4X Elementen in Forge of Empires

DeletedUser9786

Guest
Iedereen is dol op schurken, super handig, maar is door zijn vaardigheden zowat de enige uitsteker... Op onder andere railguns na dan...

4X Strategy games gaan mede ook over het micromanagement van je eenheden...

Begin je bijvoorbeeld met een bronzen speer, kan je die upgraden naar een ijzeren speer voor +1 schade... als je een voorwerp vind na een gevecht in Gilde expeditie. Het volgende kan een aanvulling (echte 4X is beide) zijn of vervanging... Dit is een aanpak, de andere is die Sid Meiers Civilization heeft gedaan, geef je eenheden ervaringspunten... Dus wanneer je speer eenheid een x aantal vijanden gedood heeft, wordt ie van rookie een novice of welke woordkeuze jullie willen doen, en heeft dan ook bijvoorbeeld +1 schade, het volgende niveau +1 leven en tot die eenheid het hoogste niveau heeft bereikt.

Hierdoor ga je meer aandacht aan het behouden van je gegroeide eenheden steken en heb je een diepere band met die eenheden... Welke waarschijnlijk uiteindelijk in de stadsdefensie komen te staan om plunderaars af te weren.

Het zal wel wat uitzoekwerk en testwerk voor Innogames zijn, maar dit lijkt me een hele mooie stap om dit spel meer diepgang en levensduur te geven.

~Talon
 

DeletedUser9786

Guest
Disclaimer: Al postte ik hier het geneesmiddel voor longkanker, zou force nog het woord bagger kuchen.
 

Tigertjheu

Actief lid
Als ik het goed begrijp wil je het idee van de havens uitbreiden naar de eenheden?
Hoe meer expedities(gevechten) ze doen hoe beter ze zullen zijn.
Met als resultaat dat je je eenheden niet wilt verliezen als ze heel goed geworden zijn, en ze dus geneest indien ze zijn overleden?

Hoe gaat het verder in zijn werk? Als je 9 schade op loopt, verliest die ervaring of verdient die juist meer ervaring omdat die hard heeft gevochten?
Hoe zit het met de vaardigheden en de bonussen van de eenheid, verbeteren deze ook?
Zit er ook een maximum verbetering aan de eenheden? Voordeel is dat het spel eerlijker blijft omdat iemand niet met 10.000 aanval kan rond lopen.
Nadeel is dat het idee dan minder goed is omdat je je eenheden steeds meer op 1 level zult krijgen.
Of word elk level steeds moeilijker te behalen net zoals GG's, dat je bijvoorbeeld na een bepaald level al 500 gevechten met die eenheid moet doen zonder dat die overlijdt om +1 aanval te hebben?

Hoe zit het met GvG? Worden de bonussen daar ook toegepast?

Hoe zie je hoeveel bonus erbij komt? Zal dat zijn "Aanval 266 (+104%) (+145)".
 

Guillome

Actief lid
Het lijkt mij super vet! Inno is heel goed in de gradaties en niveaus te bepalen mocht dit er ooit door komen.
Geeft een heel extra dimensie en precies zoals je zegt: je hecht je meer aan je mannen. En je wilt er op ten duur zelfs dias voor betalen als ze dood gaan idd
 
Deze toevoeging is voor spelers met een hoge arc die actief gvg spelen totaal zinloos. Daar heb je helemaal geen tijd om uitgebreid je eenheden te gaan zitten bestuderen om te zien welke er extra bonussen hebben. En vermoedelijk zou het legerbeheer behoorlijk vertragen en dat is traag genoeg zoals het nu is. Dus nee, geen goed idee. En mocht je een belangrijk geneesmiddel vinden, dan is een game forum wel een heel onhandige plek om dat wereldkundig te maken.
 

DeletedUser

Guest
Dit idee geeft mij geen goed gevoel.
Het “opvoeden” van eenheden en kosten wat het kost behouden of daar niet voor kiezen is premiumspeler afhankelijk.
Dit geeft een vorm van ongelijkheid in slachkracht en een marktwerking daarin die ik niet passend vind in een spel dat ook gratis even goed te spelen zou moeten zijn.
 
ik vind het niet zo'n goed idee, omdat de verschillen dan te groot worden en dan gaat het hele idee van verschillende eenheden ook weg, omdat je dan eenheden kan hebben die sterker zijn dan een eenheid uit een hoger tijdperk, of een snelle eenheid die makkelijk wint van een zwakke. En ik denk dat aanvalsbonussen wel genoeg zijn.
 
Bovenaan