afwatering vs bewerkingen

DeletedUser

Guest
Van de opdrachtgever kreeg ik een tijdje geleden de opdracht om riolering?, ik vermoed afwatering, te ontwikkelen.
Deze kost naast 750 werktuig en 3 kalksteen ook 15 verf om te ontlokken. Zou dit kunnen doen, maar deze technologie leidt me niet verder.
Anderzijds heb je ook bewerkingen. Deze kost me 24 verf om te ontlokken en ook deze zou ik kunnen doen. Deze technologie leidt me wel verder.
De bloem om snel verf te maken, heb ik niet, dus gaat maar mondjesmaat. Op de handel moet ik ook al niet rekenen.
Dus wat ik ook doe, ik doe het verkeerd.
Kies ik voor afwatering, dan blokkeer ik mezelf, want ik kan voorlopig niet verder in technologie en bijgevolg blokkeert mijn FP op 10.
Kies ik voor bewerkingen, dan is het zo, dat ik wacht met mijn afwatering. Doe ik die nadien alsnog, dan bestaat de kans dat de opdrachtgever mij taken geeft, die reeds vervuld zijn. Hij kijkt immers niet, naar wat je reeds hebt. Dus moet je afbreken.
Uiteraard kun je ook riolering (of is het nu afwatering) zelf onmiddellijk afbreken, iets wat ik misschien beter had gedaan.
Die 300 munten die je ervoor krijgt zullen het verschil niet maken. Maar wat is de invloed hiervan op het verdere spel?
 

DeletedUser58

Guest
Als je de opdracht afbreekt krijg je een andere opdracht, maakt verder niet uit je mist alleen die 300gold.

Ik heb ook wel eens ontwikkelingen afgeslagen om toch verder te komen, anders heb je inderdaad de kans dat je een ontwikkeling moet doen die al eens hebt gedaan.
Ik zou je aanraden hem gewoon af te breken en dan kun je altijd later afwatering nog wel vrijspelen tegen de tijd dat je de gronduitbreiding die je daarmee vrijspeelt kunt gebruiken. of je genoeg grondstoffen hebt.
 

DeletedUser

Guest
Op momenten dat ik vastzat in de onderzoeksboom en dus forgepunten overhad, heb ik vrij veel gehandeld. Misschien is er in jouw buurt ook wel iemand waarmee je kan handelen? :)
 

DeletedUser

Guest
denk dat deze ook wel kan gesloten worden. Was meer een bedenking dan een echte vraag of hulp. Ben trouwens al verder aan het spelen.
 
Bovenaan