Beste GG om in te investeren en tip om sneller meer goederen

DarthRonin

Actief lid
Ervan uitgaande dat je dit spel jaren zal spelen, is het belangrijk om lang te focussen op speciale gebouwen die FP leveren en op grootse gebouwen die FP leveren
Wat ik eerder dus al schreef, op termijn leveren die gebouwen relatief alsmaar minder op.
Magoed, sommigen houden nu eenmaal fanatiek vast aan de strategieën die werkten in de tijd dat je nog vrijwel nergens FP kon scoren en een eventgebouw met een stuk of 4 FP werd gezien als uitzonderlijk goed.

Zonde dat nieuwe spelers zo het verkeerde pad op worden gestuurd :rolleyes:
 

Felair

Actief lid
Sowieso, is het heel afhankelijk van wat je leuk vind en vooral hoeveel tijd je erin kan/wil steken.
Heel kort door de bocht, uiteindelijk heb je FP's nodig om je grootse gebouwen te laten groeien.

De vraag is alleen hoe denk jij die te gaan verzamelen en hoeveel moeite/tijd wil je erin steken.

Er zijn veel opties: gilde strijdperken, passief inkomen uit je stad opbouwen, herhaalmissies, gilde expeditie, kapen en dan vergeet ik misschien nog wel wat dingen.
Hierin hoef je niet te kiezen, je kan al die dingen doen, maar moet je wel een beetje prioriteit bepalen voor jezelf wat je leuk vind, waar je tijd voor hebt etc.

Gilde strijdperken is denk ik momenteel een goed bereikbare grote bron van inkomsten als je daarin mee kan doen en online kan zijn op de goede momenten in een leuk gilde bijvoorbeeld en dan valt het aantal FP uit je stad daarbij echt in het niet. Hetzelfde geld voor kapen als je dit actief gaat doen en je Arc 80+ is en misschien ook nog een samen met iemand.

Maar dat Arc prio 1 is, gevolgd door het trio(CDM/Zeus/DVA) gevecht GGs en CF(als is het maar omdat missies dan ook meer diamanten geven vooral voor F2P mensen belangrijk). Dti is denk ik iedereen wel duidelijk. Alcatraz als je een hoop vecht is natuurlijk ook belangrijk en Himeji is idd een hele fijne voor je voorraad problemen wanneer dat begint te komen. Speel je elke week niv4(of een heel eind) van de GE uit dan is een reliekentempel ook leuk.

Dat is mijn inziens de basis en Arc is absolute prio want die maakt dat je mee kan draaien in 1.9 mails en medailles/blauwdrukken makkelijker aan kan komen.

Een goed gilde met een goed support systeem voor newbies is ook echt een wereld van verschil.

Weet sowieso niet welke wereld het over gaat @Youssef88, maar op C is het mijn inziens een zooitje, focus eerst maar eens op die Arc voordat je retedure GGs zoals een AO gaat bouwen en levelen,

Maar hey niet iedereen wil min maxen en sommige willen gewoon lekker rustig aan doen en een beetje aankloten, dat is natuurlijk ook ok als jij het spel maar leuk vind! :)

@Atokirina wat is die sheet voor een ding zeg, zit daar nog een hoop achter langs behalve wat dat printje in DEZE post laat zien zo nee dan snap ik de meerwaarde niet eerlijk gezegd.
 
Laatst bewerkt:

Atokirina

Actief lid
@Atokirina wat is die sheet voor een ding zeg, zit daar nog een hoop achter langs behalve wat dat printje in DEZE post laat zien zo nee dan snap ik de meerwaarde niet eerlijk gezegd.

Die screenshot is van het tabje waar je je gegevens in moet vullen om de Excel de juiste waardes te laten weergeven, dan heb ik voor elk GG (die OFF%, FP, goederen, gildegoederen produceren) een tabje met de stats van dat GG en de nodige formules, dan heb ik tabjes per GG-soort met grafieken en dan tabjes per soort met elk de nodige macro's om elk level (of een aantal in sommige gevallen) te sorteren op efficiëntie. Wat in het printje staat is nodig om alles correct te kunnen weergeven.

@DarthRonin Het is duidelijk dat je mening verschilt van die van mij. Uit eigen ervaring en die van spelers die deze tips wel volgden, kan ik concluderen dat mijn manier heel lucratief is. Je mag vinden dat ik spelers het verkeerde pad op stuur - ieder zijn mening - ik weet zeker van niet. Ik geloof ook niet dat we elkaar zullen overtuigen welke methode het correcte pad is, dus ik stel voor het hierbij te laten. Het heeft dan weinig zin om verdere energie hieraan te verspillen. Uiteraard mag je gerust spelers waarschuwen maar zoals gezegd de praktijk spreekt je tegen.
 
Ik zou het niet doen, zonder Arc wordt het zoeken naar blauwdrukken een heel stuk duurder, en jouw Blauwe Melkweg levert niet zoveel FP op op dit moment. Je zal een beetje geduld moeten hebben, je beste FP-producent van de grootse gebouwen is je Basiliek van San Marco (en hij heeft een grote voorsprong in de stats).
In jouw stadium zou je nog niet moeten focussen op FP-GG's maar op het vergroten van je FP-productie via speciale gebouwen uit events, nederzettingen, antiquair. Je forgepunten besteed je aan je Alcatraz en je aanvals-GG's zodat je kan overschakelen naar deels aanvallen/deels onderhandelen. Zo kan je ook wat verder geraken in de gilde-expedities (en deze misschien zelfs uitspelen) en kan je voldoen aan eventuele GSP- en/of GvG-verwachtingen van je gilde. Je zal ook in staat zijn wat meer buren succesvol aan te vallen en te kunnen plunderen.
Waarom De Arc zo van belang is, is omdat je vanaf dat moment tijdens het levelproces goedkoper (en op niv. 80 gratis) blauwdrukken kan verzamelen en heel wat medailles. Die medailles zullen voor heel wat extra uitbreidingen zorgen waardoor je een tijdje geen zorgen zal hebben over een gebrek aan ruimte. Daarnaast zal het ook een stuk eenvoudiger zijn om goederen met FP aan te kopen (veel handelaars wensen een 1.9 storting + de prijs die je betaalt ~ maar er zijn er ook genoeg die geen 1.9 storting vragen als ze zien dat je geen of een Arc onder ni.v 80 hebt).

Als je momenteel niet weet wat te doen:

• De nederzetting Feodaal Japan is de nederzetting die je het snelst kan doorlopen en waar je een heel mooi upgradebaar FP-gebouw van krijgt.

• Als je Alcatraz nog niet op niv. 6 is, dan zou ik die zeker doen (heb een aantal schurkenschuilplaatsen gezien in je stad)

• Als je een van de volgende grootse gebouwen nog niet hebt staan, zeker plaatsen: Standbeeld van Zeus, Dom van Aken, Castel del Monte.

• Je kan deze in tussentijd levelen, tot wanneer je een grotere FP-productie krijgt.

• Probeer ondertussen al mensen te vinden die P5 van hun Arc aan jou willen bieden voor 1 FP (of iets meer als ze niet gul zijn ~ zeker niet boven 1.9 gaan!)

• Je kan ook al eens een kijkje nemen naar hogere tijdperkeenheden, dat is de meta van het spel. In jouw stadium is het vooral belangrijk om zoveel mogelijk technologieën niet te onderzoeken, wanneer je stijgt in tijdperk.

Ik zal vanavond eens kijken of het komende event leuke prijzen heeft.

EDIT: Heb ondertussen gekeken. Volop voor de visserspiertjes gaan komende evenement (en 1x Piratenschuilplaats)! Als je Discord hebt, kan ik je vlug de guide tonen (niet dat het evenement ingewikkeld is). Als RNGesus wat gul is, zal je productie heel hard stijgen! Het is ook gewoon super goed voor je BMW later!

1Zy5Din.png


lrDQEiO.png

Bij niveau 1 is hij na 5 dagen winstgevend, bij niveau 5 na 37 dagen. Je zal in plaats van 13.75, 17.78 FP verdienen dagelijks (gemiddelde van de komende 3 maanden). Ik zou hem op niveau 1 laten dus en pas beginnen focussen op je FP-GG's wanneer je er klaar voor bent (wat nu nog niet is).
Thx wat is een rn gesus? En mijn discord is yous#7667
 

nietje52

Actief lid
Een groot deel van de fun van FoE is zelf dingen ontdekken.
Je kunt door een veteraan je hele FoE leven voor je laten uitstippelen maar ik denk dat je dan een groot deel mist van wat het spel leuk maakt.
Mijn dikke tip is: Ga niet te snel door de tijdperken maar bouw je stad en je GG's wat op voor je verder gaat anders wordt het lastig om gevechten te doen.
Verder zou ik gewoon dingen proberen.
En een leuk actief gilde is altijd een plus.
Ik heb 3 maanden gespeeld voor ik in een goed gilde kwam en toen ging er een wereld voor me open.
 

DarthRonin

Actief lid
de praktijk spreekt je tegen.
Integendeel, maar als je het spel maar van 1 kant bekijkt zal het niet meevallen om dat te zien.

Zoals ik al een paar keer schreef, jouw systeem werkte vroeger toen FP schaars waren.
Tegenwoordig haal je de productie van die gebouwen die jij ophemelt in een handomdraai binnen zonder de schaarse FP van het beginspel in die op termijn nutteloze gebouwen te steken.
Je staat duidelijk niet open voor een veranderende realiteit.
 
Integendeel, maar als je het spel maar van 1 kant bekijkt zal het niet meevallen om dat te zien.

Zoals ik al een paar keer schreef, jouw systeem werkte vroeger toen FP schaars waren.
Tegenwoordig haal je de productie van die gebouwen die jij ophemelt in een handomdraai binnen zonder de schaarse FP van het beginspel in die op termijn nutteloze gebouwen te steken.
Je staat duidelijk niet open voor een veranderende realiteit.
over welke gebouwen heb je het dan?
merk dat d event gebouwen ontzettend veel FP maken.. maar tis niet elke dag event
 

DarthRonin

Actief lid
over welke gebouwen heb je het dan?
merk dat d event gebouwen ontzettend veel FP maken.. maar tis niet elke dag event
Ik bouw in het begin maar een beperkt aantal GG's.
Arc, CF, CDM, Zeus, DvA, Alca, RT.
Dan later begin ik aan de Himeji, AO, Terracotta, Sterrenwacht.

Mijn focus ligt op gevechtskracht verzamelen, dus zal ik elk GG wat daarmee helpt bouwen.
RT bouwde ik altijd omdat voor de GE, maar weet niet meer zo zeker of die nog steeds zo goed is.
Himeji bouwde ik voornamelijk voor de voorraden productie, maar hij is duur en BD's zijn lastig te vinden, vandaar dat ik er pas later mee begin.
AO en Terracotta staan achter in de rij omdat ze gewoon erg duur zijn.
Dit zijn naar mijn idee alle GG's die je nodig hebt.

Tenzij je natuurlijk zegt dat je absoluut niet wilt knokken, dan heb je weinig aan deze gebouwen en zijn de Arc/CF de enige musthaves uit deze lijst.
Knokken stelt je echter in staat heel goedkoop en snel door de GE te racen, mee te doen in GvG/PvP en sneller voortgang te boeken in GSP aangezien onderhandelen traag gaat en snel erg duur wordt.
Vandaar dus ook dat advies van FoEs Fast and Furious om te kiezen voor aanvalsbonus.
Maar dat ligt dus aan je persoonlijke voorkeur.
 
@DarthRonin je kan niet meer verkeerd zijn dan wat je hier stipuleert: BMW is het meest lucratieve GG dat er is in Foe. Het verdubbelt alles, zelfs wensputten en jeugdfonteinen en je harkt zo de diaz op je farmwerelden met de 100-en binnen.
PLus: met een paar leuke eventgebouwen, verdubbel je ook nog eens je fp-productie. prachtig voor crossdeals op je farmwerelden. dus zeker nog eens dagelijks 1000 erbij in je hoofdwereld.
Dat je dit ook kunt via GSP, heb je maar een klein stukje gelijk, je vergeet vlot dat een bmw innen 1 minuut is en GSP voor een duizend fp toch al vlot 3 tot 400 keer klikken is! Provincietje is maar max 160, je gildeleden vechten ook mee dus je hebt er wel een groot aantal nodig
Ow ja en pas om de 4h komen de provincies vrij, dus pas 8h later mag je nog eens, de tijdsinvestering is absurd meer en niet te vergelijken.
Ik heb nog geen eurocent besteed aan foe maar kan je zeggen dat mijn dagelijkse fp opbrengst op mijn hoofdwereld snel boven de 1500 uitkomt, 1000 diaz duurt 2 tot 4 dagen. Al mijn GG's zijn 100 of gaan er naartoe!
En nog een puntje dat je vlot vergeet, GSP is 10 dagen op de 14, BMW is elke dag.
En uiteraard vecht ik ook mee in GSP dus dat komt er nog eens bij, ipv enkel en alleen in jouw redenering!

Zandbakgroet (#48 op F)
 
Laatst bewerkt:
gewoon met foehulp de diaz lokaliseren (via productieoverzicht, knop diamanten) en dan volg ik ook opnieuw foehulp voor de meeste opbrengst BMW, start automatisch op na innen BMW.
 

Atokirina

Actief lid
Mooie tip @Zandbak, direct maar een BMW gezet op ACDEF.
Foehulp had ik al tijden, van de Dia localiseren wist ik dus niet, maakt het een stuk aantrekkelijker met overal minimaal 200 WP o_O
Zo snel mogelijk naar 91 brengen.

In plaats van dat je dagelijks gemiddelde 500 diamanten per dag is, zal dit 850 worden.

Lekkere farms die je hebt opgebouwd!

Ik wou dat ik er actiever mee bezig was geweest, voordat ze de wensputten uit de dagprijzen van events haalden. :(
 

Didi 666

Actief lid
@Atokirina Dank je, ja, het is voorbij met de WP uit evenementen ben ik bang.
En ik weet dat als ik de aanval opbouw ik ook Dia uit GE kan halen en daar ook de Fontein kan scoren, maar daar ben ik te lui voor.
Log 1 keer per dag in en inn dan met 5 Dia en weer door. ( nu dus met BMW en inderdaad zo snel mogelijk omhoog ) de fontein vind ik persoonlijk niet zo mooi, dus die laat ik maar hahaha :p
 

Atokirina

Actief lid
@Atokirina Dank je, ja, het is voorbij met de WP uit evenementen ben ik bang.
En ik weet dat als ik de aanval opbouw ik ook Dia uit GE kan halen en daar ook de Fontein kan scoren, maar daar ben ik te lui voor.
Log 1 keer per dag in en inn dan met 5 Dia en weer door. ( nu dus met BMW en inderdaad zo snel mogelijk omhoog ) de fontein vind ik persoonlijk niet zo mooi, dus die laat ik maar hahaha :p
Met dat ze de wensputten uit de dagprijzen gehaald hebben, heeft de Reliekentempel nu wel weer een nut.
Hij verdubbelt makkelijk het aantal fonteinen die je kan krijgen in de gilde-expedities (niv. 41).

Je krijgt trouwens gemiddeld 163.125 diamanten per expeditie die je uitspeelt. En 0.23 fonteinen per week (zonder Reliekentempel).
Reliekentempel kan daar meer dan het dubbele aan toevoegen (Reliekentempel - niv. 110 zou je wekelijks 0.7745 fonteinen kunnen opleveren (totaal)).


yilkIIJ.png
 
Bovenaan