Beste GG om in te investeren en tip om sneller meer goederen

Nu zag ik een lijst uit 2016.... maar wat zijn NU de beste GG om in te investeren?

en wat is de beste manier wat sneller goederen te krijgen>
 

nietje52

Actief lid
Arc eerst dan Chateau Frontenac.
Die eerste zorgt dat je veel blauwdrukken en medailles kunt verdienen.
De tweede geeft veel goederen in combinatie met herhaalmissies.
Stop met rennen door de tijdperken, daardoor komen de tekorten en wordt bijvoorbeeld de Gilde Expeditie veel te snel moeilijk.
 
Arc heb ik net !
Van chateau heb ik pas 1 bd dus die zal ik gaan sparen , zijn er nog andere gg die ook aanraders zijn? Ik zit nu in moderne tijdperk en was al van plan daar even te blijven
 

DarthRonin

Actief lid
Zolang je Arc niet op 80 staat nergens anders in investeren.
Alles in die Arc en in het scoren van blauwdrukken.
Hoogstens DvA/Zeus/CDM naar 10/11 doen als je de fp anders echt niet kwijt raakt.
 
Arc heb ik net !
Van chateau heb ik pas 1 bd dus die zal ik gaan sparen , zijn er nog andere gg die ook aanraders zijn? Ik zit nu in moderne tijdperk en was al van plan daar even te blijven
Lijkt me een strak plan. Ik speel bijna twee jaar, zit nu pas in Hedendaags, maar heb intussen 18 GG waarvan een aantal vrij hoog. Haast is helemaal niet nodig; zit je eenmaal in het laatste tijdperk, dan moet je toch een jaar wachten tot er weer een nieuwe komt.

Lijstje GG's:

Arc-CF is al genoemd, dit zouden wel eens de twee besten kunnen zijn.

Om goedjes te produceren: Pharos (geeft ook een goede voorradenbonus), Regenwoudproject en Galata. Galata levert ook een plunderafwering, maar daar moet je je zeker op lage levels niet teveel van voorstellen. Nadeel is dat ze vanaf Modern goedjes van 3 tijdperken terug gaan leveren. Als je tegen die tijd voldoende goedjes uit evenementengebouwen krijgt heb je ze, denk ik, eigenlijk niet meer nodig. Sterrenkijker is wel een fijne. Die levert ook na Modern goedjes uit je vorige tijdperk. Als je in de GE en GS veel onderhandelt heeft dat zeker een meerwaarde.

Vechten: CdM (levert ook fp,s), Dva en Zeus vormen een 'gouden driehoek'. Alca levert mannetjes, maar dan moet je wel een militair gebouw erbij hebben, en dat af en toe vervangen door een andere. Je kunt ook een Koninklijk badhuis plaatsen (via de Egyptische nederzetting), die levert je iedere dag 10 mannetjes op, mits gemotiveerd. Als je wat minder vecht kom je met deze laatste, in combinatie met een hoge CdM al een heel eind. Het nieuwe riddergebouwtje levert trouwens ook een paar mannetjes, zet er daar een paar van neer, plus wat schurkenschuilplaatsen, dan kom je zeker een heel eind.

Een andere hele goede is de Blauwe Melkweg. Die geeft een aardige kans op een dubbele inning van je evenementgebouwen. Zeker als je bijvoorbeeld een terracotta of een piratenschuilplaats hebt met flink wat veldjes die fp's opleveren kan hij een leuke opbrengst geven.

Maar om te starten zou ik zeggen: Pharos, Galata, CdM, Arc en CF. Die volgorde ongeveer, en dan met name CdM, Arc en CF zo snel mogelijk richting 80.
 

alosta

Lid
CF hangt van persoon tot persoon af, heb je wel veel tijd voor bv. herhaalmissies? Ook is het met de komst van vele nieuwe gg's een beetje teniet gedaan.
Arc als eerste naar 80 (via 1.9), maar zorg dat je toch wel al een redelijke basisproductie van fp hebt. Voor de rest inderdaad zeus, cdm en dva en alca. Probeer mee te doen in gs/ge om toch een beetje extra fp te krijgen die in je arc kunnen.

Voor goederen als lagere speler zou ik ook opteren voor pva en galata.

Een hc (en rvs) kan ook veel leveren, in het bijzonder op hogere levels, maar kost veel.

Over het algemeen kan je ook kijken bij de ranglijstjes van GG's/GG's waarin grote spelers investeren, geeft een grove weerspiegeling weer van wat belangrijk is en minder.

AO vind ik persoonlijk ook nog een interessante (wel duurder).

CC wacht je beter mee tot wanneer je zeker weet dat je hem up kunt doen. Op bv. level 5 is het zonde van de plaats.

Maar een echte vaste volgorde is er niet, hangt van speler tot speler af, hoe actief je bent, vechtfocus off goederenfocus...
 

DarthRonin

Actief lid
AO vind ik persoonlijk ook nog een interessante (wel duurder).
Ben persoonlijk een liefhebber van de AO, maar ik ken ook iemand die hem niks vind omdat ie van mening is dat ie weinig tot niks doet in een gevecht.
Persoonlijk schept het toch wel genoegen om die crit een tegenstander te zien oneshotten in een manueel gevecht, maar op een gegeven moment zit ik toch in een tijdperk waar ik alleen nog maar automatisch mep waardoor ik het dus toch niet meer zie.

CC wacht je beter mee tot wanneer je zeker weet dat je hem up kunt doen. Op bv. level 5 is het zonde van de plaats.
Ik ben ermee gestopt hem te zetten en heb hem op meerdere werelden al gesloopt, staat hoogstens nog ergens waar ik nog niet in de situatie ben dat ik die ruimte nodig heb.
Op een wereld waar ik knok tik je dagelijks vele malen meer binnen met GSP en als je een hoge Arc hebt tik je die dagelijkse inning vaak binnen met 1 goeie boost.
Vroeger begon ik er ook altijd minder snel aan dan anderen, maar tegenwoordig zet ik hem dus gewoon helemaal niet meer.

CF hangt van persoon tot persoon af, heb je wel veel tijd voor bv. herhaalmissies? Ook is het met de komst van vele nieuwe gg's een beetje teniet gedaan.
Ik vind het lekker hem in een laag tijdperk heel hoog te zetten en dan tijdens de tijdreis flink diamanten te scoren voor diverse quests.
En tijdens een event kun je met die HH's lekker snel bepaalde opdrachten doen.
Als je munten moet verzamelen, paar rondjes betaalmissies en je hebt de opdracht klaar zonder op een inning te wachten.

Een hc (en rvs) kan ook veel leveren, in het bijzonder op hogere levels, maar kost veel.
HC kan heel lekker zijn in lagere tijdperken om een voorraadje voorraden aan te leggen.
Dagelijks 1M voorraden uit zo'n ding halen zorgt ervoor dat je in no time voor meerdere tijdperken voldoende voorraden hebt.
Nu ik aan het einde van mijn tijdreis zit vraag ik me echter alsmaar meer af of ik hem niet beter kan slopen :D
Ik stik nu van de goederen, schurken en voorraden. :rolleyes:
 
Thanks voor de goede tips!

En ao duurder qua bouw kosten ? Of is die duur met fp levelen ?

Ben nu cf naar 10 aan het doen die bevalt erg!!

Zouden jullie een relieken tempel aanraden ? K doe wel graag expeditie
 

Atokirina

Actief lid
Zouden jullie een relieken tempel aanraden ? K doe wel graag expeditie

Reliekentempel is bijzonder teleurstellend. Ik zou hem alleen plaatsen op dia-farmwerelden sinds wensputten niet meer voorkomen in de daily specials van evenementen (om meer jeugdfonteinen te verkrijgen).

Alle tips hierboven in dit topic zijn redelijk nuttig, maar op welke GG's je zou moeten focussen hangt volledig af van hoe je stad ervoor staat.
De hoofdprioriteit van een beginnende speler is: eerst wat aanvalskracht verzamelen en zo snel mogelijk een Alcatraz op niveau 6 of hoger hebben zodat je al deels op aanvallen kan overschakelen in plaats van puur onderhandelen. Ik zie heel vaak beginnende spelers al veel te vroeg starten met sommige grootse gebouwen waardoor ze net trager vooruitgang boeken omdat ze minder forgepunten kunnen binnen harken.
 
Laatst bewerkt:
Reliekentempel is bijzonder teleurstellend. Ik zou hem alleen plaatsen op dia-farmwerelden sinds wensputten niet meer voorkomen in de daily specials van evenementen (om meer jeugdfonteinen te verkrijgen).

Alle tips hierboven in dit topic zijn redelijk nuttig, maar op welke GG's je zou moeten focussen hangt volledig af van hoe je stad ervoor staat.
De hoofdprioriteit van een beginnende speler is: eerst wat aanvalskracht verzamelen en zo snel mogelijk een Alcatraz op niveau 6 of hoger hebben zodat je al deels op aanvallen kan overschakelen in plaats van puur onderhandelen. Ik zie heel vaak beginnende spelers al veel te vroeg starten met sommige grootse gebouwen waardoor ze net trager vooruitgang boeken omdat ze minder forgepunten kunnen binnen harken.
Wat is jou tip om bij het begin meer fp te krijgen? Ben net in n nieuwe wereld gestart voor erbij
 
Mijn tips zijn
1 In een gilde gaan waar je een aantal fp uit het stadhuis krijgt
2 Ieder evenement het hoofdgebouw in het hoogste niveau krijgen
3 GS en GE spelen

Hiermee heb je al na een paar weken ruim 100 fp per dag te besteden als je genoeg online bent
 

Erzin

Lid
En ao duurder qua bouw kosten ? Of is die duur met fp levelen ?
AO moet je pas bouwen als je al een mooie aanvalsbonus hebt. Je kan nu beter je aanvalsbonus omhoog zetten door ook je zeus en DvA omhoog te zetten. Die aanvalsbonus heb je altijd en geeft je extra kansen in de GSP.
AO geeft je een kleine kans op een extra aanvalsbonus maar in het begin is die kans zo klein.
 

DarthRonin

Actief lid
Zouden jullie een relieken tempel aanraden ? K doe wel graag expeditie
Vroeger zou ik zonder twijfel meteen ja zeggen.
Tegenwoordig twijfel ik er wat meer over.

Hij geeft toch niet zo heel veel FP per dag aangezien je met die beperking van 64 ontmoetingen per week zit.
Goedjes kun je ook uit andere gebouwen halen.
De gebouwen zijn ook niet meer zo bijzonder, tenzij je natuurlijk voor de fonteinen gaat die je ook kunt krijgen, maar zelfs dan vraag ik me af of het de moeite is.
Al met al vallen de beloningen me tegenwoordig meer en meer tegen dankzij alle nieuwere gebouwen die er zijn.

Het is in ieder geval leuker om wat kadootjes te krijgen in de GE dan er geen te krijgen.
 
Vooral in het begin heb je zeker wat aan RT, ookal zit hij nog maar in lvl 10 ofzo. Dan krijg je elke expeditie wel 100 fps en een hoop zooi. Ben je verder, wordt het nut wel minder. Himeji heb je dan meer aan, krijg je betere beloningen mee, maar Himeji is een stuk duurder.
 
Laatst bewerkt:

Atokirina

Actief lid
Vooral in het begin heb je zeker wat aan RT, ookal zit hij nog maar in lvl 10 ofzo. Dan krijg je elke expeditie wel 200 fps en een hoop zooi.
Je zal de afbeelding moeten openen in een nieuw tabblad en moeten inzoomen (of een sterke bril op zetten).
vuZwhFW.png
 
Hmm. Dan zal ik wel een geluksgevalletje zijn. Heb echt wel iedere week 1x 100 fp, vaak meer... Zal vast wel eens minder bij gezeten hebben, maar gemiddeld kom ik echt wel boven de 100.

Ik bedoelde 100 fps in mijn eerdere bericht eigenlijk
 

DarthRonin

Actief lid
Hmm. Dan zal ik wel een geluksgevalletje zijn. Heb echt wel iedere week 1x 100 fp, vaak meer... Zal vast wel eens minder bij gezeten hebben, maar gemiddeld kom ik echt wel boven de 100.

Ik bedoelde 100 fps in mijn eerdere bericht eigenlijk
Dat roepen veel spelers, maar de realiteit is toch dat je op lvl 10 gemiddeld 1x 100fp per 2 weken pakt.
Op level 50 pak je gemiddeld 1x per week.

Met helper kun je zien hoeveel je er pakt en ik moet zeggen dat mijn cijfers aardig overeen komen met de verwachting.

Denk dat velen de weken dat ze niks krijgen gewoon negeren en alleen maar zien als ze er meerdere krijgen waardoor ze het idee krijgen dat het allemaal veel meer is dan het in werkelijkheid is.
 

Atokirina

Actief lid
Ben je van plan actief deel te nemen aan de gildestrijdperken en aan gilde-expedities op die wereld?

@Youssef88 Als je de volgende info ook nog even kan/wil geven, dan kan ik je tonen welke FP producerende grootse gebouwen de beste optie zijn voor jou:
AfOILNt.png

Voor de 15 grootste FP producenten mag je bij een gebouw met kansen het gemiddelde nemen (e.g. Het kraaiennest - niv. 8 heeft een gemiddelde productie van 12.8 FP)
 
Laatst bewerkt:
@Youssef88 Als je de volgende info ook nog even kan/wil geven, dan kan ik je tonen welke FP producerende grootse gebouwen de beste optie zijn voor jou:
AfOILNt.png

Voor de 15 grootste FP producenten mag je bij een gebouw met kansen het gemiddelde nemen (e.g. Het kraaiennest - niv. 8 heeft een gemiddelde productie van 12.8 FP)
dankje! alleen hoe edit ik die?
 
Bovenaan