Aanpassing "Speler aanvallen" knop/indicatie

Felair

Actief lid
Uitgebreide omschrijving:

Ik heb in 2 situaties een probleem met deze knop.

1. Wanneer je in de ijzertijd zit wat ik op een aantal werelden zit waar ik niet echt actief speel dan heeft nog niet iedereen de technologie "Militaire tactieken" vrijgespeeld. Echter staat bij deze mensen wel heel vrolijk de optie "Speler aanvallen" wanneer je de technologie zelf wel al vrijgespeeld hebt omdat je de dagelijkse uitdaging wil doen bijvoorbeeld (wat hiermee makkelijker word vind ik persoonlijk).

2. Wanneer iemand een stadsschild aan heeft staan dan heb je een vergelijkbaar probleem want ook dan is knop gewoon aanwezig en zie je pas dat je niet kan aanvallen totdat je klikt.

Voorstel:

Het weglaten van de knop(in situatie 1) en het aanpassen van de knop(in situatie 2) naar een stadsschild pictogram met timer zoals in de vriendenlijst de taverne timer word weergegeven zal een verbetering van de gameplay opleveren.

De locatie van de knop "Speler aanvallen" word gedeeld met het "Bij speler plunderen" icoon en daar komt daar een 3e icoon "Stadsschild actief" bij op die plek maar dan kan de prioriteit worden:
1 "Speler aanvallen" indicator wanneer er geen stadsschild is en je de speler nog niet aangevallen hebt of nog niet op de helpen knop gedrukt hebt.
2 "Bij speler plunderen" Icoon wanneer je de speler al aangevallen hebt maar nog niet door je geplunderd is (ook al staat er een stadsschild actief kun je nog steeds plunderen dus dit is prioriteit 2)
3 "Stadsschild actief" met timer wanneer je nog niet aangevallen had voordat het schild actief werd of al geplunderd hebt omdat je voordat het schild actief werd al aangevallen hebt.
4 "Leeg" Als er geen stadsschild actief staat.

Movatie:

In situatie 1 word zinloos geklik beperkt, want ik overdrijf niet als ik zeg dat ik wel eens een 25 tal keer heb geklikt op deze knop in mijn buurt en daarmee effectief 50 keer zinloos heb geklikt want je klikt er op en dan moet je ook nog eens de melding dat je de speler niet kan aanvallen specifiek weg klikken. Voordat je dan iemand treft welke je aan kan vallen heb je dus al bijna RSI (even lekker overdrijven;) ).

Situatie 2 is minder vaak voorkomend in ieder geval op mijn huidige tijdperk (hoofdwereld zit in de Hoge middeleeuwen) maar zal voor mensen in hogere tijdperken praktisch zijn, waar meer mensen een stadsschild gebruiken verwacht ik, je ziet dit dan meteen en kan direct de volgende buur aanvallen.

Nadelen van het idee:
Voor zover ik kan bedenken zijn deze er niet, of ik kan deze niet verzinnen in ieder geval. Mocht iemand deze wel kunnen verzinnen dan hoor ik het graag :)
 

DeletedUser8003

Guest
Goed idee, ik zit zelf ook in ijzertijd en verbaas me er steeds over dat ik bijna niemand kan aanvallen terwijl die knop er wel staat. Net als met de taveerne moet die knop duidelijker aangeven of je wel of niet kunt aanvallen.
 

Felair

Actief lid
Dat is toch niet veel makkelijker? Bespaard je alleen wat klikken, ik neem aan dat het op hogere tijdperken niet anders is qua indicatie als mijn url hieronder hieronder, je weet nu ook al precies wanneer je weer mag aanvallen alleen word het dan efficiënter weergegeven.

https://imgur.com/6KZceLW
 

DeletedUser4100

Guest
Voorstel 2 is al van kracht. Na succesvol te hebben aangevallen staat een bliksem ipv.
zwaardjes. Als je die speler plundert verdwijnt deze bliksem.
 
Dat is toch niet veel makkelijker? Bespaard je alleen wat klikken, ik neem aan dat het op hogere tijdperken niet anders is qua indicatie als mijn url hieronder hieronder, je weet nu ook al precies wanneer je weer mag aanvallen alleen word het dan efficiënter weergegeven.

https://imgur.com/6KZceLW


Ja idd veel makkelijker, maar wel heel erg gedacht vanuit de aanvaller als je wilt beweren dat er geen nadelen zijn. Klein beetje moeite mag je best doen hoor. Daarom zal ik ook tegenstemmen mocht dit tot een poll komen ook al is je voorstel volledig in mijn voordeel.
 

Felair

Actief lid
Ja idd veel makkelijker, maar wel heel erg gedacht vanuit de aanvaller als je wilt beweren dat er geen nadelen zijn. Klein beetje moeite mag je best doen hoor. Daarom zal ik ook tegenstemmen mocht dit tot een poll komen ook al is je voorstel volledig in mijn voordeel.

Hmm veel makkelijker?
Ik speel nog niet zo lang maar een dergelijke indicatie heeft toch geen ander voordeel dan dat je in plaats van dat je nu op "Speler Aanvallen" klikt en dan de melding met tijd in beeld krijgt dan een icoon zou hebben met de informatie. Of haal je hier nog meer voordeel uit op een andere manier welke ik wellicht niet zie?

Wat is dan de extra negatieve impact voor de persoon met het schild? In Beide gevallen heb je nog steeds je schild staan en weet de potentiële aanvaller hoe lang het er nog is dus dit is identiek?

Ik vind het absoluut geen probleem om moeite te doen, ik val veel van mijn buren momenteel ook gewoon aan (helaas nog niet genoeg troepen om iedereen aan te vallen).
Wel heb ik het gevoel dat ik hier iets mis, want zoals je het nu laat over komen word het wel heel makkelijk met mijn voorstel.
Mis ik inderdaad iets? Ik weet in de verste verte nog niet alles over dit spel dus help me even als je wil :)
 
Ik weet nu het grootste deel van de tijd ook wie er een stadsschild heeft, namelijk de buren waar ik nog een opvallende oranje helpenknop beschikbaar heb. Maar al die schildjes eindigen op een ander moment en ik hou niet bij wanneer precies. Maar als ik dat in 1 oogopslag kon controleren zou ik waarschijnlijk een stuk vaker checken dan nu. Dus ja, dat lijkt me wel een nadeel voor degene met het stadsschild.
 

Felair

Actief lid
Hmm mja daar valt iets voor het zeggen inderdaad, ik kan het niet echt goed inschatten van in mijn TP ben ik tot nu toe 1x zo'n schild tegengekomen. Maar goed ik ben dan zo iemand die het wel zou gaan bijhouden ook moet ik een keer klikken haha :p

Worden het er veel meer dan is het wellicht een ander verhaal, geen idee hoeveel mensen zo'n schild gebruiken op hogere tijdperken :)

Weet niet hoe andere hier over denken, sowieso blijft het aanvallen in de ijzertijd wel relevant denk ik, het 2e punt kan wellicht geschrapt worden als meer mensen er zo over denken.
 
Bovenaan