Opnieuw begonnen - blog

DeletedUser10486

Guest
Na een jaartje afwezigheid ben ik terug met een spel FoE begonnen. Mijn vorige spel heette stefanv36, en ik stond een tijdlang op 1 in de medaillestand op Cirgard.
Alvast leuk te zien dat de GG's nu geen miljarden punten meer geven. Maar het arctische tijdperk is wel héél ver weg voor iemand die nu begint.
Ik ga hier eens een kleine blog schrijven hoe een beginnend speler dit spel ervaart. (indien het hier niet mag, verplaats het dan maar naar het off-topic forum)
.
Zaterdag 21/5 - dag 1.
- De tutorial verplicht je om meteen 100 van je gratis diamanten uit te geven aan een langhuis. Dat is natuurlijk niet slecht voor een beginnende speler, maar toch had ik die diamanten liever opgespaard voor wat anders.
- Ik kom midden in de missiereeks van Isadora Duncan terecht. Leuk voor de beloningen onderweg, maar wellicht te laat om de wensput nog te kunnen bemachtigen. Maar uit ervaring weet ik dat de gevorderde spelers die wensputten toch vervangen door betere dingen. Ik ga nu dus geen geld uitgeven om die wensput toch maar te halen.
- 2,99 euro betaald voor het "starterspakket". Dat is zijn geld wel waard. Die diamanten volstonden om de 2 diamantuitbreidingen van de bronstijd te kopen.
- Reeds de eerste dag heb ik alle provincies van de bronstijd kunnen veroveren, en kom ik in de eerste provincie van de ijzertijd. En dat is vrij lastig voor de speermannetjes. Het is niet onmogelijk, maar je moet wel wat vechtervaring hebben om dit te doen met eenheden van de bronstijd.
- De schattenzoektocht geeft echt wel royale beloningen voor een bronstijd speler. De eerste dag al 25 goederen, terwijl ik er nog maar 10 zelf gemaakt had.
- Nog geen bruikbare blauwdruk kunnen bemachtigen. En bij andere spelers doneren kan dus niet zolang ik niet aan architectuur zit. Dus opletten dat ik niet vast loop in de tech, want dan raak ik de FP's niet kwijt.
- Iets meer dan 1000 punten na dag 1. Niet slecht.
 

DeletedUser10111

Guest
Ik denk niet dat een begnnend speler over de meeste van deze dingen. Hij heeft bijv geen idee wat hij met goederen moet, of wat blauwdrukken zijn, en dat je daar architectuur voor nodig hebt :)
 

DeletedUser10486

Guest
Zondag 22/5 - Dag 2.
Het gaat allemaal een stuk trager dan in dag 1 nu.
- De speermannetjes zijn er dan toch in geslaagd de ijzertijd-toren te pakken. Nu moet ik wel wachten met de provincies, want de volgende lukken echt niet met eenheden van de bronstijd.
- Ik heb wat buren aangevallen (en geplunderd) en dat leverde mij 3 medailles op in de PVP.
- De smidse is onderzocht, en dus kon ik lid worden van een gilde. Ik heb de grootste gilde gekozen die iedereen binnen laat. Want de topgilden nemen geen spelers aan die nog maar 2 dagen bezig zijn.
- Een blauwdruk van Zeus gekregen. Maar ik ga geen sloot diamanten gebruiken om dat ding meteen neer te zetten. Dat moet wachten tot wanneer ik vast zit in de tech.
- Ik heb massa's vriendschapsverzoeken rondgestuurd en zit nu al aan 60 vrienden. Nu nog afwachten of die ook af en toe eens op de help-knop drukken... (en anders vliegen ze er weer uit)
- Dag 2 sluit ik af op plaats 27103 met 1230 punten.
 

DeletedUser10486

Guest
Maandag 23/5 - Dag 3.
- Nieuwe buurtindeling. Nu allemaal bronstijd spelers bij elkaar waarvan het overgrote deel slechts 2 speermannen als verdediging heeft.
- Een missie gekregen om in te loggen via de mobiele app. Voor bronstijd spelers is dat wel de moeite, want voor die 50 medailles kon ik een uitbreiding kopen.
- Dag 3 sluit ik af op plaats 26033 met 1366 punten.
 

DeletedUser10486

Guest
Dinsdag 24/5 - Dag 4.
- Het is dan toch gelukt de missiereeks van Isadora Duncan af te werken, en ik heb de wensput gekregen.
- Een groot deel van de buren is er reeds mee gestopt.
- Dag 4 sluit ik af op plaats 23246 met 1866 punten (dankzij de wensput).
 

DeletedUser10486

Guest
Woensdag 25/5 - Dag 5.
- De ijzertijd bereikt.
- 5 euro betaald voor het starterspakket
- Dit bevatte niet genoeg diamanten voor de 2 uitbreidingen, dus voor 80 euro diamanten gekocht
- Het Standbeeld van Zeus geplaatst. Ik had de goederen en 3 blauwdrukken, dus 6 blauwdrukken gekocht.
- Dag 5 sluit ik af op 21195 met 3461 punten.

Vanaf nu zal er een stuk minder te melden vallen, dus hou ik op met deze "blog". Het wordt toch niet gelezen.
 

DeletedUser6867

Guest
Ik lees het wel :)
En zullen er wel meerdere zijn voordeel van een blog is dat je niet hoeft te reageren als je hem gelezen hebt
 

DeletedUser10486

Guest
Gefeliciteerd, wat heeft het gekost?

Niet zo veel, slechts een kleine 500 euro of zo. En dat is dan nog een aanzienlijke besparing, want ik heb al maanden geen tijd gehad voor andere hobby's die een pak meer kosten.
 

DeletedUser10486

Guest
Die oude account had ik al weggegeven aan iemand anders (MET toelating van support). Bovendien was ik daar niet goed bezig, o.a. de verkeerde GG's geleveld, en te veel FP deals.
 

DeletedUser10486

Guest
Na 1 jaar en 10 maanden spelen ben ik op plaats 81 beland. Mijn hoogste GG is een Zeus op level 91.
Ik heb besloten er de brui aan te geven. Elke avond 3 uur aan dit spel besteden is te veel. Er zijn zo veel andere dingen die ik zou willen doen, maar niet aan kan beginnen als ik al mijn vrije tijd aan dit spel besteed.
Misschien kom ik jullie ooit nog eens tegen in een ander spel, dat wat minder tijdrovend is dan FoE
 

Joey-the-king

Actief lid
Na 1 jaar en 10 maanden spelen ben ik op plaats 81 beland. Mijn hoogste GG is een Zeus op level 91.
Ik heb besloten er de brui aan te geven. Elke avond 3 uur aan dit spel besteden is te veel. Er zijn zo veel andere dingen die ik zou willen doen, maar niet aan kan beginnen als ik al mijn vrije tijd aan dit spel besteed.
Misschien kom ik jullie ooit nog eens tegen in een ander spel, dat wat minder tijdrovend is dan FoE

Jezus, na 1.10 jaar nummer 81!! Lol ik sta niet eens in de top 100 :p..
 

DeletedUser2073

Guest
"zucht" ik speel al sinds 2012 met een onderbreking van 1 1/2 jaar. Dus speel al 4 1/2 jaar en sta op plek 275. dat vind ik al hoog. Maar goed ik speel dan ook iets minder fanatiek. Maar jeetje binnen een jaar in de top 100. Das wel erg snel.
 
Bovenaan