Bekende fouten, bugs & problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeletedUser

Guest
Fouten, bugs & problemen zijn lastig ... Wij weten dat ook. Niettemin hebben we jullie hulp nodig om deze effectief op te sporen & op te lossen. Hieronder vind je een opsomming van reeds bij ons bekende fouten, bugs & problemen. Gelieve eerst deze lijst door te nemen alvorens je een nieuwe reactie plaatst.

Inhoudstafel​
Diamanten

[jumpto=vraag1]1. Ik heb problemen met het aankopen en/of gebruiken van diamanten. Wat doe ik hiermee?[/jumpto]


Taalfouten

[jumpto=vraag2]2. Ik heb een taalfout ontdekt in het spel en/of forum. Hoe geef ik dit door aan jullie?[/jumpto]


Missies

[jumpto=vraag3]3. Ik heb een missie gekregen van Rinbin in een vreemde taal. Is dit een taalfout?[/jumpto]

[jumpto=vraag4]4. Ik heb een missie openstaan die vereist dat ik iets doe wat ik niet meer kan doen. Wat nu gedaan?[/jumpto]

[jumpto=vraag5]5. Voor een missie moet ik een aantal sectoren van een specifieke provincie infiltreren. Ik heb echter al een aantal van deze sectoren veroverd of onderhandeld. Kan ik deze missie nog afronden?[/jumpto]

[jumpto=vraag6]6. Mijn missie rekent bepaalde voortgang niet mee. Waarom?[/jumpto]

[jumpto=vraag7]7. Bepaalde missies blijven steeds terugkomen, ook al heb ik deze al beëindigd/geannuleerd/afgebroken. Is dit normaal?[/jumpto]


Gevechten

[jumpto=vraag8]8. Na een aanval krijg ik geen gevechtspunten en staat er "Geen ranking". Hoe komt dat?[/jumpto]

[jumpto=vraag9]9. Als ik een gevecht voer, dan worden die gevechtspunten niet in de (juiste) PVP-toren bijgeteld. Waarom?[/jumpto]

[jumpto=vraag10]10. Soms kunnen eenheden van de tegenstander zich verder verplaatsen dan mijn eenheden, ook al zijn ze hetzelfde. Waarom?[/jumpto]

[jumpto=vraag11]11. Ik heb 2 gevechten gevoerd met exact dezelfde eenheden, tegen exact dezelfde tegenstander en met exact dezelfde schade, maar toch kreeg ik minder gevechtspunten. Is dit een fout?[/jumpto]


Punten

[jumpto=vraag12]12. Mijn punten zijn nog niet geüpdatet. Hoe lang duurt dit?[/jumpto]


Gildes

[jumpto=vraag13]13. Mijn gildeoprichter is al een tijdje inactief, maar toch krijgt niemand anders oprichterrechten. Waarom?[/jumpto]

[jumpto=vraag14]14. Ik had een gildevlag gekocht in mijn oude gilde, maar in mijn nieuwe gilde kan ik deze niet meer gebruiken. Wat nu gedaan?[/jumpto]


Vrienden

[jumpto=vraag15]15. Ik heb meer dan 80 vrienden in mijn vriendenlijst staan. Is dit een fout?[/jumpto]


Chat

[jumpto=vraag16]16. Ik krijg steeds een foutmelding ("Verbinding verbroken" of "Chat is niet beschikbaar wegens je Firewall of een slechte verbinding") als ik gebruik wil maken van de chat. Waarom?[/jumpto]


Aanmelden en registreren

[jumpto=vraag17]17. Als ik me aanmeld op Forge of Empires, dan krijg ik een foutmelding. Wat nu?[/jumpto]

[jumpto=vraag18]18. Ik meld me aan op Forge of Empires via Facebook. Als ik mijn e-mailadres op Facebook verander, dan kan ik me niet meer aanmelden op Forge of Empires. Wat nu?[/jumpto]

[jumpto=vraag19]19. Ik heb me geregistreerd via Facebook, maar ik zou me nu graag willen aanmelden met een wachtwoord. Kan dit?[/jumpto]


Forum

[jumpto=vraag20]20. Als ik me probeer aan te melden voor het forum, dan krijg ik een melding "Er is een fout opgetreden bij het registreren voor het forum. Contacteer alsjeblieft onze supportdienst.". Wat nu?[/jumpto]

*****


Diamanten

[anchor=vraag1]1. Ik heb problemen met het aankopen en/of gebruiken van diamanten. Wat doe ik hiermee?[/anchor]

Soms kan het even duren alvorens de diamanten worden bijgeschreven of moet je eerst de pagina vernieuwen alvorens je ze ziet. Als dit je probleem toch niet opgelost, gelieve dan een supportaanvraag in te sturen. Aangezien diamanten en betalingen gevoelige informatie bevatten, handelen we al deze problemen uitsluitend af via dit medium.


*****


Taalfouten

[anchor=vraag2]2. Ik heb een taalfout ontdekt in het spel en/of forum. Hoe geef ik dit door aan jullie?[/anchor]

Wegens organisatorische redenen verzamelen we alle taalfouten hier. Bedankt voor je oplettendheid!


*****


Missies

[anchor=vraag3]3. Ik heb een missie gekregen van Rinbin in een vreemde taal. Is dit een taalfout?[/anchor]

Rinbin kan soms nogal raar uit de hoek komen, zo ook in deze missie. Dit is geen fout, maar zo bedoeld. Als je de voorwaarden van de missie bekijkt, dan zou je moeten kunnen achterhalen wat je moet doen.


[anchor=vraag4]4. Ik heb een missie openstaan die vereist dat ik iets doe wat ik niet meer kan doen. Wat nu gedaan?[/anchor]

Als je deze missie kan overslaan/afbreken, dan is dit geen fout. Om verder te geraken en nieuwe missies te krijgen, zal je deze missie eerst moeten overslaan/afbreken. Deze missies hebben over het algemeen geen vervolgmissies; je loopt hierdoor dus niets mis.

Als je deze missie niet kan overslaan/afbreken, dan is dit wel een fout. Gelieve hiervoor een supportaanvraag in te sturen. Lees alsjeblieft eerst vraag 5, zie hieronder, door.


[anchor=vraag5]5. Voor een missie moet ik een aantal sectoren van een specifieke provincie infiltreren. Ik heb echter al een aantal van deze sectoren veroverd of onderhandeld. Kan ik deze missie nog afronden?[/anchor]

Je kan deze missie nog steeds voltooien door heel de provincie over te nemen. Je voldoet dan niet aan de zichtbare vereiste, maar wel aan een onzichtbare failsafe vereiste. Nadat je de hele provincie in handen hebt, zal je deze missie alsnog kunnen afronden en de beloning opeisen.


[anchor=vraag6]6. Mijn missie rekent bepaalde voortgang niet mee. Waarom?[/anchor]

Opdat een missie je voortgang in rekening brengt, moet je deze missie eerst accepteren. Je kan dit doen door de missie te openen en onderaan op 'Accepteren' te klikken. Eens een missie geaccepteerd is, kan je beginnen aan het voltooien ervan. Houd er rekening mee dat je exact aan de beschreven vereiste moet voldoen. Als je bijvoorbeeld een sector moet veroveren, dan moet je deze sector aanvallen en dit gevecht winnen. Deze sector in handen krijgen door te onderhandelen telt dus niet mee.


[anchor=vraag7]7. Bepaalde missies blijven steeds terugkomen, ook al heb ik deze al beëindigd/geannuleerd/afgebroken. Is dit normaal?[/anchor]

Dit is geen fout. Deze missies blijven terugkomen omdat er (momenteel) geen andere missies zijn die je kan voltooien. Dit kan veroorzaakt worden doordat je voortgang op de continentkaart of onderzoeksboom achterloopt, of doordat je het laatste tijdperk hebt bereikt. De missies die terugkomen worden aangeboden om je 'bezig te houden'.


*****


Gevechten

[anchor=vraag8]8. Na een aanval krijg ik geen gevechtspunten en staat er "Geen ranking". Hoe komt dat?[/anchor]

PvP-toernooien eindigen tussen 21u en 23u op zondag. Nieuwe PvP-toernooien starten rond 8u 's ochtends op maandag, nadat de buurten zijn samengevoegd. Voor gevechten die tussen deze tijdspanne gevoerd worden krijg je dus geen gevechtspunten bij in de PVP-toren.


[anchor=vraag9]9. Als ik een gevecht voer, dan worden die gevechtspunten niet in de (juiste) PVP-toren bijgeteld. Waarom?[/anchor]

Aan welk toernooi je deelneemt, is afhankelijk van het hoogste tijdperk van je aanvallend leger. Als je met 6 eenheden uit de vroege middeleeuwen en 1 eenheid uit het koloniale tijdperk aanvalt, dan doe je mee aan het koloniale toernooi.


[anchor=vraag10]10. Soms kunnen eenheden van de tegenstander zich verder verplaatsen dan mijn eenheden, ook al zijn ze hetzelfde. Waarom?[/anchor]

Hoe ver een eenheid zich kan verplaatsen is afhankelijk van de totale verplaatsingspunten van die eenheid én de totale verplaatsingskosten van de ondergrond. Elke tegel op het slagveld heeft een verplaatsingskost. Zo heeft een struik een verplaatsingskost die groter is dan die van een grasvlakte, en is de kost van een moeras groter dan die van een struik. Afhankelijk van de ondergrond die een eenheid moet doorkruisen, kan het dus gebeuren dat een eenheid verder kan bewegen dan een andere.


[anchor=vraag11]11. Ik heb 2 gevechten gevoerd met exact dezelfde eenheden, tegen exact dezelfde tegenstander en met exact dezelfde schade. Ook al had ik dezelfde tevredenheid tijdens beide gevechten, toch kreeg ik minder gevechtspunten. Is dit een fout?[/anchor]

Het verschil tussen beide situaties is hoogstwaarschijnlijk dat de sector de ene keer geïnfiltreerd was. Als je een sector infiltreert, dan verliezen de eenheden erin 1 levenspunt. Aangezien je gevechtspunten tijdens een gevecht o.a. bepaald door de toegebrachte schade, zal je ook minder gevechtspunten kunnen verdienen.


*****


Punten

[anchor=vraag12]12. Mijn punten zijn nog niet geüpdatet. Hoe lang duurt dit?[/anchor]

Punten worden beïnvloed door deze 3 factoren:

Verzamelde voorraden + munten / 300
Punten die je verdient in gevechten / 50
Elk gebouw geeft punten

Enkel een verandering in deze factoren kan je totaal aantal punten doen stijgen/dalen. Een fluctuatie in andere factoren beïnvloedt je totaal aantal punten niet!

Punten worden niet onmiddellijk geüpdatet omdat zo'n berekening veel van onze servers vraagt. Hierdoor kan het wel eens gebeuren dat je op de ene locatie (bv. het interactiemenu) minder punten hebt dan elders (bv. globale ranglijst). Als je graag je punten geüpdatet ziet, dan kan je proberen om de pagina te vernieuwen. Als dat niets uithaalt, dan zal je moeten wachten tot de nieuwe waarden worden doorgestuurd. Zoiets neemt maximaal een uurtje in beslag.


*****


Gildes

[anchor=vraag13]13. Mijn enige gildeoprichter is al een tijdje inactief, maar toch krijgt niemand anders oprichterrechten. Waarom?[/anchor]

De oprichterrechten worden niet zomaar aan een ander gildelid gegeven als een oprichter inactief is. Pas wanneer de enige oprichter verwijderd wordt van de spelwereld, krijgt de speler met het kleinste spelersID (of dus de speler die al het langst geregistreerd is op FoE) automatisch de oprichterrechten.

Als je enige oprichter inactief is, probeer hem/haar dan altijd eens te contacteren via een andere wereld. Vraag vriendelijk om de rechten over te dragen naar een actief iemand zodat de gilde kan verder bestaan. Als hij/zij niet op een andere wereld speelt of niet reageert, dan kan je een supportaanvraag insturen. Wij kunnen, afhankelijk van de omstandigheden, de rechten overdragen.


[anchor=vraag14]14. Ik had een gildevlag gekocht in mijn oude gilde, maar in mijn nieuwe gilde kan ik deze niet meer gebruiken. Wat nu gedaan?[/anchor]

Gildevlaggen zijn gebonden aan de gilde waarvoor ze gekocht worden. Als je een vlag koopt in gilde A, dan zal je die dus niet kunnen gebruiken in gilde B. Het is niet mogelijk om zo'n vlag mee te nemen naar een andere gilde.


*****


Vrienden

[anchor=vraag15]15. Ik heb meer dan 80 vrienden in mijn vriendenlijst staan. Is dit een fout?[/anchor]

Nee. Je kan zelf tot 79 vrienden uitnodigen in je vriendenlijst om zo tot een totaal van 80 spelers te komen. Daarna kan je je vriendengroep vergroten tot 140 spelers door inkomende vriendschapsverzoeken te accepteren. Van zodra je de limiet van 140 hebt bereikt, krijgen andere spelers die je proberen toe te voegen als vriend een foutmelding te zien.


*****


Chat

[anchor=vraag16]16. Ik krijg steeds een foutmelding ("Verbinding verbroken" of "Chat is niet beschikbaar wegens je Firewall of een slechte verbinding") als ik gebruik wil maken van de chat. Waarom?[/anchor]

Mogelijk waren er tijdelijk verbindingsproblemen met de chat, waardoor de verbinding werd verbroken.

Onze chat gebruikt de poort 8080 om verbinding te maken. Als je constant de melding krijgt dat jouw Firewall de chat blokkeert, dan blokkeert die Firewall deze poort. In de instellingen van jouw Firewall zal je die poort manueel moeten toelaten. Hoe je dat exact doet is afhankelijk van de gebruikte Firewall. Via Google kan je waarschijnlijk wel een handleiding terugvinden.


*****


Aanmelden en registreren

[anchor=vraag17]17. Als ik me aanmeld op Forge of Empires, dan krijg ik een foutmelding. Wat nu?[/anchor]

Meld je aan via de pagina http://nl.forgeofempires.com, en niet via een andere pagina. Soms proberen spelers zich aan te melden op de Franse taalversie met de gegevens van de Nederlandse versie. Een andere vaak gemaakte fout is zich proberen aan te melden op één van onze marketing landing pagina's. Deze pagina's zijn echter bedoeld om nieuwe spelers aan te trekken, niet om zich dagelijks aan te melden.

Als de getoonde foutmelding "Gebruikersnaam <NAAM> wordt al gebruikt." is, dan probeer je jou te registreren i.p.v. aan te melden. Je moet je accountgegevens rechts bovenaan invullen (aanmeldvak), niet in de ruimte in het midden (registratievak).


[anchor=vraag18]18. Ik meld me aan op Forge of Empires via Facebook. Als ik mijn e-mailadres op Facebook verander, dan kan ik me niet meer aanmelden op Forge of Empires. Wat nu?[/anchor]

De match tussen een Facebook account en een FoE spelaccount gebeurt op basis van het e-mailadres. Als een speler zich aanmeldt via Facebook, dan zoekt het systeem welk spelaccount geregistreerd staat met het e-mailadres dat gebruikt wordt op die Facebook account.

Je zal dus het e-mailadres van jouw FoE spelaccount moeten veranderen naar het nieuwe e-mailadres dat je voor Facebook gebruikt.


[anchor=vraag19]19. Ik heb me geregistreerd via Facebook, maar ik zou me nu graag willen aanmelden met een wachtwoord. Kan dit?[/anchor]

Meld je eerst af op FoE. Hierna kan je via de 'Wachtwoord vergeten' functie op de hoofdpagina een wachtwoord aanvragen.


*****


Forum

[anchor=vraag20]20. Als ik me probeer aan te melden voor het forum, dan krijg ik een melding "Er is een fout opgetreden bij het registreren voor het forum. Contacteer alsjeblieft onze supportdienst.". Wat nu?[/anchor]

Deze foutmelding wordt getoond als er al een forumaccount met de ingevulde gebruikersnaam bestaat. Ter bevestiging kan je dit forumaccount opzoeken in de ledenlijst van het forum.

Je hoeft je dus niet opnieuw te registreren, maar kan je aanmelden met jouw gebruikersnaam en wachtwoord op het forum. Als je je wachtwoord niet meer weet, dan kan je het terughalen via de 'Wachtwoord vergeten' functie.
 

Bijlagen

  • rinbin missie.jpg
    rinbin missie.jpg
    84,8 KB · Weergaven: 597
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan