Verbetering GS

Nog wat ideeen waarmee de Gildestrijd volgens mij leuker zou kunnen worden voor alle gildes, niet alleen voor de topgildes. Het probleem is nu als je tegen een topgilde moet, dat zij al in het begin de wereld overnemen en vaak alles blokkeren voor de kleinere spelers, waardoor er niks meer te pakken valt. Het doel van deze regels is een verhoging van het speelplezier, terwijl de besten gewoon de besten blijven.

1. De gebieden die grenzen aan de basis van een gilde zijn voor het gilde zelf voor het gewone aantal gevechten te pakken, maar anderen moeten er dubbel zo veel voor vechten. Aangezien er soms 3 en soms 5 van deze gebieden zijn, moeten het er misschien voor iedereen drie worden.
Waarom? Het geeft de gildes iets meer kans om in elk geval de gebieden rondom hun thuisbasis te kunnen pakken, nu wordt het spel vaak compleet lam gelegd doordat de grotere spelers alles innemen.
2. Dit heb ik in een eerdere post ook al geschreven, maar nogmaals. Ik zou het aantal gebieden dat in handen van één gilde kan zijn beperken. Wat een goed percentage is weet ik niet. Ik zou gokken op een derde. Dit houdt het spannend voor de grote en de kleinere gildes. Het kan niet meer gebeuren dat één gilde de wereld overneemt in het eerste half uur. De kans is groter dat ook de kleinere gildes in elk geval nog iets kunnen pakken. En het wordt een hele kluif voor de grotere gildes om continue het maximum in handen te houden of terug te pakken.

Meer spanning en meer speelplezier voor iedereen.
 
Laatst bewerkt:

ehaat

Nieuw lid
Blijkbaar nog geen reactie... Volgens mij trekt FOE hier niets van aan! Ik heb ook al een reactie hierop gezet doch...
 

blafke

Actief lid
En Inno ? Die zadelen zichzelf op met diezelfde 400à450-tal spelers (per poule !!!) die op zich wel bereid zouden zijn om om de zoveel tijd wat euro uit te geven aan het spelletje, maar die het op de langen duur allemaal pertinent vertikken om zelfs maar 1 enkele cent uit te geven omdat ze toch nooit gehoord worden.
 
Jullie maken van een gilde probleem, een inno probleem. Je kan als kleine gilde al veel meer dan voorheen, maar wat hier voorgesteld wordt is competitievervalsing en verre van een oplossing. Nog meer inbinden, raakt ook de kleinere gilden die nu juist meer kunnen.

Maar deze reactie zal wel weer op de man en off topic zijn.

Ik vind dit hele goede ideeën.
 
Laatst bewerkt:
Lees mijn bericht, dan weet je het.
Ik zie daar geen spanning en strijd in.

Sommige gildes horen (nog) niet in diamant thuis. Accepteer dat en laat je degraderen. 2 weken later kan je weer meer vechten. Scheelt een berg goederen en diamanten.
 
Ik zie daar geen spanning en strijd in.

Sommige gildes horen (nog) niet in diamant thuis. Accepteer dat en laat je degraderen. 2 weken later kan je weer meer vechten. Scheelt een berg goederen en diamanten.
Wat een onzin zeg! Wij vechten al heel veel rondes in diamant, niet maar een keertje en het gaat ook prima. Toch denk ik dat het nog beter kan en daar heb ik ideeen voor gepost.
 
Dus om zelf meer te kunnen in dia, moeten andere gilden nog meer beperkt worden? Goeie oplossing wel :p
Er spelen meerdere gildes in diamant, niet alleen de beste twee. Met wat aanpassingen kan het voor iedereen leuk blijven, daar heb ik het over. De besten blijven toch wel de besten, dat geeft ook niet. Het zou alleen leuk zijn als de minder goede iets meer mogelijkheden hadden tot spelen en niet alleen steeds naar dichtgetimmerde stukken land hoeven te kijken. Wij zijn trouwens derde geworden in dia, na een fusie.
 
Nog wat ideeen waarmee de Gildestrijd volgens mij leuker zou kunnen worden voor alle gildes, niet alleen voor de topgildes. Het probleem is nu als je tegen een topgilde moet, dat zij al in het begin de wereld overnemen en vaak alles blokkeren voor de kleinere spelers, waardoor er niks meer te pakken valt. Het doel van deze regels is een verhoging van het speelplezier, terwijl de besten gewoon de besten blijven.

1. De gebieden die grenzen aan de basis van een gilde zijn voor het gilde zelf voor het gewone aantal gevechten te pakken, maar anderen moeten er dubbel zo veel voor vechten. Aangezien er soms 3 en soms 5 van deze gebieden zijn, moeten het er misschien voor iedereen drie worden.
Waarom? Het geeft de gildes iets meer kans om in elk geval de gebieden rondom hun thuisbasis te kunnen pakken, nu wordt het spel vaak compleet lam gelegd doordat de grotere spelers alles innemen.
2. Dit heb ik in een eerdere post ook al geschreven, maar nogmaals. Ik zou het aantal gebieden dat in handen van één gilde kan zijn beperken. Wat een goed percentage is weet ik niet. Ik zou gokken op een derde. Dit houdt het spannend voor de grote en de kleinere gildes. Het kan niet meer gebeuren dat één gilde de wereld overneemt in het eerste half uur. De kans is groter dat ook de kleinere gildes in elk geval nog iets kunnen pakken. En het wordt een hele kluif voor de grotere gildes om continue het maximum in handen te houden of terug te pakken.

Meer spanning en meer speelplezier voor iedereen.
Niks meer te pakken valt? Na 4 uur komen al die sectoren vrij en kun je ze allemaal innemen als je wilt en dan moet dat topgilde geduldig wachten totdat zij weer mogen
 
Wij hadden nu een poule in de vorige GS met veel "kleinere" gilden en ze konden nu flink los gaan als zij wilden, maar bijna niemand deed iets en onze sectoren lagen zeer lang open zonder dat ze overgenomen werden. Een hoop gehuil dat ze geen kans maken en als ze wel een kans maken doen ze bijna niets omdat er gewoon weinig vechters zijn in die gilden.
 
Er spelen meerdere gildes in diamant, niet alleen de beste twee. Met wat aanpassingen kan het voor iedereen leuk blijven, daar heb ik het over. De besten blijven toch wel de besten, dat geeft ook niet. Het zou alleen leuk zijn als de minder goede iets meer mogelijkheden hadden tot spelen en niet alleen steeds naar dichtgetimmerde stukken land hoeven te kijken. Wij zijn trouwens derde geworden in dia, na een fusie.
Het is natuurlijk wel een strijdperk en de 2 gilden die je noemt zijn waarschijnlijk in strijd met elkaar, dus ja die pakken wat ze kunnen. Als je op je gemakje wilt meppen en beloningen wilt pakken, zouden er net zo goed geen poules kunnen zijn en kunnen we het farm grounds gaan noemen oid.

Je hebt nu al veel meer kans in gs dan eerder, toen konden de 'grote' gilden de hele dag door gratis meppen en stond je eigenlijk standaard vast. En 3e worden is misschien voor jullie niet handig, dan kan je volgende ronde wellicht weer naar dichtgetimmerde stukken land aankijken:)
 
Farm grounds dat is een mooie.
Ik las in een ander topic dat het zoveel klikken is over een hele dag. Toch wel fijn dat je af en toe tegen slotjes aan kijkt :)
 
De geopperde ideeën vind ik niet zo, het komt voor ons nauwelijks voor dat 1 Gilde zodanig domineert. Dit zou puur voor dia zijn, niet voor platina. Wij belanden volgende ronde wellicht in dia, maar gezien de kracht van de Gildes die uit dia komen en op nr 1 belanden vind ik het vreemd dat er 1 daar zou kunnen overheersen.
 
Het zijn er meestal twee of drie die samen de wereld dichttimmeren. We hebben verschillende rondes gehad dat we bijna niks konden omdat die gildes zo snel mogelijk (soms binnen een minuut) de gebieden van elkaar overnamen. Maar de laatste paar rondes gaat het gelukkig beter, we hebben nu weer zat te doen.
 
wij staan nu weer met nieuwe puntenverdeling weer onderaan in gs omdat er inderdaad twee gildes alles opeisen, echter ervaring is dat het met de volgende ronde weer wat makkelijker gaat. Kwestie van geduld.
 
Bovenaan