Aantal uitbreidingen loopt al lang niet meer gelijk met het spel

DeletedUser

Guest
Laat ik de discussie maar eens aanzwengelen. In het begin van het spel was één van de onderdelen het puzzelen en zien hoe je uitkomt met je uitbreidingen en gebouwen. Op zich een sterk onderdeel, maar op dit moment al lang achterhaald. Inno loopt zich op dit punt volledig voorbij. Om het spel interessant te houden komen er steeds meer verhaallijnen en evenementen en is er ook nog eens GE. Overal kan je weer nieuwe en nuttige gebouwen winnen en die gebouwen worden ook nog steeds groter. Daar komen nu ook nog eens de combinatiegebouwen bij. In het recente zomerevenement kon je een paleisset en een fonteinset winnen. Allemaal heel leuk, maar waar moet je die in vredesnaam laten? Ik heb een stadje in VM, met dus zeer beperkte mogelijkheden, terwijl die gebouwen enorm zijn. Win ik in GE ook nog eens een terrrasboerderij. Wat doet het er toe? Het is toch allemaal vulling van mijn inventaris. Het spel wordt zo niet leuker door al die verhaallijnen, evenementen en GE. Laat Inno daar nu eens rekening mee gaan houden. Ze hebben er zelf voor gezorgd dat het idee achter de beperkte uitbreidingen al lang achterhaald is. Dit gaat ook ten koste van de verdiensten van Inno. Niemand geeft geld uit aan gebouwen die je toch niet kan plaatsen. In de hogere tijdperken heeft toch niemand nog cultuurgebouwen nodig. Geen hond gaat nog een diamanten cultuurgebouw kopen. Je haalt meer dan voldoende uit je GG's. Het lijkt wel of Inno zijn eigen spel niet begrijpt.
 

DeletedUser

Guest
Dit stoort mij nou ook mateloos er klopt niets meer van.
De balans is zoek.
Zo'n paleisset is alleen leuk als je ook weet dat je enig kans maakt om het te kunnen plaatsen.
Ik vind het frustrerend al die troep in mijn inventaris die ik niet kan neerzetten.
Elke GE wordt de puinhoop groter.
 

DeletedUser

Guest
Elke GE en elk evenement. Ik snap best dat het spel ook draait om het maken van keuzes, maar dan moet je die keuzes wel kunnen maken. Het was prima mogelijk om beide sets uit het zomerevenement te bemachtigen en daarbij kreeg je dan ook nog heel veel andere prijzen. Heel leuk, maar als je nog aan het begin van het spel zit kan je dat nooit kwijt. Speel je al veel langer dan moet je weer andere zaken op gaan offeren. Er zit wat mij betreft totaal geen idee achter. Tevredenheid hoef je al helemaal niet meer op te letten. Dat hheb je al genoeg zonder er cultuurgebouwen voor te hoeven plaatsen. Versieringen zijn door de helpen knop ook al ongewenst geworden. Ze komen steeds met nieuwe ideeën, zonder dat ze bekijken of snappen wat de gevolgen zijn.
 

DeletedUser

Guest
Je kan ook uitbreidingen als prijs weggeven. In GE bijvoorbeeld, of recentelijk op het rad. Er valt genoeg te bedenken.
 

generaal bishmark

Actief lid
Je kan ook uitbreidingen als prijs weggeven. In GE bijvoorbeeld, of recentelijk op het rad. Er valt genoeg te bedenken.
dat is nu het beste idee wat sinds weken naar voren komt , uitbreidingen als prijs te winnen . wat zo hard nodig zijn om je stad uit te bouwen , wil zoveel nog zetten ,en nog iets heb al eerder vermeld maak de uitbreiding op maximaal 5000 medailles zodat het ook hier wat gemakkelijker word , maar 15 000 medailles bijvoorbeeld voor een uitbreiding als je in LM zit is overdreven .
 

DeletedUser

Guest
Ja, een uitgebreidere continentkaart per era lijkt me niet alleen leuk maar ook handig met al die scoutopdrachten en als mensen daarnaast op die uitgebreidere continentkaart wat meer uitbreidingen kunnen vinden is iedereen blij.
FoE omdat we die monstrueuze gebouwensets kunnen plaatsen en er dus graag voor spelen zonder nare nasmaak en ook wij omdat de broekriem wat losser kan.
Uiteraard zijn we hier niet om "pretty city" te spelen maar hoe het nu is lijkt me het andere uiterste.
Ik zou graag weer een reden hebben om mee te doen met historische missiereeksen ook als de prijs niet meteen geweldig is.
Het is leuk voor de afwisseling maar een prijs als stofvanger in inventaris, terwijl je er krom voor hebt gelegen en alles voor gedaan hebt, daar begin ik al lang niet meer aan.
Tenzij je heel goed bent voorbereid kost zo'n missiereeks, hier en daar, vaak toch wat diamantjes.

Edit Uitbreidingen kunnen winnen klinkt wel als een plan inderdaad.
Ik wist niet dat ik dit ooit zou gaan zeggen trouwens: treurige wending van het spel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Markus

Actief lid
als ze nu die kaartdelen die wolkjes hebben nu eens open gooien en daar uitbreidingen op zetten (en een beetje uitdaging op die provincies zetten), speel ik ze graag vrij hoor :p
 

DeletedUser10486

Guest
Het is een kwestie van keuzes maken. Ik heb nog 3 terrasboerderijen die er eventueel wel uit kunnen, dus plaats maken is niet zo'n probleem.
Dan zijn er nog GG's die niet echt superbelangrijk zijn: Babel, Frauenkirche, Voyager, Dynamic Tower. En het aantal werkplaatsen van de Kerstman kan ik ook nog wel verminderen.

Er staat geen enkele versiering of cultureel gebouw in mijn stad, geen enkel normaal woongebouw, geen enkel gewoon militair gebouw, geen enkel gewoon goederengebouw, en er is geen enkele 2-baansweg nodig.

Er mogen met de volgende evenementen nog wel een paar grote sets bijkomen. :)
 

mcsp

Actief lid
Je kan ook uitbreidingen als prijs weggeven. In GE bijvoorbeeld, of recentelijk op het rad. Er valt genoeg te bedenken.

Misschien vinden ze het cadeau geven van "volledige" uitbreidingen wat ver gaan ... maar van mij mogen het ook "mini"-uitbreidingen zijn van bvb. 2x2, of 1x3, of 3x1, of ......... Genoeg mogelijkheden om creatief te zijn ...
Zo'n mini-uitbreidingen kunnen dan ev. in de inventaris geplaatst worden ...
 

DeletedUser

Guest
Het is een kwestie van keuzes maken. Ik heb nog 3 terrasboerderijen die er eventueel wel uit kunnen, dus plaats maken is niet zo'n probleem.
Dan zijn er nog GG's die niet echt superbelangrijk zijn: Babel, Frauenkirche, Voyager, Dynamic Tower. En het aantal werkplaatsen van de Kerstman kan ik ook nog wel verminderen.

Er staat geen enkele versiering of cultureel gebouw in mijn stad, geen enkel normaal woongebouw, geen enkel gewoon militair gebouw, geen enkel gewoon goederengebouw, en er is geen enkele 2-baansweg nodig.

Er mogen met de volgende evenementen nog wel een paar grote sets bijkomen. :)

Je bevestigt precies mijn punt. Terrasboerderijen en werkplaatsen van de kerstman zijn geen gebouwen die je even makkelijk verkrijgt en je gooit ze weg als oud vuil. Zelfde geldt voor de GG's die je noemt. Je hebt die al wel een aantal niveau's omhoog gebracht en ook dat gooi je weg. FoE doet zijn uityerste best om het spel interessant te houden, maar gaat de fout in met de te beperkte ruimte. Waarom zou ik de missies van een verhaallijn gaan ddoen, alleen voor gebouwen die ik in mijn inventaris plaats, of al weer heel snel verwijder.

Verder overdrijf je weer behoorlijk. Er staan wel degelijk versieringen in je stad en geen enkel gewoon militair gebouw vang je op met een lading aaan kampioenshuizen.
 

DeletedUser

Guest
Misschien vinden ze het cadeau geven van "volledige" uitbreidingen wat ver gaan ... maar van mij mogen het ook "mini"-uitbreidingen zijn van bvb. 2x2, of 1x3, of 3x1, of ......... Genoeg mogelijkheden om creatief te zijn ...
Zo'n mini-uitbreidingen kunnen dan ev. in de inventaris geplaatst worden ...

Mini-uitbreidingen is een mogelijkheid, maar je kan de kans op zo'n gewone uitbreiding natuurlijk ook klein houden.
 

DeletedUser10111

Guest
De medaiiles die je kreeg bij het zomer-event kun je zien als mini gebiedsuitbreidingen, vooral de lagere tijdperken hebben daar profijt van.
 

DeletedUser10486

Guest
Als je mini-uitbreidingen bij evenementen gaat geven, dan hebben de diamantspelers binnen de kortste keren de hele kaart vol. En dan begint het gezeur weer dat de kaart nog groter moet.
 

DeletedUser

Guest
De medaiiles die je kreeg bij het zomer-event kun je zien als mini gebiedsuitbreidingen, vooral de lagere tijdperken hebben daar profijt van.

Beetje kromme redenatie. Je "kreeg" ze nou niet bepaald en er zijn meer dan genoeg manieren om aan medailles te komen. Zo veel zelfs dat je er een dik overschot aan over houdt. In de lagere tijdperken heb je ook nog zat in het spel te doen, terwijl de spelers in de hogere tijdperken in een sleur geraken. FoE probeert daar met allerlei acties iets aan te doen, maar ze snappen schijnbaar niet dat je dan ook meer ruimte nodig hebt. Al vanaf het begin houden ze vast aan een standaard aantal uitbreidingen per tijdperk. De standaard gebouwen worden echter door de tijdperken heen steeds groter en zelfs daar houden ze geen rekening mee. Ieder tijdperk 2 nieuwe GG's en nog steeds niet meer uitbreidingen. Natuurlijk gaat het spel ook om keuzes maken, maar keuzes nu betekent diamanten en speciale gebouwen weggooien. Waarom zou je dan nog moeite doen om die gebouwen te verwerven?


Als je mini-uitbreidingen bij evenementen gaat geven, dan hebben de diamantspelers binnen de kortste keren de hele kaart vol. En dan begint het gezeur weer dat de kaart nog groter moet.

Beter het gezeur dat de kaart groter moet dan nu kijken naar een kaart waarvoor je dee uitbreidingen niet hebt en zoals het nu gaat ook nooit zal krijgen.
 

DeletedUser

Guest
Als je mini-uitbreidingen bij evenementen gaat geven, dan hebben de diamantspelers binnen de kortste keren de hele kaart vol. En dan begint het gezeur weer dat de kaart nog groter moet.

Het is maar hoe je het bekijkt.
Als Inno participatie wil ook in hun toekomstige evenementen kun je het zeuren noemen of signalen vanuit hun spelers/ klantenbestand dat men niet langer weet hoe ze al die spullen zouden moeten huisvesten.
Gewone mensen en geen spilzieke dia spelers die van alles omhakken en weggooien omdat er toevallig een monstergebouw op het programma staat.
Mensen die dan dus gewoon niet meedoen.
Het zou vrij achterlijk zijn als een bedrijf geen voordeel zou halen uit deze klantenervaringen.
Er zijn bedrijven die een goeie stuiver over hebben voor dit soort customer-feedback.

Belangrijker nog ondermeer met die nieuwe sets die je nu op evenementen kunt winnen werkt het oude uitbreidingenmodel gewoon niet meer.
Dat is duidelijk achterhaalt en ik denk dat dit onderwerp juist daar over gaat.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Didi 666

Actief lid
Grappig dat degene die iedereen zowat van het forum weg jaagt, nu de discussie wil aangaan.
Stefan geeft iets aan en je brandt hem al weer af. Wil je nu een discussie of wil je weer eens je eigen mening doordrukken alsof dat de mening is van iedereen die FOE speelt ?

Hier zeg je bijv, Verder overdrijf je weer behoorlijk. Er staan wel degelijk versieringen in je stad en geen enkel gewoon militair gebouw vang je op met een lading aaan kampioenshuizen.

Klopt, maar alle eenheden worden wel heel makkelijk weg gegeven in de GE, dus is een barak helemaal niet meer nodig.

Op Brisgard speel ik normaal, op de andere werelden speel ik alleen met gebouwen die ik win via of de events of via de GE.
Barakken bouw ik daar niet, alle troepen komen via de GE.
Goederen komen binnen via de GG of soms via de GE, dus ook geen goederen gebouwen meer.
En dat is een keuze, heb op Brisgard heel wat leuke gebouwen weg gehaald en ook bepaalde GG afgebroken omdat ik daar verder in het spel maar weinig meer aan had voor mijn manier van spelen.

MR24rtc35gh said:
De medaiiles die je kreeg bij het zomer-event kun je zien als mini gebiedsuitbreidingen, vooral de lagere tijdperken hebben daar profijt van.

Beetje kromme redenatie. Je "kreeg" ze nou niet bepaald en er zijn meer dan genoeg manieren om aan medailles te komen.

Je kreeg ze zeker, als de buurt 77 keer gedraaid had werden ze auto bijgeschreven, heeft mij op 3 werelden toch een overwinning uitbreiding opgeleverd, behalve op B, daar heb ik er nog een kleine 250 000 nodig.
 

DeletedUser

Guest
Belangrijker nog ondermeer met die nieuwe sets die je nu op evenementen kunt winnen werkt het oude uitbreidingenmodel gewoon niet meer.
Dat is duidelijk achterhaalt en ik denk dat dit onderwerp juist daar over gaat.

Juist. Halverwege augustus komt al weer de volgende verhaallijn met opnieuw een speciaal gebouw. Ondertussen heb ik al 9 pagina's in mijn inventaris met speciale en diamant gebouwen. Wat moet daar dan nog in vredesnaam speciaal aan zijn? De missies voor de verhaallijnen worden al aangepast met alternatieven, zodat je niet bijvoorbeeld iedere keer weer een provincie moet veroveren, maar wat is het nut daar van als je gebouwen wint die je toch niet kan plaatsen? Tel alleen alle GG's en speciale gebouwen als het gaat om ruimte maar eens op. Dan kom je zwaar tekort. Het gaat om het maken van keuzes, maar dan moet je die keuzes ook wel kunnen maken.
 

DeletedUser

Guest
Grappig dat degene die iedereen zowat van het forum weg jaagt, nu de discussie wil aangaan.
Stefan geeft iets aan en je brandt hem al weer af. Wil je nu een discussie of wil je weer eens je eigen mening doordrukken alsof dat de mening is van iedereen die FOE speelt ?

Grappig dat jij het voor Stefan opneemt die altijd alles op zijn eigen spelwijze betrekt en die propageert als de enige ware. Als ik iedereen wegjaag, wat doe jij hier dan nog?:D

Hier zeg je bijv, Verder overdrijf je weer behoorlijk. Er staan wel degelijk versieringen in je stad en geen enkel gewoon militair gebouw vang je op met een lading aaan kampioenshuizen.

Klopt, maar alle eenheden worden wel heel makkelijk weg gegeven in de GE, dus is een barak helemaal niet meer nodig.

Die versieringen staan toch in zijn stad? Moet je niet beweren dat het niet zo is. Verder is de kampioen in zijn tijdperk een van de sterkste eenheden, dus dan is het vrij makkelijk om te beweren dat je geen andere barakken nodig hebt. Ja, je krijgt eenheden uit GE, maar je hebt ook wel eenheden nodig om die te winnen. Je barakken kan je wegdoen als je langer in een tijdperk zit, maar niet aan het begin.

Op Brisgard speel ik normaal, op de andere werelden speel ik alleen met gebouwen die ik win via of de events of via de GE.
Barakken bouw ik daar niet, alle troepen komen via de GE.
Goederen komen binnen via de GG of soms via de GE, dus ook geen goederen gebouwen meer.
En dat is een keuze, heb op Brisgard heel wat leuke gebouwen weg gehaald en ook bepaalde GG afgebroken omdat ik daar verder in het spel maar weinig meer aan had voor mijn manier van spelen.

Wat met meer ruimte dus niet nodig was geweest. Bedankt voor je ondersteuning

MR24rtc35gh said:
De medaiiles die je kreeg bij het zomer-event kun je zien als mini gebiedsuitbreidingen, vooral de lagere tijdperken hebben daar profijt van.

Beetje kromme redenatie. Je "kreeg" ze nou niet bepaald en er zijn meer dan genoeg manieren om aan medailles te komen.

Je kreeg ze zeker, als de buurt 77 keer gedraaid had werden ze auto bijgeschreven, heeft mij op 3 werelden toch een overwinning uitbreiding opgeleverd, behalve op B, daar heb ik er nog een kleine 250 000 nodig.

Je "kreeg" ze nog steeds niet. Er stond iets tegenover.
 
Bovenaan