beginners vs top 100

DeletedUser12875

Guest
Beste FoE spelers

Ik ben nieuw hier, vroeger ooit nog eens gespeeld maar toen niet ver geraakt. Nu wil ik het opnieuw op een hoger niveau gaan proberen. Ik heb alvast enkele vragen waarvan ik het antwoord nog niet helemaal op heb gevonden. Mede door dat ik ook niet genoeg ervaring op gedaan heb in het spel... Ik hoopte dat jullie mij hierin al konden helpen...

Aangezien dat iedereen hier vooruit wil, wil ik weten of het nog mogelijk is om in de top 100 te geraken ook al begin ik nu pas? (zie < 1000 pntn en rang 23089 momenteel). Nr. 1 heeft over 200M punten en nr. 100, 21M punten..
Aansluitende vraag hierop, is het de moeite om zo vroeg in het spel al gebruik te maken van diamanten, zoals het Starterspakket (XL)? Misschien om een voorsprong te creëren op gelijk startende spelers? Heeft dat veel zin?
Zoja, waaraan spendeer ik dan het best mijn diamanten? Blauwdrukken/grootste gebouwen? FP? ...?

Ik las ergens dat men FP punten kan verhandelen aan elkaar? Als ik het goed begrijp is dit dan bv voor goederen <-> FP? Of is dit dan voor goederen <-> FP punten spenderen in grootste gebouwen? Hoe werkt zo iets?

Wat gebeurd er als je eenmaal alle onderzoeken van het spel hebt bereikt (zie top 1 speler?), hoe verdien je dan nog punten om hoger te komen in de ranglijsten?

Is het mogelijk om je stad/voortgang te resetten en opnieuw te beginnen met evt een bonus? Ik las iets van een vikingdorp dat je kwijtgeraakt als je het voltooid hebt en opnieuw moet opbouwen met een bonus? Of heeft dit niets te maken met mijn hoofddorp?

Dit zijn de vragen voor nu...

Groeten
Phenom
 

DeletedUser12695

Guest
welkom terug dan :) eens kijken of ik wat antwoorden kan geven :D

Zal de boel beetje knippen zodat ik op specifieke stukjes antwoord kan geven.

Aangezien dat iedereen hier vooruit wil, wil ik weten of het nog mogelijk is om in de top 100 te geraken ook al begin ik nu pas? (zie < 1000 pntn en rang 23089 momenteel). Nr. 1 heeft over 200M punten en nr. 100, 21M punten..
Ik zou zeggen met veel moeite ja zeker, spelers stoppen, krijgen minder tijd etc. + de hoogste lvl spelers zijn niet perse de actiefste. Als je erg fanatiek speelt is het mogelijk, al zou het erg lang duren voor je ook maar in de buurt komt.

Aansluitende vraag hierop, is het de moeite om zo vroeg in het spel al gebruik te maken van diamanten, zoals het Starterspakket (XL)? Misschien om een voorsprong te creëren op gelijk startende spelers? Heeft dat veel zin?
Als je van plan bent met diamanten (dias) te gaan spelen, dan is het starters paket zeker geen slechte (die met veel dias, goodies en x dagen nog meer dias, kijk sowieso uit naar aanbiedingen, die komen vaak genoeg voorbij als je actief bent. Zonder diamanten is het ook zeker mogelijk. Let ook op als je erg weinig zal gebruiken zal je waarschijnlijk met dingen als de GE al discutabel genoeg kunnen verdienen zonder te kopen.

Ja ze geven zeker een voordeel op andere spelers, maar goed actief zijn helpt meer (zeker in het begin, kan je snel vooruit stuiven door simpel actief te zijn) dus raad eerder aan ze later pas te gebruiken bij sommige dingen.

Uiteindelijk komt dit op smaak, speelwijzen en geduld aan of en hoeveel je gebruikt.

Zoja, waaraan spendeer ik dan het best mijn diamanten? Blauwdrukken/grootste gebouwen? FP? ...?
zou zeggen in het begin als je een set nog niet compleet hebt vooral blauwdrukken.
verder:
-extra beurten GE
-genezen soldaten
-uitbrijdingen
-instand bouwen/verkennen

maar again:
Uiteindelijk komt dit op smaak, speelwijzen en geduld aan of en hoeveel je gebruikt.

[
Ik las ergens dat men FP punten kan verhandelen aan elkaar? Als ik het goed begrijp is dit dan bv voor goederen <-> FP? Of is dit dan voor goederen <-> FP punten spenderen in grootste gebouwen? Hoe werkt zo iets?
Gedeeltelijk waar je, al is hier geen officieel systeem in. het gebeurt voornamelijk op 3 manieren zover ik weet:
-Je wilt de goederen voor een GG die boven jouw tijdperk is, speler x wil ze wel met je ruilen voor 1:1 (of 1:2 of 2:1) tegen goederen van jou tijdperk, mist je 250 fp investeert in een GG van hem. (hoeft niet perse voor een GG te zijn, kan ook goederen algemeen voor watever, maar GG is meest voorkomend)
-Jij stort 100 op deze server dan stort ik 100 op de andere server
-ik stort 100 bij jou jij 100 bij mij

Let wel dit is een toevertrouwings systeem, want er zijn geen officiële "tools" of handhaving voor. op goed vertrouwen dus :) al gedraagt de algemene speler zich redelijk hier in (met uitzonderingen natuurlijk)

Wat gebeurd er als je eenmaal alle onderzoeken van het spel hebt bereikt (zie top 1 speler?),
Dan ben je awsome, en kan je je focussen op andere dingen dan onderzoeken, geloof me je fp hebben plekken genoeg om heen te gaan.


hoe verdien je dan nog punten om hoger te komen in de ranglijsten?
Je verdient punten met bijna alles wat je doet hier onder paar voorbeelden:
-vechten
-gebouwen bouwen
-goederen uitgeven
-ademen
-watever uitgeven
-FP uitgeven
-nog meer zooi uitgeven
-vechten
-je GG's Levelen

Is het mogelijk om je stad/voortgang te resetten en opnieuw te beginnen met evt een bonus? Ik las iets van een vikingdorp dat je kwijtgeraakt als je het voltooid hebt en opnieuw moet opbouwen met een bonus? Of heeft dit niets te maken met mijn hoofddorp?
Het is mogelijk je stad opnieuw te beginnen ja... je verliest alleen wel alles (echt alles) dus geen voordeel, geen bonus, gewoon alsof je voor het eerst opstart (behalve de dias, die zijn aan je account niet je stad gebonden)

Het Viking dorp staat compleet los van je stad. Dit is een apart spel onderdeel van een 2de mini dorpje, die als je de 20 missies gedaan hebt zal afsluiten, je krijgt dan een beloning of 2 (afhankelijk hoe snel je hem hebt uitgespeeld) en je kan het Viking dorp vervolgens opnieuw starten met een kleine bonus van 1.5% meer kans een productie x4 doet in dat dorpje. Lees hier wat meer er over.


Hoop je hier wat verder mee kan voor nu :D
 
Laat ik ook even reageren:
1. ja het is mogelijk om in de top 100 te komen maar dat wordt wel iets van de lange adem. Als dat je doel is, kan je misschien beter wachten tot er weer eens een nieuwe wereld wordt gelanceerd.
2. Dia gebruikenom hoger te komen, heeft alleen zin als je verder ook fanatiek speelt, er zijn genoeg dia spelers die al jaren spelen en nog lang niet in de top 100 staan en er zijn ook genoeg spelers die nooit dia kopen en wel hoog staan. Actief (en slim) spelen levert meer op.
3. Het gebruik van dia voor starterspakketjes en het helen van eenheden, zijn in mijn ogen weggegooide dia. Zeker in de beginfase zijn dia vooral handig om uitbreidingen te kopen en om je de frustratie te besparen van het verkrijgen van de laatste blauwdruk. Maar ik zou er zeker niet meer dan 2 per GG kopen, probeer ze te krijgen door m/o, missies en investeren bij je medespelers. Daarnaast kan het de moeite waard zijn ze af en toe in te zetten voor evenementen waar de prijzen echt goed zijn. Wat die extra beurten in de GE betreft, zonde van je dia, GE is juist om dia te winnen, niet om ze kwijt te raken. Als je op tijd begint heb je meer dan genoeg pogingen om t/m level 4 uit te spelen voor zondagnacht.
4. Einde tech spelers hebben het vooral lekker makkelijk met evenementen, aangezien de missies waarin je een tech moet vrijspelen of iets op de continentkaart moet doen (mits die ook af is) gelijk voltooid worden. Die FP kunnen dan gewoon in de bodemloze putten die we Grootse Gebouwen noemen.
5. De beste manier om aan rankingpuntjes te komen is vechten, vechten, vechten. Waarbij geldt dat hoe hoger de eenheden die je verslaat, hoe meer puntjes je krijgt. Verder krijg je ook rankingpuntjes door goederen uit te geven of aan de gildekas te doneren en door grootse gebouwen te levelen. Gewone gebouwen geven ook ranking puntjes maar dat staat niet in verhouding tot wat je krijgt met vechten.
6. Je stad resetten is nergens voor nodig, daarmee vertraag je de zaken alleen maar omdat je dan overnieuw moet beginnen.


En dan nog wat "losse" tips:
- Al is het aanlokkelijk, ren niet te snel door je techtree, daarmee kom je alleen in de problemen. Zorg dat je genoeg goederen, voorraden en muntjes hebt voordat je het volgende tijdperk in gaat en probeer ook je GG's ieder tijdperk een beetje omhoog te jagen. Lage GG's zijn echt zonde van de ruimte, dan kan je er beter wat minder bouwen en degenen die je hebt wat omhoog jagen.
-Als je een nieuw tijdperk ingaat, kan je dat het beste de dinsdag na een buurtwissel doen als de GE al is begonnen. (En ja, speel GE en bouw een reliekentempel) Dan heb je nog 2 weken een "makkelijke" buurt en kan je met de relieken met een beetje mazzel alvast een paar extra goederen en eenheden uit je nieuwe tijdperk winnen terwijl de tegenstand nog van het vorige tijdperk is (de gewone GE beloningen zijn altijd uit het tijdperk dat je was toen de GE begon)
-Maak van begin af aan volop gebruik van de herhalende missies. Juist in de bronstijd en de ijzertijd is dat een hele goeie manier om snel aan de juiste blauwdrukken te komen voor je Zeus en Pharos. Babel is ook nog het overwegen van het bouwen waard, Collosseum gewoon negeren, die is veel te groot en binnen een paar tijdperken totaal niet meer zinvol, en daarmee dus zonde van de fp die je erin investeert. Bovendien is het ook een goede bron van goederen en af en toe een 5fp pakketje.
-Gebruik je pakketjes verstandig, bijvoorbeeld om een goede plek in een GG veilig te stellen voor de blauwdrukken.
-Probeer zo snel mogelijk je FP productie omhoog te werken. Hoe meer FP je dagelijks binnenkrijgt, hoe harder je kan groeien, zowel in de tech als met je GG's.
-Probeer alles op de continentkaart te vechten, dat is de beste plek om te leren hoe je eenheden werken. En kijk gevechten van aanvallende buren terug, daarmee krijg je een goed beeld van hoe de ai werkt en dat kan je bij je eigen gevechten en bij je stadsverdediging gebruiken.
-En nogmaals, bouw niet te snel teveel GG's. En hou er rekening mee dat GG's uit hogere tijdperken veel duurder zijn om te levelen. Enige uitzonderingen zijn de Arc, en alcatraz maar verder wil je je zeker in het begin van het spel richten op Pharos, Zeus, hagia Sophia, Aken, San Marco en Castle del Monte. En als volgende Chateau frontenac om je herhalende missies meer op te laten leveren. En negeer al die loeidure GG's tot je minstens in het postmoderne tijdperk zit en je reeds gebouwde GG's op een lekker niveau staan.
 

DeletedUser

Guest
Vechten vechten en vechten en nog meer vechten en nog meer: buren, ge en gvg dagelijks.
Stad GG’s en alles daar op richten.

Edit: omdat je dan minder of geen ruimte meer hebt voor producties je buren kapot plunderen of gewoon omdat het kan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Kleine extra tip willekeurige sieges op GvG landingszones vernietigen voor de puntjes.
Ambitie is belangrijk bij FoE dus rond 20:00 jagen maar: relluhhhh!
 

DeletedUser12875

Guest
Ehh, we hebben het over iemand die net begint, alca op level 100 gaat nog even duren hahahaha, dus tot die tijd iss buren, GE, continent en evt andermans sieges meppen
Hmm, onderschat me niet... wie weet plunder ik jou wel nog... ;) Hahaha.

Thx voor de reacties allemaal, daar kan ik wel al wat mee.
Dias kopen kan wel, maar de kunst is inderdaad om deze zo efficiënt mogelijk kunnen te spenderen. Het is mij niet de bedoeling om zomaar dias tegen aan te gooien om zo hoger op te geraken... als dit toch niets veel meer oplevert voor de ranglijsten aangezien inactieve spelers er sws uitvallen. Misschien is deze 'strategie' dan wel handiger als ik een nieuwe wereld begin.

Gedeeltelijk waar je, al is hier geen officieel systeem in. het gebeurt voornamelijk op 3 manieren zover ik weet:
-Je wilt de goederen voor een GG die boven jouw tijdperk is, speler x wil ze wel met je ruilen voor 1:1 (of 1:2 of 2:1) tegen goederen van jou tijdperk, mist je 250 fp investeert in een GG van hem. (hoeft niet perse voor een GG te zijn, kan ook goederen algemeen voor watever, maar GG is meest voorkomend)
-Jij stort 100 op deze server dan stort ik 100 op de andere server
-ik stort 100 bij jou jij 100 bij mij

Let wel dit is een toevertrouwings systeem, want er zijn geen officiële "tools" of handhaving voor. op goed vertrouwen dus :) al gedraagt de algemene speler zich redelijk hier in (met uitzonderingen natuurlijk)

Oké goed punt om even te vermelden dat dit puur op vertrouwen is. Er kan dus 'vals gespeeld' worden.. Dus je kan geen goederen produceren van een ander tijdperk? Dus eigenlijk gewoon ieder tijdperk zoveel mogelijk goederen produceren? Of heeft dit dan ook weer effect op de ranglijsten aangezien ik tijdenlang in het zelfde tijdperk blijf? Maar degene die FP investeert heeft dan toch altijd méér voor zijn waar dan de andere speler? Omdat je dan extra stuff krijgt voor de geleverde FP aan het GG?

Het ziet er inderdaad aanlokkelijk uit om de techtree zo 'snel' mogelijk te doorlopen. Hier ga ik zeker meer aandacht aan besteden.

Pvp zal ook iets zijn wat ik hier actief ga doen. Dus dat zal mij wel wat gaan opleveren!
Al zie ik mij niet direct in de top 100 staan, ook niet als ik er dias tegen aan zou gooien of hyperactief zou zijn. Het verschil ziet er mij gewoonweg te groot uit.

Wanneer komt er dan een nieuwe wereld uit? Is dit om de zoveel jaar? Moet één van de vorige servers een bepaalde voorwaarden voldoen eer er een nieuwe wereld open gaat? Als ik het goed bekeken heb is de laatste wereld >2 jaar oud?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Sommige spelers komen echt letterlijk uit de flintstones tijd en als die nog actief spelen zijn ze lastig in te halen.
Dat gezegd het blijft niet leuk wellicht en dat vergroot je kansen.

Jabadabadooooo! Gewoon :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Felair

Actief lid
Ranking is op punten en punten halen kost enkel tijd wanneer je sector gaat meppen maar mij niet gezien hoor :p

Vind het wel leuk om bepaalde mijlpalen te halen nu bijna 20M punten maar goed top 30? en aantal daarbuiten zijn puntjesmeppers dus dat is niet echt haalbaal als doel tenzij die stoppen met spelen en dan nog lol.. haal meel plezier uit mijn GG's zien groeien en dingen met het gilde doen dan ranking :)
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser6877

Guest
Scheiden van gvg en pvp op de ranglijst zou al een stuk duidelijkheid bieden
 
Bovenaan