de gg der gg's. De reden is heel simpel:

-compact (slechts 4x4)
-effectieve bonus (voorraden boost, op een redelijk level zelfs 100%>)
-extra goederen altijd welkom (zeker met in combinatie met de compacte grote van 4x4)

Kortom de beste gg met de meest tactische voordelen. De minste gg vind ik het coleseum
het forse formaat incombinatie met de lage bonussen (tevredenheid) en beperkte medailles
die fors lager zijn dan van Deal Castle maken het voor mijn inziens echt een mindere gg.

Middelmatige maar toch vrij goede gg's: Cape Caneveral; levert veel fp's en is tegelijk erg compact
en Alcatraz de gg is vrij fors maar de besparing van militaire gebouwen door de strafeenheden is de
gg echt een prima aanrader net als Frontenac die soms zelfs extra diamanten uit missies geeft.
 

DeletedUser

Guest
Pharos is inderdaad een must have maar ik denk dat san marco een nog grote must have is vanwege de munteboost, je kunt pharos altijd vervangen door Royal als je wilt!
 

DeletedUser4100

Guest
Klopt maar Royal is niet zo compact en een vrij forse gg. In de tijden waarin ruimte zeldzaam word
en elk hokje word omgekeerd om maximaal rendement te verwerven is een vrij compact gg zoals de
Pharos (meestal) welkomer en tactische voor het rendement. Dus vandaar dat het echt mijn onomstotelijke
#1 gg is.:)

Ja die San Marco is een goede gg door die munten boost. Helaas is er slechts één gg die dat doet en zien
veel mensen de waarde er niet van in waardoor het heel moeilijk is om een 2e munten booster te krijgen.
 

SwTim

Lid
Ejjj eindelijk een topic waar ik van leer, waar ik wat aan heb en om zo mijn keuzes kan maken!
 
Laatst bewerkt:
Als je nog wat wilt leren is het leuk hoor, maar het is al lang niet meer zo ingewikkeld.

Essentieel: Arc, Chateau Frontenac, Alcatraz

Handig: Dom van Aken, Zeus, Castlel del Monte, Terracotta (alles dat aanvalsbonus geeft)

Erg leuk bonussen: Himeji Castle, Ruimtevrachtschip, Blauwe Melkweg, Reliekentempel, evt. Vliegend Eiland, Cape Canaveral, Arctische Oranjerie, Kraken

Slecht: alles dat tevredenheid geeft en medailles

Goed voor beginners/slecht voor gevorderden: Inno, Capitol, Hagia Sophia



Tenminste zo kijk ik er tegenaan.
 
Bovenaan