Bevestigd [7555] AI maakt domme beslissingen tijdens gevecht

DeletedUser5820

Guest
Gebruikersnaam: dions
Wereld: Brisgard!!!!

Kan dit? aaaaaaaarrrrrggggghhhhhhhhh!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.jpg
 

DeletedUser

Guest
Ik zie niet in waarom dit niet zou kunnen?

iets meer info over de % bonussen van jullie beiden is gewenst.

verder vecht je zo ver ik kan zien in een zone met weinig bos, dus je jagers blijven zichtbaar.
1e buurt je jagers gaan naar voren, worden geraakt door elke eenheid van hem waarvan in ieder geval 2 units van hem sterk tegen jagers zijn (niet zeker over de progressieve eenheden, maar de houwitzers hebben bonus tegen jagers)
 

DeletedUser

Guest
Nee dat kan niet. Volgens het strijdresultaat zijn er een hoop eenheden dood terwijl ze nog allemaal levend te zien zijn in de achtergrond.
 

DeletedUser

Guest
Heb je auto gedaan en direct resultaten bekeken ?
Dan kan dit dus wel,
Tegen wie heb je deze aanval uitgevoerd ?
Wat heeft hij/zij zowel staan ? denk aan wachtvuren & GG's
 

DeletedUser

Guest
Antwoord op kan dit???
Is ja het kan want anders zag je het toch niet
 

DeletedUser5820

Guest
Antwoord op kan dit???
Is ja het kan want anders zag je het toch niet

Jij weet niet wat jagers kunnen en je weet niet wat voor bonus ik heb. Ik weet wel die van jou en die van mij is hoger.

Waarom zou het niet kunnen omdat het spel het gevecht ook niet bekeken heeft dat hij gwn wat verzonnen heeft en alle jager gewoon heeft laten staan?
 

DeletedUser5968

Guest
@Dions, ja dit kan zeer goed. Hetgeen ik kan zien is dat er voornamelijk struiken zijn.

Daarnaast speel jij met koloniale troepen tegen industriële en progressieve troepen.
De fuseliers maken in 2 schoten een jager kapot. De houwitser kan een jager aanvallen zelfs als die verstopt zit in een boom en heeft een bonus hiertegen.
De snelvuurkanon heeft zeer groot bereik en kan de jager wel 2x raken voordat de jager in de buurt is gekomen.
Het loop en schietbereik is je grootste nadeel geweest, daar snelvuur en fuselier een groter bereik hebben en jou als eerste een flinke mep konden toedelen.

Groet Gaelwyn
 

DeletedUser275

Guest
Gaelwyn, jagers zijn Industriële troepen. Dus waar jij die kol troepen ziet dat weet ik niet.
Voor de rest heb je wel gelijk.
 

Seconddream

Actief lid
Gebruikersnaam: dions
Wereld: Brisgard!!!!

Kan dit? Bekijk bijlage 1149

Deze heb ik even getest en doet zich voor bij een automatisch gevecht. Nu weet ik niet of het een foutje is maar ik kan me voorstellen dat je het merkwaardig vind.
Als we even uitgaan van een foutje dan is het niet ernstig te noemen en dat maakt dat het even kan duren alvorens het is verholpen, in elk geval zet ik ze even in behandeling. Bedankt voor je melding :)
 

DeletedUser

Guest
Het kan bij een automatisch gevecht. Dan hebben die jagers de neiging op afstand en in de struiken te blijven hangen i.p.v. de tegenstander op te zoeken. Doe je dat gevecht handmatig dan win je met gemak, maar automatisch kom je nooit dicht genoeg bij die snelvuurkanonnen. Die fuseliers lopen naar je toe, daarom zijn die allemaal dood. De houwitsers komen ook naar je toe, maar doen daar veel langer over. Die hebben uiteindelijk ook jouw jagers nog geraakt, maar in de tussentijd hebben die snelvuurkanonnen van afstand de strijd beslist.
 

DeletedUser5820

Guest
Deze heb ik even getest en doet zich voor bij een automatisch gevecht. Nu weet ik niet of het een foutje is maar ik kan me voorstellen dat je het merkwaardig vind.
Als we even uitgaan van een foutje dan is het niet ernstig te noemen en dat maakt dat het even kan duren alvorens het is verholpen, in elk geval zet ik ze even in behandeling. Bedankt voor je melding :)

thx reddog.

@Dions, ja dit kan zeer goed. Hetgeen ik kan zien is dat er voornamelijk struiken zijn.

Daarnaast speel jij met koloniale troepen tegen industriële en progressieve troepen.
De fuseliers maken in 2 schoten een jager kapot. De houwitser kan een jager aanvallen zelfs als die verstopt zit in een boom en heeft een bonus hiertegen.
De snelvuurkanon heeft zeer groot bereik en kan de jager wel 2x raken voordat de jager in de buurt is gekomen.
Het loop en schietbereik is je grootste nadeel geweest, daar snelvuur en fuselier een groter bereik hebben en jou als eerste een flinke mep konden toedelen.

Groet Gaelwyn

Ik weet niet hoe je aan die info over die fuselier komt, maar die is in ieder geval fout. Een fuselier doet er veel langer over om een jager neer te knallen en omdat mijn jagers hoge verdediging hebben en die fuselier heeft een lagere bonus. Je hebt het zeker over jou fuseliers van 100% neem ik aan?

Het kan bij een automatisch gevecht. Dan hebben die jagers de neiging op afstand en in de struiken te blijven hangen i.p.v. de tegenstander op te zoeken. Doe je dat gevecht handmatig dan win je met gemak, maar automatisch kom je nooit dicht genoeg bij die snelvuurkanonnen. Die fuseliers lopen naar je toe, daarom zijn die allemaal dood. De houwitsers komen ook naar je toe, maar doen daar veel langer over. Die hebben uiteindelijk ook jouw jagers nog geraakt, maar in de tussentijd hebben die snelvuurkanonnen van afstand de strijd beslist.

Dat moet dus opgelost worden. Het is idioot dat die jagers daar blijven hangen. Eerder deden ze dat al en toen was het vervelend. maar nu is het nog erger! En je weet verder niets van het landschap.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Dat de AI niet altijd de verstandigste keuzes maakt is bekend. We hebben in het verleden de AI al enkele keren aangepast en verbeterd. We zijn nu echter op een punt aanbelandt waar elke verbetering een heleboel tijd en moeite vraagt, maar relatief gezien weinig oplevert. Nieuwe verbeteringen hebben daarom geen prioriteit omdat we de kostbare tijd van onze ontwikkelaars liever nuttiger besteden aan het oplossen van andere fouten en implementeren van nieuwe functies. Dit specifieke probleem (i.e. jagers die achteraan blijven hangen) is bijvoorbeeld al enige tijd bekend, maar we hebben eenvoudigweg geen oplossing die snel én waterdicht is. We willen immers vermijden dat als we dit probleem oplossen we er 3 andere creëren. Voorlopig zal dit dus wel even blijven rondhangen. :)

FOE-7555
 

DeletedUser1655

Guest
Waarom 2 AI en niet een standaard AI.... scheelt verbeteren, er is al een dat voldoende werkt: provincieen
 
Bovenaan