Relevantie kampioenen in hogere tijdperken?

Markus

Actief lid
Dit betreft vooral de tijdperken vanaf toekomst en verder, en in mindere mate eigenlijk ook HT en morgen. Mijn 'probleem' is eigenlijk, is de kampioen eenheid nog relevant en nuttig in deze tijdperken, behalve dat deze extreem veel punten opleveren in GvG als je hele legers ervan neermept?
Ze zijn in aanval doorgaans redelijk zwak (hoewel ik ze wel als aanvalseenheden zou willen zien), voornamelijk gezien de vaardigheden die ze hebben niet echt relevant meer zijn m.i. in de hogere tijdperken (ik bedoel dus ridderschap en plichtsbesef). Als ze nu een vaardigheid als krachtveld of verbergen zouden bevatten (contact! zou ook leuk zijn), zijn ze veel beter inzetbaar en zijn ze niet zo kwetsbaar in aanvalssituaties, en zou je ze ook veel meer zien gebruikt worden ipv als puntenkanonnenvoer in gvg :) Betere vaardigheden zou ze overigens ook beter maken voor verdedigingen.
Ik heb overigens niks tegen de punten die ze geven hoor, die hoeven niet veranderd.
 

DeletedUser

Guest
Ik vind ook wel dat ze wat beter uitgerust mogen worden.
Tenslotte zijn het “bijzondere” eenheden waarvan barakken niet zo eenvoudig te krijgen zijn als die van andere eenheden, eventueel een kitje nodig hebben om ze up to date te maken, wellicht opgeslagen moeten worden met een opslagkitje en waarvan je er hooguit twee kunt recruteren als je voor de tweede betaalt.
Van zulke eenheden zou je wel iets meer verwachten dan dat het alleen puntenbommetjes zijn.
 
Bovenaan