Advertenties in Foe

Misschien hebben sommigen ze al langer, ik zie ze vandaag: de bonustaveerne en de (massa)knop voor motiveren/helpen is verborgen achter een advertentieknop, eerst 30 seconden naar een game kijken waar ik niet ben geinteresseerd, dan verder spelen. Dit is de weg die Foe ingaat, ook te zien bij de afgelopen events in de vorm van betaalde final updrades en bijgebouwen.
Waar ik de meeste moeite heb is de massaknop, die is er eindelijk gekomen nadat leden jarenlang ieder gildelid, vriend (en/of buur) per stuk moest helpen, totdat je moe werd van t klikken. En ik merk t al direct, vanmorgen de dagoogst, en normaal gesproken zou nu (begin vd avond) het grootste deel van mijn stad bezaaid zijn met gouden sterretjes, nu niet. Terwijl zoveel evengebouwen ervan afhankelijk zijn, mijn Gouverneursvilla's, Podia der Tijden, Verlaten Gestichten, Olympische Schatkisten, enz. Wanneer deze niet gemotiveerd worden loop je vele fp's, munten, goederen enz. mis. Dus eerst maakt Foe het de spelers (eindelijk) makkelijk, om daarna verplicht naar een advertentie kijken, waar velen blijkbaar (en mi terecht) geen zin in hebben.
Ik hoop dat vele spelers hiertegen in opstand komen - prima wanneer je meer inkomsten wilt genereren (ik heb zelf €.80,- uitgegeven in 4 jaar spelen - dat vind ik een prima bedrag voor een spel waar ik dagelijks zoveel plezier aan beleef), maar laat dit bij vrijblijvende opties, en stop met opties die het spel bederven.
 

nietje52

Actief lid
Sorry, je hebt gelijk.
Het was een A/B test dus niet iedereen had het.
Nu wel op de app dan.
Gecondoleerd.
 

NormaJeane

Actief lid
Het lijkt me dat geen enkele speler zit te wachten op (ongewenste) advertenties, maar het schijnt voor Inno een uitgemaakte zaak te zijn.
Dat laatste concludeer ik in ieder geval aangezien er door onze CM in de laatste aankondiging hierover geen discussietopic is aangemaakt.
Dus in hoeverre de zinsnede 'We waarderen jullie enorme geduld met deze test en stellen jullie feedback op prijs.' daadwerkelijk wat gewicht heeft, betwijfel ik.

Ik kan er zelf nog niet goed over oordelen in hoeverre de advertenties de spel-belevenis beïnvloeden, daar ik zelf enkel via de browser speel.
Maar: Advertenties zullen te zijner tijd ongetwijfeld ook in de browser versie komen.
Wel hoor ik van app-spelers bijzonder ontevreden geluiden...
 
Laatst bewerkt:

Abayomi

Nieuw lid
Inno vindt de test geslaagd. Ik denk dat het een grote mislukking is. Ik begrijp dat een spel inkomsten moet genereren maar dit slaat echt alles. Zeer ongewenst en heel irritant. Als wordt steeds een beetje minder in dit spel. Minder dia’s verdienen zodat je meer gedwongen wordt te kopen, haast ondoenlijk om de prijs in de minigames te krijgen zonder betalen en nu dit. Overal reclame door het hele spel. Verplicht kijken. En dan de melding: er is geen reclame beschikbaar dus wacht maar tot het er wel is…
Echt Inno, een grote fout.
 

Tigertjheu

Actief lid
Ik heb al 4 weken de melding "Er zijn momenteel geen advertenties om te tonen. Wacht even tot nieuwe advertenties beschikbaar komen en kom later weer terug.", Echt een geslaagde test! [NOT]
Het is een grote mislukking, het jaagt spelers weg maar hé, klanttevredenheid dikke middelvinger. Dat is wel duidelijk.

(PS) @Bonodemo goed dat je dit topic hebt gemaakt, ze weten dat ze kritiek gingen krijgen dus dan maar geen discussietopic aanmaken.
 
Tja, ik speel meestal via de browser, maar toch is het behoorlijk irritant om op de telefoon al die reclames te zijn oppoppen. En die kunnen afgekocht worden voor 4.95 per maand, uiteraard per server denk ik zo. Jammer, maar helaas snapt de game maker niet dat mensen geen vijf euro betalen voor het skippen van een paar reclames. Maar ik zie de reclames wel vaker op andere spellen, maar zoveel als hier??
 
Dom, dom, dom die in-game ads. Als ik er hinder van ga ondervinden, stop ik met het spel. Absolute deal-breaker. Slechtste ontwikkeling ooit om een strategiespel te vullen met zinloze reclames. Ben al op zoek naar ander spel. EN zeker niet van INNO.
 
Zoals ik noemde heb ik er pas een paar dagen mee te maken, op Android. In mn gilde wordt gemeld dat ze er al maanden last van hebben. Dit zal met opzet gespreid zijn, dan komt er geen massaal protest. Maar dat er nu zo weinig protest is, dat valt mij wel op, t wordt als makke lammetjes maar geslikt.
Eveneens genoemd, ik denk dat ik €.80 heb uitgegeven in 4 jaar - dat is het ook waard, je mag best gewoon betalen voor een game. Maar dan wil ik ook de garantie dat ik niet naar advertenties hoef te kijken!
Het bericht van Arsenal begrijp ik totaal niet: "We waarderen jullie enorme geduld met deze test en stellen jullie feedback op prijs." Je kunt niet op het bericht reageren, dus de feedback kan niet gegeven worden. Een klacht erover bij helpdesk wordt standaard beantwoord met "We sturen jouw mening door." (maw er wordt niets mee gedaan).
Nu er relatief weinig geprotesteerd wordt, is de weg vrij voor Inno om over een tijdje de advertenties op te schroeven. Nog meer GoogleAds in je woonkamer.
 

Arsenal

Community Manager
Teamleden
Community Manager
De zin "We waarderen jullie enorme geduld met deze test en stellen jullie feedback op prijs." In de aankondiging is bedoeld op de feedback die is gegeven in de hele periode waarin de A/B test actief was.
Maar neemt niet weg dat er hier geen had moeten staan. Ben deze inderdaad vergeten om hier een topic voor te maken, excuses. Ik ben ook maar een mens :).

Maar waardeer het dat jullie er zelf een hebben gemaakt :)

Leones en ik bundelen elke week de verzamelde feedback en geven dit door.
 
Laatst bewerkt:
Spelers moeten zich realiseren dat bij ieder reclame filmpje dat ze zien, zij daar zelf geen baat bij hebben. Zij krijgen geen extra beloning hiervoor. Bij de massa motivatieknop staat "Help je buren, gilde of vrienden om OVERVLOEDIGE beloningen te ontvangen" (CAPS van mij) - die beloning is maar liefst 25.000 ofzo munten. Die is niet verhoogd met intrede van de advertenties. De ENIGE die er baat bij heeft is Inno, Wil je weten hoe dat werkt? https://www.webfx.com/blog/marketing/much-cost-advertise-google-adwords/.
Stel, Inno krijgt €.0,01 per click, en 10.000 NL spelers klikken hier dagelijks op, = €.100,-. Ik heb geen idee hoeveel spelers Inno totaal heeft, maar bij 100.000 die klikken is dat €.1000,-. Stel zij klikken dagelijks op 5 ads, dan is dat €.5000,- per dag. Allemaal wild guesses, maar toch. Dus Inno zet eigenlijk zijn spelers voor Inno aan het werk, wat zij ongetwijfeld trouw zullen doen, krijgen hier NIKS voor terug en Inno kan cashen. Dat is het nieuwe gamen.
 

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Spelers moeten zich realiseren dat bij ieder reclame filmpje dat ze zien, zij daar zelf geen baat bij hebben. Zij krijgen geen extra beloning hiervoor. Bij de massa motivatieknop staat "Help je buren, gilde of vrienden om OVERVLOEDIGE beloningen te ontvangen" (CAPS van mij) - die beloning is maar liefst 25.000 ofzo munten. Die is niet verhoogd met intrede van de advertenties. De ENIGE die er baat bij heeft is Inno, Wil je weten hoe dat werkt? https://www.webfx.com/blog/marketing/much-cost-advertise-google-adwords/.
Stel, Inno krijgt €.0,01 per click, en 10.000 NL spelers klikken hier dagelijks op, = €.100,-. Ik heb geen idee hoeveel spelers Inno totaal heeft, maar bij 100.000 die klikken is dat €.1000,-. Stel zij klikken dagelijks op 5 ads, dan is dat €.5000,- per dag. Allemaal wild guesses, maar toch. Dus Inno zet eigenlijk zijn spelers voor Inno aan het werk, wat zij ongetwijfeld trouw zullen doen, krijgen hier NIKS voor terug en Inno kan cashen. Dat is het nieuwe gamen.
Als jij vindt dat je niets terugkrijgt voor het kijken van een advertentie, dan kijk je ze toch niet? Ze zijn volledig optioneel en niet noodzakelijk om het spel te kunnen spelen.
 
Als jij vindt dat je niets terugkrijgt voor het kijken van een advertentie, dan kijk je ze toch niet? Ze zijn volledig optioneel en niet noodzakelijk om het spel te kunnen spelen.
Vrij doorzichtig en goedkoop argument Leones. Een speler klikt niet op een advertentie als t m niks oplevert. De kasteelbonus en taveernevechtbonus zijn niet noodzakelijk maar waren wel handig. En de massamotivatieknop is wel degelijk noodzakelijk, iig voor t gilde. En ik denk niet dat Inno t bij deze advertenties zal laten.
 
de enige stomme ad vind ik die bij het kasteelsysteem omdat ik gewend ben om het meteen te claimen klik ik op de ad omdat de normale verzamelknop mini is geworden zo dat mischien kunnen worden opgelost?
 
Bovenaan