[34815] Logboek bij de gildekas

DeletedUser6877

Guest
Een aantal keren ben ik erop gewezen dat we als gilde zelf verantwoordelijk zijn voor het vullen van de Gildekas, o.a. bij het idee om gildegg's op een tijdperk te kunnen zetten. Goed dat doen we dus al, maar we willen als leiding wel graag dan een controlemiddel, wat gemakkelijk geleverd kan worden door een logboek bij de gildekas.

Dus het idee is een logboek bij de gildekas om te kunnen bijhouden wie er wat gestort heeft. Volgens mij was de vorige keer dat het idee ingediend is lang genoeg geleden, dus het zou weer uit de prullenbak gehaald kunnen worden.

Mijn idee is om een logboek bij de gildekas te voegen zodat de gildeleiding kan zien wat er gestort wordt en door wie. Voor gildes die een goederenverplichting hebben is het een handig controlemiddel, voor gildes die dit niet hebben geeft het de leiding inzicht in degenen die storten, een van tekenen van activiteit, en kunnen ze eventueel leden aanschrijven om te vragen om andere goederen te storten, indien daar behoefte aan is. Mijn idee is om dit alleen zichtbaar te maken voor de leiding van een gilde. Dus net zoals leiders kunnen zien wie er een geel of rood bolletje heeft.

Voordelen zijn er dus voor de gildeleiding van gildes die een goederenverplichting hebben, maar ook voor hen die de activiteit van hun leden willen monitoren, of degenen die willen kunnen sturen voor welke kas ze goederen nodig hebben.

Nadelen zie ik niet behalve voor hen die claimen te storten, en dat niet doen. Wat nu controleerbaar zal zijn.
 

DeletedUser

Guest
Dit idee is via een andere weg doorgegeven aan de ontwikkelaars. Helaas is er verder geen status bekend.
Het topic zal morgen gearchiveerd worden.
 

DeletedUser6877

Guest
Toch wel, jippie eindelijk een goed idee ;p Ik krijg weer hoop ;)
 

DeletedUser5889

Guest
Volgen doe ik het allemaal niet.
- de link die @Sl8yer gaf is er een naar een idee dat afgewezen is
- er is blijkbaar besloten dat dit idee toch niet afgewezen had moeten worden, vanuit een idee dat hier dus niet op het forum staat en waardoor wij maar moeten raden dat zo'n idee bestaat
- en dus gaat ook dit idee gesloten worden, zodat we wederom onze enige referentie naar datgeen er ooit gaat komen ook weer kwijt zijn
- en als klap op de vuurpijl is er geen status bekend, zodat we geen idee-thread hebben dat we kunnen gebruiken om te vragen wanneer we dit krijgen en dus maar moeten hopen dat dit er ooit komt

Mag ik in het kader van de geniale communicatie hier een kort applausje voor geven?

Maar wil je echt hard janken, dan moet je de attachment gewoon eens bekijken. Je idee is dus verrrrrre van nieuw en de feedback van support is in 2 jaar tijd niet veranderd. Wedden dat we hier nog lang naar kunnen fluiten?

@CharlemagneII :
De vraag is natuurlijk wel hoe ik zo'n vooruitziende blik kon hebben, want volgens jou weet ik niets van hoe je een groot gilde moet managen. Maar verder top idee hoor. Ik had graag voor gestemd zodat je weet dat ik niet altijd een negatieveling ben, maar ja...ik krijg de kans niet :cool:

Edit ThaMartin: Houd er alsjeblieft rekening mee dat het delen van (delen van) een supportaanvraag op het forum, niet toegestaan is. Ik heb je bijlage verwijderd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser6877

Guest
Amai dat je nu een keer iets goed hebt gehad in al die jaren, ik denk dat Pasen en Pinksteren dit jaar op een dag vallen ;)

Er zijn diverse post over dit onderwerp. Het blijft raar dat deze ideeën worden gearchiveerd, combineer ze en bewaar ze totdat aan het idee uitvoering is gegeven. Ik kan als ik bij de pizzeria een pizza bestel precies zien wanneer hij in de oven gaat, wanneer hij klaar is en zelfs wanneer ze hem bezorgen. Als de status niet bekend is, zou het dan kunnen dat dit nagevraagd kan worden ?:)
 

ThaMartin

Actief lid
Hoi allemaal,

Ik snap de verwarring m.b.t. dit idee. Soms gebeurt het dat een idee wordt ingediend en niet direct wordt afgekeurd maar ook nog niet wordt opgepakt. Soms wordt een idee aanvankelijk afgekeurd (omdat het op dat moment niet in de plannen van het game team past, omdat het teveel tijd kost in vergelijking tot wat het extra brengt, omdat het draagvlak te klein is etc.) Dit is een voorbeeld van een idee dat een aantal keren is afgekeurd maar toch steeds opnieuw naar voren bleef komen. In zulke gevallen is het voor ons niet mogelijk om echt een status aan te geven omdat er een hele tijd simpelweg geen zekerheid is over of het nou wel of niet gaat komen en zo ja, wanneer.

Inmiddels is er op dit moment wat progressie, is er reeds onderzoek gedaan naar deze mogelijkheid, de moeite/tijd die het kost etcetera en heeft men een dergelijke functionaliteit geïmplementeerd op de interne testservers om te testen of het naar wens werkt. Als dat zo is, dan zal dit op niet al te lange termijn in het spel gaan komen :) Ik ben wat voorzichtig met schattingen geven hierin want schattingsdata kunnen altijd verschoven worden en hoewel ik graag zo open mogelijk wil zijn, heb ik gemerkt dat er toch al snel negatieve reacties komen als zo'n datum/spelversie dan niet gehaald wordt maar als alle tests goed verlopen dan is de verwachting voor dit idee in ieder geval dat het binnenkort geïmplementeerd zal worden :)
 
Bovenaan