[6032] Einde aan GEZ##K mbt (on)eerijke handel !

Een knop toevoegen met 'buiten gilde' om handel uit de gildemarkt te houden.

  • Ja

    Stemmen: 16 88,9%
  • Nee

    Stemmen: 2 11,1%

  • Totaal aantal stemmers
    18
  • Enquête gesloten .

DeletedUser

Guest
Wie is het inmiddels niet moe, steeds weer het gedoe rondom eerlijke en scheve handel.
Vaak hoor je dan nog: scheef handelen buiten het gilde mag maar voor eigen gildeleden wel eerlijk. Jammer alleen dat je dat verschil niet kan zien op de markt. klikt iemand het selectievakje [aanbiedingen VAN gildeleden] aan dan zijn ook de aanbiedingen bestemd voor de externe markt zichtbaar. en denkt men dus gelijk aan oneerlijke handel binnen het gilde.

Kan dat selectievakje dan niet gewoon gewijzigd worden in [aanbiedingen op gildemarkt / INTERNE handel]
Dan zal er een heeele grote groep handelaren en klagers dat vakje aan kunnen vinken en zien ze alleen de eerlijke handel voor binnen de eigen gilde.. heb ik dan iets scheef staan voor de externe markt dan zien ze dat ook niet.
Zo'n simpele wijziging kan volgens mij zo'n 80-90% van de irritaties en het gezeur rondom handel verminderen.

Anders optie 2:
bij je overzicht van aanbiedingen die je al op de markt hebt staan, komt er een extra (grijs) schildje te staan achter het aanbod als je [alleen gilde] geselecteerd hebt. Kan er ook bij het volledige overzicht van de marktgilde datzelfde schildje dan ook niet gewoon zichtbaar zijn/blijven ?? Zal ook een hoop gemekker en irritatie kunnen schelen denk ik.


Zo lastig moet dat toch niet zijn om aan te passen. lijkt me sterk dat dit nog niet eerder bedacht én doorgevoerd is....

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Idee met betrekking tot de poll

Naast de knop 'Alleen gilde' komt er een knop 'Buiten gilde'. Handel welke 'Buiten gilde' aangeboden wordt kan niet door gildeleden gezien worden die in hun markt de knop 'toon enkel handel van gildeleden' gebruiken. Voor gildeleden die deze knop niet gebruiken zal de handel zichtbaar blijven.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Binnen het spel mag je alles handelen als je het in kan voeren. Eerlijke handel is een bedenksel van spelers en geen spelonderdeel. Er hoeft daarom ook geen aanpassing voor te komen.
 

DeletedUser4527

Guest
Binnen het spel mag je alles handelen als je het in kan voeren. Eerlijke handel is een bedenksel van spelers en geen spelonderdeel. Er hoeft daarom ook geen aanpassing voor te komen.


dat bedoeld die ook niet slayer
hij vraagt naar een vinkje voor alleen gilde danwel alleen buren/vrienden handel
iets dat al tig keer aangevraagd is door de spelers................
 
1 voor deel van die zo genaamde (on)eerijke handel is wel
dat je aan goeder kan komen van 3 tijdperken voor je
en zo die GG gebouwen kan plaatsen
is wel leuk
 

DeletedUser

Guest
dat bedoeld die ook niet slayer
hij vraagt naar een vinkje voor alleen gilde danwel alleen buren/vrienden handel
iets dat al tig keer aangevraagd is door de spelers................

Op basis van "eerlijke handel", maar dat bestaat helemaal niet. Dat maakt dus dat vinkje overbodig.
 

DeletedUser4527

Guest
bestaat niet ? zullen we het faire handel betitelen dan , het gros van de spelers vind dat die standaard eerlijk is en houd zich er ook aan, het andere kamp verzet zich hiertegen, is dan toch simpel zeg ik, gewoon de scheve handels mensen in 1 gilde , en die die het wel netjes doen in andere gildes , eens zien welke gildes sneller zullen groeien ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser6867

Guest
En wat vind jij dan fair handel????

Er staat nergens op een officiele site van forge of empires wat eerlijke handel is.
Eerlijke handel kies jezelf zodra jij het aanbod aanneemt vind jij het juiste handel anders accepteer je het niet en zet je het zelf erop als een ander dan jouw handel aanneemt is het probleem opgelost.
 

DeletedUser4527

Guest
ik zity er niet mee , dat er "scheef gehandeld"word maakt mij niks uit , maar niet als je in mijn gilde zit , wij gebruiken de eerlijk handel regel punt uit , staat ook nergens dat dat niet mag , een bakker mag voor een brood vragen wat die wil , al is het dan niet marktcomform ;)
veel spelers (vooral uit de vroege lichting) hebben deze afspraken gemaakt , er is zelfs een tool voor .... beetje uniformheid kan geen kwaad , daar was zelfs behoefte aan , vandaar de eerlijk handel formule
 

DeletedUser6867

Guest
Heb je nog steeds niet mijn vraag beantwoord wat is eerlijke handel die tool die jij bedoeld is geen erkende officiele tool dus in de wereld optiek van forge of empires bestaat er geen eerlijke handel beschrijving dus is een discussie over eerlijke handel niet te voeren om eerlijk te zijn.
 

DeletedUser

Guest
bestaat niet ? zullen we het faire handel betitelen dan , het gros van de spelers vind dat die standaard eerlijk is en houd zich er ook aan, het andere kamp verzet zich hiertegen, is dan toch simpel zeg ik, gewoon de scheve handels mensen in 1 gilde , en die die het wel netjes doen in andere gildes , eens zien welke gildes sneller zullen groeien ;)

Doet er niet toe hoe je het noemt. Het is een bedenksel van spelers, niet van Inno. Inno vindt alles wat je binnen de marge 0,5-2 handelt prima. Scheve handel bestaat niet en er is dan ook geen enkele reden om daar iets aan te doen. Dit spel wordt wereldwijd gespeeld, maar alleen in NL doen ze aan "eerlijke handel". Probeer jij maar eens een calculator te vinden die niet uit NL afkomstig is.
 
Als het idee is dat je alle aanbiedingen kan plaatsen die gildegenoten niet kunnen zien als ze kiezen voor alleen gilde, vind ik het wel een prima plan.
 

DeletedUser

Guest
wat een nietszeggende dooddoener is dat zeg. het is een bedenksel dus geen aanpassing.
Het levert irritaties,onvrede en onduidelijkheden op bij velen die dit spel in nederland spelen dus kan het wijs zijn er als innogames wel wat aan te doen. Lijkt me een veel logischere gedachtegang. Maar denk dat slayer zelf ook een beetje moe wordt van steeds maar weer het onderwerp eerlijke handel op het forum. Misschien juist alleen daarom al juist wel aanpassen; ben je daar ook vanaf.

maar zie het dan even los van eerlijke handel. ik ben nogal erg gildegericht en wil graag uitsluitend gs ruilen die binnen onze eigen gilde aangeboden worden en daar dan ook blijven. met de huidige en beperkte zoekfuncties kan ik hier niet op selecteren. Kan er een zoekfunctie/selectiefunctie gewijzigd of extra aangemaakt worden zodat iedereen wel de mogelijkheid heeft daarop te selecteren ??
klinkt het argument zo beter voor je slayer ?? :p


En nog meer los van het punt eerlijke handel.
Hoe zit het dan met een extra symbooltje achter een aanbod waaraan je kan zien dat het aanbod voor uitsluitend interne markt is ? Dit is bij het overzicht van je aanbiedingen die reeds op de markt staan wel het geval. dan kan dat zelfde symbooltje toch ook bij het totaalaanbod zichtbaar zijn ? Waarom wordt dat dan niet gedaan ??
 

DeletedUser

Guest
wat een nietszeggende dooddoener is dat zeg. het is een bedenksel dus geen aanpassing.
Het levert irritaties,onvrede en onduidelijkheden op bij velen die dit spel in nederland spelen dus kan het wijs zijn er als innogames wel wat aan te doen. Lijkt me een veel logischere gedachtegang.

Mij niet. Door eerlijk te willen handelen speel jij het spel zoals het niet bedoeld is. Eventuele ergernissen moet je dus bij jezelf zoeken. Ook lijkt het mij juist vrij onlogisch dat ze met een speciale versie voor alleen NL gaan komen.

maar zie het dan even los van eerlijke handel. ik ben nogal erg gildegericht en wil graag uitsluitend gs ruilen die binnen onze eigen gilde aangeboden worden en daar dan ook blijven. met de huidige en beperkte zoekfuncties kan ik hier niet op selecteren. Kan er een zoekfunctie/selectiefunctie gewijzigd of extra aangemaakt worden zodat iedereen wel de mogelijkheid heeft daarop te selecteren ??

Die optie heb je met "Toon enkel aanbiedingen van Gildeleden". Kan je alles binnen je Gilde houden.

klinkt het argument zo beter voor je slayer ?? :p

Nee dus, maar ik zal je wel even helpen. Wat jij wil is een optie "Niet voor gildeleden".


Hoe zit het dan met een extra symbooltje achter een aanbod waaraan je kan zien dat het aanbod voor uitsluitend interne markt is ? Dit is bij het overzicht van je aanbiedingen die reeds op de markt staan wel het geval.

Is dat zo? Wat zie jij dan en waar zie je dat?
 

DeletedUser

Guest
De Nederlandse markt is maar heel klein vergeleken met het totaal aantal servers. Innogames houdt alle servers hetzelfde, en er zal dus geen apart onderdeel in de Nederlandse versie ingebouwd worden.
Innogames geeft ook aan dat er geen eerlijke of oneerlijke handel is. Dus hierin zullen ze zeker niets aan gaan veranderen.
Ik zet al mijn handel op de gewone markt. Het maakt mij niet uit of iets gepakt wordt door gildeleden of door buren/vrienden. Door de voorgestelde knop 'interne handel' beperk je bijvoorbeeld mijn handel heel erg. Immers, gildeleden die die knop gebruiken zullen mijn handel (die zeker 'eerlijk' en voor de gilde bedoeld is) niet kunnen vinden. Hoe los je dat op?
 
Ik zet al mijn handel op de gewone markt. Het maakt mij niet uit of iets gepakt wordt door gildeleden of door buren/vrienden. Door de voorgestelde knop 'interne handel' beperk je bijvoorbeeld mijn handel heel erg. Immers, gildeleden die die knop gebruiken zullen mijn handel (die zeker 'eerlijk' en voor de gilde bedoeld is) niet kunnen vinden. Hoe los je dat op?

Je hebt de optie nodig iets bewust alleen voor de externe markt neer te zetten. Zodra iemand filtert op alleen gilde, moeten die er dus buiten vallen maar alle "gewone handel" die beschikbaar is voor iedereen moet gewoon zichtbaar blijven.
 

Seconddream

Actief lid
Wie is het inmiddels niet moe, steeds weer het gedoe rondom eerlijke en scheve handel.
Vaak hoor je dan nog: scheef handelen buiten het gilde mag maar voor eigen gildeleden wel eerlijk. Jammer alleen dat je dat verschil niet kan zien op de markt. klikt iemand het selectievakje [aanbiedingen VAN gildeleden] aan dan zijn ook de aanbiedingen bestemd voor de externe markt zichtbaar. en denkt men dus gelijk aan oneerlijke handel binnen het gilde.

Kan dat selectievakje dan niet gewoon gewijzigd worden in [aanbiedingen op gildemarkt / INTERNE handel]
Dan zal er een heeele grote groep handelaren en klagers dat vakje aan kunnen vinken en zien ze alleen de eerlijke handel voor binnen de eigen gilde.. heb ik dan iets scheef staan voor de externe markt dan zien ze dat ook niet.
Zo'n simpele wijziging kan volgens mij zo'n 80-90% van de irritaties en het gezeur rondom handel verminderen.

Anders optie 2:
bij je overzicht van aanbiedingen die je al op de markt hebt staan, komt er een extra (grijs) schildje te staan achter het aanbod als je [alleen gilde] geselecteerd hebt. Kan er ook bij het volledige overzicht van de marktgilde datzelfde schildje dan ook niet gewoon zichtbaar zijn/blijven ?? Zal ook een hoop gemekker en irritatie kunnen schelen denk ik.


Zo lastig moet dat toch niet zijn om aan te passen. lijkt me sterk dat dit nog niet eerder bedacht én doorgevoerd is....

Jup ik ben zeker een voorstander van zo`n aanpassing, nu ontsla ik spelers die zulke handel plaatsen uit een gilde omdat andere spelers het vervelend vinden. Natuurlijk gebeurd dit na overleg vooraf. Het is ook vervelend voor de speler die de handel niet kan drijven zoals hij/zij dit wenst en loopt tegen een muur op, om maar te zwijgen over de protesten die deze speler te verduren krijgt.
Het is nou eenmaal een spel-element maar wel 1tje die niet iedereen even fijn vind. Zo`n vinkje kan daar een eind aan maken.
Maarja, als je tijd hebt vriend, snuffel eens op dit forum rond en verbaas je over de berichten hierover en stel met mij vast dat het niet is aangepast, laten we de moed niet verliezen dus mijn stem heb je binnen. :)
 

DeletedUser

Guest
Mij niet. Door eerlijk te willen handelen speel jij het spel zoals het niet bedoeld is. Eventuele ergernissen moet je dus bij jezelf zoeken. Ook lijkt het mij juist vrij onlogisch dat ze met een speciale versie voor alleen NL gaan komen.

hoef natuurlijk geen aparte versie te worden voor nederland. gewoon een extra selectiemogelijkheid in het huidige spel. en die ergenissen... als je bij de meeste gildes constant gemekker heb en ontslag als je 'scheef' niet aanpast dan lig dat niet zozeer bij mij maar hoe er in nederland een 'kronkel' is ontstaan in het spel. misschien aan innogames duidelijk te maken hoe het spel feitelijk gespeeld moet worden... misschien een 'wist je dat' ??




Is dat zo? Wat zie jij dan en waar zie je dat?

ik zie een extra schildje en zoals gezegd: bij overzicht van je aanbiedingen die al op de markt staan.
kijk anders even bij onderstaand screenshot, dan zie je het ook...

http://www.mupload.nl/img/uqkwp2hhjtl.jpg

die in het groene kader zijn dus aanbiedingen uitsluitend voor interne markt
zo'n schildje kan dan toch ook in het totaaloverzicht zichtbaar zijn voor gildeleden ??
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ik zie een extra schildje (grijs) en zoals gezegd: bij overzicht van je aanbiedingen die al op de markt staan.
kijk anders even bij onderstaand screenshot, dan zie je het ook...

En zie je dat schildje ook als je bij aanbiedingen kijkt? Volgens mij niet namelijk, zie je dat dus alleen bij je eigen aanbiedingen. Maar als het idee is dat er alleen een symbooltje naast komt te staan, hoeft het van mij alvast niet. De reden dat we handelsregels binnen het gilde hebben is zodat niemand zichzelf per ongeluk benadeelt als ie even snel de markt afgaat om te kijken of er nog gildegenoten geholpen kunnen worden. Als er alleen "eerlijke" handel staat, gaat dat nooit mis. Als er alsnog ongewenste handel in de lijst staat, met of zonder icoontje erachter, is dat risico er dus wel.
 

DeletedUser4527

Guest
Heb je nog steeds niet mijn vraag beantwoord wat is eerlijke handel die tool die jij bedoeld is geen erkende officiele tool dus in de wereld optiek van forge of empires bestaat er geen eerlijke handel beschrijving dus is een discussie over eerlijke handel niet te voeren om eerlijk te zijn.
kijk, geld bijvoorbeeld, we hebben afgesproken dat zo;n biljetje een waarde vertegenwoordigd , dat hebben wij het volk geregeld door het te accepteren als uniform betaalmiddel, zo iets is hier in het begin van het spel ook afgesproken , de spelers destijds zochten een uniforme formule zodat de handel "eerlijk" is ....
scheef handelen is eigenlijk een soort van met vals geld betalen
je hebt gelijk inno ziet geen eerlijk/ oneerlijk, de spelers hebben dat zelf gedaan , en omdat er zoveel in mee gegaan zijn , is er zelfs een tool voor gemaakt , door een speler , die er zelfs tijd en geld en moeite in gestoken heeft , die speler is zelf al gestopt met het spel dacht ik , maar houd de site up voor ons andere spelers
als er zoveel moeite voor is gedaan dan zal er toch heus wel iets inzitten waarom het nog steeds gebruikt wordt, dus die die graag scheef handelen .... in RL heet zo iemand een oplichter ;)
 
Bovenaan