Aanpassing legerbeheer

Atokirina

Actief lid
Beschrijving van de suggestie:
Het vermelden van het totale aantal eenheden per tijdperk in het legerbeheer.

Motivatie voor de suggestie:
Wanneer men op de PC het legerbeheer opent, is alleen het totaal aantal eenheden zichtbaar en kan je niet op een snelle en eenvoudige manier zien hoeveel eenheden je in een bepaald tijdperk hebt. Wanneer je het legerbeheer opent op de app zie je zelfs het totaal aantal eenheden niet. Wanneer je met je gilde bijvoorbeeld wat veroveringsplannen hebt in Gilde vs Gilde, is het altijd interessant om op een snelle wijze het aantal eenheden per tijdperk te kunnen zien. Uiteraard is GvG niet beschikbaar op de app, maar is de info wat betreft het aantal eenheden per tijdperk of het totale aantal eenheden nog altijd uiterst interessant.

Nadelen van de suggestie:
Aangezien dit slechts een kleine aanpassing is, zie ik geen enkel nadeel; ook niet wat betreft een te grote hoeveelheid aan informatie in een klein venster.

Ik heb een "quicksearch" uitgevoerd met een aantal sleutelwoorden op zoek naar topics die hetzelfde voorstel inhouden:
Hierbij heb ik geen topics gevonden. Moest je er toch één of meerdere vinden, graag even melden.

Visualisatie aanpassing:
PC.png
App.png


App2.png

Regels voor de discussie:
- De discussie dient vriendelijke te verlopen. Beledigingen aan het adres van een andere persoon zijn derhalve niet toegestaan. Reacties in de geest van 'wat een stom idee' kunnen als belediging van de voorsteller van het idee opgevat worden.
- Het is niet de bedoeling iemands idee de grond in te boren. Door constructief te zijn kan er een beter voorstel gedaan worden voor de stemming, en eventueel daarna voor de ontwikkelaars.
- Houd het on-topic. Berichten die niet over het onderwerp gaan kunnen verwijderd worden.
- Als er geen nieuwe punten ter sprake komen kan de moderator besluiten dat er een poll geplaatst zal worden, zelfs als er nog een discussie gaande is.
- Tijdens een poll blijft het topic gewoon open, en is verder discussiëren toegestaan
Richtlijnen voor de discussie:
- Probeer constructief te zijn. Naast aangeven of je een idee goed vindt of niet, probeer uit te leggen waarom. Dan kan er iets gedaan worden met je mening en zal deze makkelijker overgenomen worden. Met reacties in de geest van 'ik vind dit idee niet goed.' zal de discussie niet vooruit geholpen worden. Eventueel kunnen jouw (tegen)argumenten in het idee verwerkt worden waardoor je het er toch mee eens kunt zijn.
- Probeer duidelijk je boodschap over te brengen en mocht het niet gesnapt worden kijk dan of je het op een andere manier kunt uitleggen. 3x precies hetzelfde zeggen heeft niet zoveel zin.

Wij wensen jullie veel plezier met het ideeënforum!
 

MvHs

Actief lid
Ach aangezien GS is geintroduceert en GvG erg hard gaat zie ik het nut er zoveel niet meer zo in. Bijna geen eenheden meer om te zien :)
 

Seconddream

Actief lid
Persoonlijk zie ik er niet veel voordeel in omdat in het voorbeeld een totaal beeld betreft, het laat niet zien hoeveel je van een soort hebt.
Daar komt bij dat de aantallen al zichtbaar zijn per soort als je met je muis eroverheen hovert ( ik gebruik de app niet voor gevechten ).

Wel wil ik opmerken dat de aantallen bij de eerste tijdperken niet zichtbaar zijn, hier zou best een aanpassing gedaan mogen worden.
 

DeletedUser13297

Guest
Dit kan je al zien als je helemaal naar rechts swiped... Je kan eerst je tijdperk selecteren en dan bekijken hoeveel onafhankelijke eenheden je per soort hebt, afhankelijke ben je neem ik aan al van bewust... de fuctie werkt alleen als je van een eenheid meer dan 20 hebt per tijdperk, als je minder hebt weet je dat gvg onzinnig is in dat tijdperk... ;-)
 
Een extra optie in het aanvalsmenu zou voldoende moeten zijn. Bijvoorbeeld een optie militaire hulp button. Hierin zou het spel je een optie kunnen geven welk leger je zou kunnen gebruiken bij het gevecht dat je aangaat. Bijvoorbeeld de sterke en goede kanten van het leger wat je gebruikt of tegen welk leger welke militair sterk of zwak is. Zou zeggen een knopje hier erbij zetten http://prntscr.com/s4fi5e
 
Bovenaan